Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 11.06.2020 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Mieliście racje ! To wina mieszanki. Nie wiadomo czemu w opcjach instalacji gazowej (AG Centrum, model: Zenit BlueBox) gazownik ustawił żeby mieszanka dążyła do +5%. Cały program to 7 kart pełnych wykresów, tabelek i opcji. Na dole w jednej z kart jest opcja "zadana korekta" i było ustawione na +5%. Według instrukcji, opcji tej używamy gdy silnik ma już trochę nalatane. Odpaliłem na benzynie, pojeździłem po czym sprawdziłem jak się zmieniają korekty i ciągle dążyły do 0. Zgodnie z instrukcją skasowałem mapy, ustawiłem opcję "zadana korekta" na 0% i wyruszyłem żeby ustawić na nowo instalację (autoadaptacji nie robiłem ponieważ ciśnienie na reduktorze jest ok i kompensacje też tworzyły się zanim jakakolwiek inna opcja w instalacji została zmieniona). MAM NOWY SAMOCHÓD. Nagle i na benzynie i na gazie przestał szarpać. Schodzi szybko z obrotów. Gdy manipuluję tempomatem to robi to płynnie. No i najważniejsze - odpycha się. Buczenie - podejrzewam że jeżeli już od 10 miesięcy jeżdżę na zbyt bogatej mieszance o 5% to wydech dostał w kość i po prostu buczy...może wewnątrz się coś wypaliło. Ale myślę że z tym już sobie dam rade. Dziwi mnie tylko fakt, że na benzynie też szarpał mimo tego, że przejechałem na benzynie dużo km żeby korekty się ustawiły. Po zmianie tej jednej małej opcji w centralce od gazu nagle wszystko wróciło (odpukać) do normy. Dzięki wszystkim za sugestie, że coś jest nie tak z mieszanką, nakierowało mnie to dobrze na to gdzie szukać problemu.
  2. 2 punkty
    Do wyboru ASO najdroższa opcja, elektromechanik z dobrym interfejsem, tunerzy i firmy specjalizujące się w alarmie i dorabianiu kluczyków też potrafią wyciągać takie Piny. Nawet jeśli zgubisz kluczyk to po Vinie i kodach zawartych w sterowniku potrafią dorobić grot i zaprogramować nowy kluczyk. U mnie lokalnie na Prawobrzeżu Szczecina dorabiają/programują kluczyk (scyzoryk) z car passem za 350zł., a bez niego coś w okolicach 450-500zł. tutaj konkretnie w przypadku mojej Vectry C podana cena. Czas 40min-60min na miejscu przy galerii po wcześniejszym umówieniu.
  3. 2 punkty
    Otóż problem został rozwiązany. Mechanik naprawił auto. Przyczyną był nieszczelny kolektor ssasy. Wymieniono uszczelki kolektora. Piszczacy pasek też został wymieniony na nowy. Auto chodzi cichutko jak nigdy. Dodam że w tym silniku kolektor nie ma łopatek w środku.
  4. 1 punkt
    Gość opisał pod filmem, że miał już zmielone satelity w różnicowym i za mało oleju w skrzyni. Nikt akurat się nie przejmuje ani nie wymienia oleju w skrzyni a już żeby stan sprawdzić to dopiero wtedy jak już zaczyna ją słychać, jak wysypują się przełożenia albo łożyska. Jeśli nie jesteś w stanie stwierdzić jakie to są uszkodzenia i dokładnie skąd pochodzą to zostaje wizyta u rzetelnego mechanika.
  5. 1 punkt
    Witam ponownie, Sytuacja wygląda tak: Zaryzykowałem i ściągnąłem wcześniej rozważany Bosch 0580454007 oraz klucz 4-literowej nazwy firmy, która zaczyna się na YA, kończy się na TO Omawiany klucz z 3 pazurami, z pierścieniem blokujacym nadaje się również tylko do 4 liter. Totalny szmelc, nie polecam. Łapy się wyginają, ześlizgują z rantów pierścienia. Również Łapy zmieniają w sposób znaczny i niezamierzony kąt względem siebie. To dla potomnych, gdyby kogoś kusiło go kupić. Okolice pierścienia i ogólnie dekla wydmuchałem dokładnie sprężarką, co by jak najmniej brudu mogło wpaść do środka. Zęby dwukrotnie potraktowane WD40 (nie licząc pierwszego podejścia), ponadto WD40 pomiędzy metalowe pierścień a plastikowy dekiel pompy, co uważam za dobry pomysł. Przez króciec do pomiaru ciśnienia paliwa na listwie i zwory zamiast przekaźnika pompy paliwa wypompowałem ponad 45 litrów paliwa. Potem przy użyciu młotka, różnych płaskowników, kluczy i innych przedmiotów zacząłem obstukiwać pierścień. Długo, wbrew sobie cierpliwie, z wyczuciem i jeszcze raz długo... Ale poszło ! Wyciągnięcie samego wkładu to też początkowo dramat, ale jak wykona się 4 płaskowniki o szerokości około 3-4 centymetrów, to idzie. Pompa okazała się identyczna, o tym samym numerze ! W środku węże zgrzewane na króćce. Musiałem wykonać nową uszczelkę montowaną na takim miniaturowym króćcu na dole pompy, wchodzącym w jakieś gniazdo na dnie kosza. Ogólnie zbiornik czysty , ale jeszcze go wyczyściłem. Wszystko skręcone, nowa uszczelka wtyczki elektrycznej podłączanej do kosza, zalane 20L benzyny, odpowietrzenie układu paliwowego (kilka razy, ale dwa razy poszło powietrze, czyli trzeba to robić kilka razy ) i auto jeździ. Pompa daje 3,6 - 3,8 bar. O efektach napiszę w przyszłości. Wyjaśniła się sprawa z instalacją gazową i brakiem możliwości uruchomienia na zimno na LPG - centralka podłączona jest (nie wiem czy zasilanie czy tylko sygnał) do zasilania pompy paliwa. Dlatego tylko zapłonie przycisk przełączania LPG nie reagował. Ręczne włączenie pompy poprzez włączenie zapłonu i zwarcie styków przekaźnika pompy (gdy wypompowywałem jedzonko mojej Asteroidy) skutkowało obudzeniem się centralki LPG - w trasie w razie W już chociaż wiem jak uratować sytuację. Dziękuję wszystkim za pomoc, tematu nie zamykam, za jakiś czas dam znać! Czy to normalne, że ciśnienie na listwie spada od razu po zgaszeniu silnika? Z pompy wychodzi poza zasilaniem webasta tylko jeden wąż paliwowy , więc nie ma powrotu paliwa.
  6. 1 punkt
    Jadąc do mechanika też trzeba mu takie informacje przekazać nie ma co wierzyć w to, że na wszystko wpadnie. Wielu mechaników sugeruje się czasem bolączkami danego silnika, nie mają czasu na szukanie bo nie zarabiają na tym. W ciemno też nie ma co wymieniać części. Co do cewki też znajomy mi mówił, że jak jest jakiś tani zamiennik to potrafi szarpać silnikiem i podawać iskrę nie wtedy kiedy trzeba. Błędu trzeba szukać dalej, jazda i sprawdzanie parametrów (Live data). Jak jest dobry mechanik zaraz powie czy to łożysko czy mechanizm różnicowy w skrzyni. Skrzynie można kupić z gwarancją rozruchową, nie wiem czy się opłaca regenerować, zależy jeszcze jaki jest tam typ skrzyni. Widzisz ja miałem taki przypadek u siebie w drugim aucie, koło w górze i luz na boki, najpierw myślałem że to sworzeń, rzeczywiście była wbita śruba na chama i objechany sworzeń, po usunięciu luzu koło już z o wiele mniejszym luzem, dalej lata i winowajcą okazała się przednia tuleja gumowo/metalowa. Jeden wahacz a luzy w dwóch miejscach na sworzniu i tulei...Na razie nie jeżdżę tym autem tylko powoli go szykuję, kupiłem za grosze i już po kilku sporych inwestycjach ale jeszcze trzeba trochę pogrzebać.
  7. 1 punkt
    Do sprawdzenia cały układ napędowy od łożyska koła (piasta) po samą skrzynię. Ciekawe jak wyglądają przeguby i czy skrzynia ma odpowiednią ilość oleju. Piszesz o takich temperaturach zewnętrznych to znaczy, że już jest długo ta usterka i dopiero teraz powoli się za to zabierasz. W sumie to twoje auto, ale z początku zaniedbania mogą się robić kosmiczne koszta naprawy jeśli się to przeciąga w czasie. Nie wiem czy też tam nie masz KZFR i jak one siadają to mogą być podobne objawy...Koła zmiennych faz rozrządu. Koledzy mechanicy niech się wypowiedzą jak o sobie daje znać KZFR bo ja nie będę wymyślał
  8. 1 punkt
    Ciężko stwierdzić co to może stukać, wiadomo że po wciśnięci sprzęgła rozłączamy silnik od skrzyni biegów czyli zmniejszamy obciążenie na skrzyni. Najlepiej będzie wjechać na kanał i nasłuchiwać z jakiej lokalizacji dochodzą te stuki. Czy to skrzynia czy poduszki silnika, może jakiś inny element, który mógł się gdzieś obluzować i stuka. Może tak szybciej bez terminów stacja diagnostyczna i poprosić o wjazd na kanał i sprawdzenie.
  9. 1 punkt
    No to mamy teraz chętnego do podniesienia lotów.. Leć Maniek , leć . Czekam na Twoją działalność. Ale z drugiej strony wiadomość do Ciebie . Nie podoba ci się na forum? Nikt cię na siłę nie trzyma.
  10. 1 punkt
    Wiesz co gdyby nie Administrator Adam to forum ledwo co by kulało. Pierwsze primo to poziom zadawania pytań przez użytkowników. Powiedz mi jak ktoś ma pomagać gdy w tytule tematu ktoś pisze przykładowo Opel Astra 1.8, nie podając żadnych błędów czy usterek z tym związanych. Później pisze w temacie, że jest jakiś dziwny dźwięk albo świeci się auto z kluczykiem czy Check Engine i oczekuje od forum rozwiązania problemu. Postaw się na naszym miejscu, każdy z nas poświęca swój czas i nie bierze za to ani grosza. Część z nas to z zamiłowania inni to mechanicy i jeśli ktoś nam dostarczy obszerne informacje, zdjęcia, filmy, kody błędów, wykresy to na pewno ktoś będzie starał się pomóc. Nikt nie korzysta z wyszukiwarki forum jest tam tysiące tematów i tylko się powielają. A Administrator Adam pilnuje tu wszystkiego reszta z nas wchodzi tutaj co jakiś czas ale też starają się tu wszystko ogarniać. Forum musi być przejrzyste i pomocne a nie zaśmiecone prze tematy, które już istnieją i są rozwiązane. Nikt nie czyta regulaminu a później ma pretensje. Teraz za nie odpowiedni dział, tytuł, opis powinien lecieć taki temat w kosz a nie upominanie co chwilę. Każdy z nas jest dorosły i powinien umieć się zachować i dostosować do zasad na forum. Niestety nie możemy się nawzajem obrażać i kłócić bo to nie jest już przedszkole.
  11. 1 punkt
    Katowice to jeden z głównych ośrodków Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego i największe pod względem ludności miasto konurbacji górnośląskiej. Zanim wyruszysz na jego podbój, zastanów się, w jaki sposób najlepiej się po nim przemieszczać. Jak najlepiej poruszać się po Katowicach? Transport publiczny w Katowicach jest bardzo dobrze rozwinięty, ale to wciąż nie jest najlepszy sposób podróżowania po mieście. Po Katowicach jeżdżą zarówno autobusy, jak i tramwaje, jednak możliwość korzystania z obu transportów poprzez przesiadki jest możliwa tylko przy zakupie biletów dobowych. Bilety jednorazowe nie są zintegrowane, za każdy bilet musimy płacić oddzielnie. Z tego względu wiele osób decyduje się na inne alternatywy komunikacji. Zwłaszcza gdy nie znamy dobrze miasta, komunikacja miejska może być dla nas dużym problemem. Korzystanie z taksówek jest wygodniejsze, ale również bardzo kosztowne i nieopłacalne na dłuższą metę. Dodatkowo taksówkarze często wykorzystują nieznajomość miasta i wiozą klientów okrężnymi drogami, by więcej zarobić. Warto więc przemyśleć nowoczesny sposób podróży, jakim jest korzystanie z wynajmu aut. Poruszanie się autem osobowym po mieście i okolicy będzie na pewno szybsze oraz bardziej komfortowe. Wynajem auta w Katowicach-zalety Jeśli jesteś spoza miasta, dojechałeś pociągiem lub przyleciałeś z zagranicy, a zależy ci na szybkim i komfortowym poruszaniu, warto wybrać wynajem auta. Wynajem auta w Katowicach to szansa na przetestowanie najlepszych modeli. Wypożyczalnia samochodów oferuje wiele opcji dostosowanych do naszych możliwości finansowych i planów podróży. Wybierasz auto z klasy, która cię interesuje i nie martwisz się niczym więcej. W wypożyczalni dostajesz auto będące pod ciągłą opieką fachowców, zadbane, czyste i w świetnym stanie technicznym. Po stronie wypożyczalni leży zapewnienie pełnego ubezpieczenia OC i AC, przeglądów okresowych, badań technicznych i sezonowej wymiany opon. Nie musisz martwić się o to, że coś się zepsuje w trakcie jazdy. Możesz także wybrać auto posiadające w swoim wyposażeniu nawigacje i nieznajomość topografii miasta również nie będzie problemem. Zapewnij sobie komfort jazdy i wynajmij auto, w końcu i tak masz już wystarczająco dużo na głowie. Jakie auto wybrać do podróży po Katowicach i okolicy? Renomowana wypożyczalnia samochodów będzie posiadała rozbudową flotę pojazdów, która zadowoli zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy. Nim wybierzesz auto, musisz zastanowić się jaki rodzaj podróży cię interesuje. W jeździe miejskiej świetnie sprawdzą się nieduże, zwrotne pojazdy z klasy A. Będą idealne, jeśli interesują cię podróże służbowe lub zwiedzanie Katowic, których ulice i parkingi często są przepełnione. Jeśli chcesz poruszać się po zarówno po samych Katowicach, jak i po okolicy możesz wybrać auta klasy B, czyli zazwyczaj hatchbacki, sedany, kombi. Ich trochę większe silniki zapewnią komfort jazdy w mieście, ale również w dłuższej trasie. Natomiast w przypadku wyłącznie dalszych podróży dobrym wyborem będzie ekonomiczny samochód z klasy C. Naprawdę warto wynająć samochód w Katowicach, jeśli preferujesz wysoki komfort podróżowania.
  12. 1 punkt
    A kolega pisze o Mery B . Więc chyba mu się nie przyda.
  13. 1 punkt
    Sprawdz poziom plynu we wspomaganiu miejsce moze wskazywać na maglownice
  14. 1 punkt
    Zanim coś kupisz przez internet to odwiedź jakiś szrot/auto kasację, sam się czasem dziwiłem jakie fury tam stoją i nawet niektóre na pierwszy rzut oka wyglądają jak igiełki. Pewnie jak sam wykręcisz to drogo nie będzie. Jak możesz to usuń te linki z aukcjami. Ja jak zamawiałem używki przez internet to później kleiłem/spawałem prawie wszystkie zaczepy tak spakowali...
  15. 1 punkt
    Ja bym najpierw sprawdził czy pompka działa na krótko i dopiero szukał dalej. https://opel.7zap.com/pl/car/x01/p/16/8-0/
  16. 1 punkt
    Wyciągarki samochodowe mają niezwykle wszechstronne zastosowanie. Akcesoria off-roadowe cieszą się rosnącą popularnością, a wyciągarki stały się właśnie jednym z nich. Chociaż pierwotnie miały swoje zastosowanie w branży ratowniczej, obecnie nawet zwykli kierowcy decydują się na zakup tego sprzętu. Co warto wiedzieć o wyciągarkach samochodowych. Czy używa się ich wyłącznie w przypadku off-roadu? Dowiesz się czytając nasz poniższy artykuł. Wyciągarki samochodowe - przeznaczenie urządzenia Przeznaczeniem wyciągarki, jak sama nazwa wskazuje jest wyciąganie pojazdu, który ze względu na niestabilne lub trudne podłoże, nie może sam wyjechać. Przeważnie przy użyciu wyciągarki można wyciągnąć pojazd z piachu, błota czy śniegu na równą i stabilną powierzchnię. Z tego względu jest ona podstawowym wyposażeniem samochodów ratowniczych, pomocy drogowej, holowników itp. Wyciągarka przyda się również wtedy, gdy samochód stoczy się do rowu – bez problemu i bez większego uszkodzenia pojazdu można wtedy wyprowadzić go z powrotem na drogę. Jeżeli trzeba wyciągnąć samochód na stromą skarpę, do której nie ma drogi dojazdowej – tu również niezastąpiona jest wyciągarka. Można także wyciągnąć łódź na brzeg czy usunąć przeszkodę z drogi, taką jak ciężka kłoda lub gałąź. Zastosowań jest naprawdę wiele i tak naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia. Wyciągarki samochodowe – budowa i zasada działania Budowa i zasada działania wyciągarki jest banalnie prosta. Głównym elementem większości wyciągarek jest cylindryczny i stalowy bęben. Na niego właśnie nawija się lina, którą mocuje się do wyciąganego pojazdu. Działanie wyciągarki polega na zasadzie dźwigni jednostronnej, w której moment siły = siła x ramię siły. Wartości siły uciągu mogą być przeróżne, w zależności od odległości od końca liny. Producent umieszcza takie dane na tabliczce informacyjnej, która powinna znajdować się na bębnie. Wyjątkowo ważnym detalem każdej wyciągarki jest silny i niezawodny hamulec, który musi automatycznie włączyć się w momencie kiedy zatrzymamy cylinder. Nowoczesne wyciągarki mają specjalne przekładnie planetarne, które zapewniają adekwatnie duży moment wyciągania. Wyciągarki samochodowe – rodzaje wyciągarek W zależności od rodzaju napędu wyciągarki możemy wyróżnić: wyciągarki ręczne, elektryczne, mechaniczne hydrauliczne. Urządzenia pracujące wyłącznie dzięki sile ludzkich rąk, czyli wyciągarki ręczne są bardzo lekkie (ok. 20 kg) i banalnie proste w obsłudze. Ich wadą jest jednak zdecydowanie mała wydajność. Elektryczne wyciągarki są wyposażone w silnik, który jest zasilany za pomocą jednego lub dwóch akumulatorów. Dzięki temu ich praca nie jest uzależniona od sprawności pojazdu, wyciąganego, co jest niewątpliwie dużą zaletą. Wyciągarki elektryczne są bardzo wydajnei również proste w obsłudze. Ich wadą jest jednak to, że są mało odporne na wodę i zabrudzenia. Zainteresowany zakupem wyciągarki elektrycznej? Zobacz: https://terenowiec.pl/pl/98-wyciagarki-elektryczne! Wyciągarki mechaniczne to urządzenia napędzane siłą samochodu, w związku z tym mają bardzo dużą moc. Ich główną zaletą jest niezawodność oraz odporność na wszelkie niekorzystne warunki atmosferyczne, takie jak woda i zabrudzenia. Niestety są także problematyczne w montażu i bardzo ciężkie. Ich praca jest uzależniona od sprawności silnika samochodu. Jeżeli uległ on uszkodzeniu – wyciągarka także staje się bezużyteczna. Ostatnią grupą są wyciągarki hydrauliczne, które są napędzane przez specjalną pompę wspomagania układu kierowniczego lub przez dodatkową pompę hydrauliczną. To urządzenie jest całkowicie wodoodporne, bardzo trwałe i niezawodne. Należy mieć na uwadze, że jest także problematyczne w montażu, sporo droższe od urządzeń elektrycznych i o wiele wolniejsze. Gdzie kupić wyciągarki samochodowe? Warto zapoznać się z ofertą zamieszczoną na stronie https://terenowiec.pl/pl/97-wyciagarki. Można tutaj zapoznać się z niezwykle szerokim wyborem bardzo dobrej jakości wyciągarek od renomowanego producenta. Opłaca się zakupić sprzęt markowy z gwarancją długoletniej, niezawodnej pracy. Nie warto ryzykować zakupem taniego oraz jednocześnie wątpliwej jakości urządzenia – taka oszczędność jest ryzykowna i w większości przypadków zwyczajnie zawodzi. źródło zdjęcia: freepik.com
  17. 1 punkt
    Wszystko można... zasilanie idzie z bezpiecznika skrzynki w komorze silnika FU29 (30A), który jest po przekaźniku K72A, wystarczy, że wypniesz zasilanie FU29 i wepniesz sprzed przekaźnika (choć nie wiem, jak to wygląda fizycznie i czy jest łatwa możliwość takiej zamiany)... może łatwiej będzie podebrać zasilanie ze stałego napięcia z radia (FI3), lub wycieraczki (FI5) ze skrzynki bezpieczników w kabinie, czy ze złącza z samego radia z przewodu o przekroju 2,5mm2, w kolorze czerwono-żółtym... Możliwości jest dużo, tylko po co, zostawisz jakiś odbiornik i na drugi dzień możesz nie odpalić auta (rozładowane ako). Także tak, czy siak czeka Cię ingerencja w elektrykę, bo bezinwazyjnie (programowo) się nie da... tylko powtarzam, po co.
  18. 1 punkt
    Sam czujnik też niestety, jak zresztą wszystko, kiedyś odmawia posłuszeństwa Jestem po wymianie czujnika w Agila 2006r. Nie zdejmowałem zderzaka. Wystarczy wyjąć 7 górnych spinek/kołków, wypiąć dwa górne zaczepy zderzaka i go odchylić na odległość wystarczającą do wsunięcia ręki. Można wówczas odczepić czujnik ze wspornika zderzaka. Wiązka też jest na tyle długa, że bez problemu wyczepicie z jej wtyczki czujnik. Słowem ...... uwierzcie, 10 min roboty (robiłem to pierwszy raz) bez żadnego kanału, czy wchodzenia pod auto. Miłej pracy Pozdrawiam
  19. 1 punkt
    A więc tak krótko i na temat.. Moze ktos skorzysta. Nie jest prawda iz aby wymienic czujnik abs trzeba wymienic całą piaste tak jak pisza na wszystkich forach. Kilka dni temu mechanicy bezproblemowo wymienili mi sam czujnik. Koszt czujnika 100 zl w Intercarsie.
  20. 1 punkt
    Problem rozwiązany,na kompie tylko błąd p0340-08,wiązka sprawdzona i jest ok,przejścia są i tylko wymiana na orginalny czujnik siemens pomogła,żadne zamienniki Delphi czy inne,
  21. 1 punkt
    Tak jak wcześniej wspominałem, łańcuch rozrządu nie dawał żadnych oznak zużycia. Samochód jeździł normalnie, nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Podam jeszcze parę szczegółów tej historii. Być może komuś to pomoże. Oplem jeździłem od 2014 roku, wówczas przebieg wynosił 150 tyś kilometrów. Olej wymieniałem co 15 tysięcy kilometrów, wszystkie naprawy wykonywałem na bieżąco. Nie mam w zwyczaju oszczędzania na serwisie. Sporo jeżdżę, także sprawny samochód jest dla mnie ważny. Przy przebiegu 235 tyś kilometrów odstawiłem samochód do mechanika w celu sprawdzenia rozrządu. Otrzymałem wówczas informację, że rozrząd nie kwalifikuje się do wymiany. Gdyby trzeba było go wymienić, to na pewno bym to zrobił. Jaki ma sens oszczędzanie na najważniejszym elemencie auta. Zaniedbanie w mojej ocenie polega na przekroczeniu terminu wymiany konkretnego ( w tym przypadku nie było żadnego terminu) elementu lub też serwisowaniu w oparciu o zamienniki słabej jakości. Polegałem na opinii mechanika, który wyraźnie zaznaczył, że rozrząd nie kwalifikuje się do wymiany. ASO wskazuje, że jest to rozwiązanie bezobsługowe (cokolwiek to znaczy). Nie zakładałem, że ten rozrząd jest wieczny. Przyczyną obecnej awarii był pęknięty ślizg. Chciałbym jeszcze raz wyraźnie podkreślić. Nie było żadnych objawów wskazujących na pilną konieczność zrobienia rozrządu. Bazowanie na odgłosach może się w związku z tym źle skończyć. Przykładem tego jest moja historia.
  22. 1 punkt
    Problem rozwiązany. Były nim luźne podkładki blokujące zawieszenie tłumika w środkowej części.
  23. 1 punkt
    pompa obiegu wtórnego,przewody zaślep lub usuń tam gdzie wychodzą i wtedy zaślep,gruby to powietrze do kolektorów wydechowych,cienkie to sterujące nim podciśnienie,do tego odłącz wtyczkę na pompie i będziesz miał spokój,po 20 latach normy spalin sintra i tak ma przekroczone
  24. 1 punkt
    Zostaje jeszcze cewka. Ona też może generować błędy P030x czyli wypadanie zapłonów.
