Skocz do zawartości

Kacper

Rejestracja: 10 kwi 2008
OFFLINE Ostatnio: 11 kwi 2018 04:56
****-

#686330 X30XE-service manual, momenty dokręcania głowic i korb, schematy silnika...

Napisane przez Kacper w 08 luty 2018 - 00:10

Łap :D

 

Momenty dokręcania

Głowica silnika
                                                                                                                 Wymiana śrub: Tak
Etap 1                                                                                                           Dokręcenie: 25 Nm
Etap 2                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 3                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 4                                                                                                           Dokręcenie: 90°
Etap 5                                                                                                           Dokręcenie: 15°

Pozostałe momenty dokręcania
Łożysko główne                                                                    wymiana śrub/nakrętek: Tak
Łożysko główne                                                                                                   Etap 1: 50 Nm
Łożysko główne                                                                                                   Etap 2:  45° + 15°
Łożysko korbowodu                                                             wymiana śrub nakrętek: Tak
Łożysko korbowodu                                                                                            Etap 1: 35Nm
Łożysko korbowodu                                                                                            Etap 2: 45° + 15°
Pompa olejowa do bloku silnika                                                                                  : 6 Nm
Miska oleju do bloku                                                                                                      : 20Nm
Korek spustowy oleju                                                                                                     : Torx 10–15Nm sześciokąt 45–50Nm
Koło zamachowe                                                                  zastosować nowe śruby : 65 Nm + 30° + 15°
Tarcza dociskowa sprzęgła do kola zamachowego                                                   : 28Nm
Śruba centralna koła pasowego wału korbowego                    zastosować nową : 130Nm + 40° -50°
Koło walka rozrządu                                                                       zastosować nową : 50Nm +60° +15°
Łożysko/obudowa walka rozrządu                                                                               : 8Nm
Pokrywa głowicy silnika                                                                                                  : 8 Nm
Kolektor ssący do głowicy silnika                                                                                  : 22Nm
Kolektor wydechowy do głowicy silnika                                                                      : 22Nm
Świece zapłonowe                                                                                                           : 25 Nm
Sonda lambda                                                                                                                   : 42Nm
Czujnik spalania stukowego                                                                                           : 20Nm
Piasta przedniego koła                                                  zastosować nową nakrętkę : 160Nm
Piasta tylnego koła                                                                                                          : 82Nm
Końcówka drążka kierowniczego                                  zastosować nową nakrętkę: 30Nm +115°
Zacisk hamulcowy do zwrotnicy                                                                        przód : 185Nm
Zacisk hamulcowy do czopu osi                                                                               tył : 110Nm
Nakrętki mocujące koła                                                                                                  : 140Nm



 


  • 1


#683974 Corsa C i radio cdr2005 - piszczenie i wyłączanie się radia.

Napisane przez Kacper w 05 styczeń 2018 - 21:24

Spróbuj na początek wyłączyć wiadomości drogowe (TP)

Opis znajdziesz w instrukcji radia. (Jak nie masz takiej to zobacz na przykładzie CDR500 http://klubzafira.pl...co-CDR500pl.pdf )


  • 1


#682457 vectra C (2002) - kilka problemów

Napisane przez Kacper w 11 grudzień 2017 - 02:57

Było nie jednokrotnie opisywane więc w przyszłości korzystaj z wyszukiwarki.

Problem pierwszy to najpierw sprawdzenie na komputerze jakie są błędy.

Problem drugi to uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej. Bardziej prawdopodobne to zaśniedziałe styki przy nim.

Czujnika szukaj w wlotach powietrza pod zderzakiem.


  • 1


#679691 Zmiana kierownicy na multifunkcyjną

Napisane przez Kacper w 23 październik 2017 - 19:25

Jak z takiego samego auta to będzie pasować, potem zostanie jeszcze zaprogramowanie przycisków.


  • 1


#678287 Sintra - pogaduchy

Napisane przez Kacper w 03 październik 2017 - 23:10

Nie ma nad czym się zastanawiać z przekaźnikami, Kable przy lampach maja podobny przekrój jak lampki na choince.

Przy dłuższej jeździe na światłach długich bezpieczniki termiczne w kabinie robią się gorące ( kto nie zakładał przekaźników niech sprawdzi przy okazji )

Całe oświetlenie potrafi zniknąć na kilkanaście sekund, co przytrafiło mi się dwukrotnie na polnej nieoświetlonej drodze w środku nocy.


  • 1


#678191 Mały remont silnika Y22XE metodą "zrób to sam".

Napisane przez Kacper w 02 październik 2017 - 00:34

tu znajdziesz resztę http://forum.opel24....-22-benz-x22xe/

X22XE to samo mechanicznie więc i momenty też.


  • 1


#676864 Sintra - pogaduchy

Napisane przez Kacper w 11 wrzesień 2017 - 01:56

Ja zmieniłem na VDO CD723X i na pewno nie wrócę do CDR500 lub cokolwiek seryjnego bo to kompletnie nie ma mocy.

Jak klepią zawory czy coś innego skrzypi lub puka to nie ma szans zagłuszyć  :D


  • 1


#674910 śruba wału koła pasowego

Napisane przez Kacper w 13 sierpień 2017 - 02:35

Jak robisz to samodzielnie to zaoszczędzoną kasę przeznacz na elektryczny klucz udarowy. https://www.google.i...8FMKfgAaQnqLwDQ

Zapewne jeszcze nie raz będzie pomocny.


  • 1


#674389 Kierownica - przyciski multimedialne

Napisane przez Kacper w 06 sierpień 2017 - 19:13

Musisz Opcomem "dodać" sterowanie z kierownicy.


  • 1


#672443 Sintra - pogaduchy

Napisane przez Kacper w 08 lipiec 2017 - 01:39

na zamówiony produkt trzeba u nas czekać nawet 9-10 miesięcy.

 

Kicaj to proste.

Jak wprowadzili 500+ to jest dużo klientek, jak wiadomo trzeba potem 9 miesięcy poczekać. :D :D


  • 1


#667142 wymiana alternatora

Napisane przez Kacper w 22 kwiecień 2017 - 19:25

Na wsuwce jest obrotomierz, Czerwony i brązowy pod B+ trzeci z oczkiem pod D+ (wzbudzenie i kontrolka ładowania}


  • 1


#666545 Sintra - pogaduchy

Napisane przez Kacper w 16 kwiecień 2017 - 01:14

Radosnych Świat Wielkanocnych.

 

CpZqI.jpg

 

a54979b19302bf0887dfd89fbf880b4a.jpg


  • 1


#664015 przewód hamulcowy

Napisane przez Kacper w 12 marzec 2017 - 02:16

Przewody hamulcowe mają standardowe średnice.

stalowe 4,75x0,71

miedziane 4,8x0,9


  • 1


#662683 Jak zamontować nieoryginalne radio - Opel Astra F

Napisane przez Kacper w 26 luty 2017 - 21:10

Po wyjęciu radia musisz wyjąć kieszeń i założyć od radia które będziesz zakładać.

Tu masz krok po kroku http://forum.astratu...opic.php?t=6875


  • 1


#661007 Jak wymienić szybę w drzwiach?

Napisane przez Kacper w 12 luty 2017 - 18:04

Dokładnie tak samo, Bo aby zdemontować/zamontować opuszczaną musisz najpierw wyjąc trójkątna.

Opuszczasz szybę w dół, demontujesz tapicerkę, prowadnicę szyby, uszczelki wokół szyby opuszczanej tylko bez ich wyginania bo są aluminiowe w środku.

Jak wyjmiesz prowadnicę to możesz wyjąć trójkątna pociągając ją w stronę szyby opuszczanej.

Nie pamiętam jak jest mocowana prowadnica u góry. Są trzy opcje - śrubka w rogu od strony szyby opuszczanej, śrubka z góry nad prowadnicą lub tylko sam zatrzask i wystarczy pociągnąć w dół.


  • 1