Skocz do zawartości

Opalenie na zimno - przez chwilę miga ładowanie (Corsa d 1,2)


Rekomendowane odpowiedzi

Dwa dni temu zauważyłem, że moja Corsinka D z (silnikiem 1,2 XEP) podczas odpalania na zimno przez chwilę miga lampką ładowania (jakieś 3-5 sec). Potem wszystko wraca do normy. Po zmierzeniu napięć wychodzi na to, że jak miga to ładowanie jest bardzo słabe potem wraca do normy jak tylko kończy się miganie. Samochód jak do tej pory nigdy problemu z odpaleniem nie miał. Co ciekawe jak odpala się ją drugi raz nic nie miga, tylko jak sobie na mrozie postoi.

 

W instrukcji pisze dość tajemniczo o rozładowaniu baterii w jakimś nadajniku... że co?

 

Co do wymiany? Pasek, alternator czy regulator? A może po prostu dostała się gdzieś woda i trzeba autko przegonić?

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie wzbudzenie altka idzie przez sterownik silnika.

Ja bym się przyglądnął łącznikowi w załączniku

Przewód niebiesko-biały.

Przez niego idzie sygnał wzbudzenia do sterownika silnika.

Może być jakiś słaby kontakt.

 

Ale według schematu do tego przewodu jest dopięta jeszcze przed tym łącznikiem nagrzewnica niezależna z pilotem.

Pytanie czy u ciebie jest .

To musisz sprawdzić po Vin

http://opelvindekoder.pl

 

 

Ale jeszcze można podpiąć do komputera i sprawdzić jakie błędy są zapisane.

post-37019-0-40874800-1520164425_thumb.png

post-37019-0-75675700-1520164548_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka wyciągnięta, przeczyszczona, popryskana kontaktem i niestety bez zmian. Błędów w komputerze nie ma. W dekoderze VIN nie znalazłem żadnej nagrzewnicy to autko z początku produkcji, prawie golas ;)

 

Przy wyłączonym silniku na akumulatorze mam napięcie dobrze ponad 12V. Przy odpalaniu rozrusznika napięcie spada do 9V, zaczyna migać lampka i napięcie oscyluje pomiędzy 10 V a 12 V, przez trzy do pięciu sekund.

Potem wskakuje już na 14,3-14,4, lampka jeszcze z dwa razy mrugnie i gaśnie już na stałe. Przyśpieszanie obrotów, odpalanie klimy ect... nie powoduje jakiś dużych wahań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że są problemy ze wzbudzeniem .

Warto pomierzyć w takim razie altek.

Ale aku też kiepskawe.

Doładuj go porządnie na prostowniku.

I wtedy zobacz czy to pomoże.

Podczas rozruchu nie powinno spaść napięcie poniżej 10 V.

 

Ale jeszcze ja bym jeszcze sprawdził masy na karoserii w komorze silnika.

 

 

A błędy odczytywałeś czym?

Komputerem diagnostycznym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do błędów mam takie małe ustrojstwo pod komórkę, nawet kasować potrafi, tani chińczyk, ale parę razy się sprawdził. Poza tym gaz hamulec ;). Na coś z prawdziwego zdarzenia jakoś nie zdołałem się szarpnąć jeszcze.

Pojeździłem trochę autem dalej i problem minął. Chyba akumulator na następną zimę muszę wymienić, bo wygląda na to,m że faktycznie był niedoładowany a kilka dni postał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności