Gość cezet Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Meh, zaczęły się schody z Merivką. Silnik A14NET, rocznik 2010, najechane 150tyś Dwa tygodnie temu zainstalowałem LPG (Stag Q + TUR + W02) - rewelacja, pali prawie tyle samo co na benzynie. Tydzień temu coś się zaczęło dziać z czujnikiem blokady tylnych drzwi - drzwi się zamykały i wszystko działało ok, ale komputer myślał, że są ciągle otwarte. Okazało się, że jakiś kabelek się przerwał. Naprawione Dzień po naprawie zamka żona lekko uszkodziła jedyny kluczyk, więc szybka decyzja o dorobieniu. Oczywiście nie bez problemu - w jednym zakładzie dorobili scyzoryk, a kolejne dwa walczyły żeby immo go zaakceptowało. Udało się. Dzień po dorobieniu kluczyka żona jechała po obwodnicy - 140km/h + klima + wyprzedzanie + 28'C i nagle wywaliło niespodziankę - Awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem. Zatem następnego dnia wycieczka na komputer i mam dwa powiadomienia: P1629 oraz P0299. Pierwsze to awaria w immo - zapewne skoro klucznicy nie mogli się połączyć, to programowo ominęli immo Drugie to seria miliona rzeczy do sprawdzenia - kolektor, przewody, turbina...biorąc pod uwagę, że auto jutro musi lecieć w trasę wakacyjną - ok 5tyś km - jestem lekko przerażony. Panowie - od czego mogę zacząć i co mogę sam sprawdzić? Od ręki nikt mi nie chce tego wziąć a nie mam możliwości zmiany terminu wyruszenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Pali tyle gazu co benzyny + benzyna, zapewne. Gaziarz nie podpinał kompa? Błędy skasuj i zobacz czy coś się znów pojawi. Może to być od gazu ale nie koniecznie. Ciężko tak na odległość stwierdzić. Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Co oznaczają te błędy i co sprawdzić masz w załącznikach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 A ja nie chciałbym być złym prorokiem, ale... http://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/ W tym temacie jest foto... Zdjęcie katalizatora kosztuje godzinę czasu. Albo turbina, albo zaworek w kolektorze albo membrana odmy w pokrywie. Nigdy nie wymieniałem zaworka regulacyjnego turbiny - po prostu się nie psują. Jeśli gazu pali tyle co benzyny, to gazownik pizda i nie umie wyregulować poprawnie instalacji. Gazu ma palić 15-20% więcej, niż benzyny. Czyli: pali 10 litrów benzyny, to gazu powinien palić 11,5-12 litrów. Koniec kropka. Skład mieszanki musi być poprawny.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezet Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) Dziś jadę do gazownika, żeby podkręcił spalanie i zobaczył co jeszcze komputer wywalił. Wczoraj przy normalnej jak i dynamicznej jeździe było wszystko ok - turbina śmiga, auto jeździ...ale postanowiłem jeszcze sprawdzić czy pojawi mi się P0299 w sytuacji jaką ktoś już wcześniej opisywał, tak więc auto wrzucone na 40kmh, 4 bieg i rura - gaz do dechy. Wszystko szło ładnie i przy ok 3tyś obrotów - Awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem. Auta nie wyłączałem, nie studziłem, nic nie robiłem - przy jeździe turbina dalej normalnie pracuje, auto przyspiesza jak zawsze... W domu sprawdziłem - grzybek w kolektorze jest na swoim miejscu. Przegrzanie turbiny i pęknięcie? Po 500km od montażu LPG? Trochę chyba szybko....a do tego auto po wywaleniu ostrzeżenia dalej normalnie pracuje, więc turbina chyba jakoś daje radę. Na mój chłopski rozum - mapy spalania są rozjechane i auto przy pełnym obciążeniu po prostu się dławi i nie może nadrobić doładowaniem z turbiny...w sumie to trzeba było jeszcze sprawdzić ten sam test na benzynie... Panowie - pytanie zasadnicze - czy mogę tym jechać na wakacje czy raczej jest to niewskazane? No i jeszcze gazownik świece wymieniał...możliwe że któraś niedokręcona ? Poniżej zdjęcie zaworu w kolektorze...swoją drogą - tam powinno być tyle syfu? Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez cezet   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Przegrzanie turbiny i pęknięcie? Po 500km od montażu LPG? A ile miała przejechane do założenia LPG? Tego nie bierzesz pod uwagę? https://astraklub.pl/viewtopic.php?f=163&t=839830 http://www.klubzafira.pl/forum/showthread.php?tid=8903 I to co pisał Arek wcześniej Dziś jadę do gazownika, żeby podkręcił spalanie i zobaczył co jeszcze komputer wywalił. I spytaj go jak regulował ci to spalanie. Na postoju czy w jeździe. Na postoju to wiedz że zmienił tylko na wyczucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menelki Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Dwa tygodnie temu zainstalowałem LPG (Stag Q + TUR + W02) - rewelacja, pali prawie tyle samo co na benzynie. Pali tyle samo LPG co benzyny - bardzo źle, bo oznacza, że masz ubogą mieszankę ( jeśli faktycznie to jest tylko LPG a nie LPG z dotryskiem benzyny. W każdym razie - instalacja do gruntownego sprawdzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezet Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Gaziarz uparcie twierdzi, że spalanie zależy od wielu czynników, a że wyszło teraz tyle samo co wcześniej benzyny to kwestia różnycy temperatur powietrza...coś ma jeszcze posprawdzać, ale jak dla niego coś z zaworami albo turbiną Update po kolejnym serwisie: Olej cieknie z czujnika wałka rozrządu oraz cieknie z turbiny. Tym razem błąd nie wystąpił i mechanikowi nie udało się wygenerować P0299, więc nic więcej nie mógł powiedzieć. Coś jeszcze robił pompką przy turbinie i coś się ledwo co rusza....ale gdybym tylko pamiętał co to było   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 swoją drogą - tam powinno być tyle syfu? Nie. Świadczy to o tym, że turbina zaczęła puszczać olej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezet Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2018 Ok, czyli po majówce- regeneracja turbiny, czyszczenie przewodów oraz sprawdzenie membrany odmy i działanie grzybka w kolektorze...zapowiada się nie szybko i nie tanio Czy na ten moment zakładając, że komputer może odciąć mi turbinę - nadal mogę bezpiecznie jechać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.