Skocz do zawartości

hetman83

Użytkownik
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O hetman83

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Płock
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.8 140KM
  • Nadwozie
    HB
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę pod głowicą, jest ok. 1,5 roku temu miałem wymienianą chłodniczkę oleju, po jakimś czasie poprawili mi to ponieważ nowe oringi w niej po roku popękały, po wymianie tych orignów sytuacja wygląda tak że przed odpaleniem auta pod maską widać że gruby wąż od termostatu do chłodnicy jest "płaski" jakby podciśnienie go zassało, później podczas jazdy robi się normalny - zapewne po otwarciu termostatu. Przed wymiana tych oringów w chłodniczce oleju nie było tego tematu z tym grubym wężem, zawsze był normalny. Ostatnio jeździłem długo na niskim poziomie płynu chłodniczego, mniej niż 1cm w zbiorniczku nie ma, zawsze coś jest na jego dnie i bardziej nie ubędzie. dolałem do połowy zbiorniczka, po 1 dniu znów kontrolka się pali, patrzę a tam 2-3cm poniżej połowy zbiornika, pewnie na styku działania czujnika w zbiorniczku. narazie nie dolewam, nigdzie wycieków nie widać, więc gdzie on może uciekać ? w kanał spalinowy w głowicy ?? i tego nie pokaże upg pewnie. albo coś parownik od gazu go traci... sam już nie wiem. Ostatnio miałem taki przypadek jeden jedyny że jechałem w nocy już tyle km że powinien się nagrzać ale z nawiewów leciało chłodne mimo że temp miałem ustawioną na 25 i więcej (na klimie) temp wody na zegarze poszła poza zakres 90st co nigdy się nie zdarzyło, wyłączyłem wtedy Klimę na panelu i wskazówka od temp płynu na desce nagle opadła do 60st i powoli zaczęła iść w górę a z nawiewów zaczęło lecieć ciepło. Nigdy tego nie miałem i pewnie już nie będę miał, układ był zapowietrzony ? niby te układy same powinny się odpowietrzać. Zbiornik już mam trzecie a korek z 4y i wyglądają ok. Ogólnie jakbym dolewał co jakiś czas płynu to nie było by tematu ale nie o to w tym chodzi, chcę mieć z tym spokój bo auto zadbane i może będę sprzedawać i chcę to ogarnąć.
  2. Witam, jak sobie radzicie ze słabym oświetleniem w vectrach c ? posiadam model 07r polift 1.8 z LPG, jeżdżę na zwykłych h7 i ostatnio wymieniłem jedną żarówkę i ta nowa niby świeciła ale na ścianie prawie zero oświetlenia - druga co była dobra dawała luks światło. Ogólnie jazda o zmierzchu czy w deszczu na tych soczewkach to lipa jakaś, już h4 w astrze f lepiej świeciły wdłg mnie. Niektórzy robią regeneracje odbłysników i polerkę kloszów a czy nie lepiej i taniej wyjdzie kupić nowe lampy całe ?? Dziś założyłem żarówki "H7 OSRAM ZARÓWKI 5000K COOL BLUE HYPER+50%BOOST" 80Wat. Wieczorem sprawdzę co to da dla mnie zabawa w jakieś pseudo ksenony itp odpada, wolę kupić nowe lampy albo te spolerować niż kombinować jak koń pod górę.
  3. Hej, ostatnio wymieniałem obudowę termostatu, kupiłem ja na allegro, przyszła metalowa, na zdjęciu widać wężyk który prowadzi wodę do komputera, ten wężyk jest nowy, z rok temu go wymieniałem bo stary pękł. Tutaj mechanik mówił że otwór króćca od obudowy nie był idealnie okrągły i musiał doszczelnić silikonem wysokotemperaturowym i żeby obserwować. Wczoraj zauważyłem bardzo małą ilość różowego płynu na tej obudowie, wyczyściłem i będę dalej obserwować. Czy nie ma innego sposobu na montaż tego wężyka do króćca ?? miał ktoś z Was doświadczenie w tym temacie ?? myślę że jak będzie lecieć to kupie używkę obudowę oryginał albo nową czarną plastikową (ale one nieraz lubią pękać) Pozdrawiam
  4. Pod silnikiem w magistrali wodnej puszczały 2 oringi, wymienione i do tej pory jest ok, płynu nie ubywa, może na początku coś minimalnie pewnie przez zapowietrzenie a do teraz jest ok.
  5. Tutaj mam nagranie jak silnik jest nagrzany, myślę że kzfr do wymiany a też słyszałem teorię żeby te dwa zaworki wyjąc i zdjąć z nich sitka i że to pomaga, zgadzacie się z tym ??. Co do luzów sam nie będę mierzyć oddam to w profesjonalne ręce żebym czegoś nie odwalił. Mam jeszcze pytanie odnośnie cen KZFR, ale aledrogo są różne aukcje, wszystkie od firmy INA, na 1 aukcji oba koła kosztują 660 a na innych np prawie 1000 albo 1150 z zaworkami+oba kołą, skąd taka różnica 300zł skoro to ta sama firma ale inny sprzedający ?? kzfr nagrzany.mp3
  6. Dzięki za tabelkę, chciałbym sam to pomierzyć i jaki szczeliniomierz najlepiej kupić, widzę na aledrogo z 32 listkami i wartości są : 0,02 0,03 0,04 0,05 0,06 0,07 0,08 0,09 0,10 0,13 0,15 0,18 0,20 0,23 0,25 0,28 0,30 0,33 0,38 0,40 0,45 0,50 0,55 0,60 0,63 0,65 0,70 0,75 0,80 0,85 0,90 1,00 mm, czy taki będzie dobry. Szukam jeszcze schematu jak się numeruje zawory patrząc od góry, które ssące i wylotowe. Wiem że trzeba mierzyć na zimnym silniku do tego jeszcze na coś zwrócić uwagę, jakieś obliczenia się robi ?
  7. Witam, czytałem wiele tematów o podobnej tematyce i tu w tym temacie chciałbym zamieścić jakby dwa wątki odnośnie tego silnika z instalacją LPG, jedna kwestia to KZFR, ich hałasowanie i diagnoza, druga sprawa to sprawdzanie luzów zaworowych gdyż przy LPG jest to ważna bardzo sprawa dla tego silnika. Zamieszczam tu mój film uruchomienie auta po zimnej nocy, coś tam klekocze. Niedawno gdzieś czytałem na jakimś forum że to mogą być te zawory tzw solenoidy, że wystarczy je wyjąc i przeczyścić i powinno być dobrze o ile to one, też ponoć jakiś filtr oleju ze specjalnym dziubkiem się stosuje który pomaga lepiej dostarczać do nich olej. Przy wymianie KZFR należy wymienić też oringi, niektórzy wymieniają 1 koło KZFR, niektórzy oba plus te zaworki, co kto lubi. Jak ta sprawa się przedstawia u Was ktoś miał problemy z nimi ?? Druga kwestia to luzy zaworowe, gdyż nie ma hydraulicznych popychaczy i trzeba samemu luzy kontrolować, wczoraj wymieniałem listwę LPG i u tego gazownika również robią rozrządy itd, takich silników już przerobił kilka i rozmawialiśmy o tym, sprawdzają luzy na zimnym silniku, wcześniej jakieś obliczenia matematyczne się robi (nie pamiętam po co), jak jest potrzeba szlifowania szklanek to oddają to komuś i to powinno się robić od dołu a dużo ludzi szlifuje szklanki od góry gdzie mają utwardzoną powierzchnię a później przez to do wymiany są wałki rozrządu, pokrywę zaworów należy dokręcać chyba max 10Nm gdyż z większą siłą dokręcanie może spowodować uszkodzenie uszczelki która jest gumowa ale cienka. 120zł kosztuje samo sprawdzenie luzów a jeśli już są większa koszta ze szklankami to może wyjść całość i 700zł. Zaniedbać raczej tego nie wypada gdyż grozi to wypaleniem gniazd. Wczoraj gazownik mi sprawdził za pomocą ciśnienia/podciśnienia (dokładnie nie wiem jak to zrobił) jak to u mnie się przedstawia, jakaś norma była do 0,3 (nie pamiętam czy bara czy inna jednostka) a ja miałem 0,39, mówił że jeszcze max 10tys km i powinienem luzy wyregulować. Proszę mi napisać czy ktoś z Was to robił itd jak to wszystko przebiegało czy jest różnica po zabiegu i jaki koszt. Mam nadzieję że wszystko co napisałem wyżej ma jakiś sens, to są moje odczucia z wiedzy innych ludzi i chętnie zapraszam do dyskusji wszystkich, każda wskazówka jest na wagę złota. Chciałbym moją Vectrą jeszcze pojeździć sporo lat także mogę w to zainwestować, czy się nie opłaca. Bo tak liczyłem luzy max 400-500zł, plus koła KZFR i robota z 1200 wiec do 2k z wszystkim bym się zmieścił. A i butla lpg mnie czeka za pół roku:) Pozdrawiam. https://filmy.elektroda.pl/85_1520082061.mp4
  8. Te Bottari to lipa podobno z marketów, kupię raczej taki za 210zł w sklepie z akumulatorami. mogę też mieć Centry za 220zł ale zawsze 10 na piwko zostaje
  9. Prądu mi nic nie bierze po kryjomu, podpiąłem jak trzeba i pokazuje 20mA więc w normie? muszę kupić nowy, tak jak na fotce da radę ? 160zł. Mogę jeszcze mieć jakiś za 210zł nie pamiętam firmy ale ma jakąś funkcję start stop i technologię fbb , ffb dokładnie nie pamiętam i chyba 45ah i 400A. Nie wiem czy warto dopłacać te 50zł.
  10. Witam, 2 dni temu nie mogłem odpalić Corsy, kable pomogły i śmigała, po nocy znów to samo a wcześnie nie było z tym problemu. Dziś zmierzyłem napięcie na wyłączonym silniku po całym dniu stania jej na dworze, było to 11,36 albo 11,7 V - około jak dobrze pamiętam, tak czy siak za mało żeby tym ruszyć. Po odpaleniu kablami gdy auto chodzi napięcie pokazuje niby 14,44 ale tak skacze że i 13,9 się załapie - jakby wariował. Później Corsę wyłączyłem i aku pokazywał 12,49 i co pare sekund o 0,01 V mniej aż po 2h widzę a tu 12,0 V i pewnie do rana zejdzie jeszcze niżej, czy aku do wymiany ? Chciałbym wyeliminować alternator. Aku z tego co mówił poprzedni właściciel jest całkiem świeże myślę że 2-3 lata max Centra 44/360
  11. Witam po dłuższej przerwie. Dziś miałem dziwną sytuację, ogólnie ostatnio dużo jeżdżę i niby wszystko jest ok, dziś jednak był taki przypadek że w dłuższej trasie zapaliła mi się kontrolka od poziomu płynu chłodzącego na autostradzie, oczywiście już najgorsze myśli miałem. Cały czas miałem podgląd na temperaturę w ukrytym menu i było wszystko w normie tj: 98-99stopni, jednak nieraz było i 105 i dopiero szła na dół. Zjechałem na stację zajrzeć pod maskę, płynu ewidentnie było ok 1cm mniej więcej (przez pare dni tam nie zaglądałem więc nie wiem czy to naraz tak ubyło czy stopniowo przez te 4-6dni). uruchomiłem auto od nowa i ruszyłem w trasę dalej, kontrolka już się nie zapaliła ponownie (może pływak jakoś się zawiesił), później temp nieraz wzrastała nawet do 107 stopni i spadała a nieraz było 102-103 i też spadała, więc nie wiem czemu przy różnych wartościach tak schładza. Wskazówka na zegarze na desce też lekko się wtedy wychylała powyżej 90 stopni. Już taki mam uraz do tego że mam nawet myśli sprzedać auto jednak szkoda mi go bo wszystko w nim porobione m in skrzynia, rozrząd, sprężyny itd:/. Musi być jakaś racjonalna przyczyna tego zjawiska że znów płynu ubyło, jeździłem na klimatyzacji trochę, może coś z ten deseń? Może była poduszka powietrza i układ się odpowietrzył bardzo dobrze i ubyło? Ktoś coś może na ten temat napisać Dodano po 5 [minuty]: Ps jeszcze jest takie zjawisko że przy nagrzanym aucie gdy przechylam zbiorniczek na dół w stronę zderzaka to słychać jak ubywa ciśnienie.....ale przez korek czy innym miejscem to nie wiem (przy poprzednim zbiorniczku było to samo), chyba korek sam z siebie powinien to robić gdyż ma taką budowę.
  12. Na kompie u kolegi nie nie znaleziono, z braku czasu jutro wymieniam czujnik w chłodnicy z rana. Zauważyłem że po włączeniu klimy wentylator się załącza cyklicznie co jakiś czas, więc jak mam stać w korkach muszę jeździć na klimie, wtedy temperatura spada Dodano po 17 [godziny] 55 [minuty]: Wymieniłem dziś czujnik w chłodnicy lekko się przy tym oblewając (na zimnym silniku, wykręciłem stary, zatkałem palcem dziurę i wkręciłem nowy, śruba do wkręcenia miała inny rozmiar niż poprzedni czujnik), uzupełniłem troszkę płynu, zagrzałem auto i w ukrytym menu przy 101-102 st. C wentylator się załącza, nie chcę zapeszać ale mam nadzieję że już będzie dobrze, bo wtedy jak na stacji zmieniali mi płyn i sprawdzali wentylator to nawet nie wiem przy jakiej temperaturze, muszę ich dopytać z czystej ciekawości. Nie pamiętam do jakiej temp poprzednio mi się nagrzewał maksymalnie, bałem się sprawdzać a może było dobrze? sam już nie wiem, fakt faktem narazie jest ok. Dodatkowo nawet włączając klime załącza się wentylator i tym sposobem też można się ratować w korkach jak coś. Dodano po 8 [godziny] 9 [minuty]: Na postoju przy 2tys obr wentylator włącza się przy 101-102st, jak jadę i obserwuję menu ukryte to widzę że z 99 i spada na dół więc załącza wcześniej, później na postoju bez gazowania doszło do 105st i wentylator schłodził. Nie ma chyba stałej temp. przy której się uruchamia wiatrak? A może to zależne jest od obrotów itd?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności