Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 22.08.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  2. 1 punkt
    Witam wszystkich chciałbym się podzielić informacją dla wszystkich którzy mają problem z siłownikiem klapki wlewu paliwa że można zamontować siłownik od auta marki SAAB 9-3 2005r Sedan.Jedyne co trzeba zrobić to przełożyć końcówkę rygla prosta sprawa bo jest wciśnięta.Koszt na znanym portalu aukcyjnym 20zł.Zamontowałem u siebie i pasuje.
  3. 1 punkt
  4. 1 punkt
  5. 1 punkt
    Wystarczy podważyć w miarę ostrym śrubokrętem i samo wyskakuje. Tylko z wyczuciem bo to plastik. Pod spodem jest gumowa membrana a pod nia malutka sprężynka. Nic skomplikowanego. Ja użyłem sylikonu wysokotemperaturowego ktory wczesniej posłużył mi do uszczelki pod klawiaturą. Jak narazie zrobilem 30km i jest spokój
  6. 1 punkt
    Panowie miałem ostatnio problem ze świecami żarowymi. Błąd urządzenia wstępnego nagrzewania. Sterowniki miał odlutowane dwie blaszki które działają jako zabezpieczenie termiczne pod wpływem zbyt długiego nagrzewania świec prowadzi do odlutowania się tych że blaszek. Z początku znalazłem rozwiązanie tego problemu i przylutowałem je z powrotem. Jednakże po ponownym podłączeniu sterownika radiator na obudowie strasznie się grzał i tranzystor się przepalał. Przewody jak najbardziej ok. Więc jeśli u kogoś pojawia się błąd urządzenia wstępnego nagrzewania to w pierwszej kolejności należy rozebrać sterownik przylutować blaszki które są odlutowane. Jeśli problem będzie nadal występował komplet świec zapłonowych ja użyłem Boscha takie mailem fabrycznie. Jeśli nadal mamy problem należy kupić używkę sterownik lub zamiennik tranzystora BUK. Mam nadzieję że pomogłem bo wiele osób boryka się z tym problem i nie wie tak naprawdę co należy zrobić w pierwszej kolejności.
  7. 1 punkt
    Przepraszam że odzywam się dopiero teraz,ale walczyłem z tymi błędami samochód w poślizgu i błąd ciśnienia atmosferycznego do momentu w którym przypomniałem sobie że w maju zamontowałem dodatkowy przewód masowy,po demontażu błędów brak,przed tym kablem wyczyściłem czujnik doładowania,wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania który dzięki WAM wiem gdzie się znajduje nad kolektorem wlotowym,alternator i nic dopiero po demontażu tego dodatkowego przewodu pomogło.Mam pytanie może ktoś jest elektrykiem lub elektronikiem co miał za znaczenie ten dodatkowy przewód że wywalało te błędy?. Dziękuje i pozdrawiam,wszystkim tym którzy pomogli i tym którzy odpowiedzą na moje pytanie.
  8. 1 punkt
    Teraz ja dołoże swoje trzy grosze Czytałeś to https://doopla.pl/pl/p/Zestaw-srub-klamki-bagaznikowych-Astra-H/58745
  9. 1 punkt
    Słabo szukałeś... https://opel.7zap.com/pl/car/a04/b/10/3-2/#10X
  10. 1 punkt
    Problem został rozwiązany. Winny okazał się moduł i sterownik wiatraków. Ukryty jest pod podszybiem. Dziękuję za pomoc.
  11. 1 punkt
    No to gitara. Ale i tak szukaj taśmy, to jest cześć pracująca, a nie statyczna, więc kiedyś pęknie.
  12. 1 punkt
    Kolego Kruk - Grzegorz (ja37) dobrze ci proponuje - bo sama taśma też może być uszkodzona. Jak pisałem wcześniej - wymiana taśmy - inną opcją jest wpięcie wyłącznika dodatkowego do klaksonu. Tylko rada - przynajmniej wyjmij kluczyki ze stacyjki grzebiąc przy poduszczę powietrznej i taśmie. I jeszcze prośba - nie cytuj postów - a pisz pod spodem odpowiedz bo się trochę śmieci temat.
  13. 1 punkt
    Jak masz poduchę w kierownicy to wine może ponosić taśma pod kierownicą. Trzeba by było znaleźć przewody od taśmy do sygnału (pod osłoną kolumny) i sprawdzić czy jak połączysz z masą sygnał się odezwie.
  14. 1 punkt
    Ze stacyjką pewnie zmieniłeś też kluczyk. Przełóż pestkę ze starego i będzie ok.
  15. 1 punkt
    Tutaj będzie problem. Kiedyś Beny chyba pisał że w twoim się go nie da wyprogramować.
  16. 1 punkt
    Tech przez Tisa. Tak to jakoś szło
  17. 1 punkt
    W Anglii można względnie tanio kupić używane stacje Chargemaster Homecharge, występujące też pod nazwami Polar i British Gas. Mowa o tych najmniejszej mocy - jednofazowych 3,7kW/16A, takie z kablem Type 1 da się kupić poniżej 500zł, te z gniazdem jak powyższa ciut droższe - z 700zł trzeba mieć. Te z gniazdem można łatwo i małym kosztem (nawet i 40zł) przerobić na trójfazowe - wystarczy tanio dorwać używany stycznik dwupolowy na 20A (Allegro, OLX). Tu wykorzystałem stycznik trójpolowy 40A - pozostałość z jednego z przerabianych na trójfazowe Roleców. Oprócz niego potrzebne były kawałki przewodu 6mm2 (tu czarny i czerwony), dwa kawałki cienkie (nawet 0,5mm2 będzie OK, tu niebieski i brązowy), końcówki zaciskowe na przewody i dwie opaski zaciskowe do umocowania stycznika. Godzina pracy i stacja z nieciekawej powszechnej 3,7kW/16A zmieniła się w 11kW/3x16A budzącą już zainteresowanie właścicieli samochodów z trójfazową ładowarką jak europejska Tesla, Renault ZOE, nowe BMW i3 itd. Oczywiście wszystkie funkcje i zabezpieczenia oryginalnej stacji nadal działają - jest ona w pełni bezpieczna w użytkowaniu.
  18. 1 punkt
    U mnie w Mery mam większe okienko i martwe pole dało o sobie znać kilkukrotnie. Są momenty że mimo okienka nie widać pieszego a czasem nawet samochodu pod kątem jadącego.
  19. 1 punkt
    Uszczelka pod pokrywą rozrządu. Na zdjęciu największy środkowy kanał w kształcie trapezu. Widać w prawym dolnym narożniku rozwulkanizowaną gumę i to tamtędy może cieknąć. To jest kanał wodny pompy wody, a wokoło jest obszar w którym pracuje łańcuch. Cokolwiek się wydostanie poza kanał wodny, spłynie do misy.
  20. 1 punkt
    Z tego co pamiętam, to nierozerwalne ze sobą są ECM+sterownik pompy+pompa. Baaaaaardzo dawno nic przy takim silniku nie robiłem, więc siłą rzeczy niewiele mam do powiedzenia.
  21. 1 punkt
    Ale do samego komputera podłaczając nic się nie uwali. Pisałem żebyś nie podpięty do samochodu podpiął do komputera i w ustawieniach sprawdził wersje.
  22. 1 punkt
  23. 1 punkt
    Błąd od wskaźników Najpierw jest zalecane reset i ponowne zaprogramowanie zestawu do ECU Jeżeli to nie pomoże to zalecane wymiana zestawu wskaźników
  24. 1 punkt
    Zgłaszając nieszczęśliwy wypadek masz szansę uzyskać jedynie odszkodowanie z własnej polisy na życie i zdrowie (dotyczy ubezpieczonych), a wypłacone świadczenie zależy od sumy ubezpieczenia (za każdy 1% trwałego uszczerbku na zdrowiu wypłacana jest określona umową kwota). Jeśli jednak do zdarzenia doszło np. w wyniku stoczenia się zaparowanego na pochyłości terenu samochodu i pieszy chcąc uniknąć najechania potknął się i upadł doznając złamania ręki, to mamy do czynienia z wypadkiem komunikacyjnym. W takim zaś przypadku poszkodowany może liczyć nie tylko na odszkodowanie z własnego ubezpieczenia zdrowotnego, ale także z OC właściciela pojazdu, przy czym do wysokości świadczenia wchodzą wtedy: odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu, zwrot kosztów opieki nad chorym, leczenia, rehabilitacji i dojazdów na zabiegi, utracone dochody (na L-4 nie dostaje się pełnej pensji), odszkodowanie powinno też uwzględniać brak możliwości realizacji planów życiowych (udział w zawodach sportowych, wyjazd na urlop, szkolenie itp).
  25. 1 punkt
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?

    Zapisz się
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.