Skocz do zawartości

micom

Użytkownik
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana micom w dniu 21 Września 2021

Użytkownicy przyznają micom punkty reputacji!

Reputacja

2

O micom

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Tychy
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    1.4 120KM
  • Nadwozie
    minivan
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

1018 wyświetleń profilu
  1. Z tyłu po lewej na kolektorze dolotowym są czujniki od zmiany ciśnienia atmosferycznego i kąta nachylenia coś jak żyroskop. Proponuję skontrolować.
  2. Dzień dobry szanownym forumowiczom. Odświeżam temat w celu zwrócenia honoru starszym użytkownikom, mianowicie admin1954 ma rację - pompa powinna chodzić cicho. Po 10 latach głośnej i piszczącej pracy wspomagania (jak zapewniło mnie ASO - że to normalne i to jest dożywotne), pokusiłem się o wymianę oleju we wspomaganiu - i efekt jest natychmiastowy - pompa pracuje cicho a wspomaganie działa jak nigdy przedtem, na szczęście pompa nigdy nie uległa awarii. Pozdrawiam
  3. Can jest czuły na zmiany rezystancji, żarówka świeci i wyświetla błąd - Za jakiś czas się spali... Może to być nawet za rok. W takim przypadku kupuje nową, a starą chowam na rezerwę. Proponuję odpiąć minus z akumulatora i porozpinać i poczyścić wielowtyki, ze skrzynką w komorze silnika również, u mnie skrzynka raz na dwa lata do czyszczenia jakiś fabryczny bubel, zbiera się wilgoć (benzynka ekstrakcyjna, kontakt spray - taka kolejność ). Jeśli nigdy nie robiłeś w elektryce to nawet tego nie ruszaj...
  4. U mnie gumowy mikrostyk się rozszczelnił i przestał reagować, wymieniłem 4 lata temu, wymiana bajka 15min pod blokiem...Na yt są filmiki jak to zrobić, trzeba od środka plastik ściągnąć itd. Tylko ta cena - chyba ich pogięło, ja dałem w aso 50zł za oryginał...
  5. Dzień dobry, podłączam się do tematu, u mnie na chłodnicy patrząc na auto od przodu jest plastikowa śruba/korek po prawej stronie na prawej krawędzi chłodnicy. Po otwarciu maski jest do tego normalny dostęp. Czy po dolewce warto to odkręcić? Wygląda na odpowietrznik.
  6. Jestem jakiś czas po uszczelnieniu chłodniczki oleju , jak oddawałem auto i pytałem mechaników o konieczność wymontowania turbiny to wzruszali ramionami, tyle mnie to kosztowało - części w ASO. Paragon trochę wyblakł ale trzymam go , bo dają gwarancję na swoją robotę. Nie reklamuję warsztatu, ale po wcześniejszym przeczytaniu tych postów miałem czarne myśli...Dziele się tą informacją w dobrej wierze. Panie Administratorze, jeżeli moja powyższa publikacja jest niezgodna z prawem to proszę to usunąć.
  7. Szanowny panie administratorze wiem że to nie temat o oleju silnikowym...Proszę o pozwolenie na odpowiedź 3 lata temu byłem w aso i sami zalecili lać generację drugą dexosa 1. Obecnie dobijam do 180tyś km przebiegu i nie słychać rozrządu przy rozruchu. Nigdy do tego auta nie było lane GM dexos 2, od początku jeździ na mutulu 8100, poza tym jednym razem w ASO zalali go shellem jakimś o specyfikacji DEX1 gen2, Pytałem pana o przebieg bo w Merivie A łańcuch rozrządu przy 150kkm szlag trafił - nie urwał się ale klekotało jak w starym dizlu, i tam od początku był GM Dexos 2, i interwały wymian około 15000km, więc tak tylko trochę pofilozofowałem...
  8. Witam , u mnie 4 lata temu była podobna sytuacja z wyskakującymi kontrolkami: esp, tc, abs, zamki drzwi,check engine itp losowo. Nie można było dojść do tego w fachowych serwisach, ale ja miałem zassany korek od baku, przy odkręcaniu na załączonym lub wyłączonym aucie, oraz ubogą mieszankę. Elektrozawór par paliwa (odpowietrzenie baku) był cały czas otwarty... Wniosek jest taki że trzeba zmienić sposób myślenia, nie można postępować jak zawodowy elektromonter, tutaj panuje chaos w komunikatach... A powodem chaosu jest BC w kabinie nad nogami kierowcy. Mam mglistą wersję schematu połączeń (oryginalnego schematu w sieci nie ma), po kilku przygodach z elektryką i na razie widzę to pozytywnie.
  9. Dzień dobry. Czy można wiedzieć jaki ma przebieg pana Meriva? Czy był lany olej o specyfikacji dexos 1 gen2? Pytam tylko z ciekawości, żywotność łańcucha w tym silniku to ciekawy przypadek...a ja chcę uniknąć niepotrzebnych awarii.
  10. Pompa wspomagania ma taki piszczący dźwięk który zmienia się przy skręcaniu. Jeśli wspomaganie pracuje normalnie to "nie rusz g...a "
  11. U mnie jest tylko jedna spinka z prawej strony przy skrzynce przekaźnikowej, po wyjęciu podstawy aku zbiornik wyjeżdża do przodu. Co prawda na rysunku jest dziurka po lewej, więc moje pytanie czy tam powinna być spinka ?
  12. Gaziarz nic nie zmieniał i podpowiedział mi gdzie ten duperel jest...piny większej wtyczki były przykurzone i jakieś zaśniedziałe więc kontaktspray i potem mycie ekstrakcyjną. Tak to jest gdy się ma jopla... Temat do zamknięcia, dziękuję za współpracę.
  13. Technicznie to wygląda tak że gaz to Stag qBox zamontowany niefabrycznie, ale chodzi jak burza i nie trzeba tego tematu poruszać. Burdel z przewodami i wiązkami kabli został po poszukiwaniach przez okoliczne warsztaty w tym aso(?!?), wyłączających się systemów abs/esp/tc/ciśnienia w kołach, i tutaj jeszcze raz dziękuję za opisanie podobnych tematów, bo propozycje wymiany bardzo drogich podzespołów zrujnowały by mnie finansowo, a "mery b" bym znienawidził. Jutro rano pojadę do GazMobila i dowiem się czy ingerowali w lokalizację ecu, bo pomysł jest niezły.
  14. Jak widać Meriva B różni się trochę od Astry czy Mokki, u mnie do podstawy akumulatora nie ma niczego przymocowanego, w necie nie ma nic na temat lokalizacji tego ustrojstwa, więc proszę o spokój i pohamowac bezsensowne wnioski i komentarze. Na razie z braku czasu mam tylko fotki. na jednej podstawa aku z góry a na drugiej od dołu.
  15. Dziękuję za odpowiedź. Długo go szukałem i powiem szczerze że do dzisiaj nie wiem tak naprawdę gdzie on jest. nie ma go ani z prawej strony bloku silnika ani nigdzie przy podstawie akumulatora. Informację że mieści się pod lewą przednią lampą otrzymałem w warsztacie przy okazji wymiany oleju.Tam też idzie dolna gruba wiązka ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika, Jutro to jeszcze raz sprawdzę, wyciągnę aku i zdemontuję podstawę akumulatora bo w komorze silnika ciasno.ale na pewno z boku nic takiego nie ma, może pod spodem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności