Skocz do zawartości

adam1954

Rejestracja: 18 gru 2012
OFFLINE Ostatnio: dziś, 13:05
***--

Moje tematy

Witam

06 kwiecień 2018 - 19:24

Witamy


VirtualBox

17 styczeń 2018 - 20:49

Czy ktoś wie jak wyłączyć synchronizację daty w Virtual Box-ie aby można było w nim cofnąć datę i aby nie wracała do daty w hoście?

Znalazłem taki opis ale jak teraz to wprowadzić w system?


Opcom - podsumowanie procesu diagnostyki tym interfejsem

20 grudzień 2017 - 09:16

Podstawowa wiedza dotycząca Opcoma i prób diagnozowania Opli.
 
,,Zestawienie oprogramowania i korespondującej wersji FW:
 
100219a = FW1.39 
100315a = FW1.41 
100820b = FW1.43 
110207a = FW1.44 
110530a = FW1.44 
120309a = FW1.45 
120603e = FW1.45 
121231i = FW1.47 
131223b = FW1.58 
131223c = FW1.59 
131223d = FW1.60 
131223e = FW1.61 
150604b = FW1.64
 
Wgrywanie nowszego FW nie ma kompletnie żadnego sensu, ponieważ starszy soft go nie wykorzysta...,,
Więc jak kolega Grzecho napisał nie podniecać się że sprzedawcy co jakiś czas wciskają coraz to nowsze FW.
Bo to tylko chwyt reklamowy.
 
 
Zakup Opcoma 
 
Są 3 wersje płyt głównych w tych urządzeniach.
V5 ,V6 ,Opcom New
 
V6 jest można nazwać najorszym rozwiązaniem Ale nie tragicznym.
Ja go mam i nie narzekam.
Oprogramowanie tej płyty jest wgrane na sztywno i nie można zmienić jego wersji.
 
,,Wady V6:
 
- brak możliwości aktualizacji oprogramowania
- sprzedawany z FW 1.45 i oprogramowaniem 082010 (uruchamiając Vauxcoma, niejednokrotnie wgrywa on ponownie 
   FW1.45 i interfejs nadaje się do kosza)
- podrobiony procesor bardzo się grzeje (miałem w ręce interfejs z wypaloną dziura w środku procka...)
- wymiana samego procesora na oryginalny PIC nic nie da, konieczna jest jeszcze przeróbka płyty głównej...,,
 
 
V5 i Opcom New 
Można zmieniać wersję oprogramowania bez skutków ubocznych.
Jeżeli można mówić o jakichkolwiek skutkach ubocznych to trzeba zaznaczyć że to jest robione przez małe 
rączki i trzeba mieć świadomość że może się wysypać.Ale cena jest tego też odpowiednia.
 
 
Program do Opcoma jeżeli jest z interfejsem dostarczony to ok.
Jeżeli nie albo jest w wersji ang. to polskie wersje można i należy wyguglować
Szukać OPCOM CHINA-CLONE 08/2010 
Ten program pracuje ze wszystmi interfejsami Opcoma.(oprócz interfejsu oryginalnego Adako)
 
 
Wszelkie informacje odnośnie instalowania są do wyszukania w google oraz w tym temacie.Trzeba tylko trochę 
czasu poświęcić na lekturę.
 
Dodatkowe sterowniki do Win 7 i Win 8
 
 
 
 
Są też filmiki na Yotube jak sobie radzić z instalacją na różnych systemach.
Jak zmienić FW?
 
Dużo przydatnych informacji oraz kodów błędów można znaleźć tutaj:
 
Jak na razie zauważony przeze mnie i Arka jest błąd w opisie P0013 
 
Uzupełnieniem może być to:
 
 
 
 
 
Teraz małe podsumowanie mojej do tej pory zdobytej wiedzy odnośnie sprzętu do diagnozowania mojego Opla
 
Ja mam V6 i New Opcom
Z V6 nie miałem innych problemów z NewOpcom były 2 incydenty padnięcia interfejsu i ratował mnie drahe 
Ale na OpcomNew mam zmniejszoną wersję na 1.39 i dzięki niej w Mery mogę się połączyć z licznikiem.
Na 1.45 nie było takiej możliwości.
 
 
A do tego mam LegatoVgate+ScanMyOpel na smartfona który działa podobnie z dodatkiem takim że możesz zrobić 
wykresy pracy czujników.
Ale nie wpiszesz kluczyków itp.
Ale jest mobilny.
Można też mieć Torque i też będzie dobrze pracowało.
Jest jeszcze jedno małe ale do do Legato.
Nie wszystkim chcą się łączyć.Więc dla pewności przed kupnem poszukać kogoś kto takie ma i spróbować podpiąć u siebie.
 
Kolega henryk10 zaś do swojej CC używa SDPROG
Jest bardzo ubogi gdy go sprawdziłem na swojej Mery jeżeli chodzi o parametry pracy

 

W programie SDPROG .Pl wszystko chodzi jak należy.Na nim usunołem dwie usterki celowo wywołane.Program podpowiada co jest możliwe do usunięcia.W Torque największe możliwości . Istnieje tęi  program Oliwia Drive z google play .program ten może raczej zastąpić komputer pokładowy.Posiada wiele wskazań pracy silnika oraz spalanie.Moja corsa nie posiada komputera to ten program mi trochę pasuje.Nie które programu dają wybór połączenia.Jeśli ktość by kupował interfejs to najlepiej z BT a nie z WI-FI.Teraz nie mogę korzystać z Scan My Opel  chyba że kupię na BT.
 
Oczywiście nie jest to wszystko takie proste z podłączeniem bo np. Scan My Opel z moją Mery łączy się przez 
Mery rocznik młodszy.
Więc czasem trzeba trochę pokombinować.
 
Uaktualniając możliwości Legato to jest jednak problem z Corsą D i Vectrą C.
I tych pojazdów w liście aut w Scan My Ople nie ma.
W Torgue błędy widzi i parametry pracy też
Czyli jako komputer pokładowy może służyć.
 
Co do awarii Opcoma ja polecam kolegę drahe jeżeli ktoś nie umie sobie go naprawić sam.
Kontakt z nim łapać na PW.
 
Połączyłem wiedzę swoją i Grzecha.
 
 
Sama diagnostyka Opcomem to jest jakieś 1/4 sukcesu.
Czyli podpięcie Opcoma do auta i jak często ludzie(mechanicy też )robią ,skasowanie błędu.
I ok ale co wtedy gdy błąd powraca lub błędów nie ma?
A więc do tego trzeba teraz jeszcze zaopatrzyć się w co najmniej jeden program serwisowy.
Przydatny nam jest Opel Tis najlepiej gdy jest wersja ze schematami.
W nim zawarte parametry pracy silnika porównuje sie z tym co wychodzi w Opcomie i już jest łatwiej znaleźć winowajcę.
Jest też program Autodata.
Zawiera dużą bazę błędów oraz instrukcje jak w prosty sposób pomierzyć sobie dany czujnik (multimetrem)
Ja jeszcze korzystam z Etecha.
Są tam zawarte opisy bezpieczników ,przekaźników oraz schematy
To są moim zdaniem trzy programy które każdy mechanik powinien mieć na wyposażeniu.
A 70 % mechaników nie wie co to jest.
 
 
Poradnik jak zrobić logi aby nadawały się do odczytu
 

Parametry przepływki w X17DTL

08 maj 2017 - 20:25

Chłopaki mam zagwozdkę z parametrami .

W Tisie jest że powinno być 300-450 mg/suw na wolnych obrotach

Natomiast później pisze że po odczekaniu 30 sek. powinno być 500-650 mg/suw

Ale teraz czy to ma być dalej na wolnych czy po dodaniu gazu?

 

Jest też w parametrach mniejsza niż podaje TIS masa paliwa. 

Powinno być 7-12 mg/suw a jest ok 5.5

 

No i teraz czy to ma związek z przepływką?