Skocz do zawartości

bogoes

Forumowicz
  • Postów

    280
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    35

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 11 Lipca 2023

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

75

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

2040 wyświetleń profilu
  1. Ściągnij sobie TISa... tam znajdziesz wszystko, wychodzi, że obie te wtyczki są od modułu elektronicznego przyczepy (screeny), ta 3pinowa (dwa piny wykorzystane nr1 i nr3), to zasilanie modułu
  2. I sprawdź, czy masz dobrze zamknięty bagażnik, bo mi nieraz jak zbyt delikatnie zamknę bagażnik, to też pika.
  3. Ja na szybko ściągnąłem instrukcję Corsy F i na str.216 jest napisane o trybach jazdy. Przełączanie klawiszem "Drive Mode". Choć nie mam CF, więc nie wiem, czy ten fragment instrukcji dotyczy dokładnie Twojej wersji Corsy.
  4. Tak jak pisali poprzednicy, pewnie aku padło lub ładowanie (alternator, połączenia przewodów). A może 7,5V wzięło się, bo coś cały czas "kradnie" Ci prąd. Także przydałyby się dobre cęgi na prąd stały (lub miernik uniwersalny z prądem stałym) i pomierzenie prądu upływu. Mi dawno temu w "ticusiu" zapalona żaróweczka rozładowała ako do 6V, na szczęście ako było dość nowe i po odpaleniu przez taksówkarza, śmignąłem na obwodnicę na 30km wycieczkę i ako wróciło do życia.
  5. Rezystory wychodzą po 75 ohm. Odwrotnie odwróć paski, czyli: fioletowy, zielony czarny, złoty (a nie żółty), brązowy, a najlepiej zmierzyć miernikiem. Ale na zdjęciu wyglądają, że są oki, ten czarny element, to dioda prostownicza, szary pasek, to chyba 50V, chociaż mogą być o większym napięciu. Ale jak pisał przedmówca najpierw sprawdzić połączenia (przelutować). Także dobra lutownica, kalafonia, cyna do ręki... z tym, że dobrze lutować też trzeba umieć, w przypadku zimnego lutu trzeba zdjąć (odessać) starą cynę, szczypczykami lub nożykiem obskrobać (oczyścić) i dopiero świeżą cyną z kalafonią podlutować.
  6. Wg zdekodowania VINu nr silnika taki jak w książce serwisowej. Wyposażenie zdekodowane w pliku tekstowym. Choć pewnie już sobie to sam zdekodowałeś wg namiarów od poprzedników. opel.txt
  7. Najpierw pobrać właściwą do modelu i rocznika instrukcję TUTAJ i poszukać w instrukcji, wszystko dokładnie opisane.
  8. Ze schematu wygląda, że do nowej wtyczki trzeba przełożyć piny ze starej w sposób: A-1 (szary) B-4 (czerwony) C-6 (żółty) D-2 (biały) E-5 (niebieski) Oczywiście pod warunkiem, że EGRy są kompatybilne, bo tego ze schematu nie da się wyczytać.
  9. Dalej nie dałeś też jasnej odpowiedzi o bezpieczniki, czy dochodzi napięcie do radia, nie chodzi o bezpiecznik z tyłu radia, ale o bezpieczniki w instalacji samochodu (sprawdź instrukcję). Musisz znaleźć we wtyczce masę (przy okazji sprawdzić czy jest dobrze połączona w punkcie masy, wg. TISu przyłącze masy jest w tunelu), zasilanie stałe +12V... bez tych podstawowych informacji nie ma co wnikać dalej. A tak na marginesie, zacznij od uzupełnienia profilu o silnik, podaj jakie radio masz w aucie. Napisałeś w temacie Opel Combo, a w profilu masz Meriva (poniższe screeny dotyczą Merivy). I podstawa, ściągnij sobie TIS2000, na pewno się przyda, poniżej kilka screenów, jeżeli masz pojęcie o elektryce, to może Ci się przydać w szukaniu usterki radia. 1. Przyłącze masy od radia (w tunelu) 2. Schemat radia 3. Widok wtyczki 4. Opis wtyczki
  10. No tak Marcin, u mnie też wypalanie włącza się najczęściej przy ok. 55stopniach (zwiększenie spalania, włączenie grzania szyby tylnej), natomiast komputer w samochodzie formalnie zaczyna liczyć stan regeneracji (odliczać stan regeneracji w %), kiedy temperatura chłodziwa przekroczy 70+stopni, a temperatura DPFu przekroczy ok. 550stopni. Mam filmik sprzed 2lat w apce OPL Monitor, gdzie to nieźle widać i słychać, ale jest za duży, żeby go zmieścić, a mój program do edycji (skracania) video coś się dziś zawiesza. v123. Wypalanie DPFu 101-30- skrócone.mp4 v123. Wypalanie DPFu 101-30- (1raz w apce).mp4
  11. Witam, w załączniku masz oficjalny biuletyn GM odnośnie DPFu, zwróć uwagę na pytanie "5", podpunkt "c". W moim opelku (corsa D, A13DTC), samo rozpoczęcie przygotowania do regeneracji (włączenie ogrzewania tylnej szyby czyli diody, zwiększenie zużycia paliwa) zaczyna się od ok. 55stopni, natomiast sam proces regeneracji (informacja w apkach lub na kompie) załącza przy ok. 72-74stopnie i proces trwa przez kilkanaście km. Nie wiem tylko, czy przykład z mojego silnika, a także podany biuletyn GM z 2010roku jest adekwatny do Twojego silnika, bo jednak silniki B16xxx i B20xxx mają chyba inne algorytmy wypalania. DPF.rtf
  12. Masz źle, sterownik powinien być w zakładce "Urządzenia uniwersalnej magistrali szeregowej", masz wina10, to musisz zainstalować sterownik z pominięciem certyfikatu. poszukaj w google, jak to zrobić, bo nie pamiętam szczegółów, a nie chcę Cię wprowadzać w błąd.
  13. Oprócz tego co pisaliy przedmówcy jest też możliwe, że woda (wilgoć) dostała się do złączy sterownika na podszybiu, albo nawet do samego sterownika, a wilgoć potrafi takie cuda robić. Wiedzą o tym np. posiadacze insigni, którzy mają takie cyrki od zawilgocenia modułu bocznej strefy. Dużo o tym TUTAJ
  14. W katalogu opla nie ma oddzielnej uszczelki do wymiany, jest tylko pokrywa (pewnie razem z uszczelką), n-ry masz na screenie
  15. No właśnie te starsze są raczej dobre i na oryginalnych częściach, później dopiero małe rączki zaczęły robić podróbki podróbek... także na pierwszy rzut oka wydaje się, że Twój fejs idzie aktualizować.... sprawdź jeszcze, czy gdzieś na płytce nie ma elementów D5 i C22, jak są, to nie można aktualizować, taka podpowiedź sprawdzania fejsa: https://www.digital-kaos.co.uk/forums/showthread.php/878807-OP-COM-Software-Free4All?highlight=opcom
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności