Skocz do zawartości

i-spy

Użytkownik
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O i-spy

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Chrzanów
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    Benzyna 1.4 (A14XER)
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1350 wyświetleń profilu
  1. Hej, u mnie też tak było, że na zimnym silniku nie było problemu z obrotami - dopiero jak się trochę rozgrzał. Dla silnika A14XER to jest ten zawór: https://allegro.pl/oferta/bosch-zawor-zbiornika-paliwa-0-280-142-486-13306979054 Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki 0280142486: , BOSCH: 0 280 142 487, CHEVROLET: 55 566 514, MANN-FILTER: 1023657S01, OPEL: 55566514, VAUXHALL: 55566514, Zawór możesz zdemontować i sprawdzić w dosłownie 10 minut - jest tutaj:
  2. Hej, udało się rozwiązać problem w mojej Corsie. Sonda lambda czasami wyrzucała P171. Sprawdziłem i faktycznie problem był z mieszanką - korekty krótko i długo terminowe było ponad 30%. Sprawdziłem zawór par spalin (0 280 142 486) i okazało się, że jest uszkodzony (cały czas otwarty). Po wymianie, wszystko wróciło do normy - silnik nie podnosi obrotów, korekty są ok. Zawór można zdemontować praktycznie bez użycia narzędzi w 5 min. Po zdemontowaniu jak w niego dmuchniemy to nie powinien przepuszczać nic w żadnym kierunku. Pozdrawiam, Tomek
  3. Hej mathellfire udało ci się może rozwiązać problem? Ja cały czas jeżdżę z tą usterką - nie jest to uciążliwe ale z ciekawości pytam Pozdrawiam, Tomek
  4. Cześć, czy udało Ci się zrobić jakiś postęp? U mnie pojawił się dzisiaj problem z sondą lambda (P171) ale przeczytałem jeszcze raz cały wątek i u ciebie to nie było przyczyną tego kręcenia się na wysokie obroty. Pozdrawiam, Tomek
  5. Hej, u mnie Corsa kręci się "dopiero" do 2000 obr / min. Przeczytałem twój wątek i widzę, że sprawa nie jest prosta. Podstawowe rzeczy mogę sprawdzić w domu ale z tego co widzę, to ty sporo wykluczyłeś. Jak tobie nic się nie uda to ja pewno zostawię samochód w ASO na diagnostykę i zobaczę co wymyślą - ale to po wakacjach (o ile objadę moją Corsą :)).
  6. Cześć, czy udało się rozwiązać problem? U mnie Corsa D ma dokładnie takie same objawy. Będę wdzięczny za jakąś informację Pozdrawiam
  7. Moje doświadczenie z A14XER jest zgoła odmienne. Samochód mam od 2012 roku i nigdy nie brał nic oleju. Zawsze sam wymieniałem olej, zalewałem po środku min a max i nigdy nic nie brał. Po roku, przy następnej wymianie był tyle samo (oczywiście bez linijki w oku). Zdarzało się, że kręciłem silnik ostro do góry - bo jak się nie ma trubo a trzeba wyprzedzić to nie ma innego wyjścia - nawet do odcięcia i nigdy ubytków nie było.
  8. Wyciek jest na prawdę znikomy. Ten stan, który przedstawiłem w moim pierwszym poście w tym temacie to chyba powstał po jakiś 2 latach. Plan na teraz mam taki, że wymienię olej w skrzyni biegów. Skoro coś wyciekło to może go brakuje. Dodatkowo, jeżeli samochód ma już ponad 140.000 KM to taka wymiana nie zaszkodzi. Nowy olej będę wlewał przez odpowietrznik więc przy okazji zobaczę co tam się dzieje. Generalnie, to szukałem czy ten odpowietrznik w miejscu wkręcenia do wybieraka nie ma jakiejś uszczelki - nic nie znalazłem. Tak samo z jeżeli chodzi o korek/śrubę, przez który sprawdza się poziom oleju w skrzyni - także w żadnym katalogu części nie ma info o uszczelce - bardzo dziwne. Czy tam faktycznie (odpowietrznik, korek) nie ma uszczelek? Pozdrawiam, Tomek
  9. Silnik to A14XER. Wygląda jakby wyrzucał olej z uszczelnienia odpowietrznika - dokładnie tam, gdzie pokazuje strzałka. Samochód mam od nowości, ma 145.000 km i w skrzyni jest olej z fabryki.
  10. Są pierwsze objawy zawilgocenia / pocenia się stąd (strzałka). Jeszcze trochę pojeżdżę aby być pewnym. Pozdrawiam
  11. Umyłem i obserwuję. W X14XER (moja Corsa D) zbiornik z płynem jest z przodu. Nad wybierakiem "raczej" nie ma nic - chyba, że coś bardzo sprytnie cieknie.
  12. Jasne, teraz rozumiem. Zwróciłeś uwagę na ciekawą kwestię, mianowicie "inne płyny". U mnie w Corsie delikatnie ubywa płynu chłodniczego - myślę, że raz na 8.000 - 10.000 km trzeba coś uzupełnić. Początkowo szedłem tym tropem i pooglądałem czy w okolicach wybieraka nie ma czegoś związanego z chłodzeniem z czego mogłoby cieknąć. Nawet jednego węża "nad", "obok" nie znalazłem i oczywiście żadnego śladu wycieku. Albo faktycznie wybierak się poci albo jakimś magicznym sposobem gdzieś płyn z układu chłodzenia podcieka. Dziwne, bo nic obok niego nie jest mokre.
  13. To wydaje się oczywiste. Zadałem pytane na forum, bo może ktoś już ma doświadczenie z takim wyciekiem i dzięki temu łatwiej będzie mi go namierzyć.
  14. Ja polecam sprawdzenie zaworu par spalin - to był mój przypadek z błędem 171. Silnik pracował normalnie. Kasowałem błąd a on po jakimś czasie znowu wracał. Później udało mi się doprecyzować kiedy. A no wtedy jak samochód stał na wolnych oborach - np jakieś bardzo długie czerwone światło. Tutaj przesyłam linka: Warto sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać sondy Lambda itp.
  15. Witam, zauważyłem że w mojej Corsie D wybierak skrzyni biegów jest mokry/spocony. Ponieważ jest mokry od samej góry to wydaje mi się, że chyba wyciek jest z najwyższego punktu, czyli (wg https://opel.7zap.com/pl/car/s07/h/1/11-0/#2) to z korka odpowietrznika. Czy ktoś próbował już usunąć podobny wyciek, czy problem leży w korku czy może gdzieś indziej? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności