Skocz do zawartości

Opel Meriwa


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam posiadaczy Opla Meriva

Ja posiadam w/w pojazd z 2004r 17CDTI

Problemy zaczęły się w zeszłym roku a wyglądają w ten sposób że w czasie jazdy zaświeca się czasami kontrolka (samochodzik z kluczem) i auto staje się mułowate. A często władcza się ta kontrolka jak np. jadę z górki i hamuję silnikiem. Następnie jak go trochę potrzymam na 4 i przy dość wysokich obrotach to kontrolka gaśnie i auto znów pracuje prawie normalnie. „Prawie” ponieważ przy przyśpieszaniu potrafi szarpnąć i z wydechu wydobywa się masa czarnego dymu. Byłem w ASO i tam wskazali na błąd przepływomierza. Co ciekawe w zimie gdy temperatury powietrza są poniżej 8 stopni to auto pracuje normalnie i nie dymi. Dymienie pojawia się natomiast jak jest ciepło na zewnątrz i przy wciśnięciu pedału gazu np. przy wyprzedzaniu.

:D Pomóżcie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

ta kontrolka to inspekcja serwisowa(przypomina o wizycie w serwisie)...musisz jechac na techa i ci wykasuje to...przez to samochod moze byc troche mulowaty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Już jest ok wymieniłem przepływomierz i autko śmiga jak na początku. Po wymiane nie ma dymienia no i nie szarpie.

Wszystko byłoby ok gdyby nie to że od jakiegoś czasu z rada przy odpalania faluja obroty, czasami aż gaśnie i wydaje mi się że to się nasila tzn. wczesniej tylko falowały obroty a teraz potrafi zgasnąć, po chwili to się uspokaja i silnik pracuje ok.

Zaczynaja mi ręce opadać.

 

Wie ktoś może o co chodzi w tym wszystkim. :wink::wink:http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nieco, ten problem z falującymi obrotami był już przerabiany. chodzi o zawór regulacji ciśnienia Denso. miałem ten sam problem, po wymienie jest super. koszt to 600-700zł.

uspakaja się ponieważ silnik się nagrzewa i jest ok, czyż nie tak? problem występuje tylko na zimnym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Dokładnie tak problemy są na zimnym silniku. Jak się silnik nagrzeje jest ok. Jutro wybiore się do ASO choć nie przepadam za tym miejscem ale trudno.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

[

b][/b]zawór regulacji ciśnienia Denso. miałem ten sam problem, po wymienie jest super. koszt to 600-700zł.

owender,

Możesz mi podać numer katalogowy i gdzie mogę dostać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

kolego w ASO. jedziesz i prosisz. w zime trzeba było czekać po 3-4 miesiące. teraz chyba już tyle nie trzeba. jedź i poproś o zawór regulacji ciśnienia DENSO do merivy 1.7cdti. na allegro, na giełdach i w innych motoryzacyjnych sklepach tego nie dostaniesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no to i mnie powoli dopada ten problem, zimny silnik, falujące obroty, biały dymek a przy zimniejszym poranku autko zdycha po 2-3 sekundach bez dodatkowego naciskania przepustnicy...i pewnie będzie gorzej bo zima idzie...

 

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 20:29 ]

[ Dodano: Czw Wrz 04, 2008 20:27 ]

kolego w ASO. jedziesz i prosisz. w zime trzeba było czekać po 3-4 miesiące. teraz chyba już tyle nie trzeba. jedź i poproś o zawór regulacji ciśnienia DENSO do merivy 1.7cdti. na allegro, na giełdach i w innych motoryzacyjnych sklepach tego nie dostaniesz.

Byłem dziś w salonie i gość mnie spytał wprost zawór regulacji ciśnienia Denso ale CZEGO?Eeee, mówię wtrysków i takie tam że falowanie obrotów i że gaśnie i stałem przed nim jak sierotka...A on dalej ale zawór czego?Elektroniczny czy mechaniczny? No i sobie poszedłem...Dał mi jakiś numer katalogowy i powiedział 1 tyś.zł i w sumie to nie wiem faktycznie czego regulacji ciśnienia ten zawór jest, pojaśni ktoś...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

W swojej Mery mam podobne objawy, jak opisywane na początku, tj. miałem. Silnik tracił moc, zapalała się lampka z samochodzikiem itd., działo się tak zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem. Po odpaleniu silnika na nowo wszystko wracało mniej więcej do normy, ale i tak z trudnością osiągnąłem 140kmh, co oznaczało, że silnik nie osiąga właściwej mocy.

Obecnie nie pomaga restartowanie silnika, cały czas brakuje mu mocy, ale kontrolka z autkiem pali się tylko przy odpalaniu (pozycja zapłon).

Do tego dochodzi dość głośny gwizd, wycie turbosprężarki.

Zgodnie z sugestiami na forum odłączyłem przepływomierz, ale to nic nie zmieniło. W warsztacie proponują mi kupno nowego mimo to.

Proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności