Skocz do zawartości

Astra H 1.3 CDTI błąd P0108 (07)


Gość studentzse

Rekomendowane odpowiedzi

Gość studentzse

Witam wszystkich forumowiczów, od miesiąca zmagam się z moja astra H 1.3CDTI, miałem dwa błędy P0243 (12) - obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemnie oraz P0108(07) - wysokie ciśnienie ładowania. Co do pierwszego błędu to już nie występuje po wymianie elektromagnetycznego zaworku podciśnienia ale drugi błąd pozostał(P0108), sytuacja jest dziwna bo zawsze auto ma mula poniżej 2000 obrotów ale powyżej jest eleganckie przyspieszenie do 2800 obrotów i nagle mignie samochód z kluczykiem i jest odczuwalny nagły spadek mocy porostu w jednym momencie i tak już jest do ponownego uruchomienia silnika. Podmieniałem już przepływomierz, czujnik MAP w kolektorze i nic, filtry wszystkie nówki co do EGR jest praktyczne nowy z wyjątkiem elektromagnesu(może to elektromagnes EGR?) miałem podobna sytuacje wcześniej w corsie z podobnym silnikiem i była zapchana rura od egr która szla do kolektora oczywiście to sprawdziłem i akurat teraz to nie to, wężyki podciśnień sprawdzone, sztanga turbo porusza się bez oporów, widziałem w którymś temacie ze niektórzy mieli nieszczelność na wężyku podciśnienia który szedł do czarnej plastikowej "puszki" za silnikiem no ale niektórzy pisali że nie mają tej "puszki" okazuje się ze ja ją mam ale do króćca przy niej nie jest podłączony żaden wężyk podciśnienia i nie widzę żeby którykolwiek miał tam być podłączony, przepraszam za taki długi opis ale mam nadzieje ze ktoś mnie nakieruje gdzie szukać przyczyny po dokładnym opisaniu tej sytuacji, z mechanikami mam złe wspomnienia także mechanik odpada zawsze jedną rzecz zrobią a dwie inne zepsują także wole to sam załatwić, za wszelkie odpowiedzi dziękuję ;)

Edytowane przez studentzse

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

P0108 o błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym lub czujnika ciśnienia atmosfrycznego

 

Co może być powodem:

Zwarcie z plusem w wiązce ,same czujniki lub sterownik silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość studentzse

Panowie dziś znów wyświetlił się błąd P0243 (12) na to wychodzi ze wymiana zaworka elektromagnetycznego podciśnienia była zbędna. Dzięki adam1954 będę się raczej szykował na wymianę ECU tak jak zasugerowałeś tym bardziej ze auto miało dzwona właśnie od tej strony gdzie znajduje się sterownik silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę się raczej szykował na wymianę ECU tak jak zasugerowałeś tym bardziej ze auto miało dzwona właśnie od tej strony gdzie znajduje się sterownik silnika

A może sprawdzić kabelki do ECU przed wymianą, myślę że tańsza opcja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sprawdziłbym wiązkę bo wspólną częścią oprócz sterownika jest właśnie wiązka.

Może jakiś gryzoń się wbił ząbkami i robi się zwarcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość studentzse

wiązkę od ecu do zaworka sterującego podciśnieniem?


jeszcze mam pytanie co do gruszki turbo czy te błędy mogą być od niej bo ogólnie jest skorodowana przy króćcu może nieszczelna membrana w środku?

Edytowane przez studentzse

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebiesko-czerwony od tego czujnika czyli we wtyczce pin 2 do masy po wyjęciu wtyczki z czujnika i włączeniu zapłonu ma mieć napięcie aku.

 

Pin 1 żółto-zielony do pin 30 we wtyczce sterownika < 5 Ohma

 

 

Gruszkę sprawdź strzykawką np.

post-37019-0-04853300-1525011959_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość studentzse

wszystko sprawdzone jak koledzy doradzali i nic nie wskazuje ze jest coś nie tak, na weekendzie wezmę się za demontaż i czyszczenie turbo przed tym jeszcze podmienię ecu silnika w przyszłym tygodniu dam znać czy problem został rozwiązany, dziękuję wszystkim którzy wzięli udział w temacie i chcieli pomoc

Edytowane przez studentzse

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość studentzse

witam ponowie, problem został rozwiązany winne było turbo, po czyszczeniu auto śmiga jak nowe, dziękuję wszystkim za pomoc :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności