Skocz do zawartości

Z16XE (Zafira A 1.6 16V) szarpie, dławi na jałowym biegu przy temp. pow. 90 st.


Gość lukam@zmc

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Łoo matko Adaś u ciebie ciasno pod maską.

W Zośce by jeszcze jeden motor wsadził - daleko do grodzi.


Kolega Lukam wsadził link od "Zafiraklub" i tam kolega wstawił swój sposób na sterownik - wspornik ma 25cm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukam@zmc

Tu jest jeszcze jedna ciekawa dyskusja dot. przenoszenia ECU, tym razem dokładnie w Z16XE: https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=72&t=21007&start=40

 

Mój sterownik był dziś na ogledzinach, wszystkie połączenia całe więc na obecną chwilę szukamy dalej. Przepustnica + silnik krokowy...?

 

Jednocześnie cały czas zastanawiam się nad przenoszeniem ECU. Mało miejsca, krótkie wiązki, nie zaryzykowalbym też odwracania ECU z pionu na poziom tak jak na linku powyżej.

 

A może po prostu zamontować w tym samym miejscu, tylko dorzucić jakieś podkładki dystansowe antywibracyjne + jakas mała mata termiczna do izolacji temp.? Bez regeneracji wytrzymał tam ponad 200kkm, więc może ze 100kkm jeszcze polata...

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu jest jeszcze jedna ciekawa dyskusja dot. przenoszenia ECU, tym razem dokładnie w Z16XE: https://www.astra-g....=21007&start=40

 

 

Ja kilka postów wcześniej pisałem że tak próbowałem ale niestety też się dobrze nagrzewał.

 

 

Mój sterownik był dziś na ogledzinach, wszystkie połączenia całe więc na obecną chwilę szukamy dalej.

 

A ktoś to robił czyli to sprawdzenie czy są przerwy podczas nagrzewania się sterownika?

 

 

 

 

A może po prostu zamontować w tym samym miejscu, tylko dorzucić jakieś podkładki dystansowe antywibracyjne + jakas mała mata termiczna do izolacji temp.? Bez regeneracji wytrzymał tam ponad 200kkm, więc może ze 100kkm jeszcze polata...

 

Kombinuj ale ja też próbowałem tego typu rozwiązania i niestety się nagrzewał.

Tak od góry jest ta osłona która nie pozwala się silnikowi jak i sterownikowi wystudzić.

W czasie jazdy jeszcze jest strumien powietrza ale podczas postoju tam jest niemiłosiernie gorąco.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukam@zmc

W piątek jadę na diagnostykę do ASO Opla. Zapytamy u źródła :) A tymczasem wszystko działa ok dopóki jest włączona klima; jak tylko wyłączę klimę zaczyna się dławić i szarpać...

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Jest progres i to bez diagnostyki ASO Opla :) Dziś podmieniałem cewkę na 2 inne egzemplarze - bez zmian; dodatkowo na rurce za przepustnicą (odpowietrz.?) znaleźliśmy dziurkę / przetarcie - załatana, ale nadal bez zmian. IO na koniec czepiliśmy się przekaźnika pompy paliwa czyli tego, co sugerował błąd ECU. I tu odkrycie - na kostce w którą wpinany jest przekaźnik jest ledwie 5V, a powinno być 12. Zmostkowanie przekaźnika, o czym już czytałem w kilku miejscach, rozwiązało problem szarpania i dławienia - silnik pracuje jak igiełka. Pytanie zatem co jest przyczyną zaników napięcia na przekaźniku pompy - przetarte przewody, zaśniedziałe styki bezpieczników, ECU...?

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez lukam@zmc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mierzysz na wtyku w który wchodzi przekaźnik to pewnie jakies uszkodzenie przewodu.

Pytanie jakie napięcie wychodzi z bezpiecznika od pompy na przekaźnik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukam@zmc

A podpowiesz gdzie dokładnie jest bezpiecznik od pompy paliwa? Czy chodzi tu o główne bezpieczniki w komorze silnika (na prawo od skrzynki z przekaźnikiem pompy)? I zgaduję dalej (wg schematu znalezionego gdzieś w necie) - bezpiecznik 6, zespół sterowania silnika 20A?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukam@zmc

Dziś doszedł nowy błąd 0530, problem czujnika ciśnienia cieczy chłodzącej czy jakoś tak. Rzeczywiście dziś po mieście klima bardzo wolno budziła się do pracy, ale przelaczajac ECO / AUTO sprawdziłem - działa. Zastanawiam się czy tylko kolekcjonuje kolejne błędy, czy może jednak są to jakieś wskazówki. Gdzieś w necie wyczytałem, że ktoś pozbył się błędu 0530 i jeszcze kilku innych, wymieniając czujnik położenia walka rozrządu - to on powodował, że komputer głupial i podawał źle wartości na poszczególne podzespoły...

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności