Skocz do zawartości

Kacper

Rejestracja: 10 kwi 2008
ONLINE Ostatnio: dziś, 22:19
****-

Moje tematy

Głośniki CD Exclusiv 500

07 lipiec 2016 - 00:47

Wytargałem z pod siekiery bo miały stać się opałem, kolumienki z ubiegłego stulecia i chciałbym przywrócić je do życia.

 

Tak to wygląda

 

IMG_20160706_105555.jpg

 

Naklejka z tyłu z której można wyczytać oprócz nazwy

Moc muzyczna 250W

Znamionowa 200W

Częstotliwość 20 - 30,000 Hz

Impedancja 4-8 Ohm

IMG_20160704_195054.jpg

 

Naklejka zdjęta z magnesu glośnika
IMG_20160706_112016.jpg

 

magnes bez naklejki
IMG_20160704_201829.jpg
 

 

Nie mam problemu z rozszyfrowaniem głośników górnych, ale nie wiem co powinno być na dole.

Aktualnie jest tam pod siatka, która na pewno nie jest od tych kolumienek jakiś malutki głośniczek.

Też nie oryginalny bo przykręcony na płycie dopasowanej do rozmiaru siatki.

 

Może ktoś ma takie zabytki  lub się kiedyś z nimi spotkał i podpowie co jest na samym dole zamontowane. .

Szukałem w sieci ale zero informacji, jedyne co znalazłem to trochę odnośnie mniejszych CD Exclusiv 400 http://www.hifi-foru...30-26534.html#1


Lampy przeciwmgielne - co wybrać ?

04 styczeń 2016 - 19:44

Noszę się z zamiarem zakupienia przednich lamp przeciwmgielnych w związku z tym pytanie.

Jaki rodzaj lamp polecacie. Jakie są wasze opinie o wymienionych niżej rodzajach lamp

1. Standardowe z odbłyśnikiem + żarówka halogenowa

2. Soczewkowe + żarówka halogenowa

3. Soczewkowe + palnik ksenonowy (3,5  - 4.0K)

4. Lampy/soczewki LED.

 


Sintra retrofit czyli soczewki w zwykłych lampach

09 listopad 2015 - 13:01

Poniżej fotorelacja z moich zmagań z przerobienia zwykłych lamp na soczewkowe.

Soczewki kupione na aliexpress.com  3 cale bixenon  http://www.aliexpres...2352630439.html

 

Załączony plik  rsz_s1.jpg   68,48 KB   78 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s2.jpg   166,63 KB   72 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s3.jpg   98,14 KB   71 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s4.jpg   87,8 KB   75 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s5.jpg   84,71 KB   73 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s6.jpg   74,87 KB   67 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s7.jpg   69,95 KB   62 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s8.jpg   121 KB   70 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s9.jpg   136,95 KB   62 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s10.jpg   94,15 KB   74 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s11.jpg   114,04 KB   68 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s12.jpg   155,61 KB   71 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s13.jpg   100,5 KB   69 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s14.jpg   93,81 KB   67 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s15.jpg   110,79 KB   69 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s16.jpg   80,5 KB   71 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s17.jpg   74,82 KB   73 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s18.jpg   96,94 KB   68 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s19.jpg   60,89 KB   73 Ilość pobrańZałączony plik  rsz_s20.jpg   152,62 KB   70 Ilość pobrań

 

 

ps

Podziękowania za pomoc dla Michała, Maćka i Jacka :beer:


Zaślepki uchwytów foteli w podłodze

03 sierpień 2015 - 14:07

Jakby ktoś miał problem z montażem zaślepek uchwytów foteli wstawiam fotki.

Czerwoną strzałką zaznaczony kierunek jazdy.

 

Fotele środkowego rzędu.

Załączony plik  IMG_20150803_134222.jpg   105,69 KB   66 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20150803_134340.jpg   115,14 KB   63 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20150803_134656.jpg   98,55 KB   56 Ilość pobrań

 

Fotele trzeciego rzędu

Załączony plik  IMG_20150803_182056.jpg   81,01 KB   59 Ilość pobrań

Załączony plik  IMG_20150803_182208.jpg   85,04 KB   49 Ilość pobrań


Dane techniczne Opel Sintra 2,2 benz. X22XE

19 czerwiec 2015 - 02:13

Ogólne

Liczba cylindrów                                                                                                      Typ: 4/DOHC

Pojemność skokowa                                                                                               ccm: 2198

Stopień sprężania                                                                                                          : 10,5

Zapłon                                                                                                           Producent: Bosch

Zapłon                                                                                                                      Typ: Motronic M1.5.4

Zapłon                                                                                                                 Rodzaj: MAP-DIS

Układ paliwowy                                                                                              Producent: Bosch

Układ paliwowy                                                                                                         Typ: Motronic M1.5.4

Układ paliwowy                                                                                                    Rodzaj: MFI-s

Pomiar przepływu powietrza                                                                                     Typ: Ciśnienie w kolektorze ssącym

 

Układ zapłonowy

Cewka zapłonowa                                                                                          Producent: Bosch

Kolejność zapłonów                                                                                                        : 1-3-4-2

 

Test spalin

Liczba obrotów biegu jałowego                                                                              1/min: 850+/-180

Temperatura oleju silnikowego podczas testu                                                             °C: 80

Zawartość CO na biegu jałowym                                                            Objętość % CO: 0,4 Max

Wskaźnik HC na obrotach biegu jałowego                                                               ppm: 100

Wskaźnik CO2 na biegu jałowym                                                         Objętość % CO2: 14,5 – 16

Wskaźnik O2 na biegu jałowym                                                              Objętość % O2: 0,1 – 05

Podwyższona liczba obrotów                                                                                  1/min: 2800 – 3200

Zawartość CO przy podwyższonych obrotach                                              Objętość %: 0,3

Wartość lambda przy podwyższonych obrotach                                                        Om: 0,97 – 1,03

 

Świece zapłonowe

Świece zapłonowe                                                                       Montowane fabrycznie: Bosch

Świece zapłonowe                                                                                                     Typ: FLR8DCU

Odstęp między elektrodami                                                                                       mm: 1,0

Świece zapłonowe                                                                                           Producent: Beru

Świece zapłonowe                                                                                                      Typ: 14FLR-8LDUX

Odstęp między elektrodami                                                                                        mm: 1,0

Świece zapłonowe                                                                                           Producent: NGK

Świece zapłonowe                                                                                                      Typ: BKR6EK

Odstęp między elektrodami                                                                                        mm: 0,8

 

Układ paliwowy

Ciśnienie pompy paliwa                                                                                               bar: 3,2

 

Obsługa – sprawdzenie i ustawienie

Luz zaworowy                                                                                                             mm: Hydrauliczny

Ciśnienie sprężania                                                                                                     bar: 12 – 15

Ciśnienie oleju                                                                                                   bar/1/min: 2,0/850

Ciśnienie układu chłodzenia                                                                                        bar: 1,2 – 1,5

Otwarcie termostatu                                                                                                      °C: 92

 

Płyny i ilości

Klasa lepkości oleju silnikowego – klimat zimny                                                         SAE: 5W/30

Klasa lepkości oleju silnikowego – klimat umiarkowany                                             SAE: 15W/40

Klasa lepkości oleju silnikowego – klimat ciepły                                                         SAE: 20W/40

Klasyfikacja oleju silnikowego                                                                          API/ACEA: SJ/A3-96

Olej silnikowy z filtrem                                                                                                Litry: 4,25

Olej przekładniowy do ręcznej skrzyni biegów                                                           SAE: 90 540 998

Skrzynia biegów                                                                                                         Litry: 1,8

Układ chłodzenia                                                                                                        Litry: 5,7

Płyn hamulcowy                                                                                                          Typ: DOT 4

Olej układu wspomagania kierownicy                                                                         Typ: 90 513 486

Olej układu wspomagania kierownicy                                                                        Litry: 0,75

 

Momenty dokręcania

 

Głowica silnika

                                                                                                                 Wymiana śrub: Tak

Etap 1                                                                                                           Dokręcenie: 25 Nm

Etap 2                                                                                                           Dokręcenie: 90°

Etap 3                                                                                                           Dokręcenie: 90°

Etap 4                                                                                                           Dokręcenie: 90°

Etap 5                                                                                                           Dokręcenie: 15°

 

Pozostałe momenty dokręcania

Łożysko główne                                                                          wymiana śrub/nakrętek: Tak

Łożysko główne                                                                                                     Etap 1: 50 Nm

Łożysko główne                                                                                                     Etap 2:  45° + 15°

Łożysko korbowodu                                                                     wymiana śrub nakrętek: Tak

Łożysko korbowodu                                                                                                Etap 1: 35Nm

Łożysko korbowodu                                                                                                Etap 2: 45° + 15°

Pompa olejowa do bloku silnika                                                                                       : 6 Nm

Miska oleju do bloku                                                                                                        : 20Nm

Korek spustowy oleju                                                                                                      : Torx 10–15Nm

                                                                                                                                          :sześciokąt 45–50Nm

Koło zamachowe                                                                      zastosować nowe śruby : 65 Nm + 30° + 15°

Tarcza dociskowa sprzęgła do kola zamachowego                                                         : 28Nm

Śruba centralna koła pasowego wału korbowego                             zastosować nową : 130Nm + 40° -50°

Koło walka rozrządu                                                                          zastosować nową : 50Nm +60° +15°

Łożysko/obudowa walka rozrządu                                                                                  : 8Nm

Pokrywa głowicy silnika                                                                                                  : 8Nm

Kolektor ssący do głowicy silnika                                                                                   : 22Nm

Kolektor wydechowy do głowicy silnika                                                                          : 22Nm

Świece zapłonowe                                                                                                          : 25 Nm

Sonda lambda                                                                                                                : 42Nm

Czujnik spalania stukowego                                                                                          : 20Nm

Piasta przedniego koła                                                      zastosować nową nakrętkę : 160Nm

Piasta tylnego koła                                                                                                         : 82Nm

Końcówka drążka kierowniczego                                       zastosować nową nakrętkę: 30Nm +115°

Zacisk hamulcowy do zwrotnicy                                                                          przód : 185Nm

Zacisk hamulcowy do czopu osi                                                                               tył : 110Nm

Nakrętki mocujące koła                                                                                                 : 140Nm

Tarcze hamulcowe

Grubość tarczy hamulcowej wentylowanej przód (min.)                                               : 30,7mm

Grubość tarczy hamulcowej tył (min)                                                                            : 9mm

 

Klimatyzacja

Środek chłodniczy                                                                                                   Typ  : R134a

Ilość środka chłodniczego                                                                                           g : 910

Olej do kompresora                                                                                                  Typ: 90 443 840

Ilość oleju                                                                                                                 ccm: 265

Wiskotyczność oleju                                                                                                 ISO: 150