Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 20.06.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 1 punkt
    Nie mogłem edytować...Kupiłem lewą półoś firmy GSP, jej ceny katalogowo wahają się od 220-370zł. Do skrzyni F40 i silnika 1.9CDTI 120KM pasuję półoś o wymiarach dł. 605mm, uzębienie skrzyni 27z, uzębienie koła 30z. Po otwarciu pudełka na pierwszy rzut oka wygląda to solidnie, lecz osłony przegubów/maszety są strasznie słabej jakości, podejrzewam że pół roku i do wymiany, zrobiłem przekładkę na gumy spidana. Ale niestety przeguby delikatnie strzelają, mimo zmian osłon i dorzucenia smaru, bo jakoś dziwnie mało fabrycznie wcisneli, koniec końców wyjdzie na to, że będę pewnie wymieniał ponownie za jakiś czas... Na warsztatach polecają półosie marki Spidan, ceny zaczynają się od 700zł wzwyż.
  2. 1 punkt
    Masz na myśli czujnik ciśnienia w klimatyzacji. Nie jestem pewien, czy można połączyć i ewentualnie jaki sygnał jest puszczany (może odpowiedni będzie potencjometr dla uzyskania napięć 0-5V)... we wtyczce (wg TISa) na pin "A" wchodzi niskie napięcie odniesienia (0V), na "B" napięcie odniesienia 5V, a na "C" wychodzi sygnał na sterownik. Jednak zacznij od opcoma, masz przykładowy odczyt z mojej corsy, gdzie jest ciśnienie klimy i trzy poniższe odczyty o ewentualnym powodzie wyłączenia klimy. No i jeszcze screeny z Vivaro z TISa.
  3. 1 punkt
    Nie ma pewności że sprawna była Kolega wesol twierdzi że jednomas jest dobry. Może trzeba sprawdzić regulację wybieraka. Jest pisane o tym na forum. Poszukaj
  4. 1 punkt
    Ja bym spowodował by wg było zamknięte czyli ściągnąć gruszkę i podwiązać kapkę nawet drutem tą sztangę tak by wg był zamknięty. Wtedy loga dynamicznego z doładowania robisz. Nie poprawia się to podobnie robisz z tym DV i też loga. Nadal lipa to są takie korki i zaslepiasz węże od turbo aż tu przy kolektorze dolotowym i pompujesz w ten układ zamknięty powietrze. Nie musi być przecie tam dużego ciśnienia by bylo słychać czy syczy zwłaszcza że silnik nie pracuje. To że olej jest w IC to nie jest problemem bo ty nie masz ciśnienia doładowania a nie że olej jest. Poza tym czy ten olej się wylewa że jest w IC go tam szklanka lub więcej. Tam olej będzie zawsze nawet w nowym aucie. To że turbo po regeneracji to się boje najbardziej. Ten co regeneruje turbiny nie zrozumie tego co później to turbo zakłada i np robi program. Tuner w 90% przypadków powie ci że nie może dokoksiwac doładowania bo turbo ma albo źle skręcona sztangę albo wirnik ma tak duże opory że turbo się budzi przy prawie 3000 obr a powinno przy 2000 obr.
  5. 1 punkt
    Zdjąć katalizator i zobaczyć. Nawet nie wiesz, jak się mylisz. DV jest w turbinie - to wystający czarny cycek z kapturka przykręconego 3 śrubkami na torxa. Jest w dolnej części turbiny, od strony prawego reflektora - pod gruszką. Zawór sterujący DV jest za silnikiem, pod kolektorem ssącym na wysokości 1-2 cylindra.
  6. 1 punkt
    Mnie to wygląda tak: turbo dopiero przy samej górze prawie osiąga doładowanie zadane. Z dołu to jest bardzo licho z doładowaniem. Teraz zakładając że to turbo jest okej, regenerowane poprawnie (jak ja nie lubię turbin po regeneracji) to problem jest gdzieś na drodze zaworu DV jeśli mamy go na wyposażeniu tego auta lub nieszczelność na układzie dolotowym od turbo do kolektora dolotowego czyli intercooler i węże. Żadne tam odmy itp bo odma jest przed turbina i jej nieszczelność to niskie wskazania przeplywomierza. Zawór wg i gruszką wygląda że jest poprawnie ustawione. Pytanie czy w środku w tej części gorącej ta klapka faktycznie zamyka zawór wg, czy nie jest on uktuszony bo wtedy też będą takie niedoladowania. Czyli sprawdź szczelność IC i węży nimi to co mówiłem zawór wg wewnątrz kolektora. Logi robimy tak by przy niskiej prędkości np 30 km/h odrazu zapiąć bieg np 4 lub 5 i wtedy pedał gazu do podłogi i czekamy aż się rozpędzony tak by te obr silnika były gdzieś koło 5000 obr. Będzie mulasto się rozpędzał i oto chodzi.
  7. 1 punkt
  8. 1 punkt
    Chwilowo abonament na szklaną kulę nam się skończył... Ale jakby to cudo podłączyć do komputera i błędy odczytać, to może coś by z tego wyszło.
  9. 1 punkt
    Już po problemie :) Dokręciłem prawe przednie koło i pukanie zniknęło...
  10. 1 punkt
    Jak to w CC, pewnie przegub chrobocze. Że też w dzisiejszych czasach, gdzie praktycznie każdy ma komórkę z nagrywaniem FHD lub lepszym i bez problemu może założyć sobie konto na YouTube i wrzucić taki nagrany film, to rzucamy się synonimami jakiegoś dźwięku. Może chrupie, może turkocze, stuka albo puka, a może jednak chrobocze... Lokalizację już znasz, to teraz albo na podnośnik i oględziny, szarpanie za podzespoły zawieszenia. No chyba luzy wyczuć potrafisz. Przeguby odzywają się zazwyczaj przy ostrym ruszaniu w szczególności przy skręconych kołach. Łożysko kolumny i na postoju przy skręcaniu się odezwie. Maglownica, która w CC tłucze często gęsto, wali na nierównościach nawet jak u diagnosty na szarpakach nic nie wykaże. Potrafi się też urwać ostatni zwój sprężyny, z zewnątrz nie widać ale nie zaszkodzi obejrzeć.
  11. 1 punkt
    Mógłby być, ale nie wiem, czy dasz radę go założyć - grubość króćców. Zaworek odpowiada konkretnie za niewpuszczanie ciśnienia doładowania do skrzyni korbowej. Jeśli jest popsuty, to wydmuchuje olej najsłabszym ogniwem - najczęściej jest to strona gorąca turbiny i wtedy kopci na niebiesko i są duże ubytki oleju. EDYTA Szukałeś na szrocie? Często w klekotach są takie przy turbinie.
  12. 1 punkt
    Nie da się. Nie tylko częstotliwość jest ważna. Inny algorytm pracy.
  13. 1 punkt
    Częsta przypadłość. Można założyć jakikolwiek zaworek jednokierunkowy. Nie jest to część nieistotna, taki złamany, to lewe powietrze, no i olej sam widzisz. Jak już będziesz zakładał, to sprawdź drożność od zaworka do przepustnicy, ten kanalik w przepustnicy potrafi się dobrze zapchać.
  14. 1 punkt
    Tyle dobrze ze nic sie nie stalo wystarczylo poprawnie ustawic rozrzad. Za szybko sie cieszylem. O ile przy normalniej jezdzie jest wszystko dobrze to przy predkosciach rzedu 160km/h i wiecej wywala check z bledem p1895 i zowu kopci na czarno tylko przy wysokich obrotach.
  15. 1 punkt
    Ja osobiście radzę robić jeżeli jest gdzie. No u mnie taka sytuacja że sam robiłem. silnik Z16Se mocno brał olej 1,5/1000. Pierwszy strzał był taki że sobie kupie silnik drugi w garażu rozbiorę zrobię i wtedy wrzucę do siebie. Kupiłem silnik za 350pln dymiący. Ale co mi tam wiadomo co w astrze się psuje i jak to naprawić. Wiadomo, pierścienie z guwnolitu i uszczelniacze zaworowe. Nie wziąłem pod uwagę faktu że biorące olej silniki bardzo często lubią zjeść cały olej u klienta który jeździ jak by silnik nie brał oleju. Efekt. SIlnik z małym przebiegiem, nie było nagaru. Uwaga zatarty praktycznie cały. No nie tyle że zablokowany bo chodził luźno ale przytarte tłoki, przytarte panewki i czopy, przytarte cylindry, przytarte tłoki. Podejrzewam że silnik zjadł olej i zanim klient zgasił motor chwilę popracował na sucho. Z tego wszystkiego dało się odratować głowicę za grosze, wałek rozrzadu i szklanki, z całego silnika. Nawet pompa oleju poszła na śmietnik bo co to może być za pompa jeżeli silnik przytarty-nie wiadomo nikt nie zaryzykuje ani nawet ja sprzedania jej komuś. Zrobiłem i sprzedałem głowicę. Reszta poszła na złom. Wynik wyszło na czysto minus koszt wycieczki. Historia z zeszłego roku. W efekcie silnik z samochodu poszedł w remont, który całkowicie się powiódł. Wiedziałem że puszcza bąka po uruchomieniu i po wolnych obrotach. Wiadomo było uszczelniacze i pierścienie. Konkluzja. Twój silnik ma poza swoją dysfunkcją bardzo poważna zaletę. Znasz go i siedzi w ramie i można go sprawdzić, zresztą nawet nie musisz bo już wiesz co mu dolega. Skąd się biorą silniki w drugim obiegu. Angole - pół biedy, lub padnięte. Adam dobrze mówi. To jest poważne ryzyko. Sprzedający dyga ramionami i mówi gwarancja rozruchowa nie ma problemu dawaj motor ja ci oddam kasę. A motor i tak leżał na kupie, i za chwilę dalej będzie leżał ale ty za machnięcie motorem i przekładkę skrzyni zapłacisz kilka stówek.
  16. 1 punkt
    Jakąkolwiek cenę w umowie wpiszesz zostanie to zweryfikowane. Kwestia tylko mniej lub bardziej cynicznego uśmiechu osoby weryfikującej cenę
  17. 1 punkt
    Hej, okazało się, że to wentylator. Parę dni później całkowicie się zepsuł podczas jazdy i pojawiła się kontrolka awarii i był do wymiany. Razem z czyszczeniem klimy i wszystkim 800 PLN.
  18. 1 punkt
    Zawór znajduje się za pokrywą zaworów, dobre dojście, jest na widoku. Na zdjęciu mój uszkodzony zawór. Dodam, że nowy zawór kupisz tylko w aso. Pozdrawiam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  19. 1 punkt
    ...Dwa lata po wymianie - membrana OK, nic się nie dzieje...
  20. 1 punkt
    Zero przecieków a silnik mokry. Weź go umyj gdy będzie zimny sprayem do mycia turbin lub klocków hamulcowych. I będziesz widział skąd olej wycieka. Czy to uszczelka pokrywy zaworów czy UPG, czy oring od cewki zapłonowej https://opel.7zap.com/pl/car/s93/p/1/58-4/#19
  21. 1 punkt
    Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki. 1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.