Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Stara Astra 1.4 wybiórcza praca na LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 OFFLINE   NaPierwszePiotr

NaPierwszePiotr
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Astra II
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 kwiecień 2018 - 20:12

Witajcie.

 

Prowadzę reanimację starej Asterki F z 8 zaworowcem na pokładzie.

Problem jest taki że auto nie przełączy się na LPG jeśli w baku jest Pb.

 

Najpierw była spalona pompka paliwa w baku, auto odpalało na gazie i pracowało normalnie aż któregoś dnia membrany parownika też już wysiadły.

Rozebrałem całość, parownik na stół nowe membrany, czyszczenie i parownika i obu elektrozaworów (przy parowniku i przy filterku) nowy filterek i wymiana pompki paliwa.

Po wymianie pompki na Pb chodzi idealnie ale przy przełączeniu na LPG gaśnie po 2 sekundach.

 

Raz jeszcze wszystko rozebrałem, sprawdziłem wszystko od butli aż do miksera i wszystko jest ok. Zawory reagują, parownik nie zamarza.

Dzisiaj po kilku próbach wyjeździłem całe Pb i auto odpaliło na gazie, wszystko super. Dolałem 5L benzyny i na gaz już przełączyć się nie da.

 

Poradźcie coś, nie wiem czego się czepić już.

Przed spaleniem pompki paliwa autko chodziło dobrze i na Pb i na LPG. Nie ja zmieniałem pompkę paliwa ale widocznie wymiana tej pompki ma jakiś związek tylko jakim cudem tam coś można zepsuć tak żeby zaszkodziło to na LPG.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10617 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 kwiecień 2018 - 20:17

Połowę roboty masz już za sobą a teraz kierunek gazownik aby wyregulował LPG.

Chyba że poczytasz sobie temat,, krótki poemat na gazu temat ,,i sam sobie wyregulujesz parownik.

 

 

1. REGULACJA CZUŁOŚCI (odpowiednik poziomu paliwa w komorze plywakowej gaznika:) ) -tym regulujesz cisnienie w IIgim stopniu reduktora. Powinno byc wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego. A robi sie to tak: odlaczasz waz prowadzący gaz z reduktora do miksera i podlaczasz do reduktora wezyk ktory zanurzasz w jakims zbiorniczku z wodą. Zasilasz zawory gazowe przez podlaczenie +12V np. do zaworu na reduktorze. 
Teraz regulujesz srubą REG. CZUŁOŚCI tak, aby z wezyka wydostawaly sie pojedyncze bąbelki. Prawie nic. I już. 
Teraz łączysz wszystko do kupy z mikserem tak jak było. 

2. W programie interface'u gazowego ustawiasz wstepne otwarcie attuatora np. 100 i możliwość zamykania i otwierania na MAX. 

3. Odpalasz silnik i trzymasz auto na 3000 RPM i przeaczasz na gaz (NIE WCISKAJĄC PEDAŁU PRZYSPIESZENIA BO MOŻE BYĂÂ BUM!) 
Przy dobrych wiatrach, po chwili pozycja attuatora w miare sie ustabilizuje (jesli dziala sonda L) na jakiejs pozycji. 
Wg. mnie, im bliżej 100 tym lepiej. Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicah 20-30 w dół lub w góre) to można leciutko poprawić śrubą CZUŁOŚCI. Jeśli pozycja attuatora jest BAARDZO mała lub duża (np. 30 lub 160) to kibel. Trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot czy nie zatkany filtr albo jakaś chora zwężka na wlocie). 
No więc załóżmy, że wyszło, iż przy 3000 RPM mamu pozycje att. oscylującą wokół 100. 
4. Sprawdzamy , czy śruba od WOLNYCH OBROTĂÂW (w reduktorach niektórych oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakrecona bo wtedy auto raczej zgaśnie. 
5. Puszczamy gaz i patrzymy na jakiej pozycji ustawi sięattuator. 
Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 obr. 
{{UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (dłuugie przewody itp.) to można pozycje att. dla wolnych obr. ustawić nieco wyżej niż dla 3000. 
Da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie BUMom w kolektor  }} 

6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ) 
Auto chodzi nam już poprawnie, ale... 
7.Teraz najwazniejsze: (sprawdzenie poprawności dobrania układu mixer-dolot): 
Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM. 
Jeśli wychodzi nam, ze wartośc ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów - oznacza to zbyt "mały" mikser. I odwrotnie  

Najlepiej, żeby wartość ta była w miaręrówna z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków. 

JEŚLI OTWARCIE ATTUATORA ROŚNIE Z OBROTAMI ZNACZNIE I PRZY 5000 SIĂÂGA 70-80% JEGO MAKSYMALNEGO OTWARCIA TO TAKI MIKSER NIE NADAJE SIE DO UŻYTKU. Bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu i BUM. 

Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia att. można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma. 

CUT-OFF Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i będzie "szarpać" (wielokrotnie poruszany na forum temat).

 

 

 

Cytat zapożyczony


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse