Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 27.12.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Jestem już po naprawie . Okazało się ,że pętla immo pod kierownicą ma procka motoroli który padł . Przez niego idzie linia CAN. Podłożyłem używaną pętlę i komunikacja poszła. Gość wylutował procka i wyciągnął mi kod z ten nowej pętli . A później zresetowałem IMMO i dopisałem kod i klucze - posżło . Pojazd odpalił . Dzięki wszystkim za zaangażowanie . Temat można zakończyć
  2. 2 punkty
    tak wiec jak prosiles musisz otworzyc skrzynke na podszybiu tam jest przekaznik ... i tak ja ADAM1954 pisze 14 przekaznik a na moim schemacie ten sam oznaczony k56
  3. 1 punkt
    Po wymianie wszystko działa jak należy. Ładnie szybko się nagrzewa do 105. Przy okazji płukanka układu chłodzenia z liqui moly. Nowy płyn zalany od K2 Cooler G12. Można zamknąć:)
  4. 1 punkt
    Cześć, Dziękuję za zaangażowanie. Okazało się, że Panowie ze sklepu doopla namierzyli u siebie na magazynie ten element Koszt zawrotny 1,5 zł brutto. Jak przyjdzie mi część wpiszę dla potomności jaki ma numer.
  5. 1 punkt
    Akumulator jest ważnym elementem samochodu, który ma określony okres trwałości. Planując wymianę tego urządzenia warto zwrócić uwagę na produkty polskiego producenta. Firma Volt jest znaną marką akumulatorów działającą na rynku w 2012 roku, która stale poszerza swoją ofertę o nowoczesne produkty. Produkcja akumulatorów Volt obejmuje baterie do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, ciągników, łodzi i kamperów. Hurtownia akumulatorów AKBA zajmuje się dystrybucją tych akumulatorów, dlatego zakupu mogą dokonać zarówno osoby prywatne i firmy. Czym charakteryzują się akumulatory Volt? Akumulatory Volt Batterien stanowią klasyczny przykład racjonalnego wykorzystania nowoczesnych technologii i charakteryzują się optymalnym stosunkiem rozsądnej ceny i wysokiej jakości. Na podstawie charakterystyki zużycia energii przez samochody, zostały zaprojektowane, aby zapewnić niezawodność działania. Głównymi cechami, którymi wyróżniają się akumulatory Volt jest bezawaryjność, możliwość długiego użytkowania. Producent udziela gwarancji na 2 lub 3 lata mając świadomość niezawodności swoich produktów. Te urządzenia są produkowane przy zastosowaniu wszelkich norm związanych z ochroną środowiska, poza tym uzyskały konieczne atesty. Bardzo istotną cechą przemawiającą, za jakością tych urządzeń, jest bezobsługowość podczas ich użytkowania oraz zastosowanie systemów przeciwwybuchowych. Każdy właściciel samochodu może wybrać model odpowiedni do swojego pojazdu, bez względu na to czy będzie jeździł nim tylko po mieście czy auto będzie pracowało w trudnych warunkach. Modele akumulatorów Volt sprzedawane w hurtowni AKBA Akumulatory Volt występują w wielu modelach i spełniają różne zadania: Akumulatory VOLT PROfessional Akumulatory VOLT Agro Akumulatory VOLT Marine Akumulatory VOLT Energy Dual Akumulatory VOLT High Performance Akumulatory VOLT Silver Premium Akumulatory VOLT EFB Akumulatory VOLT Truck HD. Akumulatory VOLT PROfessional dostępne w hurtowni Akba Poszukując akumulatora do jazdy samochodem w ekstremalnych warunkach model akumulatora Volt PROfessional będzie optymalnym wyborem. Te urządzenia zapewniają rozruch silnika nawet w bardzo niskich temperaturach i mogą być użytkowane w pojazdach wymagających dużego poboru mocy rozruchowej. W tym typie baterii zastosowano technologię Ca/Ca, co razem z pozostałymi cechami powoduje spełnienie wszystkich norm i standardów branży motoryzacyjnej. Akumulatory VOLT PROfessional posiadają zabezpieczenia przeciwwyciekowe, gwarantując bezpieczną pracę bez awarii w przypadku nawet dużych przechyłów. Urządzenia wyróżniają się stopami ołowiu, które posiadają lepszą odporność na korozję i wyposażeniu w praktyczny wskaźnik stanu naładowania baterii. Bardzo ważną dla wielu kierowców informacją, jest przystosowanie akumulatorów Volt do systemów Start Stop, które zmniejszają emisję spalin do atmosfery (do 10%), przy ograniczeniu zużycia paliwa w samochodzie do 15%. Głównymi walorami akumulatorów VOLT PROfessional jest zastosowanie: Technologii wapniowa Ca/Ca, która gwarantuje dłuższy okres działania bez doładowywania i utraty parametrów. Maksymalna efektywność pracy dla bardzo dużych wymagań do 10 000 rozruchów silnika Gwarancja użytkowania urządzenia w warunkach ekstremalnych temperatur Wysoki i stabilny prąd rozruchu przez cały czas użytkowania Niska zdolność rozładowania. Akumulatory Volt EFB w ofercie dystrybutora Akba Kierowcy, który potrzebują baterii rozruchowej z system Start-Stop, mogą wyposażyć swój samochód w akumulator Volt EFB. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku posiadania w pojeździe dużej liczny urządzeń pobierających prąd. Ten model wyróżnia się: Dodatkiem węglowym posiadającym znaczenie w przypadku działania elektrod Elektrody dodatnie mają oryginalną konsystencję masy czynnej i dodatek membrany semi-syntetycznej Wysoki poziom bezpieczeństwa bez względu na rodzaj pokonywanych terenów oraz ich długości Wysoka stabilność i hermetyczność. Baterie z serii EFB wyposażono we wkładki, które chronią akumulator przed wybuchem. Akumulatory Volt Truck HD do zakupu w hurtowni Akba Akumulatory Volt Truck HD zostały wyprodukowane dla samochodów oraz maszyn, które muszą pracować w ciężkich warunkach pogodowych. Dlatego poszukując baterii do funkcjonowania przy dużej eksploatacji można wybrać ten produkt.Ten model wyposażono w wydajne podzespoły, dzięki czemu osiągnięto sprawny rozruch silnika w przypadku wystąpienia niskich temperatur. Ponadto akumulatory Volt Truck HD gwarantują do 10 tysięcy rozruchów silnika, w każdych warunkach środowiskowych.To, co wyróżnia baterię to wydłużona żywotność i niska zdolność rozładowań a także przechowywanie bez potrzeby systematycznego doładowywania. Urządzenie nie traci ważnych parametrów technicznych w okresie zimy i długiego czasu przechowywania.
  6. 1 punkt
    Ja wymieniłem swoją przy 260tys.km, w sumie już kupiłem to było słychać jej koniec żywota. I po pół roku kaput. I to był oryginał GM, nie słuchaj wszystkiego co mówią, a jak ktoś jest pazerny i kupuję zestaw za 1000-1200zł, zamiast za min. 1600-1800zł. To się wysypują takie szmelcowate zestawy. Albo Luk albo Sachs nic innego, chyba że sztywne Valeo, jeśli chodzi konkretnie o silnik 1.9CDTI 100-150KM. Ceny zestawów się trochę różnią i są tańsze do skrzyni M32, do F40 droższe. Jak dobrze użytkujesz to i może dolecieć do 300tys.km i dalej będzie sprawne. Mity i kity, każde auto to indywidualna historia i zawsze jest lepiej jak posiadało mniej właścicieli.
  7. 1 punkt
    Poszukaj tutaj - https://opel.7zap.com/pl/car/
  8. 1 punkt
    Witam, auto naprawione. Przekaźnik jest od klimatyzacji i pod przekaźnikiem było zwarcie, które rozładowywało akumulator. Zamykam temat, pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
  9. 1 punkt
    Pompa wody była do wymiany, ułamany ząbek.
  10. 1 punkt
    Tak się dzieje jak jest problem z masami, od tego bym zaczął. Bezpieczniki masz w kokpicie po prawej stronie - trzeba otworzyć drzwi prawe przednie (zaślepka). Z tego co piszesz to mam podejrzenie że może być problem z wiązką kokpitu - możliwe że są tam braki izolacji. Na 5 biegu bezpiecznik automatyczny (49 w kabinie) bardzo szybko wyłączy ci wiatrak, potem trzeba dość długo czekać zanim ponownie pojawi się napięcie. Prześlij adres mejlowy to dostaniesz schematy i rozmieszczenie kabli i złączy. Są po niemiecku ale dasz radę.
  11. 1 punkt
    W wykazie są podane kolory przekaźników i po tym dojdziesz co to za jeden.
  12. 1 punkt
    Nigdzie nie ma opisu przekaźników . Jedynie zostaje koledze zakupić cos takiego https://www.downloadworkshopmanuals.com/index.php/8-workshop-manuals/236-vauxhall-meriva-service-repair-manual
  13. 1 punkt
    A może tu https://opel.7zap.com/pl/car/s10/p/9/ po wpisaniu nr VIN będziesz miał konkretnie swój samochód.
  14. 1 punkt
    Witam. Zaglądałeś tutaj ? https://www.google.pl/amp/s/www.autogenius.info/pl/opel-meriva-a-2010-bezpieczniki-schemat/amp/ https://bezpieczniki.net/opel-meriva-b-2012-2016-bezpieczniki-schemat/ Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  15. 1 punkt
    Chyba czasem warto ruszyć tyłek z domu i pomajstrować w samochodzie Co się okazało? Ta rurka na zdjęciach była niepodpięta z tym urządzeniem. Kiedy go wpiąłem wróciły do normy obroty. Zabezpieczyłem to trytką by następnym razem nie wypadł kabel. Pozdrawiam. Temat do zamknięcia!
  16. 1 punkt
    I to jest podstawa przy sprawdzaniu. Nie ma tylko jak piszesz sterownika świec . Jest sterownik silnika który steruje elektronika silnka. Ale wydaje mi się że podstawą w tym wszystkim jest U0100 Jak sterownik źle widzi wszystko to moga wypadać inne błędy np. P0300. Więc gdy zdejmie wtyczki od sterownika to powinien ,,poprzedzwaniać ,,przewody i poprawić styki.
  17. 1 punkt
    Dzięki za odpowiedzi. Ostatecznie wymiana samego bezpiecznika 14 załatwiła sprawę, wszystkie błędy zginęły, check zgasł
  18. 1 punkt
    Witam. Przepraszam że tak długo nie odpisałem lecz tak jak wyżej opisałem sytuację przecieku tak też się sprawdziło. Od maja minęło sporo czasu dodam tylko że te otwory nie wiem dla czego udało mi się przy 3 próbie uszczelnić idealnie i nic już nie leci. Lecz już przy pierwszej próbie uszczelnienia tych otworów pod przekaźnikami w których stała mi woda, sprawiło że wody w środku dużo dużo mniej było i już wiedziałem że to dobry trop. Być może miałem z tym komplikacje gdyż nie demontowalem skrzynki przekaźników przez co mogłem nie dokładnie uszczelnić otwory. Za każdą kolejną próbą zrywałem wcześniejszy nałożony klej do szyb i od nowa zaślepiałem. Jak pisałem wyżej za 3 razem udało mi się idealnie uszczelnić i już od pół roku mam założona wykładzinę i jest sucho :-) W otworach pod przekaźnikami stała woda i prawdopodobnie przegniło coś wewnątrz i woda powoli się sączyła. Radzę też uszczelnić spawy w okolicy tych otworów. Pozdrawiam.
  19. 1 punkt
    ok. Auto dzis odebralem od mechanika. naprawa niecale 1300 mechanik wymienil: - wklad katalizatora (bo byl caly rozsypany) - cewke zaplonowa - przeplywomierz Wracajac od mechanika do domu - 2 km, wszystko pieknie chodzi, i miejmy nadzieje ze jak pojade w niedziele do roboty to rowniez tak pieknie bedzie chodzic;) Pozdrawiam
  20. 1 punkt
    Dziś dostałem dobrą radę co do mikro-styków, żeby piny przesmarować wazeliną techniczną i postarać się dodatkowo zaizolować tak aby nie dostawała się wilgoć i żeby styki nie śniedziały (dotyczy kostek łączeniowych), ponoć to poprawia i zabezpiecza takie łączenia. Sam osobiście sprawdzę na zamku klapy tylnej w mojej Vectrze C, bo co któreś otwarcie lubi się przyciąć, a kilka miesięcy temu był robiony Przy okazji wczoraj zaglądałem do zamka w tylnej klapie, czemu mikrostyk zacinał się? Bo siedział luźno w obudowie przycisku otwierania, przy zamykaniu po prostu się przesuwał i nie był do końca wciskany na tyle żeby zamknąć obwód który steruję otwieraniem zamka Zastosowałem coś na zasadzie wkładki plastikowej z dwóch stron tak aby czujnik nie uciekał (klin z kawałka trytki)
  21. 1 punkt
    Oczywiście i niestety jest Tu link do stronki zapożyczony: https://nemigaparts.com/cat_spares/epc/opel/s10/p11/14/ Jak się nie mylę to nr 5 z obrazka Przypadkowo kozacka stronka do przeglądania dla forum https://nemigaparts.com/ coś podobnego do katalogu strony: https://opel.7zap.com/pl/car/
  22. 1 punkt
    Ja cię rozumiem. Ty wiesz co z czym się je. Ale nie wiesz w jakim stanie jest jego auto. Teraz odpala a za miesiąc może przestać. Potem będzie pisal co z tym zrobić bo mu auto nie pali albo inne tego typu problemy zapominając dodać że nie ma jednej świecy. Ludzie będą się produkować niepotrzebnie.
  23. 1 punkt
    Dla tych co zmieniaja skrzynie po awarii jesli nie znajdziecie takiej samej czyli f17c419 to mozna wlazyc f17 w zasadzie kazda u mnie weszla od astry g f17c384 jest ok
  24. 1 punkt
    Forumowicze posiadam Opcoma w wersji 1.64, wcześniej 1.59. Z dnia na dzień przestał działać i nie było widać sterowników usb, instalowane na nowo nic nie dały, od razu z marszu jakby Windows odrzucał przyjęcie każdego sterownika. Tak się męczyłem próbowałem na różnych wersjach, nikt nie był w stanie powiedzieć co się dzieje, na Netbooku z systemem XP działa bez zarzutu, co się okazało u mnie na Windows 7 64bit, trzeba wyłączyć czasowo, albo na stałe: Weryfikację podpisywania sterowników w Windows typu 7/8/10. Po tym zabiegu Opcom śmiga jak poprzednio Wystarczy wpisać w Google i poradników jest masa jak to zrobić, poprzez wiersz poleceń albo przy uruchamianiu systemu wciskając klawisz F8.
  25. 1 punkt
    Monitoring GPS wykorzystywany jest we flotach samochodowych nie tylko do śledzenia trasy przejazdu samochodów – coraz więcej przedsiębiorców korzysta z nich także do zwiększania firmowych oszczędności optymalizujący trasy przejazdu oraz umiejętności kierowców. Monitoring GPS to część tzw. telematyki, czyli zestawu rozwiązań umożliwiającego zarówno lokalizowanie pojazdów, jak i kontrolowanie na bieżąco licznych parametrów dotyczących ich stanu technicznego. To jednak niejedyne użyteczne zastosowania, jakie może mieć śledzenie pojazdów. Przyjrzymy się obszarom w jakich systemy GPS mogą przyczynić się do poprawienia firmowych finansów. Pozytywna motywacja Telematyka z monitoringiem GPS włącznie używana jest przez przedsiębiorstwa logistyczne do motywowania kierowców do bezpieczniejszej i wydajniejszej jazdy. Polega to na dostarczaniu im pozytywnej motywacji. Lokalizacja pojazdów jest obecnie na tyle precyzyjna, że pozwala na kompilowanie danych dotyczących stylu jazdy kierowcy (maksymalna prędkość, częstotliwość gwałtownych hamowań itp.), więc kierowcy mogą być nagradzani za poprawianie swoich wyników w kwestii ekonomii oraz bezpieczeństwa jazdy. Lepsi kierowcy to zaś oszczędności związane z mniejszym zużyciem paliwa oraz mniejszymi kosztami ponoszonymi w związku z naprawami spowodowanymi stłuczkami. Szybka interwencja Lokalizator samochodu jest opłacalny zwłaszcza dla przedsiębiorstw przewożących szczególnie cenne produkty oraz towary. Pozwala od razu namierzyć samochód w przypadku jego kradzieży, a także interweniować w sytuacji, gdy zachowanie pojazdu wyda się podejrzane. W tej kwestii przydatna jest funkcja geofencingu, informująca osoby zarządzające flotą w momencie, gdy auto wyjedzie poza ustaloną wcześniej strefę (np. standardową trasę przejazdu). GPS jest też ogromnym wsparciem w przypadku gdy uruchomiony zostanie w pojeździe tzw. przycisk paniki, dyskretnie powiadamiający policję i agencję ochrony o niebezpiecznej sytuacji. Dzięki nim interwencja jest szybka i precyzyjna, a wszelkie straty finansowe zminimalizowane. Taniej i wydajniej Warto mieć też na uwadze ogromną rolę, jaką monitoring GPS odgrywa w kwestii optymalizacji trasy przejazdu. Analiza informacji zgromadzony przez systemy takie jak lokalizacja pojazdów umożliwia ustalenie, czy opracowana przez zarządzające flotą osoby jest efektywna oraz odpowiednie jej skorygowanie pod względem takich kwestii jak prędkość przejazdu czy spalanie paliwa. Najnowocześniejsze systemy GPS uwzględniają nie tylko rozkład dróg, ale także natężenie ruchu czy odległości od najbliższych stacji paliwowych. To znacznie ułatwia planowanie wydajnych tras, a co za tym idzie – ekonomiczną, wydajną jazdę. Sprawniejsi kierowcy, większe bezpieczeństwo pojazdów oraz oszczędności na paliwie zapewnione dzięki optymalizacji trasy – to tylko kilka przykładów tego, jakie korzyści finansowe może zapewnić firmie monitorowanie floty GPS-em. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na takie rozwiązanie. Gannet - system do zarządzania flotą pojazdów.
  26. 1 punkt
    Czytałem o takich przypadkach. U mnie nie było żadnego błędu, więc przejście było, ale sygnał był widocznie "oszukiwany". Tak czy siak 500 km zrobione i wszystko działa jak trzeba.
  27. 1 punkt
    W tym katalogu poszukaj, tu jest praktycznie wszystko. Różne wersje nadwozia danego modelu, osprzęty i wiele innych. Kilka minut i powinieneś znaleźć https://opel.7zap.com/pl/car/s10/
  28. 1 punkt
    Tak. Przed wyjazdem do gazownika wyłącz LPG i zrób ok 100-200 km na Pb Wtedy można jechać do gazownika i poprosić go o sprawdzenie instalacji i regulację mnożnika na drodze (od podstaw) Świece się wymienia nie jak trzeba lecz co 15 - 20 tys (przy LPG oczywiście) I na takie jakie przewiduje producent do benzyny. Żadne wynalazki do gazu
  29. 1 punkt
    Wyczep wtyczkę od pompy w baku. Błąd będzie ale nieszkodliwy. Zaopatrz się w dwa wężyki by z tego baniaczka co pisałem podawać paliwo bezpośrednio do pompy CR i powrót też dać do baniaczka. Może być bez żadnego filterka no chyba że się upierasz to daj taki coś jak od motorynki. Ja ostatnio zakupiłem w sklepie po 7 zł tylko z przeznaczeniem że do diesla bo są drobniejsze sitka. Chyba Filtron ps821. Aktualnie mam tak podłączonego tourana już chyba 5 dzień.
  30. 1 punkt
    Corsę kiedyś widziałem z ksenonami unas w ASO. Nie musi mieć spryskow ani poziomowania jeśli jest to zestaw ksenonowy z palnikami nie 35 Wat tylko 25 Wat. Chodzi oto że nie mają wtedy te ksenony tej ilości lumenów czy co tam i nie muszą mieć tego osprzętu. Mycie kloszy jest co któryś tam raz mycia szyb- co 3 czy co 5 przynajmniej przy seryjnym ustawieniu. Tak samo jak czasy działania itp bo jest tam parę różnych ustawień. Jest jeden zbiorniczek na płyn ale większy i dodatkową pompka wysokociśnieniowa.
  31. 1 punkt
    Ja dokładnie nie wiem jak te spryski lamp działają ale na pewno nie przy każdym pryśnięciu szyb. Ale na pewno dosyć mocno pylą drobnymi kroplami/mgłą na szybę reflektora. Generalnie muszą być myte lampy i sprawne poziomowanie gdy są zastosowane lampy wyładowcze - brud powoduje sporą utratę światła ale też zniekształca snop co może oślepiać innych. To tak ja na "chłopski rozum" rozumiem - mogę się mylić. Czy można częstotliwość ustawić nie wiem - ale powinno to być opisane w instrukcji obsługi. Ja do Zosi z google mam na lapku.
  32. 1 punkt
    A może tam są światła soczewkowe są bardzo podobne do ksenonów i nie muszą mieć spryskiwaczy
  33. 1 punkt
    Wpisujesz VIN - wyświetla ci się twoje autko - na końcu tabelki jest przycisk ze specyfikacją fabryczną - trzeba go nacisnąć i się otworzy. Ale faktycznie wychodzi na to że mery z ksenonami ma 2 zbiorniki na płyn. 1 lampy - https://opel.7zap.com/pl/car/x03/p/15/6-0/#1 2 szyba przednia - https://opel.7zap.com/pl/car/x03/p/15/8-0/ Ale oczywiście mogę się mylić. Aśka i Zośka ze spryskami lamp miały zbiorniki 4,5l a bez 2,5l.
  34. 1 punkt
    Zobacz tutaj https://pl.vindecoder.pl/W0LPE6EG7AG038003
  35. 1 punkt
    Kolega wpisze sobie nr VIN - i sam sprawdzi jak autko opuściło fabrykę. - https://opel.7zap.com/pl/car/ Z tego co mi wiadomo - opel montował przy spryskiwanych lampach zbiorniki na płyn o większej pojemności.
  36. 1 punkt
    Nie widziałem Merivy A z ksenonami ale jeśli ma to muszą być spryskiwacze i samo poziomowanie a spryskiwacze muszą być gdzieś pod reflektorami i pod ciśnieniem wyskakują po włączeniu spryskiwaczy szyby tylko nie za każdym razem co 4-5 włączenie tak jest u mnie Ps, zbiorniczek na płyn mam jeden .
  37. 1 punkt
    1. będzie oślepiać jadących z naprzeciwka 2. dowód rejestracyjny poleci za niehomologowane oświetlenie
  38. 1 punkt
    silnik podobny 1.4 8v ;-). Gdyby była w ocynku to bym jeździł do końca swojego ŻYCIA ;-).
  39. 1 punkt
    To to wiem, kolega chyba pisał że jest możliwość regulacji tego pierwszego przerywanego biegu. EDIT: Dobra już to rozkminiłem hehe To dla tych którzy by nie wiedzieli tłumaczę: Wajcha wycieraczek w pozycji 0 i wychylamy ją do góry żeby wycieraczki raz machnęły (nie zapinając żadnego biegu) i od momentu kiedy opadną liczymy sobie czas jak długa ma być przerwa na przykład 8 sekund i wbijamy pierwszy bieg wycieraczek. No i od tego momentu wycieraczki będą sobie machały co te 8 sekund. Jak wyłączymy wycieraczki ustawienie się kasuje i wraca na wartość domyślną. Nie wiem ile można maksymalnie ustawić, Ja przetestowałem w zakresie od 2 do 10 sekund. Heh i się muszę przyznać że trzy lata już merivą jeżdżę i do tej pory o tym nie wiedziałem Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
  40. 1 punkt
    Poprawnie działający termostat to taki który bardzo płynnie otwiera się utrzymując stabilnie temp. Gdy się termostat otwiera nie powinno być spadków temp.płynu. Taka praca świadczyła by o tym że termostat działa skokowo i nie dokładnie lub się przycina. Jeszcze się zgodzę gdy się to dzieje przy odpowietrzaniu układu ale potem układ powinien płynnie pracować.
  41. 1 punkt
    Raczej nie. Może ci żaróweczkę na tym wyświetlaczu wstrząsnęło.
  42. 1 punkt
    A tutaj próbowałeś - bo jeśli tylko chodzi ci o to jak autko opuściło fabrykę to proszę (wpisz tylko VIN). https://opel.7zap.com/pl/car/
  43. 1 punkt
    Nie przeliczałem tego ale wszelkie źródła podają że odbudowa aku po odpaleniu to ok 10 km jazdy. Czy to nie za mało 5 Ah? Ja mam Mery , kolega ma Mery i upływność mamy jak pisalem wcześniej 10 mA Ale inni mogą mieć 100> Mi nie chodzi o twoją wiedzę i doświadczenie. Kolega w Mery założył aku 70 Ah . Został mu po Golfie. Wykończył go po nie calym roku. Ładowanie tak w golfie jak w Mery wzorcowe. Ale Golf jedździł a Mery purta w koło komina. Kupiliśmy 50 i ma ją już 3 rok . I dalej purta w koło komina. Mi chodzi o to że ludzie są różni. Ty powiesz kup 100 Ah . Ktoś powie, kazali ? To kupuję. Ale on nie wie że ma zmierzyć jak mu ładuje altek. On nie wie że ma zmierzyć upływność. On nie wie że częste odpalanie na zimnym to trzeba doładować. Jesze jak zrobi z 6 tras typu 5 km do sklepu. Opiera sie tylko na poradzie. Porady na forum powinny być dostosowane do wszystkich. Nie tylko rozumiejących motoryzację. Masz przykład na dieslowcowcach którzy jeździli starymi dieslami i kupili nowego bo to nie zniszczalny diesel. I chyba wiesz jak takie przygody się kończą. Jak szybko padają im te niezniszczalne diesle. A dla czego? Bo nikt ich z błędu nie wyprowadził i nie poinstruował że trzeba zmienić nawyki. Trzeba pamiętać że nie wiadomo komu się udziela porady. A skąd wiesz czy to nie typ blondynki która po zatrzymaniu przez policjanta bo wjechała na zakaz tłumaczy się ,, bo Hołowczyc mi kazał ,, Ja wychodzę z założenia że 10-20 % więcej nie zaszkodzi.
  44. 1 punkt
    Jeszcze raz. Nie ma czegoś takiego jak zależność od pojemności. Weź mi wytłumacz jak to jest że inne auta mają nawet po dwa akulatory i jakoś nic im się nie rozładowuje. Rozładowanie aku na postoju jest od uplywnosci. Nie od wielkości akumulatora zależne. Czy masz 20Ah aku czy 200 Ah to upływność jest taka sama. Proces odpalania to zabranie z akumulatora powiedzmy że 5Ah. Jak odpalimy samochód nawet w zimę stulecia to proces ładowania przez alternator to oddanie tych 5Ah do akumulatora. Akumulator po odpaleniu nie jest przecież pusty. W jednym zostało jeszcze 15Ah a w drugim 195 Ah. Teoretycznie doładowanie akumulatorów obu to ten sam czas bo około 15 minut. Jak pisałem sharany czasami mają w standardzie dwa akumulatory jeden pod maską drugi pod siedzeniem do webasta. Pod maską bywało że miały seryjne 74 Ah a czasami 99Ah. W każdym przypadku ten sam alternator był 120 Ah. Pod siedzeniem bywał 44Ah. Teraz tourany miewają przy też 1.9 TDI Aku 68Ah a alternator tez120 A. Jak to możliwe że czasami ten sam silnik ten sam alternator ma do obsługi Aku 68 Ah a czasami ma dwa Aku 99Ah plus 44 Ah. W obu przypadkach daje radę. To czysta fizyka i matematyka. Kolesie od akumulatorów mi mówili że toyoty i hondy to mają tak że Aku tam wytrzymują po 12 lat. Pytam czemu? Bo uplywnosc tam wynosi czasem 11 mA a czasem nawet 7-8 mA. Niemieckie auta to mają zazwyczaj po 30-35 mA. To skubanie prądu gdy my siedzimy w domu zabija każdy akumulator.
  45. 1 punkt
    Witam .Sukces..Nie potrafię do końca wytłumaczyć jaka była przyczyna...ale zmieniłem bezpiecznik na nowy ( stary był OK choć lekko zaśniedziały ) i wszystko działa. @adam1954 - wielkie Dzięki za pomoc.
  46. 1 punkt
    Nie będzie. Nie płacą, to nie będę robił.
  47. 1 punkt
    Kolega poczyta sobie lekturę świąteczną i napisze co ma na pewno po sprawdzeniu bezpośrednio na skrzyni. https://opel2015.wordpress.com/category/skrzynia-biegow-manualna/ Bo według dekodera masz przełozenie 4.19 A tabela przełożeń juz ci poszukałem http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/skrzynievectrab.html
  48. 1 punkt
    Jeśli chodzi o wejście do pompy. To dwa przewody(końcówki) mają inny skok. Na lewą stronę, 10x1 Na prawą stronę 10x1.5 Reszta końcówek to 10x1 Przód lewy - 75÷80 cm Tył dwie szt. 340÷350 cm I dalej tył lewy 65÷70 cm tył prawy 190cm
  49. 1 punkt
    to w wahaczu musi byc na nie otwor na srubke mialem VB z xenami i bez w wersji z xenami bylo na nie miejsce popatrz dokladnie
  50. 1 punkt
    Witam. Jeżeli już kupiłeś Sigmę, to witamy w gronie i sory za wznowienie, ale może innemu Forumowiczowi się to przyda. Sprawa wygląda tak: jeżdżę Sigmą 1,9 CDTI 150 KM od ponad 5 lat, i w tym czasie przemknąłem ponad 160 tys km, więc kilka porad: 1. 150 czy 120. Tutaj oba wybory są jak najbardziej słuszne. Fiatowskie jednostki, trwałe i jak na diesla, tanie w utrzymaniu, o ile wkładasz części z Fiata/Alfy a nie z GM(niby ten sam producent, a różnica ceny na częściach nawet 40%). Omijać z daleka 2.0 i 2.2 DTI, znajomi jeździli nimi w Vectrach C i sypały się jak domki w Jugosławii. 2. Osobiście 120 KM to trochę słabo jak na masę Sigmy (ok.1,6T), porównanie z Vectrą C w tym silniku u kumpla, ale to już indywidualny wybór. Osobiście polecam 150 KM, odpowiednia moc do masy, a jak będzie mało, to na hamowni lub po chipie wyciągają ponoć do 180 KM. Moment na kołach zbliżony do Subaru WRX, więc bieżnik przednich opon znika, dlatego zmieniać tył/przód co sezeon. 3. Dynamika rewelacyjna. Spory zapas mocy na 4 i 5 nawet na 6 nieźle się zbiera. Ja osobiście zapomniałem co to redukcja przy wyprzedzaniu. 4. Jeżeli chodzi o spalanie, to powiem tak: u mnie, przy 150KM i 250 tys.km pali niecałe 6l/100 (50% trasa, 50% miasto). Silnik nie polecany do "niedzielnej jazdy". Kiedyś testowałem oszczędny tryb jazdy, bez piecownia 5-tka i 90 do 120 km/h. Efekt 6,5/l100 . Ten silnik lubi dynamiczny, ale nie szaleńczy tryb jazdy. Biegi 1 i 2 do ruszenia 3-5 piec, 6 w trasę. 5. Podstawa w tym silniku to dbać o parę elementów, a go nie zajedziesz: - olej i filtry max co 15 tys - dobre paliwo (silnik nie lubi badziewia, co odbije się na wtryskach, EGR i DPF. Przy spalaniu ok. 6l/100km nie ma sensu sknerzyć) - 1 i 2 bieg do rozumnego rozpędzenia bo załatwisz dwumasę - dopóty nie zagrzejesz silnika oszczędzaj turbo, bo klapki Ci polecą, a to kosztuje - 1,9 150 KM mają filtr DPF, i niestety żadnej informacji o jego procesie wypalania, którego nie radzę przerywać. U mnie objaw jest taki, że spalanie rośnie na postoju do ok. 4l/h i podczas jazdy jest zawyżone o ok. 3l. Dodatkowo czuć parafinę w kabinie, ot taki mam system ostrzegania o wypalaniu. Ponoć, że w nowszych wersjach, ja mam z 2004, jest już jakaś kontrolka. 6. Odradzam, ale to moja osobista opinia, 150KM Sigmę do jeżdżenia wyłącznie po mieście. Raz, że duże bydle zmusza do szukania odpowiedniego miejsca na parkingu, dwa mając DPF i pomykając krótkie odcinki, to prędzej czy później on padnie. Czyszczenie chemiczne 800zł, a za nowy w ASO krzyknęli 4 tys. Poza tym 150KM w mieście i tak nie wykorzystasz. 7. Jeżeli planujesz jeździć w trasy, to jak najbardziej tak. Ja zwiedziłem prawie 3/4 Europy tym autem i tutaj z całą odpowiedzialnością polecam. Tempomat +6 bieg i cieszysz się kierownicą. Przy okazji napomknę dla wycinających DPFy. W Niemczech cofają za to homologację, więc i u nas się za to wezmą. W oplu to nie FAP, do którego trzeba dolewać jakiegoś badziewia. Tu DPF jest bezobsługowy, tyle że trzeba pamiętać o nieprzerwaniu wypalania, pilnować EGR i kolektora oraz lać DOBRE paliwo. Mi padł kolektor, co odbiło się na DPF i czujniku spalin. Efekt, płukanie DPF, wymiana czujnika ciśnienia spalin i nowy kolektor, razem 1500 zł. Pozdrawiam
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.