Gość oscyloskop23 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Witam,W silniku C16NZ uszkodzeniu uległ wałek rozrządu. Uszkodziły się dwie krzywki i dźwigienki, które uległy silnemu wytarciu.Oczywiście chcę zakupić nowy wałek z kompletem krzywek, ale sprzedawca w sklepie ma dostępne trzy warianty:1) AE CAM359 - krzywki są czarne2) Febi Bilstein 029863) Koreański OD0002D - widać, że jest szlifowany 4) Dźwigienki zaworowe firmy INA 422004010Jakiej firmy możecie polecić wałek rozrządu, aby długo działał? Zastanawiam się również jaka jest różnica pomiędzy wałkiem który ma czarne krzywki, a tym bez czarnego pokrycia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maersk Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Kolego udaj się do warsztatu w swojej okolicy ''W silniku C16NZ uszkodzeniu uległ wałek rozrządu. Uszkodziły się dwie krzywki i dźwigienki'' skąd masz wiedzę co się uszkodziło rozebrałeś ?? zmierzyłeś zobaczyłeś masło maślane   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Czarne krzywki = nawęglane = twardsze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość oscyloskop23 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Kolego udaj się do warsztatu w swojej okolicy ''W silniku C16NZ uszkodzeniu uległ wałek rozrządu. Uszkodziły się dwie krzywki i dźwigienki'' skąd masz wiedzę co się uszkodziło rozebrałeś ?? zmierzyłeś zobaczyłeś masło maślane Rozebrałem silnik i widać wyraźne zużycie dwóch dźwigienek i krzywek na zaworach ssących. Na uszkodzonych krzywkach brakuje około 1mm w stosunku do pozostałych, a na dźwigienkach ok. 0,8 mm i 0,9 mm, a do tego są jeszcze wytarte pestki zaworowe. Dlatego chcąc zakupić nowe części natrafiłem na dylemat, ponieważ jeden wałek ma czarne pokrycie, a pozostałe go nie posiadają. Teraz moje drugie pytanie. Na oryginalnej dźwigience zaworu znajduje się otwór. Natomiast na nowych w sklepie nie ma go. Czy to otwór tylko wykorzystywany podczas produkcji, czy pełni jakąś funkcję, bo pod nim znajduje się popychacz zaworowy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.