Gość krzsfs Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 wiem, że temat był już wałkowany, ale mam problem inny niż wszyscy, aczkolwiek może ktoś miał podobnie? Insignia 2012r 2.0 CDTI 160KM automat. Mianowicie, ostatnio jadąc na rozgrzanym silniku temp. otoczenia około 25 stopni. zapaliła się kontrolka oleju, zjechałem na pobocze laweta i do mechanika. Od razu przystąpiono do wymiany uszczelki oraz oleju z GM na Motula miało pomóc. Po przejechaniu około 20km znów pojawił się komunikat oleju, postanowił mechanik wymienić czujnik ciśnienia oleju na nowy oryginalny, po przejechaniu kolejnych 40km ponownie pojawił się komunikat. Nadmieniam, że komunikat na rozgrzanym silniku, po wyłączeniu i ponownym odpaleniu komunikat gaśnie. Według mechanika jak sprawdzał ciśnienie stwierdził, że na postoju nanometr pokazywał 2 bary czyli według niego ok. Gdzie szukać problemu?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Od razu przystąpiono do wymiany uszczelki oraz oleju z GM na Motula miało pomóc Jakiej uszczelki? Sprecyzuj. Na wolnych ma być powyżej 1 bara ale na 4000 obr. powyżej 4 bary I teraz pytanie czy mechanik też to sprawdził?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzsfs Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 (edytowane) uszczelka smoka, zrzucona misa olejowa i założona nowa takiej informacji nie uzyskałem, nie byłem świadom takiej informacji;/ co radzisz? panewki? twierdził, że opiłków żadnych nie było Edytowane 14 Maja 2018 przez krzsfs   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Ponowny pomiar jak pisałem (tak podaje Tis) 4 tys. obr. ma być pow. 4 bar. Może być że zawór się przycina i nie podaje ciśnienia na wyższych obr. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/37-0/   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzsfs Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Ponowny pomiar jak pisałem (tak podaje Tis) 4 tys. obr. ma być pow. 4 bar. Może być że zawór się przycina i nie podaje ciśnienia na wyższych obr. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/e/8/37-0/ skontaktowałem się z mechanikiem jutro będzie sprawdzał ciśnienie mam nadzieje tylko, że silnik cały;/ ponadto, stwierdził jeszcze , że komunikat jaki dziś pokazywał się to niskie napięcie czujnika co to może znaczyć?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 No ale jaki to był komunikat? Jaki kod? Ale jeżeli nawet konkretnie czujnik to on jest mechanikiem i widząc że się jakieś cyrki dzieją ,powinien sprawdzić też okablowanie czujnika od czujnika do sterownika. No i druga sprawa to jeżeli czegoś nie wie to powinien się wspierać serwisówkami.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzsfs Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 No ale jaki to był komunikat? Jaki kod? Ale jeżeli nawet konkretnie czujnik to on jest mechanikiem i widząc że się jakieś cyrki dzieją ,powinien sprawdzić też okablowanie czujnika od czujnika do sterownika. No i druga sprawa to jeżeli czegoś nie wie to powinien się wspierać serwisówkami. został dziś oddany na nowo, sprawdzi ciśnienie oleju podczas jazdy. Jeżeli nie da rady będę zmuszony oddać do serwisu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzsfs Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 według mechanika ciśnienie w trakcie jazdy spada o 0,5 bara chwilowo, z jego diagnozy wynika, że problem leży po stronie pompy olejowej jedynie. Wiem iż muszę już mechanika zmienić, ale co sądzicie o takich ustaleniach?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 A cóż można sądzić. Mechanik mierzył. Na ile można mu wierzyć? Ciśnienie spada o 0.5 bar ale od jakiej wartości?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzsfs Opublikowano 17 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2018 A cóż można sądzić. Mechanik mierzył. Na ile można mu wierzyć? Ciśnienie spada o 0.5 bar ale od jakiej wartości? wiara, wiarą. Postanowiłem udać się do najlepszego mechanika w okolicy, niestety około tygodnia oczekiwania będzie zanim zabierze się za spuszczanie miski olejowej. Natomiast wstępnie już stwierdził, że trzeba zacząć od przejrzenia panewek bo nie ma opcji, że przy tych komunikatach co dawał silnik one się nie przetarły, a opiłki zapewne blokują tam w pompie. Czekamy w takim razie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.