Skocz do zawartości

Meriva A 1.6 Z16SE opinie


Gość Jacek-J129

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jacek-J129

Dobry wieczór. Jeżeli temat został dodany niezgodnie z regulaminem z góry przepraszam.

Stałem się posiadaczem (czy szczęśliwym) tego jeszcze nie wiem - Merivy A z roku 2004 z silnikiem 1.6 8v Z16SE.

Czytam już któryś dzień to tu to tam i powoli siwieje. Niech mi ktoś powie czy naprawdę jest taka tragedia jeżeli chodzi o pożeranie oleju ?.

Na jednym forum piszą że Oplowskie 16 -stki pobierają olej, na drugim że 8v ... sam już nie wiem.

Jak jest z trwałością tej jednostki ?. Mój obecnie ma przejechane 199 tys. zakupiłem go bo myślę że jak na ten rocznik to i tak dużo nie ma, poza tym pasowała mi cena i ogólny stan techniczny samochodu.

Jedyne co wyszło podczas przeglądu i serwisu olejowego to podjechany wałek rozrządu na 3 cylindrze. (jutro nastąpi wymiana wałka, popychaczy).

Proszę o życiowe odpowiedzi tych którzy mieli z tą jednostką styczność. Pozdrawiam WAS serdecznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mnóstwo info u nas na forum.

Miałem w AG ten silnik, przy przebiegu około 190tys pobór na poziomie 0.4l na 12 tys.km

Poczytaj na temat sterowników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek-J129

Na temat sterownika czytałem wiele, i więcej chyba nie będę czytał bo naprawdę osiwieje :). Wiem że mają go zamontowanego na kolektorze dolotowym co jest absurdem.

Jeżeli Twój brał na 12 tys. 0,4 uważam że to jest nic.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam napewno przeniesienie pomoże, ale czy uchroni? Moim zdaniem problemem jest tez, że ecu steruje przepustnicą, jej niedomagania tez go potrafią zepsuć.

Klasycznym uszkodzeniem sterownika, sa zazwyczaj błedy z sterowaniem przepustnicy. Przypadek, raczej nie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ja na przykładzie swoich aut.

Felicja MPi ,Favorit SPi ,Punto.

Kolektory ssące nie były z tworzywa.

Sterownik silnika w każdym obok silnika i zero problemów.

Przeniosłem w Mery u siebie i potem u kolegi w Z16SE na grodź.

W upalne dni temp. na sterowniku mierzona pirometrem ok 40 st.C po chwilowym postoju.

Zaraz po zakończonej jeździe (czyli zatrzymanie ,otwarcie maski i dotykowe sprawdzenie ręką) akurat nie miałem wtedy pirometru ,poniżej mojej 36 st.C.

Na silniku ma na pewno dużo więcej mimo przekładki plastykowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności