Skocz do zawartości

Nierówna praca sinika po wymianie alternatora


Gość Inspiring

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Inspiring

Witam Wszystkich Forumowiczów

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu w mojej leciwej już astrze H 1.7CTDI 80kM.

Po kolei:

Rok temu w zimie auto odmówiło mi posłuszeństwa, winą okazał się alternator, (chodź zanim to wydedukowałem zdarzyłem wymienić akumulator). Szybka regeneracja, montaż, usunięcie błędów i autko klekotało prawie cały rok.

2 tygodnie temu w astrze zaczęły dziać się zjawiska tj.:

  • Podwyższone obroty silnika na biegu jałowym (przyczyną był większy pobór prądu przy włączonej nagrzewnicy)
  • Problemy z odpaleniem auta (-10 C - norma?)
  • Przerywana praca wentylatora nawiewu

Aż wreszcie zaświeciła się choinka i zgon auta pod Biedronką.. Sprawdziłem błędy metodą "gaz hamulec" i zadzwoniłem po kolegę, który odholował mnie laguną (ludzie robili zdjęcia jak francuz ciągną "niemca") :D .

Mechanik postawił diagnozę - Alternator.. No i historia zatoczyła koło, z racji tego że zależało mi na czasie włożył mi jakiś regenerowany dając rok gwarancji. Wszystko odbyło się bez komplikacji, lecz gdy astra miała wracać już do domu okazało się że alternator mocno się nagrzewa. Według mechanika winowajcą okazało się sztywne koło pasowe alternatora i zalecił mi wymianę na sprzęgiełko jednokierunkowe oraz pompę wakum, - 150zł w błoto bo to nie usunęło problemu. Została postawiona kolejna diagnoza tym razem trafna, a padło na sterownik świec żarowych.

 

Według mechanika wszystko miało być cacy, ale wracając do domu okazało się że stojąc na światłach delikatnie buja się całe autko, silnik pracuje inaczej (jak dwusuw na wolnych obrotach) i migają wyświetlacze. Obroty silnika ok 800 obr/min. I teraz pytanie do Was, czy jest możliwość że sprzęgiełko alternatora powoduje mniejsze obciążenie silnika, a co za tym idzie zmniejszenie obrotów silnika i niższa amplitudę jego pracy? A może jest jakiś inny trop ?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Inspiring

Auto akuratnie stoi w warsztacie, przez cały dzień nie udało się znaleźć usterki.

Czy elektryk posprawdzał masy - hmm myślę że od tego powinien zacząć, ale zadzwonię jutro rano i podpytam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko odbyło się bez komplikacji, lecz gdy astra miała wracać już do domu okazało się że alternator mocno się nagrzewa. Według mechanika winowajcą okazało się sztywne koło pasowe alternatora

 

 

Może nie wszystko wiem ale że altek się nagrzewa przez sztywne koło pasowe ?

Prędzej przez łożyska czyli coś źle poskładane.

Ja bym ci radził samemu pojechać do jakiegoś elektryka który regeneruje alternatory i u niego kupić

I tego dać mechanikowi niech go założy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od prądu też może się grzać.

 

Miałem kiedyś przypadek w swoim c20xe, że zrzucało mi pasek.

Co chwila.

Nie zwróciłem uwagi na temperaturę altka, ale kręcił sie luźno, a też powodował kłopoty dla silnika - widziałem po chwilowym spalaniu.

Wymiana na dobry pomogła.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Inspiring

adam1954 problem z nagrzewającym się alternatorem został rozwiązany, był on spowodowany sterownikiem świec żarowych. (Mam ładowanie a alternator jest umiarkowanie ciepły).

 

Mój problem teraz wygląda inaczej, mianowicie - po usunięciu ww usterki nierówno pracuje silnik i migoczą światła. zaznaczam że alternator ładuje prądem w granicach 14,4-14,5 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migotanie świateł to właśnie jest od ładowania.

Nie wiem czy to mierzone było.

Ale ja w dalszym ciągu podejrzewam alternator.

A szczególnie diody prostownicze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Inspiring

Zadzwoniłem do mechanika, wg niego alternator działa bez zarzutów i upiera się że w moim aucie oryginalnie było montowane sprzęgiełko zamiast sztywnego koła pasowego. (Może ktoś to sprawdzić? Opel Astra H 1,7 CTDI 80kM - isuzu)

 

W ogóle czy to sprzegiełko może powodować taką usterkę?

 

Na tą chwilę uważają że ktoś kiedyś założył sztywne koło pasowe aby ukryć usterkę, która teraz się pokazała. Ciężko jest mi w to uwierzyć i daje mu jeszcze jeden dzień na diagnozę.

 

A czy regulator napięcia mógłby powodować wystąpienie takiej usterki?

Edytowane przez Inspiring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności