Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 29.04.2020 w Odpowiedzi

  1. 1 punkt
    Jeśli był zalany BCM i go wymienili, to dlatego. Insignia ma przebieg w BCM schowany. Zakombinowali z epromem (zgrali oryginalny i wgrali do zakupionego) dzięki czemu w nim VIN widać z tego auta a reszta ze starego została.
  2. 1 punkt
  3. 1 punkt
    W moich okolicach: - sprawdzenie szczelności 50 - planowanie 100-150 - wymiana uszczelniacza gratis przy wymianie prowadnicy + koszt uszczelniacza (ok. 5/sztuka) - docieranie zaworów 10/sztuka - wymiana prowadnicy 10/sztuka + koszt prowadnicy (ok. 10/sztuka) - spawanie 40/cm Podlicz... Dawaliśmy głowice, które wychodziły po 1200 za kompleksową naprawę. Ale zawsze była gwarancja.
  4. 1 punkt
    Poszukaj inny warsztat. Planowanie to koszt około 150zł. Spawanie alu nie sądzę, żeby kosztowało więcej niż 50zł/1cm. Ktoś myśli, że znalazł jelenia. Chyba, że w tej cenie jest też wymiana prowadnic zaworów + nowe uszczelniacze zaworów + docieranie gniazd. Wtedy się nie zastanawiaj, niech robią.
  5. 1 punkt
    Tutaj sobie porównaj jaki masz mieć numer części po nr VIN - https://opel.7zap.com/pl/car/t98/e/9/25-0/
  6. 1 punkt
    Podnoszę temat by zdać krótką relację co i jak, dużo się nie rozpisze bo i nie ma co pisać prócz tego , że w jeździe różnicy nie ma czy sztywne czy dwumas... u mnie na Statimie po 50 tys. cisza i spokój(wtedy zapłaciłem 1 tys. zł, czyli połowę co dwumas) natomiast znajomy na w/w zestawie NTY zrobił koło 30 tys. i ma luzy na sprężynkach, wiec słychać charakterystyczne brzęczenie przy 1700-2000 obr., ale jak twierdzi autem jeździ żona po mieście i jej to nie przeszkadza... Pozdrawiam
  7. 1 punkt
    Linki nie mają być naciągnięte Jedna ciągnie lewo/prawo, druga przód/tył. Jak wybierak nie pozwoli, to nagle próbujesz wbić jedynkę, a tu sie okazuje, że trójka tez ma chęć. YT i regulacja najpierw. I nie zasłaniaj się mechanikami, bo sam dasz radę. Hmmm, zawsze możesz wyłączać silnik, zmienić bieg i znów włączać silnik No chyba, że mechanik ma inne opcje dla ciebie?
  8. 1 punkt
    https://auto-spinka.pl/pl/c/Opel/4278
  9. 1 punkt
    Choćby tutaj - https://allegro.pl/oferta/spinka-tapicerki-opel-calibra-vectra-zafira-tigra-8485098337
  10. 1 punkt
    Witam Przepraszam że tak późno odpisuje ale mam teraz na głowie remont i przeprowadzkę to dopiero dzisiaj był czas zająć się oplem. Winna u mnie była cewka kompresora, wymieniłem dzisiaj ją na nową i klima znowu działa pełną parą. Sprawa była prosta, a skomplikowałem sobie ją przez moje błędy w diagnostyce. Napięcie na kostce przy kompresorze mierzyłem na zgaszonym silniku a tylko włączonym zapłonie [emoji53] Dodatkowo multimetr mi nawalił i nie kapnąłem się odrazu że cewka walnięta. Człowiek uczy się na błędach, ale dzięki temu kolejna usterka w samochodzie usunięta samodzielnie. Co do samej wymiany to prosta sprawa, wystarczy wymontować puche filtra i mamy piękny dostęp do kompresora, po drodze czekają dwa segery zewnętrzne to trzeba zaopatrzyć się w ściągacz prosty nie kątowy bo ten drugi na samej cewce siedzi dosyć głęboko i kątowym jest ciężko go złapać, co nie znaczy że się nie da. Do koła pasowego nie potrzebny był mi żaden ściągacz. Trochę siły i bez problemu zeszło. Ogólnie nie była to zbyt skomplikowana naprawa. Dzięki za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam. Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
  11. 1 punkt
    Jesień już na dobre zagościła w naszym kalendarzu, dlatego na ten moment warto zadbać nie tylko o wygląd, ale również o stan naszego pojazdu. Zabezpieczy nas to przed niechcianymi awariami czy poważnymi usterkami – będziemy mogli korzystać z bezpiecznego i w pełni sprawnego samochodu. Jak zatem zadbać o nasze auto na jesień? Poznaj kilka naszych sprawdzonych wskazówek. Czystość samochodu Warto na jesień zadbać o czystość samochodu zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Należy oczyścić wszystkie zakamarki oraz trudno dostępne miejsca. Jesienią bardzo często dochodzi do różnych zabrudzeń spowodowanych stanem drogi i użytych na nich środków chemicznych. Należy umyć oraz odkurzyć całą przestrzeń w aucie razem z tapicerką i kokpitem. Zadbać warto również o wygląd zewnętrzny samochodu, mowa o umyciu całego auta włącznie z podwoziem. Zadbajmy także o czystość naszych reflektorów – warto je wypolerować, aby móc poprawić jakość oświetlenia. Dzięki wyczyszczeniu samochodu zyska nie tylko odpowiedni blask, ale także łatwo można dojrzeć inne niedoskonałości czy zabezpieczyć przed nadejściem zbliżającej się zimy. Wentylacja i klimatyzacja Jesień to pora, gdzie często spotkamy się z problemem zaparowanych szyb, co jest zdecydowanie niekomfortowe oraz dosyć problematyczne. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie wentylacji. Zadbajmy o tym, używając preparatu do dezynfekcji, a także sprawdźmy stan filtru pyłkowego, gdzie zbiera się dużo kurzu chłonącego wilgoć, co przyczynia się do zaparowania szyb. Należy także przestawić się z klimatyzacji na ogrzewanie, co pozwoli nam na szybszą poprawę widoczności szyb. Jakość wycieraczek Sezon jesienno-zimowy to wzmożona aktywność używania wycieraczek ze względu na pogorszoną pogodę oraz kiepski stan dróg. Często zatem możemy trafić na opadające na szybę liście, owady czy deszcz lub śnieg. Czysta szyba oraz dobra jakość wycieraczek jest istotna, szczególnie gdy dni są coraz krótsze. Dlatego warto najpierw wyczyścić pióra wycieraczek oraz sprawdzić, czy nadają się w ogóle do użytku – niekiedy można spotkać się z poszarpanymi czy popękanymi elementami. Elektryka w samochodzie Jesienna wilgoć sprawia, że styczność z elektryką nigdy nie jest dobra, ponieważ może dojść do różnych spięć lub nieprawidłowego działania danych elementów. Starsze auta narażone są na występowanie dużej ilości wilgoci, dlatego niezbędne będzie wyczyszczenie niektórych kabli czy sprawdzenie elektryki przez doświadczonego fachowca. Stan techniczny samochodu Podczas okresu jesienno-zimowego oprócz sezonowej zmiany opon, warto dokładnie przejrzeć auto pod względem różnych uszkodzeń czy nieprzewidzianych usterek. Nawet jeśli nie zaobserwujemy żadnych usterek związanych z samochodem – podczas wymiany opon w warsztacie samochodowym należy zwrócić uwagę na układ kierowniczy, układ hamulcowy oraz układ napędowy. Często dochodzi do zużycia niektórych elementów, a także uszkodzenia pojawiają się w wale oraz moście napędowym – związanym z luzami w łożysku, przegubie czy podporach. Niekiedy zatem musimy poddać regeneracji lub wymianie na nowy wał oraz most napędowy. Z pewnością nie warto bagatelizować objawów: stukania spod podłogi, bicia kierownicy, drgania czy brak mocy. Dlatego regeneracja mostów napędowych – takiewały.pl to najlepsze rozwiązanie. Specjaliści zajmą się całym układem napędowym. Należy także sprawdzić, czy układ hamulcowy działa poprawnie. Niezbędna okazać się może kwestia uzupełniania płynów w naszym samochodzie przed zbliżającą się zimą. źródło zdjęcia: freepik.com
  12. 1 punkt
    Stary i uszkodzony samochód to dla kierowcy często spory kłopot. Koszty naprawy czy użytkowania takiego pojazdu jest znacząco wysoki, dlatego właściciele takich aut decydują się zazwyczaj na sprzedaż samochodu do skupu auta, celem jego zezłomowania. Jak wygląda zatem oddanie pojazdu do skupu? Krok po kroku wyjaśnimy w poniższym artykule. Mamy nadzieję, że dzięki temu dokładnie dowiesz się, w jaki sposób skontaktować się ze skupem, aby dokładnie pozbyć się swojego auta. Zapoznaj się z naszym wpisem! Transakcja w skupie – szybko i prosto Sposobem na szybką i sprawną sprzedaż auto, które nie wymaga od nas dużego zaangażowania, jest skup samochodów. Przede wszystkim możemy tam bardzo łatwo dokonać sprzedaży pojazdu, ponieważ skup odkupuje samochód i sprzedaje tym, którzy chcą je kupić. Zdecydowanie jest to bardziej opłacalne niż zwykłe komisy samochodowe, jednak różnica polega na tym, że skup aut za gotówkę jest bezpośrednim nabywcą auta. Z pewnością nie musimy martwić się o to, że nie sprzedamy swojego pojazdu, ponieważ skupy aut umożliwiają nam szybką i bezproblemową sprzedaż. Oddanie auta do skupu – krok po kroku W przypadku, gdy chcemy oddać samochód do skupu aut, na początku musimy oczywiście znaleźć odpowiednią firmę, która spełni nasze oczekiwania. Większość skupów posiada swoje strony internetowe, dlatego mamy możliwość zapoznać się z ofertą kilku firm. Ponadto w naszej najbliższej okolicy znajdziemy zazwyczaj odpowiedni skup aut jak https://kupiewszystkieauta.pl/skup-aut-makow-mazowiecki/ wraz z opiniami innych użytkowników. Dzięki temu dowiemy się, której firmie możemy w pełni zaufać. Gdy już znajdziemy wybrany skup aut, możemy się z nim skontaktować, najczęściej telefonicznie lub udając się osobiście do siedziby firmy. Jednak przeważnie możemy tego dokonać również za pomocą formularza kontaktowego, który wymaga od nas zawarcia wszystkich niezbędnych informacji o pojeździe, np. przebieg, marka, model czy rocznik. Następnie po uzupełnieniu osoba upoważniona ze skupu skontaktuje się z nami w celu przedstawienia oferty i pełnej wyceny. Jeśli wypełnimy formularz kontaktowy lub zdecydujemy się na kontakt telefoniczny z przedstawicielem skupu aut, możemy umówić się na spotkanie. Gdy udamy się osobiście do skupu zazwyczaj mamy możliwość dokonać transakcji natychmiast. Czas realizacji sprzedaży auta do skupu odbywa się w zależności od terminów w danej firmie. Na spotkaniu najważniejsze jest obejrzenie samochodu, a następnie rozmowa o cenie, za którą sprzedamy pojazd. Wyceny dokonuje zazwyczaj osoba uprawniona ze skupu lub rzeczoznawca, gdzie po dokładnych oględzinach następuje podanie kwoty. Skupy są bardzo elastyczne, dlatego kwestię ceny możemy ustalać w pełni indywidualnie. Jakie pojazdy przyjmuje skup? Przede wszystkim większość skupów nie ma żadnych określonych wymogów co do stanu technicznego i wizualnego samochodu. Dlatego bez obaw możemy oddać do skupu powypadkowy, uszkodzony, stary, niesprawny czy niekompletny pojazd. Ponadto często skupy nie zwracają uwagę nawet na rocznik, przebieg czy stan techniczny. Nie musisz się martwić, https://kupiewszystkieauta.pl/skup-aut-jablonna/ przyjmie Twój samochód. Działa w Warszawie, ale również na terenie całego województwa mazowieckiego. Finalna sprzedaż pojazdu Po ustaleniu ceny i wszystkich innych dokumentów, możemy zawrzeć ze skupem odpowiednią umowę. Należy dokładnie sprawdzić, czy wszystko się zgadza – mowa zwłaszcza o danych. Gdy oddajemy pojazd do złomowania, musimy otrzymać od Stacji Demontażu Pojazdów unieważniony dowód, kartę pojazdu oraz tablice rejestracyjne. To niezwykle ważne, aby następnie w Wydziale Komunikacji w urzędzie dokonać wyrejestrowania samochodu. Po zakończonej sprzedaży lub złomowaniu tracimy wszelkie prawa do samochodu, dlatego nie będziemy już musieli się martwić jego naprawami czy wzrostem kosztów użytkowania. https://kupiewszystkieauta.pl/skup-aut-kobylka/ sprzedaje pojazdy z gotówką od ręki, dlatego nie będziesz czekać na przelew, To bardzo wygodny sposób sprzedaży, który również jest bardzo opłacalny dla nas. Zdecydowanie warto oddać swój samochód do skupu aut, gdzie kompleksowo zajmą się jego sprzedażą, a my nie będziemy musieli martwić się o wzrost wydatków w wyniku dalszej eksploatacji. źródło zdjęcia: freepik.com
  13. 1 punkt
    Znika od razu. Właśnie zakończyłem montaż. To co wkleiłem to wszystko jest zasilanie po zapłonie. Ponieważ nie mam park pilota to wpiąłem się w jego miejsce konektorem 4,8mm. Nawet możesz sobie wybrać jaki bezpiecznik chcesz włożyć Nie trzeba powielać utartych schematów. Wolę posiedzieć godzinę przed schematem niż dłubać z nowym kablem i wpinać się nie wiadomo gdzie - "w gruby czarny kabel drugi z lewej", mniej roboty i głowa spokojna Polecam
  14. 1 punkt
    Wszystkie biegi źle wchodzą ? Ja kiedyś też miałem problemy ale gorzej było z tymi na dół o ile dobrze pamiętam. Diagnoza mechanika wybierak ale że wolałby nie robić bo dostęp kiepski. Stwierdziłem że samemu trochę się pobrudzę. Obyło się bez wymiany. Okazało się że wybierak luźno lata . Dobrałem odpowiednią podkładkę pod śrubę mocującą. Dobrze dokręciłem i po zabawie. Tak więc kanał , ktoś do pomocy żeby wcisnął sprzęgło i próbował wrzucać biegi i od spodu patrzeć i ewentualnie ręką pomóc . Jak da się wrzucać to ewidentnie wybierak. Jak nie da się ręcznie od dołu to albo sprzęgło albo skrzynia.
  15. 1 punkt
    No tak mysle bo jak idzie w reduktor to pojdzie tak czy siak. Mozesz zamiast obejście zwyczajnie zatkać. Protip swieca stara ceramiką ladnie wchodzi i opaska. Kiedys mi peklo kolanko w drodze to mialem stare swiece i pozatykałem.
  16. 1 punkt
    Według VIN mam filtr dpf. Dziś wracając z pracy ponownie wzrosło spalanie ale zrobiłem tak że na 4 biegu utrzymywałem obroty 2500 i tak po ok. 7 km spalanie wróciło do normy. Sprawdzę jeszcze raz w Delphi czy nie mam tej pozycji. Interfejs Kupilem tydzień temu więc jeszcze uczę się obsługi. A miejscowość dokładnie w kujawsko pomorskie powiat nakielski
  17. 1 punkt
    A jednak panewki się znalazły po długim szukaniu. Musieli zamówić w internetowym sklepie, bo na hurtowniach ni ma. Za wszystko wyjdzie chyba 1600 zł, ale z racji małego przebiegu i bardzo dobrze zachowanej blacharki jeszcze ma to sens
  18. 1 punkt
    Specjalnie dla Ciebie uruchomiłem Delphi (po raz 2 lub 3 w życiu) i w mojej corsie D są dane DPFu (screeny).... może jednak nie masz DPFu, wtedy trzeba szukać innych przyczyn. Z drugiej strony nie wierz też tak do końca w to co pokazuje wyświetlacz, wg mojego wyświetlacza moje śr. spalanie to 5,2l/100km, w rzeczywistości faktyczne zużycie to 6,2 (liczone wg tankowań -zawsze do pełna). Twoje wskazanie 8-10l/h też wydaje mi się stanowczo za wielkie jak na wypalanie DPFu, ja przy moim silniku A1.3DTC mam na ciepłym 0,3l/h, z klimą 0,5-0,6l/h, a przy wypalaniu 1,4-1,7l/h.... no ale w Mery pewnie te wskaźniki są proporcjonalnie wyższe. A w którym Chometowie mieszkasz, bo google wskazały mi kilka w Polsce, bo jak w Kujawsko-Pomorskim, to możemy się kiedyś zgadać... może coś się wymyśli. A sprawdzałeś, czy nie podniósł Ci się poziom oleju? I jeszcze mała uwaga formalna: jak odnosisz się do posta poprzedniego, to go nie cytuj bezpośrednio pod nim, bo niepotrzebnie powtarzasz te same fotki i zaśmiecasz wątek. EDIT: A czy Twoja Mery ma DPF, to możesz sprawdzić wpisując w dekoder VIN i powinieneś otrzymać pełne wyposażenie, jeżeli opelek ma DPF, to będziesz miał pozycję K13. Przykładowe stronki: opelvindekoder.pl - Darmowy dekoder numeru VIN dla samochodów marki Opel Darmowy dekoder VIN Opel Astra Zafira Vectra Corsa Signum Meriva Omega Insignia - Opel Astra H Fanklub https://opel.7zap.com/pl/car/ No chyba, że ktoś ją tego pozbawił...
  19. 1 punkt
    W Delphi jest DPF (ja się kiedyś dokopałem u kolegi i dlatego kupiłem), choć zdecydowanie bardziej czytelny jest WoW Snooper Wurth na tym samym interfejsie... nawet można zrobić wymuszone wypalanie (na pewno na WoW Snooper, ale pewnie i w Delphi też).
  20. 1 punkt
    Niekoniecznie ja mam pod ręką Opcoma i Delphi, na Opcomie jest wszystko bardziej czytelne i jest dostęp do większej ilości bloków/podzespołów jak w przypadku Delphiego. Konkretnie Opcom jest ukierunkowany pod Opla a Delphi taki komercyjny pod każdą markę tyle, że przy niektórych ma więcej opcji a przy innych mniej. Opla tylko Opcomem sprawdzam a Delphi służy mi pod inne marki VW/Seat/Jeep/Mazda bardziej dla rodzinnych aut i dobrych znajomków. Może nie mieć takiej opcji w ogóle, przynajmniej ja na swoim Delphi nie mogłem się dokopać do DPFa ale też nie znam i nie śmigam w nim tak dobrze jak na Opcomie.
  21. 1 punkt
    Tylko trochę dziwne, że po tylu przerwanych wypalaniach nie włączyło się wypalanie alarmowe sygnalizowane mrugającą ikonka podgrzewania świec (sprężynką)... no i być może olej do wymiany, bo pewnie już nieźle podlany paliwem (sprawdź bagnet). A jakie zapełnienie DPFu pokazuje komputer. Ja jak przerwałem 2-3razy zimą, to zaraz sprężynka mi przypomniała o wypalaniu. EDIT: Aż się prosi o zakup interfejsu ELM327 i monitorowania DPFu, żeby już nie być zaskoczonym (ewentualnie montaż diody)... poszukaj na forum o wypalaniu DPFa i kontrolowaniu stanu zapełnienia... jest mnóstwo opisane na forum i w necie.
  22. 1 punkt
    Jeśli będzie się przerywać co chwilę proces wypalania to DPF zapcha się tak, że tylko płukanka w maszynie mu pomoże a to już jest kilka stów w plecy. Ja jak widzę takie zjawisko to jeżdżę aż spalanie wróci do normy. Przynajmniej u mnie są takie objawy i są związane z wypalaniem filtra DPFa.
  23. 1 punkt
    A czy auto posiada DPF? U mnie w 1.9CDTI DPF wypala się raz albo dwa na pełnym tankowaniu coś w granicach 500-700km. Nie mam żadnej kontrolki od DPFa tylko widzę, że spalanie kosmicznie rośnie na postoju i podczas jazdy, wtedy pod żadnym pozorem nie wyłączam silnika tylko jadę na małą trasę 20-30km i próbuję trzymać obroty 3000rpm jak nie na autostradzie to poza zabudowanym i na 3/4 biegu jak lokalizacja nie pozwala na szybszą jazdę.
  24. 1 punkt
    Tak bardzo nie chce sie wpisać w google ? Zajęlo mi to 1 minutę.
  25. 1 punkt
    Temat do zamkniecia, przyczyna byl zapchany katalizator. Po wymianie auto ożyło.
  26. 1 punkt
    To nie ubywa tylko spier......la. szukaj wycieku. Jak nie cieknie to pomyśl o zestawie sprawdzenia co2 w zbiorniczku. Kosztuje grosze
  27. 1 punkt
    Witam. Czy ro normalne ze odcina przy 4000 obr/min 6 bieg predkosc 225km/h. Auto po chipie 190km powinno wiecej isc. I dodatkowo ale nie zawsze wyskakuje auto z kliczykiem przy duzych predkosciach blad to p1895.
  28. 1 punkt
    Ale olejowe pierścienie kompresji już nie robią. Robi kompresję olej który ci znika. Pisalem już o stosowaniu płukanek i odpiekaniu pierścieni. Poczytaj . U mnie dało efekt . Nie każdemu jednak to jest dane. Czyżby mechanik nie wiedział co ma Twój olej ? Luzy zaworowe to podstawa w twoim silniku. Ale one nie nie maja wplywu na pobór oleju. Mają wpływ natomiast uszczelniacze zaworowe. Natomiast regeneracja głowicy ? Musi być podstawa do tego. Czyli robiąc wymianę pierścieni przy okazji sprawdzić głowicę. Sprawdzić i zrobić kompleksowo głowicę. I co to da? Najpierw sprawdzić jaki jest powód poboru oleju. Potem robić co trzeba
  29. 1 punkt
    Wygląda na to, że jeździsz i czekasz na cud. Mechanik nie taki zły bo idzie po najniższej linii oporu nie generując kosztów. 1.6 w oplach lubią olej, regeneracja głowicy może coś pomóc, a pierścienie też by swoje zrobiły. Może być problem na cylindrze i z czasem będzie się potęgował. 5 lat na rozrządzie to max nawet przy małym przebiegu tak dla bezpieczeństwa. To jak już liczy tak tą głowicę to przy okazji mógłby zrobić rozrząd w cenie robocizny z głowicą i tak będzie rozpinany przy demontażu głowicy.
  30. 1 punkt
    Taaa, a po dwóch tygodniach usłyszysz, że żadnego telefonu nie było... W takich sprawach korespondencję prowadzi się wyłącznie w formie pisemnej.
  31. 1 punkt
    Błotniki są te same niezależnie od silnika i wersji nadwozia.
  32. 1 punkt
    Akurat masz przedlifta, najlepiej poszukać zderzaka podobnego do twojego a pod niego halogeny. A najprościej będzie zadzwonić do hurtowni motoryzacyjnej podać VIN i dobiorą coś (intercar*). Tam im wyskoczy jaka wersja i wyposażenie. Uważaj z tą dolną listwą na zderzaku na wysokie krawężniki bo uszkodzisz sobie zderzak, potrafi się podwinąć a później cały zderzak z zaczepów wyrwać
  33. 1 punkt
    Przepraszam za późną odpowiedź ale niestety zwykłe... bo to są pierwsze VC wypuszczone na rynek z tego co się orientowałem. Ale juz zakupiłem fele 17". Foto w następnym poście jak uda wrzucić mi się z telefonu
  34. 1 punkt
    W razie gdyby ktoś kiedyś jeszcze szukał to OE648/6 pasuje. Taki sam nawet (Filtrona) był stary. Czyli opel.7zap.com pokazuje dobrze po wpisaniu nr VIN
  35. 1 punkt
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  36. 1 punkt
    Zamieszczam poradnik do OPLA ASTRY H - "Demontaż tapicerki drzwi oraz wymiana przełącznika do szyb i lusterek" Plik specjalnie zrobiony na .exe ze względów ochrony praw autorskich Programy antywirusowe mogą informować że plik jest potencjalnym "wirusem", wynika to z formatu zapisu .exe, tak więc jest to normalne. Nowsze efekty graficzne będzie widać tylko na nowym Office 2010 lub wyższym. Link do poradnika: 11 MB http://www.sendspace.pl/file/2e02c080ae905b85b807764 Pozdrawiam edit serwer wyżej zakończył działalność do pobrania tu https://drive.google.com/file/d/0B_z2fr7-VltbVVpzLWh3bHJoUm8/view?usp=sharing
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.