Skocz do zawartości

Flinston

Forumowicz
  • Postów

    285
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Flinston w dniu 28 Października 2023

Użytkownicy przyznają Flinston punkty reputacji!

Reputacja

17

O Flinston

  • Urodziny 14.04.1997

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczekociny
  • Model
    Opel Astra II
  • Inna marka
    Opel Astra F X16SZ 71 KM
  • Silnik
    1.6 8V 84 KM
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

3142 wyświetleń profilu
  1. Napiszę tutaj jeszcze raz, żeby nie tworzyć osobnego tematu. Kabel od czujnika zrobiony, nie ma już żadnych błędów. Do tego wymieniłem cewkę, świece i kable zapłonowe. Niestety to nie przyniosło żadnych efektów. Aktualnie objawy są takie: -słychać dziwne dudnienie z okolicy 1 cylindra. Występuje przy przyspieszaniu, po odpuszczeniu gazu natychmiast dźwięk zanika. Wyraźnie słychać go z głowicy. Dźwięk nie jest zależny od obciążenia, wciskanie gazu do podłogi nie powoduje jego narastania. Na wolnych obrotach też cisza -występuje mocne szarpnięcie silnikiem podczas odpalania i gaszenia -silnik drży na wolnych obrotach, właśnie od strony tego cylindra -szarpanie przy puszczaniu gazu, przy jego dodawaniu, zmianie biegów i jeździe na lekko otwartej przepustnicy -przy ruszaniu trzeba mocno wcisnąć gaz, bo inaczej natychmiast zaczyna się dławić i rzuca budą -wolne obroty za mocno spadają przy dojeżdżaniu do skrzyżowania -podejrzanie dużo wody leci z wydechu, nawet gdy silnik jest gorący Nie ubywa oleju, nie kopci na niebiesko, nie ubywa też płynu chłodniczego ani nie ma ciśnienia przy odkręcaniu korka. Czy takie objawy mogą być od wypalonego zaworu? Wiem, że kiedyś samochód miał LPG, ale zostało wymontowane.
  2. Piszą, że trzeba z pamięci procesora wykasować starą pestkę i wgrać nową. Znalazłem taką, może podpasuje. https://allegro.pl/oferta/transponder-crypto-40-opel-id40-prekodowany-12364028830
  3. No dobra, już wiem czemu mi nie chce odpalać z oryginalnego kluczyka. Zgubiłem pestkę podczas rozbierania. Tam chyba powinien być taki plastik przy brzegu grotu, widziałem na filmie z rozbierania takiego kluczyka. Nie ma tego. Chyba zostaje kupowanie innego klucza i kodowanie.
  4. Ja zalałem E10 do Z16SE i jedzie jak poprzednio. Brak różnicy. No dobra, więcej wody z wydechu idzie, bo końcówka mokra :)
  5. To i ja się podłączę do tematu. Wymieniłem obudowę kluczyka, bo już była mocno zużyta i przy okazji baterię, bo słabo działał pilot. Urwało się to gniazdko, w którym siedzi bateria, ale zostało przylutowane. Zakodowałem zgodnie z instrukcją "przekręć zapłon, wciśnij przycisk otwierania drzwi i poczekaj 3 sekundy". No i się zakodowało, centralny działa, ale samochód nie chce z tego kluczyka odpalić i muszę jeździć na zapasowym. Świeci się ciągle check i jest błąd P1614. Transponder jest na swoim miejscu.
  6. To nie manetka była zła. Niepotrzebnie ją wymieniałem. Wyrobiła się taśma airbagu. Zostawię to na ładniejszy dzień, bo trochę jest rozbierania.
  7. Samochód szarpie, gdy tylko choć trochę się rozgrzeje (na zimnym jest dobrze). Szarpanie występuje przy puszczaniu gazu i czuć je podczas przyspieszania, a także przy jeździe na lekko wciśniętym gazie. Na górze silnika słychać jakieś pukanie, jakby miał niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu i występowało spalanie stukowe. Do tej pory wykonałem czyszczenie przepustnicy i wymianę paska rozrządu. Bez efektów. Po podłączeniu do komputera jedyny błąd, jaki występuje, to czujnik temperatury powietrza dolotowego. Boję się, że to sterownik silnika umiera, bo wyczytałem gdzieś w Internecie, że ten błąd jest właśnie od niego. Auto odpala normalnie za pierwszym razem, czy zimne, czy ciepłe. Ten czujnik ma jakieś szczególne znaczenie? Dodam, że poprzednik go odłączył od dolotu i tak jeździł.
  8. Wydawało mi się, że jest dobra, bo w przeciwieństwie do starej, ten wystający ząbek jest dłuższy i spiczasty, a tam był ścięty na kwadrat. Przy okazji obudowa stacyjki nie chce równo leżeć ani się zatrzasnąć. Ta górna część. Z prawej strony siedzi równo, z lewej jest wyżej. Za nic w świecie nie mogę tego włożyć na miejsce tak, żeby równo siadło. Chyba coś skopałem. Na filmikach instruktażowych widziałem, że pod tą obudową powinien być jakiś plastik, wsuwany pod obudowę zegarów. U mnie tego nie ma.
  9. Podpinam się pod temat. Kierunek w lewo nie odbija. Wymieniłem manetkę (stara miała wyrobiony plastik), ale to nic nie pomogło. Dalej przy skręcie w lewo, dźwignia nie wraca sama na miejsce. Mogło się wyrobić coś innego?
  10. No to są fotki Auto jest brudne, bo woda duża była i się uchlapało Aktualnie stoi na kołach zimowych Dębica Frigo 195/65 R15, ale w przyszłości zmienię na niższy profil bo te są za wysokie i słychać tarcie A guziki klaksonu nie są popękane
  11. Wrzucę w ciągu dnia Coś na pewno do roboty będzie, bo zauważyłem, że bez włączonej klimatyzacji szyby parują i nawiew ciepłego powietrza nie pomaga. Podobno typowa usterka tego modelu, jakieś zacinające się klapki w silniczku od obiegu. Ten obieg pewnie nie działa, bo jak wciskam przycisk, to się nie zaświeca.
  12. Dziś nabyłem Astrę G z silnikiem Z16SE 2003 rocznik Tym razem jest klima, szyby w prądzie, lusterka w prądzie i ABS. Co ważne, nie jest zgnity. Jedyne co mi się nie podoba, to podejście domowników. Myśleli, że to będzie nowiutkie, idealne autko z salonu. Kij z tym, że jeździ, ważne że są rysy i obdarcia
  13. Właśnie też tak myślę, że handlarz auto myje, czyści, sprząta i picuje, żeby wyglądało jak nowe z salonu, jakaś dolewka zagęstnika do oleju żeby ukryć awarie i sprzedają jako igłę. Od osób prywatnych też są oferty i chyba tam coś popatrzę. Mimo, że jak widzę przebieg 250 000 km, to od razu "o matko to już silnik wyjechany" Ale też wiem, że nie ma co się sugerować tak mocno liczbami, bo lepszy silnik, co ma te 250 kafli i jest sprawny, niż taki co ma 100 000 i jest do remontu, albo do wymiany, tak jak było z Corsą.
  14. Tydzień temu Corsa została sprzedana za 2000 zł jako uszkodzona. Trafił się ktoś, kto ma rozbitka z dobrym silnikiem i częściami i sobie zrobi przekładkę. Corsa D jest poza moim budżetem, dlatego szukam Astry G. Jak na razie podoba mi się ta oferta, ale to od handlarza, więc mam wątpliwości, czy nikt tu nie cofał licznika i nie lał doktorów do silnika. https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/opel-astra-1-6-benzyna-5-drzwi-klima-alufelgi-po-oplatach-ID6FV8Kl.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności