Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Witam, Zapewne już były tematy o kontrolce oleju, ale to jest dziwne jakieś... Dopóki nie wymieniłem oleju z filtrem, nie świeciła się w ogóle kontrolka oleju. Po wymianie przez parę dni było dobrze, a teraz na rozgrzanym silniku ta kontrolka się świeci Zapala się podczas postoju i przy hamowaniu, przy czym nie świeci się przy każdym postoju. Raz świeci, raz nie. Auta ma NIBY 103 000 przebiegu dopiero, ale zaczynam wątpić, że taki mały przebieg i już kłopoty z ciśnieniem oleju... Może to też jest powiązane z kulturą pracy diesla na gorącym silniku? Poprzedni właściciel PODOBNO wymieniał rozrząd przy 90 000 km...
  3. I cały czas powtarzam abyście nie wciskali ludziom kitu że można dać co pod rękę podejdzie bo ludzie często szkłem dupy wycierają. Potem słuchają takich porad i mimo że jeździ po te kilka kilometrów wymaga że wszystko funkcjonuje jak należy. A tu dupa. Powiedz mi kolego wesol ilu znasz klientów którzy interesują się upływnością prądu w swoim aucie do momentu gdy braknie prądu? Wtedy dopiero zaczyna się szukanie przyczyn . Dostają od ciebie informację jak kilka postów wyżej i znowu są w niewiedzy. Kto sprawdza czy ma doładowany aku jeżdżac do pracy nawet kilkanaście kilometrów i włącza wszystko co ma na pokładzie? A do tego ja twierdzę że jeżeli masz przewidziany aku przez producenta to na którkich odcinkach prędzej go doładujesz. I sprawdzone to mam na kilkudziesięciu autach. Kilku kolegom odradziłem takie zakupy i się przekonali że wcześniejszy aku ( większy) padł szybciej jak dedykowany.
  4. Bede kontynulowal temat, w razie jak by ktos mial kiedys podobny problem. Pomimo ze uniwersalny czytnik OBD nic nie wykrywal to po podpieciu pod OPCOMa pokazalo blad P0223-00 throttle position sensor 2 circuit high voltage auto oddane do mechanika czekam na diagnoze.
  5. Panowie szybkie pytanko bo mniej już coś bierze... . Czy nieszczelny siemmer na wale korbowym(od strony rozrządu) może powodować utratę mocy poprzez zaciąganie "lewego" powietrza ?. Dość mocno się poci... czasem kapnie oliwą...
  6. Witam, U mechanika będzie wykonana czynność wyczyszczenia kolektora wraz z egrem i przepustnicą, ponieważ auto szarpie (kangurzy) na 1,2,3 biegu podczas ruszania i przyspieszania. Cewka i świece były wymienione w 2017 roku, akumulator jest sprawny. Samochód ma przejechane 202 tys. Silnik Z16XEP benzyna 2005 rok. Co jakiś czas słychać też taki dźwięk jakby skrzeczenia i mechanik na podnośniku od dołu sprawdził, że klapki są luźne. Powiedział, że może zdemontować te klapki, więc chciałbym się dowiedzieć, czy można zdemontować te klapki i wszystko będzie w porządku? I również chciałbym się dowiedzieć, czy te klapki można zablokować w komputerze bez ich zdemontowania, czy jednak trzeba je też zdemontować?
  7. Czyli wyszło z klimą to co było napisane na początku, najpierw komp (i opcom) i od razu byłoby jasne, że za niskie ciśnienie, a co do opcomów to polecam z chińskich opcom_new... o tym jak rozpoznać chińskie "oryginały" od chińskiego szajsu więcej tutaj: http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 (trzeba w przeglądarce przetłumaczyć). A niechińskie klony obsługujące najnowsze oprogramowanie np tu: https://idiag.by/proizvoditeli/opl/Op_COM , https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 ... także idzie znaleźć coś lepszego, choć nie znam ludzi, którzy skorzystali z tych ofert. W sumie próbowałem zakupu tutaj: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ale po zakupie zero kontaktu i brak odpowiedzi na pytania o sposób finalizacji zamówienia. Jeszcze na koniec taka mała porada, na forum Insigni jest kolega Ping, który tworzy świetne apki do opli, i polecam Ci OPL_DTC_READER (dostępna na Play_Google), można za pomocą zwykłego interfejsu na BT (najlepiej iCar, OBDlink, byle nie te najtańsze za 9-19zł) na szybko bez podłączania kompa odczytać i ewentualnie skasować (tylko zawsze warto zrobić screena błędu) błędy z większości modułów (nie tylko z silnika jak pozostałe 99% aplikacji na telefon). pozdrawiam... szerokiej jazdy
  8. Witam, posiadam Astrę G 1.6 16v 101 km 2000r. Zaniepokoiła mnie praca rozrządu. W sumie od dłuższego czasu słychać takie dźwięki dla tego postanowiłem przyjrzeć się temu z bliska. Przy zamkniętej obudowie rozrządu słychać cykliczny jak by pisk, "skrzeczenie" coś jak by rzęzi jak by się coś przycierało podczas pracy nie wiem jak to nazwać. Natomiast przy otwartej obudowie hałas jest o wiele większy - jak by dochodził z koła zębatego wałka rozrządu. Rozrząd robiony 3 lata temu w warsztacie. Zrobione około 35 tys. https://www.youtube.com/watch?v=9Tf9Vcb6LII https://www.youtube.com/watch?v=-gC_wZtqySI Co z tym robić dalej?
  9. Co do klimatyzacji to pojechałem do serwisu i wystarczyło standardowe nabicie klimatyzacji i wszystko ładnie działa. Co do interfejsu to poczytam jeszcze inne wątki na forum, ale to chyba uroda taniej podróbki. Dziękuję za odpowiedzi.
  10. No tak, oprogramowanie jest po angielsku, te oprogramowanie chińskie powstało na bazie oryginalnego oprogramowania z 2012, a obsługuje samochody do 2014 (a nawet jest wersja do 2016), z tym że tylko w zakresie funkcjonalności programu oryginalnego, czyli z 2012... chińskie oprogramowanie nie łączy się z ECC, skrzynią biegów i częścią modułów z nadwozia. Z drugiej strony program pokazuje opcję max. dla danego modelu i większość modeli po prostu niektórych tych opcji wyposażenia nie ma (np. ja nie mam zestawu głośnomówiącego, czy systemu adaptacji świateł i kilku innych a oprogramowanie pokazuje w menu. A najlepiej znaleźć kogoś w swoim regionie, kto ma dobrze działający opcom i upewnić się, czy problemy z połączeniem leżą po stronie interfejsu, sterowników, czy samochodu Poza tym chińskie klony to loteria, nieraz trzeba kupić kilka zanim się trafi... daj sobie czas i przeleć całe menu programu, zobacz, czy problemy z połączeniem dotyczą tylko jednego protokołu połączeń, czy różnych (najważniejszy jest HS-CAN, jest jeszcze MS-CAN, SW-CAN), bo może przekaźnik od któregoś protokołu komunikacji nawalił. No a może kupiłeś jakąś felerną wersję, kiedyś było to prostsze, teraz chiniole tworzą coraz to nowsze wersje (często zastępując oryginalne komponenty), ja osobiście uznaję z nowszych tylko wersję OpcomNew. Jeszcze jedna rzecz, co do chńskich klonów, na forum Insigni jest Rusek (Krenkel), który do chińskiego klona instaluje oprogramowanie z 2015r., z tym że warto mieć porządny, sprawdzony chiński klon, bo oprogramowanie jest sprzętowe i można jego używać tylko z tym jednym interfejsem.... są też niechińskie klony, które obsługują najnowsze oprogramowanie, ale to nieco inny przedział cenowy.
  11. Na trwałość Aku ma wpływ ma przede wszystkim upływność prądu na postoju oraz to jak jeździmy. Jak ktoś jeździ po kilka km i potem stoi dzień dwa itp to taki Aku jaki by nie był to będzie niedoladowanie.
  12. Wczoraj
  13. Nie wiem co tam wlał mechanik ale mówił, że niby będzie ok a nie było.. Dlatego kupiłem oryginał GM i na moją prośbę wymienił cały olej plus uszczelke i teraz nie ma problemu. Co do ceny to tak jakoś płaciłem za 1l/50 zł. Numer podałem jaki wyszperałem dla skrzyni manualnej.
  14. Moja Corsa jest z 2014 r (kupiona w 2015) ma oznaczenie: Corsa Active 5 drzwiowa 1,2 Twinport Ecotec? 63k, wariant KN11, Active 85KM z silnikiem A12XER-19FZ1784 Oprogramowanie jest po angielsku. Większość modułów jest niedostępna, jest informacja "initilizing ECU" i nic więcej. Czy chińskie klony tak mają, czy to może mój jest uszkodzony?
  15. Teraz nowe aku nawet z pojemnościami jak ASO przykazało padają po 3-4 latach. Mój jeszcze nowy, ledwo 8 miesięcy ma. Zobaczymy ile wytrzyma. 60 Ah, latem klima dochodzi, światła mijania. Może i dawniej auta miały mniej elektroniki, ale i sprawność altka nie była taka jak w dzisiejszych autach. W Corsie fabryczne 36 Ah, włożone 47 Ah Exide i jeździło to 3 lata do sprzedania bez dotykania się nawet w zimie. Wszystko zależy jak sprawnie auto odpala. U mnie to kwestia 1 sekundy, latem czy zimą. Pyk i silnik już ładuje. Diesla można czasem i kilka sekund męczyć. Dodajmy do tego świece żarowe, jakieś webasto czasem. Zimą jeszcze gorzej. Nie piszę tego by pisać. W każdym moim aucie czy to wspólnym z ojcem czy później moim, zmieniałem akumulatory na większej pojemności i miały się bardzo dobrze. Te nominalne musiałem co zimę a czasem i kilka razy w zimie do domu zabierać na doładowywanie. Tych większych jeszcze mi się nie zdarzyło. Więcej szkody zrobi słaba masa, pobór prądu na postoju, uszkodzony altek czy regulator niż większy aku. Wiadomo, że nie ma co przesadzać i wtryniać zestawu od TIRa A 125p uwierz, kręcić czasem długo musiał, szczególnie jak w rozruszniku siadały tulejki, albo miewał inne ciekawe dolegliwości. I też ten akumulator jakoś wytrzymywał, bo miał zapas pojemności i standardowy pewnie by zdechł dwa razy szybciej.
  16. Żeby wyświetlić dane z klimy musisz wejść w Vaux-comie w silnik, bloki pomiarowe i wybrać parametry grupy "Engine Cooling and HAVC Data" i masz tam dane z klimy... ale jeżeli masz silnik diesla A1.3DTC, zostaje Ci wejście przez Insignię (silnik A2.0DTH), b o chińskie oprogramowanie jest z błędem z tym silnikiem. Możesz spróbować też przez polską wersję oprogramowania (op-com) ale nie wiem, czy połączy się z silnikiem Twojej Corsy (rocznik), choć mi łączy się (rocznik 2012).
  17. W Felicji aku. oryginalne( fabryczne ,nie od autobusu ) wytrzymało 9.5 roku. Następne aku miały trwałość 4 lata max. W Favoricie podobnie. Octavia od kolegi aku od nowości 9 lat . Teraz wymieniał choć jeszcze był dobry. I tak można wymieniać. Nigdy inny aku jak fabryczne nie wytrzyma tyle co fabryczny. A tym bardziej nie dopasowany. To zabrał na rozruch to doładuje dopiero po ok 10 km. A gdy będzie często odpalany to szybko zdechnie bo nie doładuje. 125p nie miało elktroniki tyle co teraźniejsze auta. Więc to nie za bardzo jest porównanie. Teraz jeszcze dobrze nie odpalisz auta a już aku jest dojone.
  18. Potwierdzam. W Fiacie 125p ojciec woził w bagażniku duży aku od ciężarówki albo jakiegoś ciągnika. Ktoś taki patent zrobił i przeciągnął przewód + przez cały samochód. Raz naładowany zima nie zima odpalał bez problemu. Nie pamiętam by kiedykolwiek go doładowywał. Producent wkłada minimum potrzebne do rozruchu silnika, bo tak jest taniej. Jak już odpali a altek jest zdrowy i masy nie zaśniedziałe, to zasili i auto, i doładuje to co zabrał na rozruch.
  19. Diesel nie chodzi na przede wszystkim mieszańce bo tam paliwo nie odparowuje w powietrzu tylko poprostu malutkie krople ropy są w powietrzu. Nie ma także mieszanki stechiometrycznej czyli jeden do jednego a lambda jest od kilku do kilkudziesięciu. Nie jest to przepustnica mimo że sprzedawcy tak o tym mówią. Jest to klapa gaszaca a w kolektorach bywają jak już klapy zawirowań. W dieslu nigdy za dużo powietrza.
  20. dzieki za odpowedz, to jakis czesty przypadek?
  21. Skrzynia F17 - brakuje korka zlewowego. Tak jak znalazłem informację i duzyy napisał trzeba zdejmować dekiel i wymienić uszczelkę GM 90345227. W aso nie chcieli podać numeru oleju (tylko, że kosztuje 51zł / 1l). Przypuszczam, że jest to GM 93165290. @duzyy - mogłeś dobrać zły olej. Zawsze dobieram na lepkość kinetyczną w 40* i 100*, a nie jakieś 75W80
  22. Zrzuć pasek osprzętu i posłuchaj czy nadal gwiżdże. Jak nie, to coś z osprzętu. Rolka napinacza, altek itp.
  23. Wielkość altka owszem do zapotrzebowania auta ale akumulatory bywają różne. Kiedyś w hondzie civic mój wujek miał taki malutki akumulatorek za to mega wydajny jeśli chodzi o prąd rozruchowy. Czyli pojemność aku była stosunkowo mała nie pamiętam coś koło 30 Ah. Raz zostawił unas auto na światłach z pół godziny i z sąsiadem pchaliśmy go na pych wkoło osiedla i nie odpalił. Musieliśmy podłączyć prostownik na pół godziny i dopiero wtedy od strzała odpalił. Jeśli altek będzie dawał napięcie 13v z małym haczykiem lub mniej to większość Aku zdechnie przy nim czy to 50 Ah czy 100 Ah czy nawet i 200 Ah. Przy altku i kablotece sprawnej to jazdy Aku da rade tylko taki dużej pojemności akumulator powinien wytrzymać z 10 lat albo i dłużej.
  24. A zapomniałeś że masa ludzi jeździ ze słabym ładowaniem i takie porady mogą potem doprowadzić do tego że będą zdziwieni gdy naraz prąd się skończy. A druga sprawa to powiedz w takim razie dla czego fabryka nie dawała aku od autobusu. Przecież dalej by dojechał i na dłużej wystarczył? Aku jest dopasowany do potrzeb elektryki i do altka i tak powinno się dobierać. Różnica 10 % nie zrobi większej różnicy . Ale montaż aku 60 > zamiast 44 jest już zuważalna
  25. Kupiłem sobie właśnie interfejs (chiński zamiennik Op-com) i nie działa mi na nim większość bloków. np. Jak wchodzę w ECC powinny być tu testy klimatyzacji a nic się nie pojawia cały czas jest : "initilizing ECU" Czy to problem z interfejsem, czy moja Corsa nie wyświetla tych opcji - ma ręczną klimatyzacją ?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.