Skocz do zawartości

Czyszczenie przepustnicy + EGR.


Gość AsDDsA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wymianie świec dalej walczę z szarpaniem podczas jazdy w moim 2.2 16V. Dzisiaj biorę się za czyszczenie przepustnicy oraz EGR i mam jedno pytanie. Być może błahe, ale jestem samoukiem i wolę o wszystko zapytać przed robotą. A mianowicie - czy jeśli wyciągam przepustnicę i czyszczę sobie właśnie tę część "wyjmowalną", czyli to:

l_allegro_6985728131.jpg

 

To czy później czyszczę także gniazdo, w którym ona siedzi? Tam tak samo jest trochę czarno, ale nie jestem pewny czy tak ma być, jako jakiś smar, itd. czy może tak samo traktować to jako syf i wywalić starając się, żeby jak najmniej wpadło do środka?

No i analogiczne pytanie w sprawie EGR. Czyszczę także gniazdo po wykręceniu samej części?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co nazywasz gniazdem to kolektor ssący.

Czyli jeżeli chcesz to musiałbyś zdjąć też kolektor do mycia.

Jeżeli chodzi o przepustnicę to pamiętaj że ta którą pokazujesz jest sterowana elektrycznie i nie powinno się klapki przy czyszczeniu ruszać(otwierać ręcznie).

Przy czyszczeniu przepustnicy kolektor zostawiam w spokoju.

 

Co do EGR to dobrze jest wyczyścić też to gniazdo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj dostać do przepustnicy i EGRu. Mam jednak dwa pytania: czy klapka przepustnicy powinna miejscami nie stykać się ze ściankami? Na zdjęciu widać, że przelatuje światło przez szparki. Domyślam się, że musi mieć lekko luzu, żeby mogła się poruszać, ale wolę dopytać, czy może sama przepustnica nie jest odkształcona czy jak...

6323587391f05111f19c5766a9615476_big.jpg

 

Drugie pytanie tyczy się EGRu - na zdjęciu zaznaczyłem element (chyba grzybek?) który podczas pracy, jak rozumiem, jest ruchomy - wysuwa się. Nie mogę go jednak kompletnie ruszyć aby go w jakimś stopniu wyczyścić. Zanurzyłem na godzinę dolną cześć EGRu w środku do czyszczenia aby brud trochę puścił i patyczkami do uszu wyczyściłem ile mogłem drugi otwór, ale sam "grzybek" ani drgnie. Czy taki EGR jest do wymiany / zaślepienia? Czy to może naturalne, że jego się nie da wcisnąć do środka, a jedynie wychodzi na zewnątrz, jak na tym filmiku?

 

a8516b9fad9ee2ca2a950260aa4038bb_big.jpg

Edytowane przez AsDDsA

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz go zasilania z aku i zobaczysz czy się wysunie.

Jak to zrobić to są filmiki.

Ale podłączasz luźnymi przewodami do pinów pierwszy i ostatni.

Jeden przewód do plusa(np na stałe) a drugi dokładasz do minusa pulsowo .

Gdy zewrzesz to powinien się wysunąć ,gdy rozłączysz powinien się schować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz go zasilania z aku i zobaczysz czy się wysunie.

Jak to zrobić to są filmiki.

Ale podłączasz luźnymi przewodami do pinów pierwszy i ostatni.

Jeden przewód do plusa(np na stałe) a drugi dokładasz do minusa pulsowo .

Gdy zewrzesz to powinien się wysunąć ,gdy rozłączysz powinien się schować.

 

Okej, sprawdzę w wolnej chwili. A co z tą przepustnicą? Wszystko okej?

 

Sprawdziłem jak jeździ dzisiaj auto po podpięciu wszystkiego - czysta przepustnica, EGR przeczyszczony ile się dało. Niestety, nadal auto szarpie. Na benzynie, tak samo jak i na gazie. Co mogę jeszcze sprawdzić? Jest to bardzo uciążliwe - gdy puszczę pedał gazu, dajmy na to na drugim biegu, tocząc się w korku, to z momentem puszczenia pedału, auto szarpie ze dwa / trzy razy zanim dalej będzie się toczyć. Im wyższy bieg, tym mniej jest to odczuwalne. Na przykład na piątym biegu, jeśli się rozpędzę i puszczę nagle pedał gazu, auto minimalnie szarpnie. Do tego przy mocniejszym dodaniu gazu, bardziej gwałtownym, samochód jakby chwilę się dusi i dopiero rusza z pełną mocą.

 

Póki co, wymieniłem filtr gazu, świece na GM, przeczyściłem własnie tą przepustnicę oraz EGR. Co może być jeszcze przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem co masz zrobić z EGR?

Napisałem jak ma pracować i kiedy?

Sprawdź czy tak jest.

Świece wymienione a co z gumkami na świecach?

Teraz podłączenie do komputera i sprawdzenie co się dzieje sondami EGR czy MAP sensorem

 

 

Do tego jeszcze pytanie czy po wyczyszczeniu robiłeś adaptację przepustnicy i wartości wyuczonych sond?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności