Gość kecoj Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Witajcie. Przejrzałem masę stron, for i podobnego przypadku nie znalazłem. Auto: Astra H 1.7 Z17DTR/Z17DTJ Występuje błąd: P0409 - Za niskie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego Czasem jego opis Op-com rozszyfrowuje inaczej jako: Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Circuit Po skasowaniu błędu auto nie pokazuje go. Podczas jazdy pojawia się autko z kluczykiem - gdy dodam mocniej gazu znika, czasem pojawia się przy mniejszym obciążeniu silnika, po czym samo gaśnie podczas jazdy. Na odcinku 50km po kilka razy. Zapisuje się błąd w komputerze. I generalnie tu nie wiem o co chodzi. W większości przypadków o których czytałem błąd się pojawiał i nie znikał a jeśli tak to znikał dopiero po restarcie silnika. I niby wszystko jasne - EGR do wymiany. Czyszczenie i wymiana 2 razy (używki) nie dała poprawy. Kostka i piny przeczyszczone. Auto zachowuje się normalnie. Wydaje mi się, że EGR nie działa bo coś jest nie tak z instalacją (np uszkodzony przewód od regulacji otwarcia) i jak egr wg komputera ma być zamknięty to błędu nie ma, pojawia się jeśli idzie sygnał do otwarcia ale EGR nie reaguje i sygnał kontrolny zwraca błąd. Jak daje gazu i komputer wysyła sygnał zamknięcia egr (a on cały czas jest zamknięty) to zwraca sygnał że ok i błąd znika podczas jazdy. Mam rację czy nie tak to działa? Możliwe jest, że egr jest ok tylko szukać gdzieś na wiązce problemu? I jak np sprawdzic (na jakich pinach i gdzie podpiąć miernik) czy dochodzi napięcie sterujące (podpiać miernik pod kostkę i w op-com zrobić test egr)- wówczas będzie wiadomo czy sygnał sterowania dochodzi. Proszę o pomoc i wyrozumiałość bo już głupieje.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Wpisz sobie w wyszukiwarkę sprawdzanie/pomiary EGR-a - powinno się wyświetlić kilka tytułów na naszym forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Opis błędu i co trzeba sprawdzić w załączniku   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kecoj Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Dziękuję - skąd masz taką szczegółowy opis co należy sprawdzić? Fajna rzecz. Potwierdza to moje przypuszczenia. Nadal nie wiem jak podpiąć miernik i czy mój sposób sprawdzenia jest ok   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 http://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/ https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=https://www.obd-codes.com/p0409&prev=search   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kecoj Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 I właśnie jak tak sprawdzam egr jak na filmie to jest "martwy". Dlatego chce się dowiedzieć które piny (kable) spędzić mikrometrem   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 21 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2018 Jak się chcesz pobawić to proszę: wtyk EGR wtyk sterownika silnika Pin 6 Pin 72 Pin 4 Zielony Pin 96 Pin 1 czarno -biały Pin 60 (nap.5V na sterowniku) Pin 3 brązowo- biały Pin 34 Pin 2 Zielony Pin 10   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.