Skocz do zawartości

Błąd P1405 EGR po wymianie rozrządu.


Gość wicia23

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Dziś w miarę ciepły dzień, więc włączyłem klimę aby się trochę rozruszała po zimie i ruszyłem w drogę. Po 20 km jazdy z w miarę stałą prędkością 90km/h po obwodnicy zjechałem do sklepu i zapaliło się autko z kluczykiem. Żadnych innych niepokojących objawów nie było.

Po powrocie podpiąłem OP-COM'a i zacząłem badać temat.

Błędy:

P1405 - Obwód recyrkulacji spalin - niskie napięcie
(02) - Nie występuje
P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(0A) - Obecny
P1405 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe
(04) - Sporadyczny
Pokasowałem ale nadal wracały. Odpiąłem wtyczkę od EGR-a, przedmuchałem, popukałem w korpus i nadal nie dało się ich skasować.
Przejechałem się kawałek, wykasowałem błędy i znowu wróciły, postanowiłem zrobić rundkę z podłączonym kompem aby sprawdzić parametry.
Przegoniłem auto trochę mocniej pod 6krpm po czym zgasiłem, skasowałem błedy, odpaliłem i po kolejnych 7km nie pojawiły się ponownie.
Z nagranych parametrów:
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego) - zmienia się co jakiś czas z Aktywny na Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego) - pracuje w zakresie 0,21 - 3,61 V
Czy to początki padu EGR-a?
Czy włączenie klimy to tylko zbieg okoliczności ?
Edytowane przez wicia23

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

EGR powinien pracować przy małych i średnich obciążeniach.

Na wolnych i przy pełnym ma być zamkniety.

 

 

Masz miernik?

Na wolnych EGR jest w pozycji 0,78V - 0,85V

Przy pełnym bucie też w podobnych wartościach

 

Miernik mam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ta numeracja pinów jest na EGR

3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym

 

jak ta numeracja pinów jest na EGR

3 piny są w górnym rzędzie i 2 w dolnym

 

post-6263-0-59152300-1522434066_thumb.jpg

Edytowane przez wicia23

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 20 km rano i 20 km po południu dzisiaj i błąd nie wyskoczył.

 

Pomierzyłem przed chwilą ale chyba coś nie czaje tego schematu.

Na wtyczce od wiązki po włączeniu zapłonu jest 5V na pinie 2 + masa

Według schematu, który wrzuciłeś Pin 2 i 4 jest podany 2 razy z różnymi wartościami: 1800Ωi 3500Ω

Na EGR:

- piny 2 i 4 jest 3 030 Ω

- piny 4 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 200M Ω wynik to 1,0-1,2

- piny 2 i 6 żeby cokolwiek odczytać musiałem miernik przestawić na 2M Ω wynik to 0,022-0,024

Edytowane przez wicia23

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fakt zapomniałem dopisać że tą wartość podano dla rocznika 2005>

 

 

Spróbuj użyć innego miernika

Pacjent jest rocznika 2005, to by się zgadzało: 3030Ωa 3500Ω jest się o co czepiać ?

Edytowane przez wicia23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności