Skocz do zawartości

misci

Forumowicz
  • Postów

    324
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana misci w dniu 15 Marca 2020

Użytkownicy przyznają misci punkty reputacji!

Reputacja

4

O misci

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Śląsk
  • Model
    Opel Corsa E
  • Silnik
    D14XEL (1,4 90KM)
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Sprawdzić należy jeszcze tylne zawieszenie, sprężyny i hamulce. Geometria tyłu ma wpływ na osiowość nadwozia. (Przydałoby się postawić auto na płytę pomiarową u blacharza.) Sprężyny mają wpływ na naciski kół na jezdnię, co przy kątach wyprzedzenia sworznia i pochylenia koła może wpływać na tor jazdy. Przyblokowany hamulec z jednej strony również będzie powodował ściąganie auta. P. S. Dwie felgi i dwie opony? Które?
  2. Mnie to wygląda na zamarzniętą linkę od ruchu przód-tył. Jeśli dostała się do linki woda to lód linkę zablokuje. Spróbowałbym podgrzewać opalarką lub poczekać na nadchodzącą odwilż. Jak puści to linka do wymiany. P. S. Druga linka od ruchu prawo-lewo będzie dobra bo się rusza.
  3. Na szczęście są jeszcze inni. Nie mniej jednak piszę, bo temat był moim zdaniem dość ciekawy i trudny do zdiagnozowania nawet pomiarem bicia tarcz.
  4. Miałem taki przypadek w Puncie EVO. Prawie nowe tarcze "łapały" w jednym miejscu mocniej. Odkryłem to poprzez przyłożenie drewnianego trzonka młotka do obracającej się tarczy. Młotkiem zrywało cyklicznie. Po wymianie tarcz jak ręką odjął. Tarcze miały nieco inny odcień w tym miejscu.
  5. Olej wymienić, płynu chłodniczego dolać i obserwować. Jak nie będzie nadmiernie ubywać to płyn wymienić, inaczej zrobić testy na UPG. Prawdopodobnie wszystko w porządku bo niby gdzie ta dusza miałaby zarżnąć uszczelkę? Niektóre stworzonka z prawem jazdy nie mają o niczym pojęcia. No przecież koła się kręciły.
  6. Zakończmy to! Otwierasz maskę, patrzysz z góry na skrzynie biegów i widzisz przewód elektryczny do niej doprowadzony. Po tym przewodzie zbliżasz się do czujnika (wyłącznika) światła cofania. Bierzesz w rękę klucz 22 o dokręcasz, albo odkręcasz jak chcesz sprawdzić czujnik na stole. Czujnik uszczelniony jest szczeliwem do gwintów. Ja nic nie robiłem tylko wkręciłem go ponownie.
  7. Ledwo co u siebie naprawiłem światło cofania. Samochód (Corsa E benzyna 90KM z 2019r.) błędów nie zgłaszał. Światło cofania zapalał dopiero po agresywnym wrzuceniu wstecznego. Wymontowałem czujnik, na stole był dobry. Zwarcie przewodów we wtyczce zapalało światło cofania i aktywowało czujniki parkowania. Jak odkręcałem czujnik to zauważyłem, że był słabo dokręcony. Wkręciłem czujnik do oporu, podłączyłem wtyczkę i wszystko działa jak trzeba.
  8. Nalej płynu do pełna. Jeśli podczas spryskiwania będzie go szybko ubywać to sprawdź szczelność. Jak niewiele ubędzie mimo pompowania to sprawdź pompę i drożność przewodów (załamania). Prawdopodobnie pompa jest jedna dla tylnej i przedniej szyby wiec skoro spryskuje tylną to raczej jest sprawna.
  9. Jak mocno ściąga? Jak trochę to można koła podmienić z lewej na prawą i odwrotnie jeśli nie są kierunkowe. Miałem przypadki, że po wymianie kół z zimowych na letnie lub odwrotnie auto zaczęło ściągąć. Ściągać może wspomaganie. Mam nową Corsę E i od pierwszych metrów nieco ściągała w lewo. Przejechałem się autostradą 140km/h i przestała ściągać?!!! Może dziwne, może nie. Albo opony się dotarły, albo wspomaganie jest tak inteligentne, że centruje się samo podczas jazdy na wprost, a przy 140km/h to układ kierowniczy musi być ustawiony raczej dokładnie na wprost.
  10. Mój jest zwykły. Auto nie ma start stopu (na szczęście).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności