Skocz do zawartości

kaliope

Rejestracja: 28 lut 2013
OFFLINE Ostatnio: wczoraj, 20:55
-----

Moje posty

W temacie: Zafira C - wyłącznik czujników parkowania - dwa rodzaje?

09 styczeń 2018 - 21:42

1. Zapytałem też na forum Zafiry i jeden kolega ma te kwadraciki i mówi, że to system parkowania równoległego. Wow, nie wiedziałem, że to wychodziło w Zafirach. Choć mówi, że to dość prymitywne, nie tak jak w innych markach, że kiera sama skręca.  

 

2. Natomiast co do przycisku na kierownicy, to się okazuję, że to też dwie różne rzeczy. Jedna to aktywny tempomat a druga to alarm o zbliżaniu się do auta przed nami. 


W temacie: Tourer 1.6 cdti - opinie

06 styczeń 2018 - 00:10

W Australii, Stanach, Kanadzie  jeździ dużo Chevy Cruze z 1.4 T....i tam się okazuje też pękają turbiny
 
 
lub tu
 

I kolejna strzelona:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UL5gX-IXx-4


W temacie: Tourer 1.6 cdti - opinie

02 styczeń 2018 - 19:12

A w Zafirze C po lifcie już są inne silniki 1.4T z bezpośrdenim wtryskiem? To coś podobnego do 1.6T SIDI?  Jak się sprawują? Ponoć tłoki pękają?   


W temacie: Tourer 1.6 cdti - opinie

02 styczeń 2018 - 15:25

1. Wracając do błędu przy zerwanym grzybku w kolektorze ssącym, mówiłeś, że najczęściej jest p0299. Czemu opel nie wspomina o tym błędzie w środkach zaradczych odnośnie tego zaworu? Zamiast tego wspomina 4 inne błędy, tj: p0106, p1101, p0236, p0107 

 

8eca449ce7515113.jpg

 

 

2. A czemu odradzasz 1.6 cdti? Jakie ma przypadłości? 


W temacie: Tourer 1.6 cdti - opinie

01 styczeń 2018 - 13:01

Ok rozumiem, dzięki. 

 

1. Czyli najpierw szlag trafia zaworek zwrotny w kolektorze w wyniku czego do odmy w pokrywie wtłacza sie duża ilość ciśnienia, którego odma nie jest w stanie przefiltrować, stąd olej w mgiełce leci dalej do dolotu i wzrasta zużycie oleju. A przy okazji to duże ciśnienie w odmie uszkadza po jakimś czasie membranę  w odmie. Zgadza się?

 

2.   Jak strzeli membrana w odmie to jest bład p0299 a jak są przypadki pękniętej muszli w turbo to też jest błąd p0299?

 

3. Jak wciśniemy pedał gazu w podłogę i jest tzw 'boost' w kolektorze z podciśnienia robi się  ciśnienie i wtedy zaworek zwrotny w kolektorze się ma zamknąć. Wtedy jak rozumiem ciśnienie z odmy nie leci do kolektora ( bo sprawny zaworek go nie puszcza) tylko leci rurką karbowaną do turbo gdzie też jest zaworek zwrotny, żeby ciśnienie z turbo nie wracało do odmy. Ten zaworek przy turbo ponoć też czasami szlag trafia. Prawda to? Ten zaworek jest na końcu rurki  i jest częśćią rurki czy jest we wlocie do turbiny i jest częśćią turbiny? 

 

 

4. Jak strzeli membrana w pokrywie to mówisz, że można regenerować za 250zł. A jak strzeli grzybek w kolektorze to jakie koszty? Wymiana kolektora na nowy?