  25. 1 punkt
    Witajcie! Auto stoi na nowych sprężynach i gumach Jest wyżej No tak, żadne odkrycie, że gdy do 3-drzwiowej wersji założy się sprężyny od kombi , to pójdzie do góry Generalnie tak jak wcześniej pisałem, na "pusto" z oponami 205/55 R16 miałem prześwit między krawędzią opony a nadkola około 2-3 centymetry, przy większym załadunku -2cm . I teraz zaznaczam, że wszystko jest kwestią gustu, potrzeb i kompromisu A tak na poważnie - obecnie na "pusto" mam około 6cm prześwitu, przy lekkim załadunku + jeden rower około 3-4cm. Pod "pełnym" obciążeniem jakie zdarza się jeździć jeszcze nie próbowałem, lecz jest to kwestia krótkiego czasu. Tył zauważalnie poszedł do góry ale jestem na prawdę zadowolony - znacznie zwiększyła się odległość haka i tym bardziej gniazda haka względem gruntu, a "jeszcze tym bardziej" krawężników. Starych sprężyn się nie pozbywam, lecz jadąc już z pewnym bagażem i widząc prześwit, jestem na prawdę zadowolony! Zdjęcie samego koła przed zmianą, na "pusto", zdjęcie z rowerem to obciążenie około 40% wagi "docelowego" bagażu .
  26. 1 punkt
    To tzw. HQ clone, albo euro clone (nie china clone)... dostaniesz u nich interfejs z działającymi programami do najnowszych softów (181022a_EN, 160115a_PL), a także kilka starszych wersji angielskojęzycznych, z tym że najnowsze wersje oprogramowania (angielskie 170823c i 181022a) wymagają dodatkowego klucza (przypisanego do interfejsu i komputera), także po otrzymaniu interfejsu musisz im wysłać wygenerowany klucz na komputerze, na którym będziesz używał, a oni odeślą aktywację, można wysłać im wygenerowane kilka kluczy (z kilku kompów). Duży plus- nie ma żadnych problemów na windows10. Co potrafi z młodszymi autami, nie wiem, mam starsze
  27. 1 punkt
    Sprawdź też masy na silniku i na sterowniku. Zasilanie sterownika też jest ważne. Jakie napięcie do sterownika dochodzi? Sprawdź czy te 5 V dostaje czujnik podczas włączania zapłonu.
  28. 1 punkt
    Zmieniony pasek,na nowy jak ręką odjął.
  29. 1 punkt
    Rozwiazaniem się okazaly kiepskiej jakosci klocki prawdopodobnie. Stare klocki nie dosc ze po nagrzaniu zawsze piszczaly to jeszcze to ocieranie. Warstwa cierna nie byla sfazowana na krawedziach.. To i plytka nosna roznila się nieznacznie. Po zalozeniu TRW ktore sa jakos widac ze lepiej wykonane jest cisza.
  30. 1 punkt
    Nie tutaj kolega pisze że ma jeden wentylator dla obu chodnic.
  31. 1 punkt
    Katalog pod twój silnik 1.7 DTH 101KM. https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/12-0/ Jak widać pozycja 9 w tabeli to przewód olejowy turbosprężarki. Pozycja 13/14 to są śruby z pełnym przelotem nie posiadające żadnego sitka czy filtra. Fiat takie ma a Opel Meriva 1.7 nie posiada.
  32. 1 punkt
    Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.
  33. 1 punkt
    Instrukcja czyszczenia zaworu EGR Opel Astra H 1,9 DTL po lifcie. Podstawowe objawy niesprawnego zaworu EGR ↑ Lokalizacja zaworu EGR ↑ 1-Odpinamy wtyczkę. ↑ 2-odkręcamy flansze (uwaga na metalowe uszczelki które znajdują się między flanszą a zaworem). ↑ 3-odkręcamy trzy śróby mocujące zawór EGR wraz z metalowym elementem. 4-wyciągamy zawór. ↑ 5-oddzielamy część elektryczną od mechanicznej odkręcając cztery śruby ↑ 6-w tylnej części zaworu centralnie na środku wiercimy otwór o średnicy 4 mm ↑ 7-następnie kładziemy zawór np-imadło ja użyłem kawałka deski z dużym otworem i wybijakiem o średnicy 3mm wybijamy wewnętrzny mechanizm zaworu EGR 8-czyścimy wszystko np-matą polerską smarujemy lekko np-wd40 następnie składamy wszystko do nabicia tulejki można użyć nasadki klucza. Wszystko montujemy w odwrotnej kolejności kasujemy błąd i cieszymy się sprawnością zaworu EGR. Uwaga- Po rozdzieleniu części elektrycznej od mechanicznej iglica zaworu ma wystawać około 10mm i płynnie,lekko wciskać się.Po wciśnięciu i puszczeniu powinna wyjść do góry.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.