Skocz do zawartości

Szarpanie przy lekkim przyspieszaniu


Gość Wojciech14

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wojciech14

Witam

Od pewnego czasu podczas lekkiego przyspieszania na zimnym silniku na PB, a na LPG również na ciepłym, silnik poszarpuje. Tzn przyspiesza, ale czuć "łupanie", szarpanie, w każdym razie nie jest to płynne nabieranie obrotów. Czuć to na każdym biegu, im bieg niższy tym bardziej. Po wciśnięciu gazu w opór problem ustaje czy to na zimnym czy na ciepłym silniku, w pełnym zakresie obrotów, jeśli trzymam gaz lekko wciśnięty szarpanie czuć cały czas aż do osiągnięcia danej prędkości. Jest to denerwujące szczególnie przy płynnej jeździe (a astrą z tym silnikiem inna jazda nie ma sensu), np. w mieście albo na krętej drodze gdy hamuje silnikiem a później lekko chcę przyspieszyć. Podobno może to być problem z przepustnicą. Ktoś spotkał się z takim problemem, jakieś sugestie?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma podobno.

Tutaj sie podpina do komputera i sprawdza parametry czujników czy nie odbiegają od normy.

Po drugie to kiedy były wymieniane świece?

Po kolorze świec można też poznać co się dzieje w danym cylindrze.

Kiedy były wymieniane gumki izolacyjne świece (te na cewce)?

Jak pracuja sondy?

Kiedy była regulowana LPG na drodze?

Wyłaczałeś LPG na bezpieczniku i zrobiłeś kilkadziesiąt km na samym Pb aby sprawdzić czy LPG nie rozwaliło map Pb?

Te wszystkie pytania i rady są na forum tylko wystarczy trochę poczytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojciech14

Świece były wymieniane przy montażu LPG, 4tyś km temu. Cewka jest oryginalna, nic przy niej nie było zmieniane. Gazownik twierdzi, że to problem przepustnicy i normalne jest że na LPG objawy się nasilają i on regulacjami nic nie może zrobić. W każdym razie dziękuję za odpowiedź, przynajmniej będę wiedział na co zwrócić uwagę czy to u mechanika czy gazownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed jazdą do mechanika zrób co pisałem z tym wyłączeniem LPG na bezpieczniku i pojeździj na samej benzynie.

I zobaczysz czy będzie poprawa.

Inaczej możesz jeździć od jednego do drugiego i po kolei wymieniać klamory.

Gazownik powinien montować LPG na sprawdzonym i sprawnie działającym układzie paliwowym.

I teraz mechanik będzie odsyłał do gazownika i odwrotnie


 

 

Cewka jest oryginalna, nic przy niej nie było zmieniane

 

 

A przynajmniej ktoś sprawdzał jak wyglądają sprężynki w cewce?

Gumki tam zastepują przewody WN.

Jeżeli będą uszkodzone może iskra lecieć na boki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Gość robi680

na szarpanie  przeczyscic odme   te cienka  z16xe  mały kanalik drucikiem przy otwartej  przepustnicy , nacisnac pedał gazu lub cos na nim polozyc a przepusnica sie otworzy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności