Skocz do zawartości

rafalgrzegorz

Administrator
  • Postów

    11404
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    140

Ostatnia wygrana rafalgrzegorz w dniu 13 Maja 2023

Użytkownicy przyznają rafalgrzegorz punkty reputacji!

Reputacja

374

O rafalgrzegorz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    ok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model
    Opel Zafira A
  • Silnik
    Z18XE 92KW - 125KM
  • Nadwozie
    MPV
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

16397 wyświetleń profilu
  1. A co to jest? Jakoś nie słyszałem i niej. Mnie bardziej interesuje jaka generacja, kiedy montowana (jaki przebieg), jak serwisowana. Jakie komponenty. Warto też wiedzieć który masz silnik X22XE czy X30XE.
  2. Nie napisałeś jaka instalacja LPG itp.
  3. Zafira B córki miała problem z utlenionymi przewodami w wiązce do ECU. Dopiero naprawa wiązki wyeliminowała problem - autko raz śmigało normalnie a raz zgasło i nie dawało się go uruchomić. A ostatnio wymieniłem czujnik wałka rozrządu bo były podobne objawy do twoich plus zwiększony apetyt na paliwo, ale wcześniej sprawdziłem czy kabelki są całe. Pomogło auto odżyło.
  4. A tak nawiasem mówiąc silnik 1 litrowy w takim aucie to z czegoś się ta moc musi wynikać.
  5. A czy bertonka jest mechanicznie różna od innych Asterek?
  6. A może problem jest gdzieś indziej. Mam na uwadze same zawory od kół rozrządu - mają one sitka które mogą z czasem się przytkać, poza tym według ASO przy wymianie rozrządu koła i zawory powinny też być wymieniane. Rzuć okiem na google na te zawory to się dowiesz o czym pisze.
  7. Może warto sprawdzić ceny i dostępność w ASO. Możliwe że są dostępne.
  8. Oki jest paru gości co dodają różną chemie do oleju ale tylko właśnie na FORTE można podobno samochód eksploatować. Nie wiem , nie stosowałem FORTE, inne dodatki myjące dodaje się do oleju na rozgrzanym silniku i kilkanaście minut na wolnych obrotach przed spuszczeniem starego/zużytego oleju. Te inne mają zapach podobny do nafty i raczej rozpuszczają/rozrzedzają olej.
  9. Może spróbuj w Signum znaleźć. https://opel.7zap.com/pl/car/z03/b/6/8-0/
  10. Może też być problem z kabelkami - bo skoro piszesz że dużo błędów to może być że któryś z przewodów elektrycznych ma przerwę w izolacji, ale czasem coś przebije się przez śniedź i daje sygnał ciągłości. Jak Grzegorz radzi poszukaj dobrego elektromechanika. W Zafirze "B" córki - wymienione zostało 10 przewodów do ECU bo kilka razy autko normalnie zgasło na drodze - świeciło ESP na blacie i więcej różnych błędów, oraz światła "STOP" po przekręceniu stacyjki na zapłon bez naciskania na pedał hamulca.
  11. A czy ktoś słyszał o ostatnio reklamowanym dodatku do olei i paliw "FORTE". Podobno na YT niektórzy mechanicy go stosują i zachwalają. Podobno są drogie ale warto spróbować bo nie są to środki które rozpuszczają olej tylko na bazie oleju.
  12. Na fotce niżej w czerwonym kółku masz możliwość podpięcia manometru.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności