Skocz do zawartości

ABS i dziwny dzwięk


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Otóż od pewnego czasu hamując(astra g) z okolic pedału hamulca wydobywa sie dziwny dzwiek jakby brzdek spręzyny lub krecącego sie silnika elektrycznego.

Spece w oplu (TRAX w łodzi) powiedzieli ze usterka dość dziwna i nigdy wczesniej nie spotkali sie z czyms takim. Po kontroli przez elektryka padło na piaste w przednim kole ze niby jakos ma inna predkosc obrotowa niz pozostałe 3 koła i abs sie nierówno załącza.

Miał moze ktos taki przypadek. Koszt takiej piasty to około 1 tys zł plus robocizna. chciałbym sie upewnić ze to jest to.

Dodam że dzwięk wydobywa sie najmocniej przy bardzo słabym hamowaniu , przy gwałtownym nie ma takiego problemu lub słychac bardzo słabo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ronisaiz

Trochę to dziwne, ale być może prawdziwe. U mnie kiedyś się to zdarzyło.... ale na nawierzchnii mokrej, albo śliskiej kiedy koła nie miały przyczepności. Okazało się że wystarczyło wymienić czujniki, ale słyszałem równiez o opcji wymiany piasty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z tego co wiem to niestety jest to dosc spotykany problem w tych astrach i w zafirach

 

Ale cena za piaste 1K to trochę dużo, normalna cena to 350 do 400 zl i to bez łaski

 

W intrcarsie powinna być tańsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z tego co wiem to niestety jest to dosc spotykany problem w tych astrach i w zafirach

 

 

 

Ale cena za piaste 1K to trochę dużo, normalna cena to 350 do 400 zl i to bez łaski

 

W intrcarsie powinna być tańsza.

Znalazłem juz w tej cenie(350zł) faktycznie Trax ma ceny nie z tej ziemi.

Czyli spotkaleś się z czymś takim ? I bedzie to piasta?.

Jeden z mechaników , co prawda zajmujacy sie VW powiedział ze to moze byc zawór pompy abs. Podobno czesto prfzy wymianie klocków zawór ulega uszkodzeniu(to jego opinia), sam nie wiem co mam począć.

Gdzies na forum polecaliscie serwis Zabrocki w łodzi , czy warto tam podjechac?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja mam podobnie w astrze F Jednak wiem od czego - problem z ABS'em od jakiegos czasu czesto pojawiaja sie bledy ale zanim blad wyskoczy podczas lekkiego hamowania (przy mocnym chyba tego nie ma) wydobywaja sie wlasnie takie dzwieki krecacej sie sprzezyny czy silniczka. Jak nie wychodza ci bledy to masz problem bo powodow moze byc wiele, moga to byc roznice predkosci ale ja bym stawial na jakies problemy z ABS'em. Zaczniesz wymieniac po kolei wszystko i nic to nie da, jeden mechanik powie ze to, drugi ze tamto, loteria. Byc moze jakis czujnik ABS'u wariuje, byc moze nie ma gdzies styku na kablach a byc moze jakis powazniejszy element do wymiany. Odlacz ABS w cholere i tak w polsce na tych dziurach bezpieczniej jest jezdzic bez ABS'u, mniejsza droga hamowania, ABS glupieje na dziurach.

ABS mozesz wylaczyc wypinajac jeden z czujnikow, w astrze F w ten sposob ABS sie wylacza i swieci sie kontrolka a zeby kontrolka sie nie swiecila trzeba czujnik zewrzec - wypiac wtyk zawinac cienkim drucikiem i wlozyc spowrotem wtedy ABS nie dziala i kontrolka sie nie swieci.

 

W sumie jesli dzieje ci sie tak czesto to bezpieczniej jak wylaczysz jak najszybciej ten abs bo jeszcze zrobi ci psikusa w jakiejs sytuacji awaryjnej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mechanik u ktorego naprawiałem ostatnie auto powiedział ze faktycznie usterka jest problemowa. Podjął się jednak naprawy mówiąc że miał juz kiedys taki przypadek. Niestety Pan jest dość dobry i mam termin dopiero na 8 kwietnia. Do tego czasu muszę się męczyć.

jak się sprawa wyjaśni dam znać może komuś się przyda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Co do odłączania ABS-u to odradzam. Jestem laikiem ale miałem i mam wiele problemów z ABS-em i z wielu opini dowiedziałem się że przy Aterkach (zwłaszcza kombiakach) z ABS-em samochód bardzo źle się prowadzi gdy odłączymy ABS.

 

Podczas hamowania można bardzo łatwo spowodować że tył auta znajdzie się przed przodem :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

ABS-u nie odłącze faktycznie grozi to różnymi dziwnymi zachowaniami auta.

Dziś o dziwo zapaliła sie kontrolka ABS (po raz pierwszy) , niestety po wyłączeniu silnika i przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrów drugi raz sie nie zapaliła.

W związku z tym moje pytanie czy w takim przypadku mozliwy bedzie odczyt błędów kiedy kontrolka sie juz nie zaświeca?

To ułatwiłoby diagnozę mojej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności