Skocz do zawartości

mathis99

Rejestracja: 30 sie 2015
OFFLINE Ostatnio: 22 gru 2017 21:16
-----

Moje tematy

Dziwne zachowanie silnika na biegu jałowym

26 listopad 2017 - 12:57

Witam,

Otwieram nowy temat ponieważ przeszukując forum nie znalazłem zbliżonego problemu do mojego. Wczoraj chowając samochodzik do garażu zauważyłem że na biegu jałowym obroty na ułamek sekundy zatrzymują się na 1500. Kilkakrotnie przygazowałem w celu sprawdzenia czy objaw się powtarza. Za każdym razem obroty płynnie spadają, ale przy wartości 1500 na chwilkę (nie trwa to nawet pełnej sekundy) tak jakby blokują się na tej wartości. Ten objaw zauważyłem wczoraj, natomiast od kilku miesięcy silnik jakby bardziej słychać przy jego gaszeniu - tak jakby minimalnie mocniej jest wyczuwalny i słyszalny (mocniejsze trzęsienie?).

Insignia ma już 8 lat, 93k km na budziku i nie miała jeszcze zmienianego rozrządu. Tak - wiem - już z samego względu na wiek pasowało to zrobić, ale jakoś człowiek zagoniony i zawsze  to odkładał. Dlaczego wspominam o tym rozrządzie? ArKos w jednym z podobnych tematów wskazywał na konsekwencje jakie mogą wynikać z zaniedbywania tego elementu (problemy z pompą olejową, kanałami olejowymi). Na wymianę rozrządu umówiony jestem już z Oplem na początek grudnia, ale chciałbym przy okazji rozwiązać ten problem jeśli nie koniecznie musi on być związany z rozrządem. Może ktoś z was drodzy forumowicze ma jakieś podejrzenia co to może być?


Kierownica - przyciski multimedialne

06 sierpień 2017 - 19:10

Witam,

 

Wymieniłem sobie wczoraj kierownicę w Astrze J. Ponieważ wcześniej miałem kierownicę bez przycisków multimedialnych, wymianie podlegała też taśma. Niestety przyciski w kierownicy nie działają. Podświetlają się, ale radio nie reaguje na żaden z nich. Moje pytanie jest następujące: Czy w Astrze J / Insigni i generalnie w Oplach z tej generacji przy wymianie na kierownicę multifunkcyjną potrzebne jest jakieś programowanie radia pod te przyciski? A może coś jeszcze jest potrzebne?


Delikatny zgrzyt po wrzuceniu 2 biegu

09 grudzień 2016 - 00:32

Witam,

 

Nieubłaganie nadeszła zima - a z nią dziwne zjawisko w mojej Astrze :) Raczej nic poważnego, ale lepiej dmuchać na zimne (w tej sytuacji dosłownie :D ). Otóż zauważyłem że mniej więcej od miesiąca, gdy rozpoczynam jazdę, po pierwszym wrzuceniu biegu 2 jest takie niemal niesłyszalne zgrzytnięcie odczuwalne pod siedzeniem kierowcy. Następuje ono tylko raz i tylko przy wrzuceniu 2-ego biegu. Gdy choćby po krótkiej trasie (nawet krótszej niż 1km) zgaszę auto i rozpocznę jazdę na nowo - zjawisko już nie występuje. Samochód ma nowe sprzęgło i dwumas, także tutaj nie doszukiwałbym się przyczyny tego zgrzytu. Czy może to być objaw wyeksploatowanego już oleju w skrzyni który po prostu już przy niższych temperaturach otoczenia ma słabe smarowanie w początkowej fazie pracy? A może coś innego jest przyczyną?


Drgania i falujące obroty przy przyspieszaniu

16 listopad 2016 - 02:03

Witam wszystkich,

 

Jestem posiadaczem Opla Astry IV z silnikiem diesla 1.7 110KM. Przy wrzuceniu 4, 5 lub 6-ego biegu podczas przyspieszania samochód zaczyna niemiłosiernie drgać, a obroty falują w dół i w górę o ok. 200-300 obrotów w dół i w górę. Dzieję się tak nawet przy delikatnym wciśnięciu gazu (im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe drgania i falowanie obrotów). Przyspieszenie jest wtedy bardzo słabe. Przy obrotach w granicach 1900 wszystko zaczyna się już uspokajać, a powyżej 2000 obrotów drgania i falowanie nie jest odczuwalne (może minimalnie). Na biegu jałowym oraz na 1,2 i 3-cim biegu zjawisko nie występuje. Nie jest to na pewno związane z kołem dwumasowym czy sprzęgłem ponieważ te niedawno wymieniłem na nowe. Nie jest to też zapchany dpf czy egr ponieważ te zostały usunięte, a objawy występowały zarówno przed ich usunięciem jak i teraz. Czy może to być związane z brakiem właściwego przepływu w kolektorze dolotowym?

 

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem lub ma przypuszczenia co może być przyczyną tych drgań i falowania obrotów?