Skocz do zawartości

wesol

Rejestracja: 19 sie 2007
OFFLINE Ostatnio: 19 maj 2018 08:40
****-

#692462 Powtarzające się problemy z alternatorem astra g 1.7dti

Napisane przez wesol w 19 maj 2018 - 08:43

Zadbac bardziej i chlodzenie altka lub to co ja polecam przedluzenie kabla plusowego od altka do aku. Wydluzenie powoduje ze altek nie daje strzala ładowania czyli nie daje mega pradu ktory pali diody w mostku. Ewentualnie samemu zapodac w altku diody duzo mocniejsze jak te co masz. 


  • 1


#680511 Wymiana amortyzatorów na przodzie Corsa B

Napisane przez wesol w 05 listopad 2017 - 19:19

jeszcze jakby wymienil sprezyny na jakies zamienniki z sredniej polki lub dolnej to by pewnie sprawe pogorszyl nawet. Ori to ori. ja wczoraj robilem w tym aucie ojca na ppartyzanta bo nie chcielismy wyciagac ani calego mcpersona ani nawet amorka ze zwrotnicy tylko tak w nadkolu sciskalem sprezyny i wyciagalismy poduchy lozysko i talez sprezyny. Wiadomo wiecej sie czlowiek umorduje ale nie bylo tragedii. 


  • 1


#680424 Wymiana amortyzatorów na przodzie Corsa B

Napisane przez wesol w 04 listopad 2017 - 16:07

wymiana amorkow to rozbieranie poduszki gornej amorka z lozyskiem. Dzwis wlasnie to robilem u ojca w berlingo. Jedna poducha to wspomnienie bylo tak rdza ja zjadla. Generlanie rozbieralismy to bo lozysko chrobotalo. Okazalo sie ze lozysko to juz mialo kwadratowe kulki i tez bylo wspomnieniem. Poduszka z lozyskiem 90 zl samo lozysko 30 zl. Z jednej strony wymienilem poducszke i lozysko a z drugiej tylko lozysko. Wymienilismy tez przewod hamulcowy tylny na wahaczu  bo pocil sie oraz sworzeń wahacza lewy. Lozyska na amorkach mozna tez tylko przesmarowac ale nei sadze by po tylu latach w corsie B byly jeszcze jakeis sprawne. 


  • 1


#677797 wymiana oleju i filtra oleju corsa 1.0

Napisane przez wesol w 26 wrzesień 2017 - 05:32

wymieniaj w tym silniku olej co 8 tys km- dobrze ci radze. 


  • 1


#677513 Podłączenie kina domowego do pc

Napisane przez wesol w 21 wrzesień 2017 - 05:32

w karcie dziwkowej jelsi mnie pamiec nie nie myli to ten czarny to wyjscie frontowych glosnikow lepwy i prawy tak jak na sluchawki itp czyli na jacka. I takim kablem zakonczonym z jednej strony jackiem a z drugiej chinchami podpinasz do tego wejscia w LG co koledzy pisali. Bedzie grac ze tak powiem w systemie stereo z ewentualnymi kanalami wygenerowanymi przez jakis procek w tym LG czyli sourand. Chyba nawet na pro logic nie ma co marzyć no ale cos tam bedzie. Jakies tryby ten LG chyba ma to cos tam wybierzesz sobie co ci bedzie odpowiedac. 


  • 1


#676437 Rozrzad 1.7 wyciek?

Napisane przez wesol w 04 wrzesień 2017 - 05:23

wyglada na lekki opary oleju. Czyli nie smiga na oleju. Bez przesady. Po sciagnieciu wytrzec szmatka i mozna dalej ganiac. Z gumy olejorozpuszczalnej nie jest pasek zrobiony. Chcialbym by wszystkie alta mialy tylko takie zapocenia. 


  • 1


#672798 Kopci 2.0 16v vectra b

Napisane przez wesol w 13 lipiec 2017 - 18:14

mnie tak zastanoawia zawsze. Wymieniaja panewki czy to na korbach czy to na podporach. a co byly wyjechane??? Wymiana panewek bez szlifu czopów?? Czy ci ludzi emaja naprawde te mózgi tak zlasowane tym internetem telewizja itd?? Zero myslenia stwerdzam. Poczynic takie wymiany a nie wymienic gumpe po pare dzikow na zaworach?? A do tego wszystkiego nie wiemy jak tam chocby turbo. Poza tym wszystkim nawet te nieszczesne wtryski nawet jak silnik poprawnie pracuje to wcale nie musza byc idealne. Na nowszym systemie bo CR np w mondkach dosc czesto jest tak ze silnik po przelocie juz znacznym generuje wiecej dymu jak na nowych wtryskach no i oczewiscie tez na hamowni wypluwa pare koni wiecej. 


  • 1


#658007 dioda filtra czastek stałych

Napisane przez wesol w 12 styczeń 2017 - 17:19

jesli sie pala kontrolki to nie dzieje sie to bez powodu. Albo jest jakis defekt od nieszczelnosci poproblemy z czujnikami na wydechu itp. Sam dpf generlanie jest bezobslugowy tutaj. Ewentualnie problem moze lezec gdzies w ukladzie wtryskowym lub turbo. Bo duza szansa ze nawet nowy absolutnie filtr dpf skonczy swoj zywot na predce. Trzeba myslec co sie robi i czemu sie cos stalo. Sama likwidacja skutkow to nei rozwiazanie bo cos musialo byc przyczyna. 


  • 1


#650330 Akumulator i ładowanie... Problem czy nie?

Napisane przez wesol w 15 październik 2016 - 17:20

jesli odczekales pare minut po zamknieciu auta z tym pomiarem to uplywnosc jest mega duza. nie dziwota e aku nie daje rady. Nie moze byc wiecej jak 0.035 a masz 0.470 to ponad 10 razy wiecej. Zaden producent aku nie da gwarancji na aku przy sprzedazy. 

 

sorry teraz filmik ogladalem. 0.06 to troche za duzo ale ale tragedii nie powinno byc. 


  • 1


#644926 dwumasa

Napisane przez wesol w 06 sierpień 2016 - 11:57

a jak zamierzasz wyciagnac skryznie jak jest ona jak kanarek w klatce?


  • 1


#641401 Wiarygodność przebiegu TUV ?

Napisane przez wesol w 02 lipiec 2016 - 11:55

sluchaj czemu vag tacho jest dostepny w wersji EN i DE?? Pryznajmniej kiedys tak byl Dla Polaczkow czy tez innych narodowosci?? Kreca wszyscy. Co am przelot zreszta do stanu auta. Sprawdz jak chodzi jak wtryski, turbo itp sprawy a nie to ile ma nakulane. Teraz kupilem tourana 1.9 tdi silnik BLS czyli tez jak BXE z przypadlosciami panewek itd. I co kupilem go mimo ze na szafie ma 253 tys km?? Stan wewnwtrzny jak i zewnetrzny jak to opisal sprzedajacy "wyglada na 100 tys km" Porownujac do tych innych co ogladalem z przebiegami po 180 tys km to laleczka. Autko z niemiec i odziwo autko nadal ma swietnie pracujacy DPF i jest zawirusowane plus do tego wywalony dwumas a wstawiony jednomas juz przez niemiaszka. 


  • 1


#641396 Wiarygodność przebiegu TUV ?

Napisane przez wesol w 02 lipiec 2016 - 11:25

raz na dwa lata cofniecie w DE tez jest praktykowane. Sa mi znane osoby co tam jezdza ze tak powiem na telefon i cofaja przebiegi. Zreszta sprzet jest dostepny na portalach aukcyjnych wiec kazdy sobie moze kupic i cofac dowoli. A dl aniemca sprzet do cofania za 50 euro to jak dla nas 50 zl. 


  • 1


#633004 Koło dwumasowe / sprzęgło do Z13DT z silnika Z13DTJ

Napisane przez wesol w 24 kwiecień 2016 - 08:48

jesli ktos trafia na sztywny zestaw z mala wada jaka jest luz na sprezynkach tarczy sprzeglowej to bedzie delikatnie rzępolić na jalowych i do okolo 2000 obr silnika. Tak to same plusy. 


  • 1


#629458 jak dlugo jezdzic dieslem. PIERWSZY samochód

Napisane przez wesol w 26 marzec 2016 - 08:19

W sumie to tak sie dwumas zuzywa a egry zasyfiają. Troszke w innym czasie i przelocie ale niewielka roznica to bedzie. WG na turbo tez sie dosc czesto zacierał w tych motorach. To tez taki standard z racji iz to mala suszareczka jest to wydajnosciowo przy jezdzie caly czas jest ustawiona na max dolaodwanie bo odpuszcza dopiero gdzies przy 3300 czy 3500 obr czli prawie niegdy przy jezdzie miejskiej. Nieraz i nie dwa walczylem z tym WG w tych suszarach. Rozruszanie i popsikanie pomagalo oczeiwscie na jakis tam czas. Zmora w tych 1.3cdti to rozrzad lancuszkowy, braki smarowania, wyceranie sie obudowy z powodu tarcia lancuszka bo slizgi sie skonczyly  a lancuszek dyndal sobie i tarł. Te mocniejsze 1.3 mialy tez turbo na zmiennje geometrii. To akurat dla mnie nie jest straszne. Warto tez wspomniec ze w tych jednostkach dosc czesto gwizdalo na kolekotrze wydechowym gdyz sie krzywil co tez jest prawie standardem w tym motorze. 

 

Co do turbon to troszke to mit ze na zimnym nie butowac. Turbiny w 80% przypadkow odlatuja z powodów braku smarowania wystarczajacego bo np wymieny oliwy co 30 tys km lub wiecej lub zaslepienie sie kanalow olejowych oraz tez w duzej mierze z powou braki nadzoru nad autem. Ldzie jezdza a turbo wali overbostem jak szalone. PRzeladowywania to praca turbny na 130% swoich mozliwosci czyli ponad to co moze. Dlatego tez chwile tak da rade posmigać ale ile czy rok czy dwa czy tylko pare miechow to jzu jest loterią. Ja auta zadnego nei rozgrzewam jakos specjalnie. Wystarczy tylko po odpaleniu potrzymac silnik na obrotach powiedzmy okolo 1500-2000 obr tak ze 20 sekund to olej zostanie rozprowadzony wszedzie a jadac dalej nie deptac na obrotomierzu 4000 obr czy wiecej. Gwarantuje ze mienute czy dwie po odpaleniu olej jest cieply a goracy nei musi byc  by smarowac poprawnie i juz mozna smialo na 3500 krecic auto. Ja do pracy mam 7.5 km  i poza okresem zimowym to zazwyczja ta droge pokonuje z predkoscia ponad 200km/h Troszke przez miasto troszke po ekspresowce. 4 lata i turbo ma sie dobrze, zero luzów. Tak mialem na takiej sredniej suszarce i tak mam tez na BIG turbo. 


  • 1


#628398 Jak wyjąć alternator od góry Astra II 1.7 DTI

Napisane przez wesol w 20 marzec 2016 - 09:19

jesli mnie pamiec nie myli to nie ma tam. W vagach tez nie ma bo poprostu jest to tam tylko ciasnawo nasuniete i styka. 


  • 1