Skocz do zawartości

Opel Astra H grzeje się na postoju


Gość leo123

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam problem z układem chłodzenia, nie znalazłem takiego tematu na forum, więc postanowiłem założyć nowy.

 

Jakiś czas temu stojąc w korku na autostradzie z auta zaczęło dymić. Nie wiem niestety do jakiej temperatury się zagrzało, bo nie sprawdziłem jej wtedy. Po otwarciu maski okazało się, że silnik jest zalany olejem. Mechanik wymienił mi wtedy korek wlewu oleju i uszczelkę pokrywy silnika. W drodze powrotnej stojąc na bramkach na autostradzie auto znów puściło dym, od tego momentu zacząłem obserwować temperaturę silnika - grzeje się on przy postoju, natomiast przy jeździe temperatura spada.

 

Sprawdziłem już kilka rzeczy - termostat załącza się przy około 80 stopniach, chłodnica wydawała się pracować (z jednej strony gorąca, z drugiej zimna), płynu chłodniczego nie ubywa, jednak nie włącza się wentylator chłodnicy (ani przy włączonej klimatyzacji, ani grzaniu się silnika). Sprawdziłem przekaźniki i bezpieczniki - są sprawne, podpiąłem go też na krótko - jest sprawny.

 

Przy demontażu wentylatora zauważyłem dość niepokojącą rzecz - chłodnica wygląda jak po wypadku (auto kupiłem pół roku temu), jej przednia część jest wygięta do wewnątrz auta oraz skruszona na dole.

 

W tej sytuacji przychodzą mi do głowy następujące rzeczy - uszkodzona wiązka przewodów zasilających (nie mam pojęcia jak dobrać się do niej żeby sprawdzić ciągłość obwodu - może ktoś podpowie jak wypiąć przewód od strony zasilania?).

Drugą myślą jest czujnik temperatury - nie mam pojęcia jednak gdzie znajduje się ten czujnik oraz czy jest to ten sam, który odpowiada za wskazanie temperatury cieczy chłodzącej? Jeśli tak, to chyba wygląda na to, że wszystko z nim w porządku, skoro wskazanie na komputerze wydaje się być ok?

Pozostaje też kwestia chłodnicy - jeśli chłodzi ciecz, to mogę jeździć jeszcze ze skruszoną, czy powinienem ją wymienić?

 

Byłbym niezwykle wdzięczny za wszelkie wskazówki nt. umiejscowienia powyższych elementów, lub radę w jaki sposób mogę dobrać się do przewodów. W internecie nie mogę niestety znaleźć żadnej wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc :)

 

ps. Auto to Astra H 1.8 125KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak mogę sprawdzić jej działanie?

 

Pasek na pompie wydaje się praktycznie nowy, z tego co mi wiadomo, niedawno przed zakupem byl wymieniany rozrząd, może pompa wody też była wymieniana razem z paskiem, nie mam jednak pomysłu jak ją sprawdzić.

Edytowane przez leo123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak mogę sprawdzić jej działanie?

 

Pasek na pompie wydaje się praktycznie nowy, z tego co mi wiadomo, niedawno przed zakupem byl wymieniany rozrząd, może pompa wody też była wymieniana razem z paskiem, nie mam jednak pomysłu jak ją sprawdzić.

1.Skąd wiesz czy rozrząd był rzeczywiście wymieniony, a jeśli tak to jakie bebechy były dane - ja bez faktury nie wierze, mówić można wszystko, a jeżeli kiepski zamiennik to już może być po pompie. Były też problemy z pompami wody SKF - wirnik luzował się na osi pompy - było opisane na forum.

2.Jak sprawdziłeś pasek rozrządu na pompie wody - przecież trzeba osłonę rozrządu rozkręcić.

3.Ja bym podpiął komputer diagnostyczny i sprawdził wszystkie parametry układu chłodzenia i klimatyzacji. Dodatkowo sprawdził bym czystość samej chłodnicy na zewnątrz (wąż ogrodowy i delikatny strumień wody na radiatory).

 

A jak znaleźć części składowe - poszukaj co i jak - https://opel.7zap.com/pl/car/

 

Ni wiem czy masz rezystor wentylatorów jak jest w AG (syn miał z nim problem - wentylatory się nie załączały).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rozrząd mam wpisany w niemiecką książkę serwisową (było w niej grzebane przy przebiegu, dlatego napisałem "z tego co mi wiadomo")

2. Pompa wody nie jest na pasku rozrządu, pasek klinowy (który jest widoczny bezpośrednio po otwarciu maski) wygląda jak nowy, stąd moje przypuszczenia, że może rzeczywiście niedawno wraz z rozrządem został zrobiony

3. Chłodnica wody jest czysta, wszelaki syf przyjęła ta od klimy, jest do wymiany, ale to już inna bajka. Co do komputera, to chyba muszę rzeczywiście tak zrobić.

 

Rezystor wentylatora chłodnicy wygląda na sprawny, mierzyłem rezystancję rozkłada się w zakresie 0.6:2,6 Ohma.

 

Dziękuję serdecznie za link, na pewno nie raz skorzystam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na temat niemieckich książek serwisowych mam swoje zdanie i wiem że papier przyjmie wszystko - tym bardziej Niemiec jak wiedział że autko idzie na wschód to na pewno ani feniga nad stan nie dorzucił. - To nie te czasy co dawniej. (pieczątka i wpis kosztuje 20 € a zgadnij ile sama robota za wymianę rozrządu). Myślisz że wszyscy tam są tacy uczciwi?

 

Tym bardziej bym poświęcił trochę czasu i sprawdził pompę na wszelki wypadek - skoro rozrządu nie trzeba ruszać.

 

Adaś w AH były i takie na rozrządzie i takie które miały pompę wody na pasku wielorowkowym (Z18XER ma na pasku osprzętu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności