Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Corsa B 1.4 16v x14xe - demontaz glowicy - uszczelka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   carson

carson
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:X14XE
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 maj 2018 - 22:39

Witam,

 

Panowie w mojej prehistorycznej corsie wydmuchalo uszczelke. Chcialbym sprobowac samodzielnie wymienić uszczelkę (ze wzlegu na niska wartosc samochodu) z tym, ze nie jestem pewny czy dam rade zdemontować glowicę, ze wzgledu na kolektor dolotowy i mega malą przestrzen pod maską. Potrzebuję wskazówek kogos kto wykonywal taka operacje w tej wersji silnika. Kolektor wydechowy jest calkiem dobrze dostepny, wiec nie przewiduje z nim wiekszych problemow, ewentualnie zapieczone sruby. Nie wiem natomiast jak wyglada sprawa z dolotem. Jego wierzchnia cześć juz mialem okazje demontowac przy wymianie uszczelki pokrywy i wtryskow lpg. Pytanie czy mozna glowice wyciągnąc z dolotowym czy muszę go wczesniej odkrecic od glowicy. I jesli tak czy jest jakis normalny dostęp do szpilek. Jakiekolwiek podpowiedzi beda mile widziane! :)

 

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ja37

ja37

    Super Spamerek

  • Zasłużony
  • 13576 postów
  • Lokalizacja
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:Z20LET+
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 maj 2018 - 04:44

mega malą przestrzen pod maską.

Czy ty wiesz, co piszesz???

Ja żeby wyjąć alternator muszę zdjąć dolot.

Żeby poprawić opaskę na spływie oleju z turbo muszę wyjąć chłodnicę.

Masz meeeega dużo miejsca i nie narzekaj ;)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   carson

carson
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:X14XE
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 maj 2018 - 07:08

Czy ty wiesz, co piszesz???

Ja żeby wyjąć alternator muszę zdjąć dolot.

Żeby poprawić opaskę na spływie oleju z turbo muszę wyjąć chłodnicę.

Masz meeeega dużo miejsca i nie narzekaj ;)

 

heheh no od strony dolotu na pewno nie! :) miales x14xe? podpowiesz czy wyciagne glowice bez wyciagania dolnej czesci dolotu (luzujac tylko srubunek miedzy glowica a dolotem)


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10998 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 maj 2018 - 07:33

Panowie w mojej prehistorycznej corsie wydmuchalo uszczelke. Chcialbym sprobowac samodzielnie wymienić uszczelkę (ze wzlegu na niska wartosc samochodu) z tym, ze nie jestem pewny czy dam rade zdemontować glowicę, ze wzgledu na kolektor dolotowy i mega malą przestrzen pod maską.

 

 

Na twoim miejscu ja bym się zastanowił czy masz wszystkie narzędzia potrzebne do odkręcenia i przykręcenia głowicy.

Klucz dynamometryczny, porządne klucze do śrub głowicy,czy masz wiedzę jak założyć rozrząd.

 

Górę dolotu juz rozbieraleś więc to nie problem.

Dla ułatwienia zdejmij górę dolotu ,wydech od kolektora odepnij i możesz całą głowicę z obydwoma kolektorami ściągać.

 

Śruby od głowicy luzuj najpierw po 1/4 obrotu potem o 1/2 obrotu

Potem na stole kolektory odpiąć i głowicę dać do planowania wszystkich powierzchni przylegania.

Przed oddaniem do planowania głowicę obrócić do góry nogami zalać zawory naftą aby sprawdzić czy są szczelne.

Do tego jeszcze przydało by się  wymienić uszczelniacze zaworowe.


Reszty ci tłumaczyć nie trzeba bo jest tyle filmików i porad jak co robić że głowa boli


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   carson

carson
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:X14XE
  • Nadwozie:3D
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 maj 2018 - 07:42



 

 

Na twoim miejscu ja bym się zastanowił czy masz wszystkie narzędzia potrzebne do odkręcenia i przykręcenia głowicy.

Klucz dynamometryczny, porządne klucze do śrub głowicy,czy masz wiedzę jak założyć rozrząd.

 

Górę dolotu juz rozbieraleś więc to nie problem.

Dla ułatwienia zdejmij górę dolotu ,wydech od kolektora odepnij i możesz całą głowicę z obydwoma kolektorami ściągać.

 

Śruby od głowicy luzuj najpierw po 1/4 obrotu potem o 1/2 obrotu

Potem na stole kolektory odpiąć i głowicę dać do planowania wszystkich powierzchni przylegania.

Przed oddaniem do planowania głowicę obrócić do góry nogami zalać zawory naftą aby sprawdzić czy są szczelne.

Do tego jeszcze przydało by się  wymienić uszczelniacze zaworowe.

Reszty ci tłumaczyć nie trzeba bo jest tyle filmików i porad jak co robić że głowa boli

 

Zaplecze sprzetowe jest, wszystko co potrzeba mam. Rozrządu jeszcze nie wymienialem sam ale mam potrzebna dokumentacje i instrukcje, wiec mysle ze sobie poradze. Martwi mnie tylko ten kolektor dolotowy bo od strony sciany grodziowej jest masakrycznie ciezki dostep i wolalbym dolot zostawic w komorze bez rozpinania wszystkiego.

 

va5qg80m1aao_t.jpg  fjdly9738rf1_t.jpg  kkxnvms3sdao_t.jpg


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 10998 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 maj 2018 - 08:04

Ty robiąc wymianę UPG nic w komorze nie zostawiaj.

Wszystkie płaszczyzny należy splanować papierem ściernym na płaskiej,równej ,grubej płycie.

Jak pisałem wcześniej ściągaj całą głowicę razem z kolektorem dolotowym.

Zdemontuj tylko to co masz od góry i do czego masz dobry dostęp.

Tak samo z montażem.

Cała głowica z kolektorem już poskręcanym do głowicy

 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse