Skocz do zawartości

Ścinanie paska klinowego


Gość Defix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po 3 latach odkąd kupiłem corsę zerwało mi część paska klinowego, ale udało się doczłapać i wymienić pasek bez lawety.

Tak wyglądał stary:

post-48545-0-98639900-1520082419_thumb.jpg

https://i.imgur.com/6DVMjcG.jpg

Po rozebraniu wszystkie rolki nie miały jakichś sporych luzów, przynajmniej takich, które mogłyby zaniepokoić.

 

I teraz pojawia się problem, bo przyjrzałem się paskowi po ok 2k od zmiany i widać przetarcie od 'wewnętrznej' strony silnika tak samo jak wyglądało to na starym (lewa strona jest ok, po prostu miałem brudną rękawicę):

post-48545-0-25527400-1520082435_thumb.jpg

https://i.imgur.com/Qhpct3s.jpg

 

 

I teraz pytanie, co powoduje taki stan rzeczy, napinacz? W jaki sposób go sprawdzić(po zdjęciu paska na przykład)? Przypuszczam, że będę miał powtórkę z rozrywki.

Edytowane przez Defix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeb się przyglądnąć wszystkim ciasnym miejscom gdzie jest pasek przechodzi.

A rolka napinająca w pierwszej kolejności.

Czy jest w pozycji liniowej do pozostałych kół pasowych.

Czy czasem nie jest wysunięta trochę na zewnątrz silnika i wtedy jej brzeg też może ciąć bo pasek może wystawać poza nią.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma sensu go wyciągać i oglądać, bo w jaki sposób sprawdzić czy pracuje poprawnie? Chyba kupię napinacz i go wymienię, szkoda, że jest tak drogi <_< Zauważyłem, że w sklepach większość, o ile nie wszystkie napinacze posiadają metalowe koło. Czy to się czymś różni względem plastikowego? Myślałem, żeby testowo kupić używkę, np od corsy d czy e za grosze.

Edytowane przez Defix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

szkoda, że jest tak drogi

I z tego względu rzadko się go wymienia nawet, gdy jest potrzeba.

Wyjmij go, to 2 śruby torx, dostęp z góry jest. Zobaczysz, czy na głównej śrubie (ta większa, górna) nie ma jakiegoś luzu. Może najzwyczajniej jest nieprzykręcony do końca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjmij go, to 2 śruby torx, dostęp z góry jest. Zobaczysz, czy na głównej śrubie (ta większa, górna) nie ma jakiegoś luzu. Może najzwyczajniej jest nieprzykręcony do końca.

 

Spróbuję to zrobić za tydzień jak będę miał do tego warunki, bez odkręcania łapy się nie obejdzie jak przy wymianie. Edytowałem post zanim odpowiedziałeś, więc spytam jeszcze raz, bo widzę, że większość nowych posiada metalową rolkę. Chyba nie ma to wpływu na kompatybilność? Bo kusi mnie kupno jakiejś używki za grosze od corsy d czy e i zamontowanie na test...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie ryzykować - może pasować ale nie musi. Najlepiej sprawdzić po numerach części.

 

Przeglądając katalogi typ napinacza jest w sumie jeden. Odpowiada mu 8 kodów oe opla (nie liczę już pozostałych). Przemyślę sprawę. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności