Skocz do zawartości

Labiel

Rejestracja: 16 gru 2016
OFFLINE Ostatnio: 17 lut 2018 21:30
-----

Moje tematy

Z20LER - osłona pod silnikiem a upały

09 czerwiec 2017 - 12:17

Kupując swoją GTC nie miałem osłony pod silnikiem. Zamontowałem polecaną na forum osłonę (wykonanie naprawdę super - nie do złamania). Całą zimę było ok, ale przyszła wiosna i wyższe temperatury no i tak to się skończyło: 
 
32f7cd3d3d62.jpg
 
Ogólnie bez tragedii bo tworzywo jedynie się przytopiło. No ale trzeba było coś z tym jednak zrobić. W miejsce dziury i jej okolic dla ochrony wstawiłem więc aluminiową "łatkę". Wyszło tak:
 
d2c7a9b8176b.jpg
 
Byłem się teraz przejechać kawałek (sprawdzałem między innymi doładowanie turbo, więc trzeba było trochę depnąć). Po powrocie sprawdziłem jak tam osłona. No i jestem trochę w szoku bo aluminiową wstawkę ciężko było dotknąć ręką - tak się nagrzała. Teoretycznie ma kilka cm do wydechu, choć nie wiem jak to wygląda podczas jazdy, czy osłona nie jest dociskana do niego. Tak czy siak mam lekkie obawy co to będzie jak temp na dworze wzrośnie jeszcze bardziej. Zastanawiam się więc czy całkiem nie zdjąć osłony na okres letni. Co o tym myślicie?

Z20LER - potrzebne info na temat zaworka

03 czerwiec 2017 - 23:12

Potrzebuje info na temat jednego małego "zaworka" - jak na zdjęciu. Nie ma niestety na nim żadnych numerów, oprócz daty produkcji jak się domyślam (251104). Jest umieszczony na wężyku idącym od kopułki zaworów do przepustnicy. Czyli jakaś taka mini-odma. Jest na nim strzałka więc domyślam się, no i tak byłoby w logice że powinien puszczać tylko w jedną stronę (żeby ciśnienie doładowania nie ładowało się do komory zaworów). 
 
732d57847a5f.jpg

Astra H GTC Z20LER

22 grudzień 2016 - 22:03

Nigdy nie myślałem że kiedyś przesiądę się z Audi na Opla, no ale stało się. Po Audi 80, Audi A4 B5 zawsze powtarzałem że następne musi być znów Audi. Nad zmianą auta zastanawiałem się rok, drugi rok myślałem na co zmienić (a miałem ściśle określone kryteria). Samo poszukiwanie auta zajęło mi następne pół roku. Po 3 autach, które były mega "rozsądnym" wyborem, postanowiłem że następne auto musi być "nierozsądne" tongue.png Założenia były takie, że auto musi być z zacięciem sportowym, czyli coś mniejszego co będzie sztywne i będzie odpowiadało mojemu stylowi jazdy, coś z silnikiem mocniejszym niż obecne 150KM i coś co będzie nadawało się pod LPG - wiem, wiem, auto sportowe i LPG. No cóż, kupić potwora to każdy głupi potrafi, ale lać do niego już niekoniecznie, a ja od wielu lat cenię sobie możliwość tankowania paliwa alternatywnego. 

 

Przeglądając oferty aut w granicach 30k zł wybór był oszałamiający. Moje kryteria spełniały 3 auta. A3 z 3,2VR6 (szukałem jakiś czas, ale z tym była bida jak nie wiem, po za tym wyglądowo jednak wygrała Astra), Toyota Celica (wygląd fajny, ale nie za bardzo uśmiechało mi się lanie oleju w ilościach takich jak paliwo, no i ten kokpit), no i Astra GTC. Wyglądowo auto które najbardziej przypadło mi do gustu, środek do przeżycia (wiadomo, do Audi jej daleko, nie ma co tego ukrywać), ale przede wszystkim bogata gama silników. 

 

Po zapadnięciu decyzji że jednak będzie to Astra GTC z 2,0 turbo (opcja 170 lub 200km) zacząłem poszukiwanie auta. Egzemplarzy w kraju z tym silnikiem jest jak na lekarstwo. Wersji z bogatszym wyposażeniem jeszcze mniej. W ciągu pół roku obejrzałem kilka auta, z kilkunastu ogłoszeń które zazwyczaj były dostępne. Na miejscu jednak zawsze okazywało się że to nie to. Jeżdżąc w pełni sprawną i dopieszczoną A4 byłem mega wybredny tongue.png. Po obejrzeniu pierwszych 3 sztuk z 200 konnym silnikiem zacząłem wątpić czy jest sens zmieniać auto, bo moje A4 z 1,8T 150 km zdawało się iść o niebo lepiej niż oglądane sztuki (teraz już wiem że silniki albo turbo w tych egzemplarzach były na wykończeniu). No i wreszcie pojawiła się jedna sztuka na niemieckiej stronie. Opis wprost wymarzony - dokładnie to czego szukam. Cena wyśmienita - o wiele niższa niż w kraju (co mega dziwne, bo dobre auta w niemcowni są o wiele droższe niż u nas - wiadomo o co chodzi, chyba nie muszę tłumaczyć). Wszystko wyglądało tak wspaniale że aż podejrzanie. Ale zaryzykowałem, raz kozie śmierć -jedziemy oglądać.

 

Na miejscu okazuje się że chyba trafiłem perełkę. Pierwsze co mnie uderzyło - silnik brudny, nie myty od nowości, środek niezniszczony, ale zakurzony - obraz zgoła odmienny od tego do czego przywykł człowiek jadąc oglądać auta w Polsce. Myślę jest dobrze. Stan techniczny wzorowy, wszystko w 100% sprawne. Przebieg 220tyś (a nie jak w Polsce góra 170-180k i auta trupy). Auto niebite, serwisowane do końca w Oplu itp. 

 

Na wyposażeniu:

 

- skrętne bixsenosny (jakiś tam zaawansowany tryp doświetlania itp)

- halogeny

- alu 18tki na rocznych Dunlopach + koła zimowe na stalówkach

- relingi dachowe

- ori hak (choć nie wiem po co ktoś to kupował bo wygląda na nigdy nieużywany)

- IDS+

- ABS, Kontrola trakcji, Stabilizacja toru jazdy

- skórzana tapicerka z grzanymi pół kubełkami

- podgrzewane, składane elektrycznie lusterka

- czujnik cofania

- Wyświetlacz CID z navi

- fotochromatyczne lusterko wsteczne

- czujnik zmierzchu i deszczu

- klimatyzacja automatyczna

- fabrycznie przyciemniane szyby tylne

- multifunkcjonalna kierownica

- 6biegowa skrzynia

- na pokładzie już instalacja LPG Prins

 

i trochę innych pierdoł.

 

Póki co jedno zdjęcie z zakupu - jakoś się od sierpnia nie mogę zebrać żeby coś trzasnąć.

 

5cef18823c59.jpg

 

Astra H - głośny pisk w tylnym kole - nie klocki

20 grudzień 2016 - 07:44

Witam, ostatnio zauważyłem że w tylnym kole coś mi popiskuje. Słychać to tylko podczas wolnego toczenia się auta. Wraz ze zwiększaniem prędkości pisk zanika. Mam wrażenie że to co ociera, robi to dalej z tym że zwiększenie prędkości powoduje że zimniejsza się jego głośność. Nie są to na pewno klocki, ponieważ zaciągnięcie ręcznego czy przyhamowanie nie zmienia nic w sytuacji.

 

Oczywiście mam swoje podejrzenia, czy osłona tarcz, może gdzieś delikatnie dotyka tarczy. Ale być może jest inna przyczyna i chciałbym poznać wasze opinie, aby mieć jak najwięcej możliwości gdyby moje podejrzenia nie sprawdziły się kiedy już się za to zabiorę.


Poliuretany do Astry H GTC

20 grudzień 2016 - 07:33

W przyszłości zamierzam wymienić częściowo, albo i wszystkie gumowe elementy w zawieszeniu na poliuretany. Ktoś przeprowadzał już taki zabieg i ewentualnie może doradzić jaką firmę wybrać itp.

 

Widziałem też poliuretanowe poduchy pod silnik i skrzynie. Jakieś opinie o takim rozwiązaniu (przenoszenie wibracji itp.)?