Skocz do zawartości

Ogrzewanie po raz kolejny


Gość Jasomit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich czytających.

Z tego co widze to wielu posiadaczy sintr ma problem z ogrzewaniem, ale mimo szukania stosownych tematów, jakos nie znalazlem nic pomocnego, wiec pytam.

Mam sintre z silnikiem 2.2 z klimatyzacja manualną.

Problem mój to - no i tu jest to dość złozone.

Opisze jak umiem.

Odpalam silnik, nadmuch raz dziala a raz nie, w połowie przypadków, nadmuch sie uruchamia po dwuch, trzech minutach jazdy.

Jak już działa to czasem dmucha mocno, ale na ogół dmucha slabiej, czyli, jak mam pokrętło na trzy to dmucha jak na dwa.

W czasie jazdy jest czuły na przeciążenia boczne, czyli skręcam w prawo, dmucha tak samo albo mocniej, skręcam w lewo dmucha słabiej, albo się całkiem wyłacza.

Do tego, w ogóle grzeje kiepsko, mianowicie z wylotów leci gorące, ale dmucha jakby chciało a nie moglo, juz nawet wyjołem filtr pyłkowy i bez zmian.

Ktoś ma pomysły co jest nie chalo?

Wyjołem silnik, niby ok, pracuje lekko, nic go nie blokuje, styki tez dobrze, wyjmałem panel z pokrętłami, też wszystko ok, wiec co może być?

Co jest że jak skręcam to się zmienia prędkość obrotowa wentylatora, czemu nie zawsze rusza od razu, oraz jadę prawie godzinę i nie mogę dogrzać wnetrza.

Silnik grzeje się bardzo szybko i trzyma temperaturę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to trzeba sprawdzić czy nagrzewnica ma pełny przepływ płynu (nagrzewnica przepływowa czyli bez zaworu) .

Następnie podejrzewam że coś masz nie tak z potencjometrem od wentylatora tak samo może być opornica nie do końca sprawna.

Ja wymieniłem cały panel bo wentylator się samoczynnie wyłączał po 15 minutach jazdy (na wszystkich biegach).

W tych samochodach ogrzewanie nie jest mocną stroną więc żeby było jako tako znośnie to wszystko musi być czyste i sprawne - czyli podciśnienie do klapek i silniki elektryczne do przełączania ciepłego i zimnego, nagrzewnica i wymiennik od klimy.

Czysty też musi być wlot pod kratką na podszybiu jak i sama kratka po prawej stronie pod ramieniem wycieraczek (wersja z kierownicą po lewej stronie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew_kujawski

A sprobuj wyciagnac/włozyc bezpoiecznik od nawiewu oraz przeczyszcić styki jego gniazda.

 

Pozdrawiam

Z.K.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to jest ciekawa spawa, jak dla mnie dmucha dużo za slabo dmucha.

Co sprawia ze jak skrecam to dmucha wieje słabiej, albo mocniej, nagrzewnicy się nie czepiam bo leci gorące.

oraz często nadmuch się załącza po chwili.

Panel rozbierałem, bo zmieniałem zaróweczki, ale nawet jakby on szwankował to na max wianie by dziasłało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro załącza się po chwili to znaczy że coś jest nie tak, wentylator ma startować po włączeniu zapłonu, chyba że ktoś robił jakąś rzeźbę i coś spitolił.

Zbyt silnego podmuchu nie będzie bo obudowa nagrzewnicy ma sporo labiryntów i redukcji przekroju - dlatego bliźniacy od wuja Sama - mają dodatkowe systemy ogrzewania i klimy w lewej tylnej części (sintra tego nie miała).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby podpiął do wtyczki od wentylatora miernik i obserwował w czasie jazdy czy są jakieś spadki napięć przy tych zakrętach ?

Wtedy można by szukać w wiązce jakiegoś przetarcia .

A może silnik źle siedzi w swoich amortyzatorach i coś go chwyta przy przechyleniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś ja myślę że coś jest nie tak z przełącznikiem od wentylatora - autka mają już 20 lat to i mogły się potencjometry zużyć.

Oczywiście możliwe że gdzieś wiązka może być uszkodzona.

Kolega długo szukał bo miał problemy z wyświetlaczem - a okazało się że wiązka była bez izolacji. ale to trzeba troszkę kokpit rozebrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak dumałem, ale wyciągałem, cały przedni panel, schowek i niby nic nie widzialem, aby bylo przetarte, z reszta, gdyby bylo przetarcie to by było zwarcie, a co za tym, idzie spadki napięcia na całej instalacji i smrót kabli albo coś.

Silnik wyjmałem, luzu nie ma i lekko pracuje, przeginałem go na boki i nic nie przeszkadzało.

Jutro jeszcze raz wyjme panel i sprawdze zimne luty i czy na potencjometrze nic nie przerywa.

Odnośnie modów w aucie to kto wie, nawet wycieraczki mialy dodatkowy wyłacznik bo widać poprzedni własciciel nie poradził sobie z ich ustawieniem i po prostu gdy się schodzily na dole to rozłączal guzikiem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko pytanie. Czy jest reakcja na zmianę kierunku nawiewu ?

I mała sugestia - nie ustawiaj pokrętła od regulacji temperatury na max tylko na 1/2 - 3/4. Nie jest wtedy powietrze tak gorące ale dostaję się go więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności