Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Jutro spróbuję połączyć ten czarny kabelek i zobaczymy czy zapalają się halogeny na liczniku. Jak tak to tylko jeszcze zostało mi przepiąć zasilanie na przekaźnik i powinno działać nie ma czasem jakiejś instrukcji jak wyjąć tą skrzynkę bezpiecznikową?
  3. Masz wydaje się odcięte zasilanie z oryginalnego bezpiecznika . Według schematu to zasilanie halogenów jest z bezpiecznika 12( przewód czerwony). i przez przekaźnik nr 6 Ty masz czarny ucięty to ten od żaróweczki pokazującej na desce że halogeny świecą. Więc możliwe że ktoś bawił się w przełączanie pod skrzynką bezpieczników
  4. A to nie powinny chyba działać jak się wyjmie wszystkie bezpieczniki ze skrzynki?
  5. No niestety to sam musisz znaleźć gdzie ktoś się włączył halogenami po zapłonie i gdzie połączył je z automatem(przekaźnikiem) z pozycyjnymi.
  6. W komorze silnika nic raczej nie było grzebane, przewody od halogenów wchodzą w fabryczną wiązkę i dalej w plastikowe korytko pod zbiornikiem płynu chłodniczego.
  7. To musisz szukać po przewodach od halogenów. W którym miejscu są połączone automatem ze światłami mijania i pozycyjnymi. Może być że w komorze silnika.
  8. @adam1954 Próbowałem wyciągnąć skrzynkę bezpieczników, odkręciłem te 2 wkręty lecz poległem z wyciąganiem. Czyli najszybciej to tam by było coś zrobione?
  9. F3 odcina całą skrzynkę bezpieczników. Wygląda na to że ktoś zastosował halogeny jako dzienne. Popraw tytuł tematu zgodnie z regulaminem https://forum.opel24.com/forum/5349-regulamin-forum/ Punkt 4.3
  10. Witam forumowiczów. W internecie nie znalazłem podobnego problemu, więc zakładam nowy temat. Więc problem polega na tym, że halogeny zapalają mi się już na zapłonie i świecą gdy włącznik jest ustawiony w pozycji 0. Wyłączają się dopiero po uruchomieniu świateł pozycyjnych lub mijania. Nie mogę ich załączyć przyciskiem od świateł przeciwmgłowych, dioda sygnalizacyjna się nie zapala, jednak słyszę, że przekaźnik cyka. Wyjęcie bezpieczników i przekaźników halogenów nic nie daje - dalej świecą. Gasną tylko jak wyjmie się bezpiecznik F3 w komorze silnika. Za licznikiem znalazłem cieniutki czarny kabelek który jest odłączony i zaizolowany. Ktoś ma jakieś pomysły w którym miejscu jest nagrzebane? Chciałbym używać normalnych przeciwmgielnych, nie wspomnę już tutaj o kwestii prawnej. Dodam, że światła mijania mogę odpalić bez kluczyka. Pozdrawiam.
  11. rafalgrzegorz

    1.0 43kW 12V Z10XE Corsa C - Z10XEP

    Czyli mechanik dał ciała robiąc z silnikiem. Dawniej uczyli mechaników dokładnej weryfikacji części oraz osprzętu silnika przy takich remontach - nie mówiąc o dokładnym myciu. Zwłaszcza że wszystko było wykręcone na wierzchu.
  12. s_s

    1.0 43kW 12V Z10XE Corsa C - Z10XEP

    Dziś wymieniony kolektor ssący na inny - auto w końcu odpaliło! SUKCES!
  13. Chyba ze jest ktos kto to ogarnia blisko województwa Lubuskiego, uwielbiam to autko ale ten problem mnie niszczy...
  14. Nikt nie mówił o targaniu, tylko pytam czy to jest demontowalne i jak bo potrzebuję wyjąć ogranicznik i pomyślałem, że można włożyć tam ręke przez głośnik, tyle.
  15. adam1954

    Z16XE bańka przy rurze powietrza

    I często gazownicy ją ucinają aby lepiej wpasować wtryski LPG. Tylko dobrze zaślepić. Ja u znajomego(po instalacji LPG i potem ciągnęło lewiznę ) zaślepiałem silikonem co jest lekiem na wszystkie uszczelnienia Reinzosil
  16. ArKos

    Z16XE bańka przy rurze powietrza

    Primo: róże to kwiaty. A tu urwała się część przy rurze. Ta bańka to akumulator powietrza. Bez niej czy z nią silnik będzie pracował tak samo - nie odczuwa się zmiany z punktu widzenia użytkownika samochodu.
  17. Do demontażu głośnika zdejmuje się tapicerkę drzwi, a nie targa maskownicę.
  18. harnas1515

    Sintra - pogaduchy

    Próba dodania... Pierwsza poszła szybciej niż poprzednio. Ale zawiera mała była. Druga próba prędkości. Dodanie czwarte tekstowe.... .. ... ... A więc podsumowanie. Dodanie z tapatalk jest łatwe proste i działające. Niezależnie od rodzaju : tekst czy zdjęcie prędkość ta sama. Lekko się zawiesza w momencie dodania. Ale do przyjęcia. Scalanie działa poprawnie.
  19. Witam. Czy ktoś wie jak ściągnąć maskownice głośnika w przednich drzwiach w Signum? Próbowałem podważać z jednej strony i idzie ciężko, boje się, że pójdzie jakiś zatrzask. I czy po jej zdjęciu można odkręcić głośnik?
  20. Dzień dobry Do czego służy ta bańka przy róże? Chciałem przeczyścić przepustnicę, odczepiłem rurę i delikatnie odchyliłem ją do góry. Bez najmniejszego oporu ułamała się na wysokości harmonijki. Trudno. miała swoje lata, plastik stwardniał, a pewnie i w tamtym miejscu była pęknięta i posysała powietrze, bo silnik lubił od czasu do czasu przydławić się na zimnym. Allegro w ruch i jest: 19 zeta poniższy egzemplarze. Mimo że z góry identyczna, okazuje się że nie pasuje do mojego silnika, bo ta bańka od spodu nie jest wyprofilowana pod kształt obudowy silniczka krokowego. nówka sztuka kosztuje 300zł , aktualnie na olx znajduję jedną, niestety dokładnie taką samą (nr 90 572 422), na alle są ze dwie sztuki, z czego jedna od Z16XEP, ale ma tę bańkę wyprofilowaną ale 100 z przesyłką. No szlag mnie trafia i nie wiem co z tym zrobić, mam ochotę: 1. urżnąć te bańke i czymś zaślepić otwór, tylko nie wiem jakie będą konsekwencje 2. uciąć rurę tuż za harmonijką i przyczepić kawałek rury elastycznej,
  21. RaFik1986

    Sintra - pogaduchy

    No i pojechal...poznani ludzie przezyte sytuacje odwiedzone miejsca...ehh Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
  22. Znalazłem ciekawy wątek na forum elektroda, widać zeczłowiek ma pojęcie a jeszcze chwała za to ze sie tą wiedzą ma chęć podzielić. Moze komuś sie przyda, bo aktualnie tez walczę z usterką nie domykania się i opuszczania szyby lewej przy otwieraniu drzwi klamką. Jesli nic nie wymyslę prosiłbym o numer do mechanika z Chorzowa, jestem w stanie pojechac poł Polski zeby tylko ominąc zdzierstwo w ASO. Wklejam wątek: Witaj, nikt nie chce podzielić się tą wiedzą a ludzie zostają z tematem skazani na serwis opla i ceny "z kosmosu". Tak nie może być! Zatem: 1. Przyczyna: najczęściej za taki stan rzeczy winę ponosi użytkownik, który z różnych powodów nie przyjmuje do wiadomości, że w samochodach, od czasu do czasu należy wymienić akumulator. Dość "pokrętnie" przemyślany moduł komfortu w Tigrze B to wynalazek na miarę 21 wieku i jedyne takie rozwiązanie wprowadzone w marce na przestrzeni dziejów :). Tak czy siak po kilku spadkach napięcia w układzie (kilkunastu) czasem w zimie, w systemie pojawiają się błędy i opóźnienia zapisu a że malutki moduł sterowania podłączony do silnika sterowania szybą to iście szatański i jedyny w swoim rodzaju wynalazek, w końcu traci synchronizację, zawiesza się i w jego pamięci pojawiają się błędy, które uniemożliwiają dalszą, prawidłową komunikację z modułem komfortu. 2. Rozwiązanie problemu zależne jest od poziomu błędów danych w sterowniku. A musicie wiedzieć, że jest to b. skomplikowane urządzenie zawierające procesor Motoroli, program, kilka obszarów flash, ram, porty, AI, układ wykonawczy - również Motoroli. To kiedyś musi się zepsuć a jeśli to się stanie (szczególnie w drzwiach kierowcy to problem jest naprawdę spory: Nie działa uchylanie/domykanie szyb przy otwarciu, Nie działa automatyka i pamięć ustawień, niezbędna przy otwieraniu/zamykaniu dachu Czasem nie działa zabezpieczenie przed przeciążeniem Nie działa domykanie szyb z pilota Po obowiązkowej wymianie akumulatora, usunięciu błędów związanych z permanentnymi z nim problemami, w sterowniku komfortu (opcom, laptop, trochę chęci), można spróbować ponownie zaprogramować sterownik - (dotyczy sytuacji kiedy lokalne sterowanie działa i można ręcznie domykać i otwierać okno a nie działa automatyka domykania i uchylania ale działa zabezpieczenie przed przeciążeniem.) Procedura: przy zamkniętych wszystkich (2) drzwiach i masce na włączonym zapłonie, podnosimy szybę do góry i przytrzymujemy 5 sek, następnie opuszczamy w dół i trzymamy 1 sek, aż do usłyszenia charakterystycznego kliknięcia. Jeśli nie zadziała od razu - można powtórzyć kilka razy aż do uzyskania jego poprawnego działania. Jeśli jednak tak nie stało i nadal brak automatyki stało się najgorsze: mały, szary moduł w drzwiach padł na amen i należy wymienić na inny sprawny, jednak sprawa ta nie jest prosta ponieważ trudno go zdobyć, może kosztować majątek a sama procedura demontażu, z racji jego usytuowania wymaga demontażu boczków, szyby oraz mechanizmu jej podnoszenia z uwzględnieniem dostępu do śrub w drzwiach - w praktyce, szybę należy najpierw opuścić mniej więcej do 1/4 wysokości licząc od dołu (tak by uzyskać dostęp do zewnętrznej (jedynej) śruby, mocującej szybę w platformie mechanizmu ( drugi punkt mocowania to platforma wewnętrzna - zabezpieczenie z zawleczką) . Od razu mówię: nieprawdą jest, że "szare" moduły są inne do lewych i prawych szyb. Ważne ale nie decydujące są za to wersje firmware w module (warto zdobyć takie same) Zwróćcie uwagę również na montaż mechaniczny szyby - są tam specjalne podkładki centrujące i platformy regulacyjne potrzebne do prawidłowego jej ustawienia po ponownym montażu. Sama procedura ponownego ustawiania szyby jest prosta i wymaga ręcznego jej ustawienia "do uszczelek" na zamkniętych drzwiach (można samemu - łatwiej jednak ma się pomocnika i przyssawki do szyb, na YT jest film instruktażowy opisujący tą czynność - https://youtu.be/_cYHlW6GYdM  Przy montażu ważne jest (szczególnie jeśli do lewych montujemy moduł, który oryg. zamontowany był w prawych drzwiach - żeby nie próbować podnosić czy opuszczać szyby na otwartych drzwiach ponieważ może to doprowadzić do samo-zakleszczenia i możliwego uszkodzenia mechanizmu wewnątrz drzwi a wtedy jedynym ratunkiem będzie ponowny montaż starego sterownika i próba jego odprężenia. Żeby uniknąć tej sytuacji należy, po ponownym zamontowaniu nowego modułu i mechanizmu i szyby (wstępnie ustawionej mechanicznie na "starych" pozycjach śrub) ruszyć mechanizmem najpierw w górę przy zamkniętych drzwiach i zaprogramować pozycję szyby. Nie jest to ani łatwe ani ekstremalnie trudne należy jednak postępować ostrożnie, ponieważ można doprowadzić do uszkodzenia szyby lub/oraz samego mechanizmu jej podnoszenia. 3.Finalnie, niektórzy dobrzy mechanicy/elektrycy dysponujący fabrycznym interface do opla, potrafią zresetować komunikacje oraz dokonać ponownego zaprogramowania pozycji szyby za pomocą fabrycznego oprogramowania serwisowego i "czarów z bezpiecznikami" Niestety nie udało mi się takiego spotkać. Dobrym źródłem pozyskania oryg. modułu może być zakup używanego, kompletnego mechanizmu podnoszenia szyb (około 400zł) co przy cenie samego sterownika w oplu stanowi niewielki procent ceny nowego w ASO, jednak jest to trudne, ponieważ lokalni sprzedawcy części z demontażu do tego modelu, często sprzedają mechanizmy bez sterownika, sprzedając go osobno, często za granicą za większe pieniądze. Warto jednak szukać, od czasu do czasu można trafić. Pozdrawiam! - NESS
  23. Olaola1

    Sintra - pogaduchy

    Tescik prędkości ....... Lepiej jest z odświeżeniem po dodaniu ... Z dodawaniem słabo było.
  24. Hey Udało się zoptymalizować serwer forum pod nowe wymagania forum - forum powinno latać szybciej, czy możecie potwierdzić ? Czy mógłby ktoś sprawdzić jak idzie pod Tapatalk ?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?

    Zapisz się
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.