Skocz do zawartości

Problem z regulacją prędkości nawiewem - Sintra


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam Koledzy!

W mojej Sintrze pojawił się następujący problem: podczas przełączania nawiewu regulatorem prędkości na panelu sterowania pozycja 1, 2 i 3 jest cały czas taka sama (niezmienna) i wynosi prędkość nawiewu z pozycji 3. Przełączając na pozycję 4 i 5 odczuwam wzrost mocy nawiewu. Co mogło się popsuć i od czego zacząć szukać? Za pomoc bardzo dziękuję i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Wczoraj mialem ten sam problem. Wystarczyło 20 minut i jest OK :/

Pokrętło regulacji to zawór pneumatyczny który przełącza kierunek nawiewu. A nie jak napisał kolega . nie ma tam zdnego opornika. Sintra 2,2GLS

Do rzeczy.

1. Trzeba sprawdzić czy przewody pneumatyczne nie są załamane i nie blokują przepływu powietrza.

2. W tym celu wymontowałem schowek pasarzera. 2 lub 4 śruby i dywanik pod scowkiem.

3. Wymontowałem panel z pokętłami. 2 śruby.

4. Po wykonaniu powyrzszych czynności wszystkie przewody i połączenia są dobrze dostępne.

5. Przewody są w różnych kolorach.

6. Instalacja działa pradopodobnie podcisnieniowo.

7. Przewód czarny ( u mnie) to jest główny. Zasilał fioletowy, a z fioletowego szło dalej na reszte. 5 sztuk

8. Należy go odłączyć i sprawdzić czy leci przez niego powietrze, na włączonym silniku.

9. Jak nie to znaczy że niedochodzi powietrze z silnika i trzeba szukać przy silniku.

U mnie odłączył się i to była przyczyna.

10. Jak dochodzi i nie przełącza, to dopiero trzeba sprawdzić przewody dochodzące do pokrętła i samo pokrętło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Czołęm Mam podobny kłopot - nie chodzi wprawdzie o moc nawiewu ale o przestawianie kierunku - szyba, nogi itd.

Sprawdiłęm przy przełączniku - wszystkie rurki ok. dalej po odkręceniu osłony od spodu deski rozdz. równierz w porządku - czyli sprawa tkwi gdzieś w połączeniu głównej rurki zasilającej z silnikiem. Ktoś próbował się do tego dobrać bez kanału itp? Cos jakby nie podawało ciśnienia (podciśnienia?) na zawór sterujący nawiewami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód jest przy kolektorze ssącym gumowy lużny połącz go z plastikowym na plastikowym jest harmonijkowa koszulka. I to wszystko.przekrój przewodów ok. 6mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmmm mam dokladnie ten sam problem mialem sie brac przez weekend za rozkrecanie ale jakos zeszlo . wiec moze bede mial chwile obejrzec te przewody

 

 

ja to ciemny jestem - nie wiem gdzie szukac tego kolo kolektora widze tyle przewodow plastikowych ze wymiekam

 

a jak zczalem ogladac jak rozkrecic schowek to tez zrezygnowalem

rozumiem ze u gory 2 srubki na krzyzak a na dole schowka widze chyba z 5 na trojkat

no chyba ze zle patrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W komorzw silnika po prawej stronie wychodzą przewody paliwowe osłonięte ,tyż obok nich wychodzi zbrojony przewód stalowy pzekształcony następnie w plastikowy(podciśnieniowy przewód do nawiewu),z charmonijkową osłoną olastikową .Połoncz go z przewodem wychodzącym z podstawy cewki (tuż przy złoczce od przewodu cłodzącego).Po lewej stronie podstawy cewki od strony przedniej grodzi. TO dotyczy tylko kierunu nawiewu nie jego prędkości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A jeżeli wcale nie ma 1 i 2 biegu nawiewu

to raczej padnięte pokrętełko lub coś w silniku

od dmuchamy ??

 

Dobrze główkuje ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

heh nie wiem pooglądałem te przewody w komorze silnika wydaje mi sie ze wszystko jest ok

nie znalazłem nic wypiętego ani wiszącego

zastanawiam mnie tylko jedno bo coś jest nie tak .

pod maska w okolicach kolektora mam 3 zawory erg ( tak sie to chyba nazywa i do nich ida sobie takie przewody plastikowe około 6 mm i na jednym z nich dokładnie prawym jest po prawej stronie zaślepka - mechanik mówił mi ze to powinno iść do jakiejś "gruszki" która zamontowana jest po prawej stronie kolektora ja oczywiście tego nie mam ( znalazłem to w sieci i nazywa sie to zbiornik podciśnienia - ale wydaje mi sie ze nie ma to związku ze sprawa

a pisze to dlatego ze po zdemontowaniu schowka znalazłem taki sam przewód który tez jest zaślepiony śrubką i nie mam pojęcia gdzie to idzie :) niestety do panelu sie nie dobrałem gdyż nie mam "wypinacza" do radia i nie chciała mi zejść maskownica

no i sie poddałem na razie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności