Skocz do zawartości

Ranking użytkowników

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 01.02.2021 uwzględniając wszystkie miejsca

  1. Problem rozwiązany, sprawa dość błaha..okazało się że nieszczelne jest łączenie downpipe z turbiną, poprzedni mechanik gdy ściągał downpipe zrobił to po druciarsku i puszczała spaliny właśnie na tym łączeniu, oprócz tego sprawdzony wg, podciśnienia, szczelność dolotu i wszystko sprawne, a na zdjęciu pokaże gdzie konkretnie była nieszczelność
    2 punkty
  2. Sprzęt zdał egzamin, dobrze zardzewiałe nakrętki poszły bez kłopotu. Tylko było słychać jak ruda "pęka"
    2 punkty
  3. Witam ponownie w celu opisania rozwiązania mojego problemu z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach i lekkim szarpaniu podczas jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie. A zatem po przeprowadzonej diagnostyce serwisowej dokonaniem pomiarów i charakterystyki pracy podzespołów tj. Sondy lambda, przepływomierz, zawór par paliwa oraz listwy zapłonowej DIS i świec zapłonowych postanowiłem zadzwonić do serwisu w mieście Reda gdzie prowadzą naprawy i programują sterowniki opel. W internecie jest dużo opisów na temat usterek tych sterowników silnika Siemens itp. Było to najlepszym rozwiązaniem
    2 punkty
  4. Wymieniłem wiązkę na nową. Koszt wiązki GM to 180 zł + spinki. Trzeba było wypiąć jedną wtyczkę w klapie, drugą w słupku tylnym pod plastikiem i jedną w lampie stop na środku. Dobrze poradziłeś adam1954, żeby poprzywiązywać sznurkiem wiązki przed wyjęciem. Wsunięcie nowej w takiej sytuacji nie sprawiło kłopotu. Zamieszczę fotki, jakby ktoś chciał wymieniać u siebie. To słupek tylny a to w klapie bagażnika i ta w lampie stop na końcu. Dzięki jeszcze raz za podpowiedzi.
    2 punkty
  5. Może z 5kkm na razie mam, bo po drodze miałem remont (tłoki popłynęły) i mam małe kłopoty z doładowaniem. Zmiany - może ciut lepiej biegi wchodzą. Ale ja mam M32, więc inna konstrukcja. Żona ma Z18XE i F17 jak dobije do 150kkm, to zmienię tez olej, ale zaleję to, co do kosiarki lałem, szkoda kasy na fuchsa do skrzyni, która się nie psuje.
    1 punkt
  6. Z interfejsów na smartfona polecam Vlinkera, lub OBDLinka, mi na aplikacji kolegi Pinga z forum insigni- OPL_Monitor widzi wszystkie moduły, które pokazuje opcom, iCary pokazują mniej sterowników (u mnie 4sterowniki). Screeny dla porównania.
    1 punkt
  7. Znalazłem w 2min, po linku od Adama i w katalogu przewody paliwowe i osprzęt, pod oznaczeniem silnika Z13DTH. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/g/0/16-1/ Tutaj masz w tabeli pod nr 2. 58 20 489/13117378. Katalog dobra sprawa, tylko trzeba się rozeznać co gdzie jest.
    1 punkt
  8. Ok tak więc po trudach z geometria itd i krzywo stojąca oraz jeżdżąca corsa udało się powodem wszystkich bolączek opisywanych w temacie były amortyzatory nie jestem w stanie jednoznacznie określić które czy tylne czy przednie ponieważ wymieniłem wszystkie kompletami po ponownym zrobienie geometri tym razem z kalibracja czujnika skrętu auto prowadzi się jak po sznurku nie ściąga ani nic takiego jedynie wadą jest to że nowe amortyzatory są nowe ... Xd i ciężko się przyzwyczaić do jazdy taczka tak czy inaczej amorki i geometria załatwiły sprawę dzieki
    1 punkt
  9. Poszukaj tutaj https://opel.7zap.com/pl/car/a04/ Katalog części możesz wpisać Vin i znajdziesz nr. części.
    1 punkt
  10. Żadna astra G w dieslu nie miała pompy podającej w baku. Wymieniłeś filtr a śrubkę która orzykrecasz pokrywkę na sto procent dokreciles mocno. I pokrywka się krzywi i ciągnie powietrze. Na pokrywce masz napisane ile niutonów siły masz użyć. Oczewiscie zalej filtr paliwa. Próba odpalenia i za trzecim razem powinien zagadać. Potrzymał na gazie to się napełni układ i odpowietrzy.
    1 punkt
  11. Dobra udalo mi sie to skończyć, bezpiecznik instaluje się tam gdzie orginalnie.
    1 punkt
  12. Informacji ciąg dalszy o akumulatorze.... Przegwizdało Podkarpacie ostatnimi czasy od prawa do lewa. Temperatury od prawie -20°C do obecnie 12°C. Jak przysypało śniegiem i dało mrozem, to jakoś się złożyło iż nie odpalałem auta 2 dni a trzeciego dnia rano przy -17°C powóz odpalił bez zająknięcia i nie widać było (ani czuć) by akumulatorowi robiła temperatura jakiś problem. Przez ostatnie 3 tygodnie jazdy raczej też miałem krótkie, typowo miejskie poruszanie się autem (a jako, że mam rozwalony nerw kulszowy to jeżdżę autem nawet 600m do sklepu...) również nie zrobiło wrażenia na akumulatorze. J
    1 punkt
  13. Sprawdź najpierw, który zamek powoduje usterkę. Ja wymieniłem prawy i po kilku dniach znowu zaczęło strzelać zamkami. Potem lewy tylny najpierw nie chciał się otworzyć a potem zamknąć. Okazało się, że to lewy tylny powodował to wszystko pomimo, że strzelał prawy. Kilka dni spokój, potem dwa dni hałasów i znowu spokój. Ale doszedł zamek i został wymieniony. Nie wiem, czy można w jednej przesyłce i za jedną opłatą. Wg mnie cło będzie od każdego. Ale i tak wychodzi 2 zamki i montaż w cenie niższej niż jeden kupiony w kraju w oplu. Mnie wyniosło w sumie z montażem ok.1,1k. A zamek w oplu 1,2k.
    1 punkt
  14. Wyglada na to ze problem rozwiazany. Ponad 200 kilometrow bez wypalania. Przyczyna .... Nieznana, po czyszczeniu egr kolektora dolotu i mapsensora wszystko wróciło do normy
    1 punkt
  15. Jestem po wymianie, na razie pali bez problemu. Poczekam aż temperatura spadnie poniżej zera to napiszę więcej. Pozd Zapomniałem dopisać, miałem oczywiście zamontowany rozrusznik 1,1 kW.
    1 punkt
  16. Witaj. Tutaj masz podobny problem. Poczytaj może pomoże
    1 punkt
  17. pomogło:) 10 min temu wlałęm pojeździłem po garażu podziemnym w bloku już sie nic nie przelewa tylko raz na jakiś czas jak krece do konca kierą to się pompa odzywa ale może to chwilowe bede to monitorował:)
    1 punkt
  18. Problem rozwiązany. Trzeba było wysterować układ na nowo. Chwila w warsztacie i śmiga.
    1 punkt
  19. Auto jutro idzie do mechanika. Wymiana rozrusznika na 1.8kW. Była akcja serwisowa w oplu i wymieniali rozrusznik do 2009 jeśli problemy nie ustepowaly. Opel radził aby mieć akumulator naładowany do pełna i odpalam auto z wcisnietym sprzeglem. I wmawiali , że paliw itp itd. Tym co się awanturowali wymieniali po cichu rozrusznik z 1.1kW na 1.8kW i problem nagle ustępował. CUD. Sprawdź jakiej mocy masz rozrusznik. Jeśli auto do tej pory jeździło bez problemów z obrotami, przyspieszanie itp to pewnie masz to co ja. W przyszłym tygodniu odbieram auto i zdam relację. Jak co potrzeba do wrzucę
    1 punkt
  20. Marcin "AJ" ma z przodu trójkąty, a skoro gość pisze "czy trudno" to o nich pomyślałem - o drzwiach to bym zapytał jak się do nich dobrać.
    1 punkt
  21. Wygląda na serwo nieszczelne .
    1 punkt
  22. Noo, bo coraz wiecej Crossland-ow i Grandland-ow sie pojawia...
    1 punkt
  23. Niezależnie od modelu silnika, należy wyuczyć układ paliwowy po wymianie SCV.
    1 punkt
  24. Witam temat już stary ale opowiem moje doświadczenie z tym autem i spalaniem .otóż przy delikatnej jeździe spalała mi 11.5 l ale naprawdę delikatnej a jak przydusilem to i 15 l ,mechanik kazał mi kupić obudowę filtra paliwa bo było widać że coś było grzebane i że jest mokra ,tak zrobiłem wymiana 5 minut i szok bo teraz żeby spaliła 10 litrów to wręcz nie możliwe udało mi się na spokojnie zejść do 7,8 l na 100 aż sam nie wieże że tyle pali więc jeżeli komuś pali ponad 10 l tzn że ma coś nie tak,dodam że jakis mechanik poprzedniemu wlascicielowi założył puszkę filtra paliwa od 1,9cdti i może
    1 punkt
  25. Nie. Zakres usług taki jak ASO, nie naprawia elektroniki. https://www.google.com/search?q=autodiagnostyka+skalik&rlz=1C1AVFC_enPL904PL904&oq=autodiagnostyka+skalik&aqs=chrome..69i57j33i160.5045j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 https://www.orlymotoryzacji.pl/profile-706104-autodiagnostyka-skalik-tadeusz
    1 punkt
  26. I tak i nie. Nie bo sterownik odpala z mapy paliwa a sondę czyta dopiero gdy ona uzyska ok 300 st. Tak bo uszkodzona sonda źle pracuje a wtedy sterownik dostosowując się do parametrów jej pracy rozwala tąże mapę. Dopiero gdy przekroczy zapisane wartości w mapie wywala błąd Ale ten błąd nie musi być od sondy . Może też być od przepływki. Więc najpierw upewnij się że sonda jest niesprawna a potem sprawdź przepływkę Tym bardziej że obydwa te urządzenia są zasilane tym samym przewodem plusowym po stacyjce
    1 punkt
  27. Ok Pasek czy łańcuch wsio rawno. Przy łańcuchu jest trochę wiecej roboty, ale niestety podwójne płacenie. A i należy pamiętać że co jest drogie to jest tanie bo dłużej wytrzyma. Ale Twoje auto ,Twoja decyzja Ja mam koszty mniejsze i mógłbym sobie na takie coś pozwolić bo robię sam.
    1 punkt
  28. Zapomniałem dodac iz wymiana scv rozwiązała problem.
    1 punkt
  29. Tarcze są zwykłe, wentylowane z TRW. Abstrahując, auto było dziś u mechanika, dałem rano samochód, po pracy odebrałem. Sprawdził zacisk lewy przód skąd wydawało mi się, że słyszę piski, zacisk w dobrym stanie, tłoczki, prowadnica, wszystko dobrze, więc przeszedł do tylnego zacisku z lewej strony, z którym to właśnie okazało się, że jest problem..Zapieczone były prowadnice i to mocno zapieczone. Profilaktycznie wyczyścił i nasmarował wszystkie 4 zaciski i prowadnice itp. Jadąc od mechanika nie słyszałem już żadnych pisków, więc myślę, że problem rozwiązany. Ogólnie powiedział, że tarcze w s
    1 punkt
  30. Ten silnik, to rozwiercone 1,6, więc jak ugrasz 10KM to dużo. Po prostu nie ma materiału na robotę. Inny silnik - nie musi to być vectra b. Może być omega, może być astra F, G nawet H Może być zafira A, czy B. Zależy co umiesz. Bo mechanik ci zrobi, ale robocizna poszybuje X2 albo 3. Ja miałem corsę B 94 rocznik. I włożyłem Z20LET z Zafiry A. Się chce to się da. A nie będę teraz wróżył, że to to to i tamto jest do zmiany, jak nie wiem , co kombinujesz. Sam nie robisz, to nie wiem, czy to opłacalne. Kup to, co potr
    1 punkt
  31. Jak się ociepli to weź tą wiązkę wymień na nowe przewody. Kostka jedna jest na słupku jakieś 10 cm poniżej dachu a druga w klapie. Do tej w klapie przywiąż sznurek bo potem będzie ciężko wciągnąć ponownie wiązkę To co teraz zrobileś będzie się łamało. Ta wiązka jest za krótka i napięta jak struna
    1 punkt
  32. On jest od autoalarmu .Nie wiem czy masz go zamontowanego czy nie Zasila ten przekaźnik
    1 punkt
  33. Po pierwsze nie ta przelotka Tutaj masz przecież tylko wężyk do sprysku. Lewa przelotka I wyjmij bezpiecznik 13
    1 punkt
  34. Auto zrobione. Silnik rozebrany. Okazało się, że był pęknięty pierścień na pierwszym cylindrze. Uszkodzona była też uszczelka pod głowicą i odrobinki wody dostawały się do 1-go i 3-go cylindra (chyba dobrze zapamiętałem). Nieszczelna chłodniczka spalin - ominąłem ją. W chłodniczce oleju też widziałem krople wody. Teraz wszystko zrobione: -10stC i pali od strzała. Troszkę dymi spod korka wlewu oleju - ale to już nie jest "parowóz" jak wcześniej
    1 punkt
  35. Rozmatowalem wszystko, kod to EQ24434884, może komuś info się przyda.
    1 punkt
  36. Jakoś się zebrałem do zdjęcia wydechu. Bo podejrzenie padało na to, że gorący wirnik zaczepia o kolektor wydechowy - miałem tak w kosiarce po regeneracji turbiny, musiałem 0,5mm podkładkę dać pod turbinę żeby działała. Tylko, że w kosiarce to od razu wyłapałem, a w astrze na zimno wszystko sie kręci bez oporów..... No ale wyczyściłem z nagarów, sadzy i rdzy gniazdo w kolektorze, zrobiło sie luźniej. Przyszło do dolania płynu chłodzącego, bo jakies 2 setki przy okazji roboty mi uciekły i zonk. Odkręciłem korek zbiorniczka a wkład został hihiih. Wróciłem do doma z z
    1 punkt
  37. Tam tez masz wyposazenie. Końcu tabelki klikasz w wiecej informacji
    1 punkt
  38. Marcin 83 więc dziękuje, kupiłem pod numerem 790 7168 971 szybka przesyłka za pobraniem. Wymieniłem Przekaźnik 90 376 399 świece grzeją auto działa. Dzięki wszystkim za pomoc
    1 punkt
  39. https://opel.7zap.com/pl/car/x01/p/1/30-0/#1 Nr 1
    1 punkt
  40. Poczytaj ten dział do którego przeniosłem Twój temat
    1 punkt
  41. Pomysłowe, nie chce krakać ale podczas kolizji/wypadku/dachowania takie listwy rozlecą się na kawałki a są tuż nad głową. Przy zderzeniu występują spore przeciążenia/naprężenia konstrukcji. Dla przykładu wrzucę zdjęcia znajomego, który miał dachowanie z prędkości 60-70km/h. Trasa to łuk w lewo z górki, z delikatnym podbiciem w połowie górki. Nie trzeba szybko jechać aby zaliczyć porządnego dzwona, zarzuciło tyłem na podbiciu i nie opanował już sytuacji (warunki pogodowe słabe), a jest to jeden ze znanych mi kierowców, którzy mają dryg do kierowania. Ale i czasem rajdowiec bywa omylny...
    1 punkt
  42. U mnie w Corsie C z 2002 roku jest już trzecia stacyjka... Jak się zablokowała to kluczyk wchodził w nią bez żadnego oporu i nie dało się przekręcić. A stacyjkę zamawiałem w ASO i kosztowało to o ile dobrze pamiętam około 300 zł. Jest ona dorabiana pod kluczyk i na nową czekałem około tygodnia. _________________________ Oczywiście chodzi mi o sam wkład do stacyjki.
    1 punkt
  • Biuletyn

    Zapisz się do naszego biuletynu

    Zapisz się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.