Skocz do zawartości

pionek

Użytkownik
  • Postów

    64
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana pionek w dniu 19 Lutego 2020

Użytkownicy przyznają pionek punkty reputacji!

Reputacja

4

O pionek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z13dt
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Włącznik jest dobry tylko muszę w jakiś sposób przesunąć PIN który jest naciskany nie wiem jak to zrobić a to czerwone coś do czegoś służy. PS ta czerwona tulejka którą można przesunąć w stronę serwo jest blokadą która pozwala na wysunięcie trzpienia niestety u mnie się nie da już dalej wysunąć więc pozostaje albo wymienić włącznik na nowy albo delikatnie podgiąć blaszkę dociskową co uczyniłem jak na razie działa ale w perspektywie czasu chyba powinienem go wymienić na nowy.
  2. Witam, mam Corsa c 1,3 CDTI i problem z światłami stop. Zaczęło się od przecieków deszczówki pod serwo. Wyciągnąłem serwo, wyczyściłem, uszczelniłem i jest ok (przed tymi manewrami światła działały prawidłowo). Problem wyszedł z włącznikiem świateł stop na hamulcu. Po złożeniu cały czas paliły się światła stop w związku z czym że nie bardzo widzę tam możliwości regulacji podgiąłem lekko blaszkę na którą włącznik naciska i poprawnie pracowały światła. Ale po jakimś czasie wywala mi błąd P0504 i się zastanawiam czy tam czasami z jakiegoś powodu komputer nie dostaje sygnału z tego czujnika.Jest tam jakaś możliwość regulacji? Na włączniku jest przesuwna czerwona tulejka jakie jest jej zadanie, ktoś podpowie? Jednak niestety szykuje mi się ponowne nurkowanie tam.
  3. pionek

    Odma

    Na szczęście odkręciłem mostek wzmacniający miskę olejową i odsłoniło troszkę koło dwu masowe. Które okazało się zupełnie czyste, raczej nie było by to możliwe gdyby przeciekał uszczelniacz wału. Za to widać że spod jednej z śrub miski olejowej jest przeciek. Nie było tego widać gdyż to miejsce przysłania mostek wzmacniający. Dla potomnych kartka z książki z wymiany miski olejowej. No to wypadało by teraz zdjąć miskę, oczyścić, zaaplikować nitkę nowej masy uszczelniającej - 2 mm REINZ REINZOSIL lub innej. Wymontowanie i zamontowanie miski olejowej.pdf
  4. pionek

    Odma

    Czyli 100% to uszczelnienie wału pod kołem dwu masowym? A miałem nadzieje ze to jakieś nadmierne ciśnienie oleju silnikowego sprawia ze olej jest wypychany.
  5. pionek

    Odma

    Chciałem sprawdzić czy prawidłowo następuje wentylacja, czy nie następuje tam jakieś nadmierne ciśnienie. Sprawdzałem tez ciśnienie pompy oleju, pokazuje 1,9-2 bary przy biegu jałowym. Zaczęło się od tego ze komputer wyrzucał błędy P0108 - (7) oraz P0106 - (F) dodatkowo świeciła się kontrolka oleju. Turbosprężarka miała luzy wymieniłem na nową, profilaktycznie wymieniłem na nowy czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik map w kolektorze ssącym. Kolektor ssący zdemontowałem wyczyściłem, wszelkie rury w obiegu turbo wyczyściłem łącznie z intercomem. Przewód doprowadzający olej do turbosprężarki wyglądał podejrzanie wiec profilaktycznie wymieniłem na nowy. Od zawsze miałem problem z zaworem EGR raz na rok go rozkraczałem rozruszałem i był na rok spokój. Żeby się nie męczyć tak co roku i zważywszy na fakt ze już miałem go wyciągniętego to wymieniłem zawór EGR na nowy. Teraz zaczyna cieknąc olej silnikowy prawdopodobnie z uszczelnienia korbowodu pod kołem dwu masowym. To większa robota i wolałbym sprawdzić wszystkie ewentualności. To ze cieknie nie jest tak irytujące no to czego się spodziewać po uszczelnieniu które ma 18 lat. Krew w żyłach ścina fakt ze 3 miesiące temu w warsztacie miałem wymieniane kompletne sprzęgło łącznie z kołem dwu masowym zostawiłem tam worek pieniędzy a ci dyletanci nie wymienili mi uszczelnienia które kosztuje może z 50 zł. tylko dlatego bo było suche, 18 letnie uszczelnienie. Jeśli okaże się ze to uszczelnienie to drugi raz ta sama robota się szykuje. Przeciek wygląda tak
  6. pionek

    Odma

    Jak sprawdzić czy odma jest sprawna w corsa c 1,3 cdti silnik z13dt.Ogólnie wygląda na drożną, czy są tam jakieś membrany albo jakiegoś rodzaju zawory zwrotne? Na zdjęciu przedmiotowa odma. 1 - rurka idzie do świeżego powietrza (przepływomierz i filtr powietrza). 2 - rura idzie w obudowę silnika pokrywa rozrządu. 3 - spływ do misy olejowej. Dmuchając delikatnie w rurkę nr 1 nie da się stawia opór tak samo nie można zassać, jeśli odkręcę korek wlewu oleju lub bagnet to jest możliwy przedmuch i zassanie powietrza. To by wskazywało ze odma jest drożna. Nie robiłem tego testu z przewodem nr 2. czy w tej odmie są jakieś membrany lub zawory zwrotne? Kiedy silnik pracuje bagnet nie jest wypychany a korek wlewu oleju można swobodnie odkręcić nie jest ani zassany ani wypychany, nie ma specyficznego syku spod korka wlewu oleju.
  7. W cenniku jest 630 zł. netto + 23% daje 774,90 zł brutto plus kaucja 350 zł i wychodzi 1124,90 zł. Moje turbo nie jest warte kaucji wiec tak wyszło.
  8. Turbosprężarka po diagnozie, krótko można skwitować ojeju. 1. Siłownik i muszla ssąca - ok 2. Rysy i wypolerowania na wałku. 3. Koło kompresji wypiaskowane i wytarte. 4. Talerzyk wytarty. 5. Korpus wytarty na uszczelnieniu, wytarta osłona termiczna (nadmierny luz na przekładni zaworu wpustowego muszli wydechowej). 6. Łożysko oporowe wytarte od strony wydechowej i od strony ssącej (sprawdzić szczelność układu dolotowego). Jak na 18 letnie turbo to "prawie nowe" niewiele się nadaje do dalszego użytkowania. Do wymiany cały rdzeń, muszla wydechowa, uszczelki montażowe, regeneracja na częściach oryginału Melett - 1430 zł. Natomiast zaproponowali na częściach wysokiej klasy zamiennikach regeneracje w kwocie 1150 zł. 2 letnia gwarancja bez limitu kilometrów, cokolwiek to znaczy. Na INTERNETACH znalazłem nową BORGWARNER (3K) czyli to co mam w cenie 1273,53 zł. Natomiast NISSENS za 971,79 zł. Krótko mówiąc moja turbosprężarka to złom, nie wiem czy regenerować na zamiennikach czy brać nową BORGWARNER (3K). Oto jest pytanie czy regenerować czy nową kupować?
  9. Przyjrzałem się jej dokładniej po oględzinach okazuje się że gruszka jest martwa. Oddaje im do regeneracji.
  10. Mam do nich wyjątkowo blisko w sumie codziennie tamtędy przejeżdżam. Zlecając regenerację dokładnie w planach miałem zlecić im.
  11. A jakie macie opinie odnośnie wymiany całego "rdzenia" to jest turbina z stałą geometrią. Na internetach można zakupić cały środek za ok. 450 zł który to niby podobno jest już wyważony.
  12. No właśnie używki to ryzyk fizyk jak wygląda ok to nie znaczy że tak samo będzie wyglądała za pół roku i znowu będę w punkcie wyjścia. W grę raczej wchodzi jeśli się da to regenerować to co zdjąłem albo zakładać nówkę. Fabrycznie montowana jest turbina 54359700006 BORGWARNER KKK znalazłem tej firmy nówkę za niecałe 1300 zł. Ale jeśli regenerowana będzie miała żywotność nówki to taniej było by, przecież to auto jest już pełnoletnie.
  13. Witam, moją Corsa C 1,3 Cdti Z13DT dręczą błędy P0108 - (7) oraz P0106 - (F). Przy żwawszej jeździe przy 2800-3000 obrotów zapala się żółty samochodzik ( i już tak świeci cały czas) auto odczuwalnie traci moc a komputer pokazuje wspomniane błędy. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyściłem. Dorwałem się do turbiny która ma luzy poprzeczna, w odnośnikach linki do filmu. Czy to kwalifikuje się do regeneracji? Druga sprawa, odnoszę wrażenie że gruszka daje za duże opory. Żeby ją ruszyć trzeba użyć dużej siły. Po odkręceniu gruszki jarzmo po drugiej stronie sztangi chodzi luźno. Gruszka można ruszyć ale trzeba używać znacznej siły. Czy luzy turbiny są za duże? Czy gruszka do wymiany? Czy może całość turbiny oddać do regeneracji to koszt pewnie z 700-800 zł. Na portalu aukcyjnym nowe turbo Nissens to koszt ok. 1050 zł.nie wiem na ile ta firma jest warta w porównaniu z poddaniem turbiny regeneracji.
  14. który interfejs z tym bez problemu najlepiej współpracuje, 1,95? Czy jakiś inny?
  15. Nadal męczę temat wprowadzania nowego IMA. Który model interfejsu proponujesz do Corsy C z Z13DT?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności