Skocz do zawartości

Dane Techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Padła propozycja kolegi rakus aby wszystkie dane techniczne oraz dostępne silniki wraz z parametrami zebrać w jednym miejscu.

 

Moim zdaniem pomysł jak najbardziej trafiony. Jeśli macie jakiekolwiek dane odnośnie opelków , proszę w tym temacie umieścić posiadane dane. Gdy już zostanie zebrana odpowiednia ilość danych utworzę nowych dział a w nim parametry według silników umieszczanych w Oplach.

 

Co myślicie o tym pomyśle i proszę się nie krępować z umieszczaniem danych.

 

Pozdrawiam

Holcu[glow=blue][/glow]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opel Corsa B 1,0i 12V

 

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika X10XE

Średnica cylindra 72,5 mm

Skok tłoka 78,6 mm

Pojemność skokowa 973 cm3

Stopień sprężania 10,1

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,4...1,6 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 40 kW (55 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min

Moment maksymalny 82 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na czterech łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, dwanaście zaworów w głowicy (6 ssących i 6 wydechowych)

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy

- liczba ogniw 130

- naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym

sprężyną

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym

Edytowane przez Bogo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corsa B czy z C14NZ czy X14XE

 

Opel Corsa B Joy/Viva/ (1993-1996)

/Sport/GLS 1,4i

 

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika C14NZ

Średnica cylindra 77,6 mm

Skok tłoka 73,4 mm

Pojemność skokowa 1388 cm3

Stopień sprężania 9,4  0,2

Ciśnienie sprężania

 nominalne 1,3 MPa

 dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 44 kW (60 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5200 obr/min

Moment maksymalny 103 Nm

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2800 obr/min

 

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej

Typ / Gates Powergrip 40433  17 mm

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 88

 temperatura początku otwarcia 88C

 temperatura pełnego otwarcia 106C

Wentylator / elektryczny pięciołopatkowy o średnicy 280 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 305 mm (wersje z klimatyzacją)

 temperatura włączenia 100C

 temperatura wyłączenia 95C

Zawór nadciśnienia / umieszczony w korku zbiornika wyrównawczego, o oznaczeniu 120

 nadciśnienie otwarcia zaworu 120...135 kPa

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju / w temperaturze oleju 80C na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, AC X 93 lub Purflux LS 530

Edytowane przez Bogo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Gdy już zostanie zebrana odpowiednia ilość danych utworzę nowych dział a w nim parametry według silników umieszczanych w Oplach.

Ewentualnie w każdym dziale danego modelu podpiąć temat z parametrami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Astra II 1,7 TD (1998-1999)

 

SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika X17DTL

Średnica cylindra 82,5 mm

Skok tłoka 79,5 mm

Pojemność skokowa 1700 cm3

Stopień sprężania 22,0

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,85 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa

Moc maksymalna 50 kW (68 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min

Moment maksymalny 132 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3250 obr/min

 

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej

- długość 1408 mm

- szerokość 24 mm

- liczba zębów 176

- regulacja naciągu / półautomatyczna za pomocą sprężyny napinacza

- wymiana / co 60 000 km lub co 4 lata

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem

Termostat / umieszczony z prawej strony głowicy, o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

- temperatura pełnego otwarcia 107°C

Wentylator / elektryczny, pięciołopatkowy, o średnicy 366 mm, sterowany termowyłącznikiem

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika

wyrównawczego 120...135 kPa

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju

Pompa oleju / wirnikowa, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio

Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym, Purflux LS 891

Edytowane przez Bogo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności