Gość bachus Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Dzień Dobry, tl;dr Corsa B 1.0 przejechane 93000km - za duża emisja spalin / co może być powodem. Sytuacja jest następująca - samochód 'dusił' się na wyższych obrotach. Pojechałem do mechanika, rozleciał się katalizator, katalizator został 'wysypany', została puszka. Pojechałem na przegląd no i samochód nie przeszedł testu emisji spalin. Pojechałem do tłumikarza (znajomy, spec od tłumików). Troszkę się przestraszyłem, bo identyczny katalizator do samochodu wartego 1200zł kosztuje 700zł. Zamontował więc z wersji 1.2 i kosztowało to 500zł Mówił, że powinno być nawet lepiej, niż na tym do 1.0. Samochód dobrze rozgrzany, pojechałem na re-test. Spaliny wyszły jeszcze gorzej: Po lewej stronie po założeniu katalizatora. Pojadę do mechanika, ale ktoś może ma domysły co się mogło stać? Sonda lambda?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2018 A nie domyśliłeś się że katalizator padł z jakiejś przyczyny? A tą przyczyną jest sonda   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bachus Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 A nie domyśliłeś się że katalizator padł z jakiejś przyczyny? A tą przyczyną jest sonda Pewnie jednak cos nie tak z katalizatorem. Wjechałem na serwis - zero błędów na silniku, sondy sprawne, posprawdzane. W mojej Corsa B jest ten pionowy katalizator, tłumikarz wrzucił ten z 1.2 kawałek dalej. Na re-teście ponownym katalizator był bardzo mocno rozgrzany (zrobiłem sporo kilometrów) a nadal to samo. Może jednak coś nei tak z nowym katalizatorem? Dzisiaj chyba wrócę do tłumikarza. Nie mam już pomysłu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 sondy sprawne, posprawdzane. Jak były sprawdzane? Pokaż wydruk z komputera. Nie musi być błędów z sondy a może źle pracować.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bachus Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Problemem był jednak nowy katalizator do 1.2-2.0. Stara pionowa puszka została, katalizator został założony pod spodem, jak w 1.2. Najprawdopodobniej nie mógł się rozgrzać. Założenie katalizatora dokładnie do 1.0 w miejscu starego (pionowego) rozwiązało problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Czyli co fabryka wymyśliła to tylko tuner a nie zwykły tłumikarz może zmienić   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.