Skocz do zawartości

[Z18XE] Wymiana czujnika wałka rozrządu Vectra B


lukecz

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele razy się tak zdarza że błędu nie wali a problem jest.

 

Ale ty masz obecny od przepływki.Więc ją najpierw pomierz

Reszta masz nie występuje czyli chwilowe następstwa innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd przepływki mam już jakiś czas (wymieniałem już przepływkę, problem ustąpił ale wrócił po ok 2 miesiącach), nawet chyba mam plik Livedata ze wskazaniami. Poza tym że wyświetla błąd nie zauważyłem innych objawów jak nierówna praca silnika czy zwiększone zużycie paliwa.

 

Jutro wizualnie pooglądam ten czujnik położenia wału korbowego bo on raczej będzie popsuty mimo że nie mam z nim błędów

 

Ten zestaw błędów (ze stukowym i ECU) mam przy każdym takim zatrzymaniu auta, martwię się że chyba jednak też coś nie tak z tym ECU (to ten model z ECU na bloku silnika), może ktoś już dawał to do regeneracji i podzieli się doświadczeniami i kosztami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj może przenieść sterownik na ścianę grodziową.

To go trochę ostudzi.

U mnie sterownik po takim zabiegu ma dużo niższą temp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspominałem gdy auto stanie i nie mogę go odpalić, a następnie ostygnie to normalnie odpala i jedzie. Dziś gdy stanęło, odpiąłem na 1min aku i podłączyłem z powrotem - odpaliło i pojechało. Jeszcze nie sczytywałem błędów, ale w tej sytuacji to chyba jednak ECU będzie (bo pewnie wyjdzie znowu kod P1600) walnięte? Czy uszkodzonemu czujnikowi wału kor. robiłoby różnicę odpięcie aku? Dodam, że gdy problem występuje to dodatkowo "cyka" mi zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (nawet na wyłączonym zapłonie)

 

Ciekawa opcja z tym przeniesieniem ECU na ścianę grodziową - wymaga to jakiejś większej ingerencji w wiązkę?

 

EDIT: Na innym forum wyczytałem że ktoś w podobnej sytuacji wymienił nawet ECU i nic się nie zmieniło, dalej auto stawało. Więc może nie potrzebnie kombinuje z tym ECU... Chociaż z drugiej strony P1600 mnie martwi i chciałem się upewnić czy uszkodzony ECU nie daje mi tych oznak typowych dla uszkodzonego czujnika wału korbowego.

Edytowane przez lukecz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie na forum było pisane że czujnik różne numery potrafił robić.

 

 

 

Na innym forum wyczytałem że ktoś w podobnej sytuacji wymienił nawet ECU i nic się nie zmieniło, dalej auto stawało

 

 

No bo jeżeli to była któraś wiązka od sterownika silnika to wymiana ECU nie mogła pomóc.

 

Zawieź sterownik do jakiegoś elektryka który to ogarnie i będziesz wiedział czy to on.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności