Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 26.05.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
  2. 1 punkt
    Hej, okazało się, że to wentylator. Parę dni później całkowicie się zepsuł podczas jazdy i pojawiła się kontrolka awarii i był do wymiany. Razem z czyszczeniem klimy i wszystkim 800 PLN.
  3. 1 punkt
    Zawór znajduje się za pokrywą zaworów, dobre dojście, jest na widoku. Na zdjęciu mój uszkodzony zawór. Dodam, że nowy zawór kupisz tylko w aso. Pozdrawiam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  4. 1 punkt
    ...Dwa lata po wymianie - membrana OK, nic się nie dzieje...
  5. 1 punkt
    Czyli wyszło z klimą to co było napisane na początku, najpierw komp (i opcom) i od razu byłoby jasne, że za niskie ciśnienie, a co do opcomów to polecam z chińskich opcom_new... o tym jak rozpoznać chińskie "oryginały" od chińskiego szajsu więcej tutaj: http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 (trzeba w przeglądarce przetłumaczyć). A niechińskie klony obsługujące najnowsze oprogramowanie np tu: https://idiag.by/proizvoditeli/opl/Op_COM , https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 ... także idzie znaleźć coś lepszego, choć nie znam ludzi, którzy skorzystali z tych ofert. W sumie próbowałem zakupu tutaj: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ale po zakupie zero kontaktu i brak odpowiedzi na pytania o sposób finalizacji zamówienia. Jeszcze na koniec taka mała porada, na forum Insigni jest kolega Ping, który tworzy świetne apki do opli, i polecam Ci OPL_DTC_READER (dostępna na Play_Google), można za pomocą zwykłego interfejsu na BT (najlepiej iCar, OBDlink, byle nie te najtańsze za 9-19zł) na szybko bez podłączania kompa odczytać i ewentualnie skasować (tylko zawsze warto zrobić screena błędu) błędy z większości modułów (nie tylko z silnika jak pozostałe 99% aplikacji na telefon). pozdrawiam... szerokiej jazdy
  6. 1 punkt
    Nieźle... tacy wyjadacze dali się nabrać. Ten dział powinien przestać istnieć. Wchodzi spamer, wysyła pare durnych postów na podpuchę aż w końcu rzuca linkiem. Już dawno zbanowany...
  7. 1 punkt
    Takie może głupie pytanie... a czynnik jest? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  8. 1 punkt
    Hej, Udało mi się rozwiązać problem poprzez odłączeniu akumulatora na 10 minut. Po ponownym podłączeniu wszystko działa jak należy.
  9. 1 punkt
    Dobra, dzięki za ''pomoc''. Winna była pompka paliwa, po wymianie wszystko działa jak należy
  10. 1 punkt
    ten 0 206...... to numer boschowski ten 90...... to numer GM Po tych numerach szukaj. Choć myślę, że z lat '90 to i z astry F podejdzie, czy calibry, czy vectry A.
  11. 1 punkt
    Witam. Tydzień temu, po długich poszukiwaniach usterki uporałem się z kontrolką check engine i kodem błędu P0171. U mnie był walnięty zawór oparów paliwa. Po odłączeniu wdmuchując w niego powietrze powinien być zamknięty, u mnie się nie zamykał z tego powodu zaciągał do kolektora lewe powietrze. Sprawdzałem też odme w pokrywie zaworów, u mnie okazała się sprawna. Moja rada: sprawdź zawór oparów paliwa sprawdź odmę Pozdrawiam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  12. 1 punkt
    Dzień dobry Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że zakupiony zestaw naprawczy sprawdził się i lamy są naprawione! Zdjęcia montażu uchwytów poniżej. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to do odsprzedaży mam pozostałe 4 uchwyty:
  13. 1 punkt
    Raczej powinna dosyć szybko zaskoczyć, zaraz przy włączeniu tak jak mówisz załącza się wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Kilka już aut było, jak opornie chłodziła to dawałem na sam początek nawiew na maxa i najniższą temperaturę, jak już wyczuwalny był arktyczny chłód to regulowałem według potrzeb. Jeśli nic nie pomoże lepiej jechać do serwisu, już innego i sprawdzić kondycję całego układu klimatyzacji.
  14. 1 punkt
    coś musisz mieć nie tak miałam Corsę B 1.0 z klimą i stwierdzam że klima działała o niebo lepiej niż moja obecna w CD 1.2 . wynika to min. z ilości czynnika w CB masz go ok 900 g a ja mam w CD ok 400 g pamiętam jak klima dobrze działała to po przyłożeniu palców w kratki nawiewu czuło się zimno jak w zamrażarce tam powinno być ok 6-8* C ,tak jak tu pokazuje https://www.youtube.com/watch?v=vpvkv-YkKm8
  15. 1 punkt
    Niestety po dłuższym obcowaniu z autem stwierdzam iż drgawki ma dużo rzadziej ale ma... Czyli jestem blisko rozwiązania zagadki... Do tego mimo wymiany paska dalej pojawia się czasem odgłos popiskiwania czyli albo rolka napinacza się zmęczyła lub cały napinacz. Tylko pytanie co może jeszcze powodować drgania... Sprzęgło sprężarki czy koło pasowe alternatora... Do zbadania mam temat i napisze jak już uporam się w 100% z nim. W najbliższym czasie będę wymieniał cały napinacz i pewnie sprężarke klimy gdyż wyje pod obciążeniem.
  16. 1 punkt
    Zero przecieków a silnik mokry. Weź go umyj gdy będzie zimny sprayem do mycia turbin lub klocków hamulcowych. I będziesz widział skąd olej wycieka. Czy to uszczelka pokrywy zaworów czy UPG, czy oring od cewki zapłonowej https://opel.7zap.com/pl/car/s93/p/1/58-4/#19
  17. 1 punkt
    Wymieniłem Klocki na TRW i cicho jak makiem zasiał
  18. 1 punkt
    Normalna odpowiedź przy sprzedaży, że się olej rozlał... Tekst, że kobieta z dziećmi jeździła i na co to ma wpływ, bo lepiej szanowała czy ostrożniej jeździła. Gość albo się nie zna albo świadomie robi Cię w konia. Ludzie jeżdżą z gorszymi wyciekami, jedni wlewają co 100km litr/litry oleju inni nie przejmują się tym wcale i czekają aż panewka się przekręci. Chcesz dłużej tym autkiem jeździć to powoli zabieraj się do wymiany uszczelki, jeśli nie to pilnuj oleju w silniku i wycieku, żeby podczas kontroli nie zabrali Ci dowodu rejestracyjnego w formie papierowej czy elektronicznej bo już nie ma obowiązku wożenia. Jak jeździłem Vectrą A 1995r. to spotkałem się kilka razy, że otwierałem przy kontroli maskę bo jak to panowie niebiescy mówili, że te modele opla lubią gubić olej, ogólnie też chodziło o starsze auta.
  19. 1 punkt
    Czy ok to nie wiem. Sprawdzałeś przekaźniki? Podepnij do komputera i zrób test elementów wykonawczych
  20. 1 punkt
    Wysłane adminowi , może coś wybierze .
  21. 1 punkt
    Mieszek wymieniony wystarczy delikatnie wcisnąć te blokady po lewej i prawej stronie jednocześnie podważając ten czarny element plastikowy i mechanizm schodzi bez problemu.
  22. 1 punkt
    do dzisiaj spokój. przejechane 500. Prosty test. Odepnij zawór oparów paliwa. Dmuchnij z jednej i z drugiej. W jedną stronę powinien być przepływ powietrza. Mój przed wymianą był zapchany.
  23. 1 punkt
    Wrzuciłem Ci schematy z opisami z TISu, sprawdź przekaźniki K70 i K74 od pompki spryskiwaczy (Y105): https://drive.google.com/open?id=1-lQAmifTsuLBaymZmSA4fxuVaGqdy6Ac . Widok przekaźników na ostatnim rysunku w folderze. Sprawdź też bezpieczniki F3 (sterowanie przekaźnikami-cewki) i F15 układ prądowy pompy spryskiwaczy. A po co wrzucasz odnośnik do jakiegoś dysku a nie wrzucasz na forum. Na forum zostanie na długi czas a dysk może zniknąć i zostanie następna pusta porada.
  24. 1 punkt
    wymienione tarcza sprzegła z dociskiem bylo na gwarancji wiec nic nie zaplacilem
  25. 1 punkt
    Udało mi się znaleźć numer tego przewodu (bocznik termostatu) zamienniki są dostępne za małe pieniądze. Może w przyszłości komuś się przyda. Numer: Opel 6336084
  26. 1 punkt
    Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy: ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. ► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów w pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). ► Przepustnica czysta! ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC Tekst zapożyczony z forum klubu Astry! nie jestem jego autorem i nie modyfikowałem treści! "Podpinamy op-com, wybieramy rocznik, rodzaj silnika jak zawsze. Później wybieramy silnik, funkcje specjalne (na górze będzie podpis - resetuj wartości wyuczone a na ekranie pojawi się kilka suwaków do wyboru), nic z tym nie robimy, wciskamy po prostu aktywuj i tyle. Czekam z 10 sek. i już po wszystkim. Jest też kilka warunków zanim zrobimy adaptacje, płyn chłodzący ma mieć ok. 85 stopni, aku ma mieć co najmniej 11 V napięcia, ma nie być aktywnych błędów, silnik ma nie być włączony, tylko zapłon, podczas adaptacji nie wolno ruszać gazem. Po tym jak już zrobiliśmy adaptację (na przekręconym) od razu odpaliłem auto (nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki) i to był błąd (w manualu nic nie ma na ten temat) bo po odpaleniu zrobiło się nie fajnie, obroty zaczęły szaleć, auto nie reagowało zupełnie na pedał gazu (od razu wyskoczył check plus dwa błedy przepustnicy w tym rzeczony P1555, plus jeszcze jeden powiązany z obrotami w module ESP). Ja wpadłem w panikę , Kolega pablo79 stwierdził spokojnie, że nie takie rzeczy , i w końcu po prostu zgasiłem auto, wyjąłem kluczy ze stacyjki (to jest chyba kluczowa sprawa dal całej adaptacji, wyjąć kluczyk) i ponownie włączyłem ale tylko zapłon i odczekałem 3 min. na wszelki wypadek (nie wiem czy to konieczne z tym czekaniem, może wystarczy tylko wyjąć i włożyć kluczyk). I po odpaleniu wszystko już było idealnie, błędy przestały być aktywne (od razu je wykasowaliśmy), check zgasł, silnik pracował na tip top. Poczekałem, aż włączy się wiatrak od chłodnicy, żeby sterownik nauczył się od nowa ustawień (tak to się podobno robi), auto jeszcze trochę pochodziło na jałowym i operacja się zakończyła. I muszę powiedzieć, że pacjent przeżył i czuje się bardzo dobrze , już mi nic nie szarpie przy zmianie biegów, gaz nie reaguje z minimalnym opóźnieniem, słowem tak jak być powinno". Dodam teraz od siebie że można to zrobić właśnie za pomocą Interfejsu OP-COM lub Tech2 musisz się dowiedzieć kto u ciebie w mieście posiada OP-COM-a lub Tech2 wówczas pojedziesz tam i powiesz że chcesz aby przeprowadzili ci proces adaptacji przepustnicy za pomocą urządzenia diagnostycznego OP-COM Lub Tech2 lub innego które daję możliwość adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny.
  27. 1 punkt
    W związku z częstymi pytaniami dotyczącymi seryjnych odbiorników, postanowiłem zebrać podstawowe informacje w jednym miejscu. Większość tych informacji możemy znaleźć w instrukcji obsługi, Ale dla tych co jej nie posiadają może być przydatne. Po każdorazowym odłączaniu akumulatora na wyświetlaczu pojawia się napis SAFE . wpisanie kodu dotyczy CAR300, CAR400, CDR500 i innych podobnych Włączamy zapłon > wyłączamy radio > włączamy ponownie trzymając jednocześnie przez 2-3 sekundy przycisk AS, powinien pojawić się krótki sygnał dźwiękowy, wtedy puszczamy przyciski. Na wyświetlaczu pojawi się wtedy napis 10 ----, gdzie liczba 10, informuje nas o tym ile zostało nam prób wpisania kodu. Jeśli nie pojawia się napis 10 ---- oraz ciągle wyświetla SAFE, to brakuje nam wtedy plusa po stacyjce. - w wyniku jakichś prac związanych w ingerencję w układ elektryczny auta np. wymiana/naprawa stacyjki. Do wpisania kodu używamy przycisków pamięci stacji radiowych 1 2 3 4 pierwsza cyfrę kodu wpisujemy przyciskiem 1 druga przyciskiem 2 itd Jeśli dla przykładu mamy kod 0579 to przycisk 1 naciskamy jeden raz i na wyświetlaczu pojawi się 0---, następną cyfrę kodu wpisujemy przyciskiem 2, naciskając 6 razy pojawi się 05--. Kolejne cyfry wpisujemy podobnie używając 3 i 4. Gdy mamy wpisany właściwy kod 10 0579 zatwierdzamy go wciskając ponownie AS przez 2-3 sekundy ponownie pojawi się krótki sygnał dźwiękowy, zatwierdzający kod. Odczekujemy chwile aż radio zeskanuje nam dostępne stacje i możemy ponownie cieszyć się muza. Jeśli chcemy pozbyć się wołania o kod to ponawiamy procedurę wpisywania kodu. błędne wpisanie kodu Po każdym błędnym wpisaniu kodu zwiększa sie tez czas oczekiwania na możliwość ponownego wpisania kodu. Czasy oczekiwania na możliwość wpisania kodu do radyjka po błędnej próbie: 1-ej 10 sek. 2-ej 10 sek. 3-ej 10 min. 4-ej 20 min. 5-ej 40 min. 6-ej 80 min. 7-ej 160 min. 8-ej 320 min. 9-ej 640 min. 10-ej kontaktujemy się ze specem od radyjek bo zablokowane na amen :-) Logika zapłonu Radyjka te posiadają funkcję, która umożliwia włączanie samoczynne, wraz z włączeniem zapłonu i wyłączenie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. W tym celu należy włączyć radio trzymając jednocześnie przyciski pamięci stacji 1 i 3. (włączony musi być zapłon !) Na wyświetlaczu pojawi się napis: IGNI ON funkcja włączona. Po krótkim przytrzymaniu przycisków pojawi się: IGNI OFF funkcja wyłączona. Radio możemy włączyć ręcznie. Nastąpi także samo-wyłączenie po godzinie od wyjęcia kluczyków z stacyjki. Wyświetlacz nie pokazuje nazwy stacji radiowej Jeśli nie mieliśmy radia w samochodzie lub je wymieniliśmy, może nie pojawiać się nazwa stacji ( dot. radyjek montowanych seryjnie). Jest to spowodowane tym że przewidziane są one do współpracy z dwoma rodzajami wyświetlaczy tj. ośmio i dziesięcio cyfrowymi. Żeby dokonać zmiany należy włączyć radio przytrzymując przyciski 4 i 6. (czasami 3 i 5 ) Na wyświetlaczu pojawi się napis DIGIT 8 lub DIGIT 10. Przytrzymując kilka sekund dłużej nastąpi przełączenie z jednego trybu w drugi. (włączony musi być zapłon !) Jeśli samochód opuścił fabrykę bez zamontowanego radia, może okazać się że, wyświetlacz nie został aktywowany do współpracy z radiem. Należy wtedy zwrócić się do serwisu ASO o włączenie tej funkcji. Niestety odpłatnie. Demontaż radia. Jeśli zdecydowaliśmy się na wymianę radia ( a chcemy to zrobić samodzielnie) to dobrze jest zaopatrzyć się w odpowiednie wyjmaki, ewentualnie gwoździe, cienkie śrubokręty lub coś podobnego; które wsuwamy w otwory zaznaczone na fotce, po wcześniejszym wykręceniu śrubek imbusowych odchylamy na zewnątrz i ciągniemy do siebie. ( Czasami zdarza się że radio siedzi bardzo ciasno w kieszeni i trzeba użyć sporej siły aby je wydostać ) Jeśli jednak mamy dalej problem z wyjęciem, to można podjechać do najbliższego zakładu Car-Audio, gdzie z pewnością pomogą wyjąć radio. Radio nie trzyma ustawień po wyłączeniu zapłonu Jeśli zmieniliśmy radio na inne tzn nie montowane seryjnie w naszych Opelkach. Może się zdarzyć że nie będzie trzymało ustawień. Należy wówczas zamienić miejscami kable 4 i 7 które przychodzą do kostki A. Obecnie często ,,przejściówki" są do takiej zamiany przygotowane. Możliwe też będzie korzystanie z radia przy wyłączonym zapłonie, jeśli posiada taką opcję. Można też zmostkować te kable i podpiąć do stałego +, ale będziemy musieli włączać je ręcznie i pamiętać o wyłączeniu przed opuszczeniem samochodu. Gaśnie data na wyświetlaczu Po instalacji nowego radyjka może zdarzyć się że gaśnie nam data na wyświetlaczu. Należy wówczas po upewnieniu się że nie posiadamy wzmacniacza antenowego przeciąć kabel 5 który dochodzi do kostki A. Jeśli jednak posiadamy taki wzmacniacz, należy odszukać tego przewodu przy wyświetlaczu. Pamiętać należy też, o właściwym zaizolowaniu przeciętego kabla. Pomocne schematy schemat połączeń sterowanie z kierownicy źródło: http://studio24.prv.pl/ Pomocny temat przy zmianie radia na nieoryginalne http://forum.opel24.com/topic/35042-nieoryginalne-radio-a-data-na-wyswietlaczu/
  28. 1 punkt
    Niestety,ale wprost przeciwnie.Im mniejsze ET,tym większy rozstaw.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.