Skocz do zawartości

silos

Użytkownik
  • Postów

    50
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O silos

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Danków
  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dzień Dobry. Amortyzatory wymienione na niebieskie wraz z osprzętem. Moje pytanie na koniec jest takie czy komuś udało się wymienić dwie gumy poprzecznego łącznika stabilizatora (rurka) do którego przykręcone są boczne krótki pionowe łączniki stabilizatora (lewy i prawy) kiedy samochód jest na kanale, nie podniesiony, odkręcając obejmy kluczem płaskim, oczkowym E12 ? Czy nie ma szans i trzeba na kanale podeprzeć boki i zdjąć te boczne łączniki stabilizatora.
  2. Witam. 1. Kupiłem 2 szt. amortyzatorów gazowych niebieskich Meyle oraz pozostałe części Krafta (odboje, łożyska i gumy góra). Jeżeli chodzi o ściągacz kuty do sprężyn bo zostają stare to dla Meriva A ściągacz o rozmiarze 240mm czy 380mm ? 2. Jeżeli chodzi o odblokowanie nowych amortyzatorów bo teraz są ściągnięte haczykiem to w którym momencie ściąga się ten haczyk ? Czy jak założy się na nie ściśnięte sprężyny i potem śrubokrętem ich wyrwanie aby tuleja amortyzatora się wysunęła ? Dziękuję. M.K.
  3. Witam i dziękuję za odpowiedzi. Tak ściągacz do sprężyn kuty to max 50 zł tylko dopasować muszę do grubości sprężyn starych. To może to MEYLE bo widzę droższe niż DACO i nie polecą od razu za 1-2 miesiące jak marki MaxGear ? plus do tego Meyle łożysko oporowe i gumy. Jeżeli chodzi o stuki to pojawiają się przy jeżdżeniu przez duże dziury w drodze szutrowej z prawej strony, przód. To jest odgłos jak z końcówek drążka kierowniczego tylko końcówki są nowe. Może brechą sprawdzę te łączniki stabilizatora. Jeżeli chodzi o te karbowane osłony siłownika amortyzatora (peszel) to on zostaje stary do przełożenia bo w zestawie nie ma ? Dziękuję za odpowiedzi.
  4. Witam i dziękuje. Czyli jednak lepiej wziąć gołe: "KYB 333756 Amortyzator" z odbojami plus dokupić łożyska i gumy niż ryzykować za chwilę demontaż.
  5. Dzień Dobry W samochodzie Opel Meriva A 2008r. benzyna pomimo wymiany końcówek drążków kierowniczych nadal mam stuki tym bardziej, że mam wylewy przy amortyzatorach przednich. Chciałem je wymienić na kompletne marki DACO 453645 Amortyzator - kompletne złożone. Nie musiałbym mieć ściągacza do sprężyn tylko wymienić 1:1. Innych kompletnych nie znalazłem. Jak mi podano to DACO to: wbrew pozorom jest to totalnie chiński wyrób...bardzo tani i ...nie sprawiający problemów Pytanie czy rzeczywiście taki kupić czy też dać sobie spokój i kupić dwa oddzielnie amortyzatory jakiejś innej marki bez sprężyn (nie mam pękniętych) oraz gumę, łożysko oporowe i samemu złożyć ? Nie chcę tak jak MaxGear po tygodniu zdejmować i oddawać do miesięcznej reklamacji (dwa razy praca demontażowa). Dziękuję za odpowiedź. M.K.
  6. Witam Silnik zrobiony. Wymieniony rozrząd kompletny na SKF VKML 85000 i ustawiony. Dziwne, że w tym zestawie są dwie dodatkowe jasne podkładki z jednej strony z wgłębieniem, a pod oryginalnymi śrubami kół zębatych nie było. Z uwagi na to że blokady miałem zrobione samemu (punktak i płaskownik) kupiłem sam półksiężyc u producenta tych blokad. Okazało się, że po przykręceniu do obudowy nie dość, że ten wręb jest za mały i jest luz to jeszcze przy dokręcaniu z prawej strony ta blokada dociska blachę czujnika. Nie szło ustawić. Nawet pożyczona blokada od mechanika też ma takie luzy i dociska: Blokada nowa:
  7. Witam. Udało mi się w końcu ustawić prawidłowo i założyć łańcuch (GMP, blokady góra dół). Skręciłem wszystko i ponowne jak chciałem wykonać tym razem z dwa obroty do przodu ręcznie kręcąc wałem napędowym i tak po pewnym czasie przeskoczyła mi o jeden zębatka wałka wydechowego pomimo nowego napinacza. Zapewne nowe wstawione wszystkie popychacze (16szt.) powodują już większy opór (wcześniej kilka popychaczy miały popękane sprężyny) i stąd łańcuch i trzy koła do wymiany jednak. Tak się zastanawiam jaki jest prawidłowy kąt ustawienia znacznika na blaszce czujnika położenia wałka rozrządu ? Czy to jest 50st. ? Mam dorobione prawidłowo blokady góra i dół, a brakuje mi tylko tego nieszczęsnego półksiężyca i szukam alternatywy. Dziękuję za odpowiedzi.
  8. Witam 2. Po zdjęciu łańcucha ustawiłem sobie teraz dwa wałki tak, że można naraz w dwa włożyć blokadę jak dawniej. Po przekręceniu uwolniony od łańcucha wał napędowy tak aby wskoczyła mi cała dolna blokada wału założyłem łańcuch przy zablokowanych też górnych wałkach. Teraz po odblokowaniu jak ustawię pierwszy tłok w GMP to nieznacznie mam przesunięcie tak samo wcięcia na blokadę wałków co widać na zdjęciu na dole. Aby dało się wcisnąć tą boczną blokadę muszę przekręcić wałem ale znowu tłok ucieka z GMP. Czy w tej sytuacji muszę łańcuch tak założyć aby przy ustawionym wale na GMP wałki idealnie były wrębami w poziomie. Jak ustawia się właśnie w tym silniku zgranie wałków i wału jeżeli po zdjęciu łańcucha zostały przestawione względem siebie ? Dziękuję jeszcze raz za pomoc. M.K.
  9. Witam i przepraszam. Zdjąłem jednak boczną pokrywę łańcucha rozrządu i zdjąłem łańcuch. Teraz ładne górne wałki ustawiłem sobie równolegle aby weszła boczna blokada wałków rozrządu. Przy okazji wymieniłem resztę popychaczy na zaworach ssących. Gorzej teraz jak mam ustawić dolny wał? Czy jak będę kręcił delikatnie dolnym wałem bez łańcucha i wskoczy mi blokada dolna wału kiedy pierwszy tłok będzie w GMP to wtedy można zakładać łańcuch ? Auta pewnie nie uruchomię bo i tak trzeba kupić łańcuch, płozy (wytarte) i nie wiem czy też czasami nie dwa koła. Są gotowe komplety tylko jaki najlepiej full-komplet kupić aby potem nie żałować ? Dziękuję.
  10. Witam i dziękuję za odpowiedzi. Na koniec tylko potwierdzę jeżeli na pierwszym cylindrze ustawię się na GMP tłok to nie mam możliwości wsunięcia płaskownika blokującego wałek ssący. Trzeba trochę cofnąć wał do tyłu i wtedy wejdzie ale tłok jest niżej. Czy tutaj aby nie ruszać blaszki czujnika (brak mam półksiężyca, a chcę auto uruchomić) i nie odkręcać śruby mocującej koło zębate wałka ssącego muszę tak przeskoczyć wałkiem aby przy GMP idealnie płasko była blokada pod płaskownik ? Dziękuję za ostatnią odpowiedź. M.K.
  11. Jeszcze raz dziękuję. 1. Jeżeli chodzi o kręcenie 0,5 minuty przy rozpiętej cewce to tutaj przy Z14 XEP chodzi o wypięte zasilanie listwy wpinanej w cztery świece ? 2. Boję się, że i na kole zębatym ssącym mogło coś przeskoczyć. Czy aby to sprawdzić to przy tym testowym podwójnym obrocie wału 270st, (dwa obroty) w prawo jeżeli w pewnym momencie usłyszę metaliczne uderzenie i bardzo nagle ciężko będzie się kręcić to oznacza to uderzanie tłoka o wysunięte zawory ? Dziękuję.
  12. Dziękuję. Dopytam tylko aby wyeliminować przeskoczenie ewentualne łańcucha na kole wałka ssącego: Jeżeli po wykręceniu pierwszej świecy od kół wałków ustawię pierwszy tłok w GMP to w boczny wręb blokady wałka ssącego powinno dać się włożyć blokadę ? Czy tutaj tylko pomoże półksiężyc z zestawu blokad ponieważ w tym typie rozrządu tego silnika nie przewidziano żadnych znaczników. Ja zablokowałem sobie przed operacją wymiany popychaczy łańcuch i koła (trytytki) jednak tylko mechanik mi powiedział, ze po wymianie popychaczy należy z dwa razy obrócić wałem aby napełniły się te popychacze i to mnie zgubiło po po rozblokowaniu zacząłem te kręcenia. Jeżeli teraz popuszczę śrubę mocowania koła wydechowego to tylko ten wałek ustawiam pod blokadę i tyle plus podwójny obrót testowy 720st by sprawdzić zejście się pod blokadę ? Oszczędzi mi to rozbierania bocznej pokrywy rozrządu. Dziękuję za wszelką pomoc.
  13. Dzień Dobry Wymieniałem uszkodzone popychacze zaworów pod wałkiem rozrządu wydechowym po zdjęciu tylko plastikowej pokrywy zaworów. Oczywiście łańcuch spiąłem dwoma trytytkami z kołami wałków. Podniosłem delikatnie wałek rozrządu wydechowy i wymieniłem popychacze. Potem zgodnie z informacjami chciałem przekręcić wał z dwa obroty do przodu bez blokady trytytkami aby popychacze napełniły się. Niestety w pewnym momencie cofnąłem w tył i przeskoczył mi łańcuch na kole wydechowym rozrządu. Próbowałem wrócić bez rezultatu. Poprzeskakiwał mi się łańcuch i teraz nie ma szans na włożenie płaskownika blokady wałków rozrządu. Jeżeli wykręcę pierwszą świecę (od strony kół rozrządu) i ustawię w górny martwy punkt tłok to pierwszy wałek ssący jest na płasko do blokady a drugi jest w inne pozycji. Czy jest jakaś metoda na ustawienie na nowo łańcucha na kołacz i kole zamachowym (znaczniki) jeżeli śruba mocująca blachę czujnika położenie wałka ssącego nie była ruszana. Niestety nie mam tego pół-księżyca do ustawienia tej blachy czujnika, a bazuję tylko na bocznych wrębach wałków rozrządu w które wkłada się płaskownik blokady. Dziękuję za pomoc ponieważ mam jedyny samochód unieruchomiony teraz. Może są jakieś znaczniki. Pozdrawiam. M.K.
  14. Dzień Dobry 2. Z uwagi na zdiagnozowanie uszkodzeń popychaczy zaworów w przedmiotowym silniku (jedynie 3 są dobre) czy marka popychaczy KOLBENSCHMIDT tzw. "produkcyjnych" jak je określił sprzedawca (nie jakieś indyjskie za 15,00 zł) to czy rzeczywiście są one dobre i zalane olejem niż np. INA ? Pierwszy raz usłyszałem tą nazwę producenta popychaczy do silnika Opel Z14 XEP 1.4 benzyna.
  15. Dziękuje. Mam jeszcze zapytanie na koniec korzystając z okazji: Jak wyciągacie te metalowe spinki trzymające materiałową profilowaną osłonę kolektora dolotowego w Z14XEP 1.4 ? Podważanie płaskim nic nie daje. To jest spinka metalowa jednorazowa ? Dziękuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności