Skocz do zawartości

CC Z14XEP - Niskie ciśnienie oleju


Gość atypowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość atypowy

Witam wszystkich.

Mam ostatnio problem z ciśnieniem oleju w aucie.

Zapala się kontrolka ciśnienia oleju po rozgrzaniu auta na niskich obrotach. Po minimalnym dodaniu gazu kontrolka znika. Jak włączę klimę, czyli obroty wzrosną - również znika.

Jako pierwszy wyeliminowałem czujnik ciśnienia oleju. Jest nowy i sytuacja jest identyczna.

Byłem na pomiarze ciśnienia oleju - fachman powiedział, że jest około 0,7-0,8 bara przy wymaganym 1,5. Z informacji, które znalazłem w internecie wynika, iż czujnik wyrzuca błąd przy 0,35bara. Auto było mierzone, powiedziałbym, "średniociepłe" - tzn. silnik rozgrzany, ale nie na tyle aby wyrzucało kontrolkę.

Maszyna ma przebieg 261tys. km - oryginalny. Samochód kupiony przeze mnie z przebiegiem ok. 200tys. km, jeżdżony wtedy przede wszystkim w trasie. Obecnie auto używane głównie w mieście na małych dystansach, rzadko jakieś dalsze wyjazdy.

Rozrząd był robiony przy 220tys. km - kupiony przeze mnie rzekomo oryginał GM, wymieniony cały komplet przez znajomego mechanika.

Mam od dłuższego czasu problem z popychaczami, co raczej jest tu standardem. Charakterystycznie stukają przy odpalaniu na zimnym aucie i potem po dłuższej trasie.

Przegrzebałem mnóstwo tematów tu na forum, chyba wszystkie związane z tym tematem ;)

Z uwagi na niechęć do wydawania pieniędzy w błoto następnym krokiem jest zmiana oleju i filtra oleju, oraz oględziny smoka olejowego w pompie i przetkanie kanałów olejowych. Podobno w kilku przypadkach taka operacja pomogła i ponadto rozwiązała problem popychaczy.

Jeśli nic z tego nie wyjdzie, gdzie szukać problemów dalej? Wymiana pompy oleju, czy może próba naprawy jej za pomocą dostępnych w internetach zestawów naprawczych?

Zastanawiałem się jeszcze nad rozrządem - jakieś luzy mogą wywoływać takie objawy?

Oczywiście wszędzie można też wyczytać, że może to być oznaka kończących się panewek. Jest mi ktoś w stanie jak najbardziej łopatologicznie wyjaśnić jak panewki mogą powodować takie spadki ciśnienia oleju? ;)

 

Ponadto mam jeszcze dwa pytania:

Jaki powinienem wlać olej? Od zakupu auta wlewany był 10W40 od GM - bo taki był przed zakupem. Ostatnie dwie zmiany to 10W40 Mobil1, gdyż GMowskiego nie mogłem dostać, i, szczerze mówiąc, nie jestem z niego zadowolony.

Wiem też, że do tego auta dedykowany był 5W30. Czy w tym momencie w takim razie powinienem kontynuować 10W40 czy raczej wlać 5W30? Może czymś to grozić? Z firm raczej zdecyduję się na Valvoline, bo dużo osób tu go poleca ;)

Obecny olej ma 8 miesięcy i około 6tys km. Stan stały, między zmianami nie dolewam nic. Nie widać w nim płynu chłodniczego, a w płynie oleju. Jednakże troszkę płynu ubywa i co jakiś czas dolewam. Płyn jest nowy (około roku) zmieniany przy okazji wymiany pompy wody.

 

Drugie pytanie dotyczy obrotów. Udało mi się podpiąć autko pod komputer i na luzie na ciepłym silniku obroty wynoszą około 720obr/min. Z klimą około 780obr/min. Nie jest to za niska wartość? Powinna ona minimalnie falować (+-15obr/min) bez dotykania gazu?

 

Z góry dziękuję już za przeczytanie owej fali tekstu i odpowiedzi.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli panewka ma luz (najczęściej korbowodowe), to przez tą "szparę" ucieka olej, a z nim i ciśnienie.

Dlatego pewnie góra gra, bo nie dostaje wystarczajacej ilości oleju.

 

Jak sprawdzić panewki w warunkach domowych

Wykręcić swiece

Obracać wałem, żeby wykorbienie ciągnęło korbowód z tłokiem w dół, teraz czymś długim spróbować przez otwór świecy popchnąć tłok w dół.

Jesli będzie luz na tej panewce korbowodowej, to poczujesz, jak tłok minimalnie ucieknie i korba oprze sie o wał.

Edytowane przez ja37

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - ciśnienie oleju trochę słabe przez co nie tylko wał ale i reszta silnika powoli się zaciera.

To już pisał kol Ja.

Skoro masz zamiar zaglądać do smoka pompy olejowej to i miskę musisz zdjąć - i wtedy najprościej jest odkręcić panewki korbowe jak i główne.

Ale ja bym się nie spodziewał jakichś cudów tylko przygotował się na remoncik.

Piszesz 200 tysiaków przy zakupie - ale ile razy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stere dobre silniki kręciły po 500kkm i nic im nie było, nawet 16V, ale tu myślę, że te 260 to już końcówka i remoncik.

Księgowy dobrze policzył, a nawet się pomylił bo za dużo przejechane ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość atypowy

Sądzę że raz, gdyż jak go kupiłem miał 7 lat ;) Przez drugie 7 lat zrobił jedynie 60 tysięcy.

Fakt faktem jest to spory przebieg, ale myślałem trochę nim jeszcze pojeździć...

Zastanawiam się jak długo jest zbyt niskie ciśnienie oleju - nie takie, że wyrzuca kontrolkę, ale za niskie w ogóle. Większe zużycie wszystkich elementów jest w takiej sytuacji oczywiste.

Sam do takich oględzin się nie nadaję, ale mam zaufanego mechanika, który mi pomoże zajrzeć. Niestety dopiero pod koniec przyszłego tygodnia.

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jeśli ktoś jeszcze ma rady dotyczące czegokolwiek z mojego posta to chętnie przeczytam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość atypowy

Zawór też na pewno zostanie sprawdzony przy oględzinach.

Zakładając wersję pozytywną rozwiązania problemu, czyli że uda się to zrobić bez remontu silnika - jaki olej powinienem wlać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według autodaty masz w załączniku.

A szukać w markach olei najmniej podrabianych.

O olejach jest już mnóstwo tematów

Tylko poszukać w szukajce forumowej

post-37019-0-29481300-1525628558_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności