Gość sauroon Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Witam. Od jakiegoś tygodnia mam problem z wspomaganiem w mojej astrze z 2001 roku (Z16se). Na zimnym silniku wszystko chodzi i działa, po przejechaniu jakiś 30 lub 35 km, wspomaganie znika i po pewnym czasie samo się włącza i tak w koło. Nie ma żadnego błędu, żadne kontrolki się nie świecą. Płyn jest. Przymierzam się powoli do wymiany pompy. Ale czy może to być coś innego? Bardzo proszę o pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Alternator. Napięcie ładowania może spadać poniżej 13V i tak będzie. Zmierzyć w momencie zaniku wspomagania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 ArKos jestes pewien że przy napieciu ponizej 13V w AG wyłaczy wspomaganie? Bo moim zdaniem nie napiecie a zgaszenie 'lampki" ładowania załacza wspomaganie. Miałem uszkodzony altek zero ładowania, ale lampka ładowania nie swieciła i wspomaganie działało.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Na początku produkcji stosowano pompy działające w oparciu o wzbudzenie alternatora. Potem zaczęto stosować z czwartym przewodem biegnącym do ECM, który podaje +12V jeśli napięcie w instalacji jest odpowiednio wysokie. Zauważ, że kontrolka ładowania nie będzie świecić, a ładowania nie będzie, np. w wypadku padaki jednej diody w mostku, tak jak miałeś. Wykończysz aku. ECM ma monitorować napięcie i zapobiegać takim sytuacjom. Nie wiemy co ma kolega, wiemy, że może być przyczyna niskie napięcie ładowania. Ja bym zmierzył napięcie ładowania w chwili, gdy wspomaganie nie działa, ew. podejrzałbym OPCOMem jak ono wygląda w chwili braku wspomagania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Arkos to ja wiem , tyle że te nowsze rozwiązanie było w AH, a w Ag po wzbudzeniu. Przynajmniej tak poinformował mnie elektryk.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauroon Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 A więc tak, przy zimnym silniku, przy zapaleniu 14,2 V. Po jeżdzie, napięcie 13,55. Wspomaganie działa. Nie udało mi się zmierzyć przy wyłączonym wspomagaiu- bo jak na złość, nie chce się wyłączyć   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Altek do regeneracji. A przynajmniej sam regulator napięcia ze szczotkami nr. 5 https://opel.7zap.com/pl/car/t98/p/1/24-1/ Poprzez spadki napięcia sterownik wyłącza wspomaganie aby utrzymać pracę silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Arkos to ja wiem , tyle że te nowsze rozwiązanie było w AH, a w Ag po wzbudzeniu. Przynajmniej tak poinformował mnie elektryk. Elektryk się myli. W AG były i takie i takie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sauroon Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 dzięki za info. Droga jest taka zabawa z regeneracją? Można to samemu zrobić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 250-300. Jeśli pytasz, czy da się samemu zrobić, to znaczy, że nie dasz rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.