Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 16.09.2019 w Odpowiedzi

  1. 2 punkty
    Witam wszystkich po przerwie , @Mały 25 przepraszam za brak odpowiedzi, w natłoku pracy nie zauważyłem nowego postu. Właśnie, natłok pracy - od czerwca wiele się zmieniło. Auto nadal to samo, ale w zupełnie innej odsłonie. Zamiast sprzedać to grzebię dalej i dalej, ale skoro sprawia to przyjemność . Oto co się zmieniło: Układ hamulcowy: swap tarcz z przodu z 236 mm (pełne) na 256 mm (wentylowane), a co za tym idzie większe jarzma i zaciski (od razu zregenerowane i polakierowane) oraz nowe tarcze i klocki. Wymiana serwo na to z Astry z dwulitrowym silnikiem (większe) oraz pompy hamulcowej z fabrycznej Delphi (tłoczek 20) na pompę z SAABa 2.0 turbo (ATE, tłoczek 23,81) - co wymagało trochę grzebania (pompa z układu ABS do układu bez ABS, ilość wyjść) oraz wymiany felg (nie da się założyć 13 calówek) Układ kierowniczy: moja przekładnia podciekała i miała porwaną osłonę, tak więc postanowiłem że ją zregeneruję. Sam wymieniłem cały komplet uszczelek i uszczelniaczy (w zasadzie efekt powinien być jak po regeneracji w zakładzie) Wnętrze: koniec kręcenia korbką, wpadają elektryczne szyby z przodu. Dodałem też głośniki wysokotonowe w miejsce fabrycznych maskownic (przy lusterkach, z Corsy C). Wyłożone matą wygłuszającą zostały drzwi, tylna kanapa, bagażnik, maska, ściana grodziowa. Przy okazji zrobienie porządku z elektryką za radiem oraz w drzwiach (ASO dokładając centralny pokazało swój "profesjonalizm") Podwozie: dokładne przejrzenie, konieczność usunięcia korozji z tylnej belki. Przy okazji konserwacja profili zamkniętych, podłużnic, dołów drzwi, klapy i maski. Wylatuje również belka i hak holowniczy (zdemontowałem belkę by ją oczyścić i zakonserwować, ale nie było już czego ratować). Założyłem plastikowe nadkola z tyłu. L A K I E R O W A N I E - tak, Astra otrzymała nowy lakier! Tak jak wspomniałem wyżej, do wymiany były lewe tylne drzwi. Do tego przy wlewie pojawiła się korozja, ucierpiały też doły drzwi (w większości dopiero początki korozji) oraz tylne błotniki. Wspawana została reperaturka wlewu paliwa (wbrew pozorom, to co widać na zewnątrz to tylko wierzchołek tego, co dzieje się pod blachą - zaprawka pomogłaby tylko chwilowo). W związku z wymianą tarcz musiałem dopasować też inne felgi (co najmniej 14). Wpadły więc alufelgi od Astry G (15 cali) z oponami 195/60R15. Ubytki uzupełnione i polakierowane w srebrny metalik. Dalej to już wielogodzinna praca. Demontaż wszystkich plastików, których się da uszczelek, listew, i emblematów. Wszystkie miejsca z korozją i odpryskami zjechane do zera, na wżery inhibitor korozji, na to epoksyd, akryl i dopiero baza z klarem (oczywiście z pistoletu i 2K, rzecz jasna z wyjątkiem bazy). Na zgrzewy blach i nadkola dodatkowo masa UBS. Jak przystało na Astrę z Polski - czarne zderzaki, czarne lusterka, czarne listwy. Od teraz również w kolorze nadwozia . Zastanawiałem się jaki lakier wybrać, rozważałem tylko kolor zielony. Padło w końcu na lakier z palety Skody - Rallye Green. Efekt na świeżo, bez poprawek: Jako, że trzymałem pistolet lakierniczy po raz pierwszy dwa miesiące temu i nie miałem żadnego doświadczenia, to nie uniknąłem mniejszych lub większych błędów, jednak efekt jak na amatora jest znakomity - Astra zwraca uwagę na ulicach. Względem tego co powyżej, auto zostało lepiej oczyszczone z odkurzu (szyby, uszczelki) oraz wyszlifowane P2000 oraz P2500 by zmniejszyć morkę i wypolerowane. Można zauważyć też zmianę detali, takich jak przezroczyste boczny kierunkowskazy i spryskiwacze od Fiata Pandy. Oto jak było i oto jak jest: Lakier w słońcu przechodzi w złoty, znakomicie to wygląda (w końcu to perła). Pozostało jeszcze nakleić logo na klapie, emblematy i boczne listwy. Wszystko co opisałem powyżej zrobiłem sam, we własnym garażu i z ograniczonymi możliwościami technicznymi (takimi jak lakierowanie 50 litrowym kompresorem). Wystarczy tylko chcieć .
  2. 2 punkty
    Okazało się, że trzeba zaprogramować sterownik na urządzeniu TECH2. Stary sterownik w końcu działa.
  3. 1 punkt
    Dolne mocowanie jest na 2 śrubach. Dostęp jest. Odkręć dolne mocowanie i wyjmiesz wszystko w komplecie. Dojście jest od góry, nie potrzeba kanału. Tylko zwinne ręce.
  4. 1 punkt
    A pod tą długą śrubą nie jest alternator na takiej podstawce na 3 śruby?Ale to z kanału można zobaczyć. Popatrz na te zdjęcia z zapożyczonego linku, alternator jest na podstawce, odkręcisz ją to przechylisz później alternator i wyjdzie ta długa śruba bez cięcia i kombinowania później jak to złożyć. Na drugim zdjęciu widać tą podstawkę: https://allegro.pl/oferta/silnik-z18xe-opel-astra-h-zafira-b-1-8-16v-125km-8569379909
  5. 1 punkt
    Sto lat mnie tu nie było. Zapewniam, że żyje i mam sie dobrze. Ostatnie perturbacje w życiu prywatnym i zawodowym,urodziny juniora i nowa praca, zmusiły mnie do zwolnienia tempa na forum, ale powoli wracam do "zywych" p.s. znowu mam opla tym razem vectra C 2,0T
  6. 1 punkt
    Nie dalej jak wczoraj zmagałem się z zamkiem bagażnika - nie chciał się zamknąć wcale. Niby nierozbieralny, ale jak się go wyjmie, to okazuje się rozbieralny.
  7. 1 punkt
    Nie ma rzeczy nie rozbieralnych jeśli ktoś je wcześniej złożył, tylko musisz się upewnić 100%, że problem tkwi właśnie w tym zamkniętym pudełeczku, jeśli masz wydać 1000zł na nowy to już z samej ciekawości bym otworzył popatrzał na te styki czy zimne luty jeśli jest tam większa elektronika, zawszę można szukać drzwi czy samego zamka, zależy co taniej wyjdzie. Mini szlifierka, lutownica i piekarnik nie jedno otworzyły
  8. 1 punkt
    Pytanie czy to praca na zimnym silniku? Następne jaki silnik? A w załaczniku masz co wiąże sie z tą usterką. Poczytaj i posprawdzaj po kolei. Jak świece sprawdzić znajdziesz na forum.
  9. 1 punkt
    Tak, to dokładnie to miejsce które pokazujesz. Faktycznie na tym zdjęciu nie widać grzybka, w miejscu gdzie powinien się znajdować widać otwór. Sprawdź jeszcze dobrze. Co do regeneracji pokrywy i kolektora to jest dużo ogłoszeń na Allegro. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkSpróbuj jeszcze przeskrobać śrubokrętem ściankę w tym wlocie. U mnie też od razu grzybka nie było widać. Delikatnie skrobnąłem i wyczułem lekką wypustkę, okazało się, że grzybek jest na miejscu. Obejrzyj filmik to będziesz wiedział w którym dokładnie miejscu ten grzybek się znajduje. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. 1 punkt
    Cóż, przekonasz się, ile kosztuje laweta do PL, albo remont na miejscu......
  11. 1 punkt
    Albo hydropopychacz zaworu albo zaworek o KZFR. Albo niskie ciśnienie oleju
  12. 1 punkt
    Mam sugestię (pytanie) do administracji dotyczącą usprawnienia forum, uważam, że podawanie lokalizacji w profilu przez użytkowników forum powinno być obowiązkowe. Uniknęłoby się zbędnych (podstawowych) pytań w postach do użytkowników szukających pomocy, a i samemu człowiek nieraz do kogoś mógłby się zwrócić. Nawet kiedyś na innym forum ( https://www.insignia-club.pl ), gdzie wszyscy mają podaną lokalizację pomogłem w zdiagnozowaniu użytkownikowi będący w Bydgoszczy przejazdem... Także sugeruję, żeby informacje o lokalizacji użytkownika, modelu opla i silniku były obowiązkowymi polami.
  13. 1 punkt
    Witam serdecznie, Jestem po wymianie skrzyni biegów, dwumasy i sprzęgła. Te dwa ostatnie wykonałem z uwagi ma przebieg samochodu, natomiast wyglądały przyzwoicie. Sama skrzynia do regeneracji, natomiast ja zakupiłem ta z mokki i działa wszystko dobrze. Jedynie mam teraz problem z światłem cofania, ale pociągnę to w innym wątku.
  14. 1 punkt
    Witam, Po wizycie u mechanika wszystko jasne, okazało się że kończą się klocki a dźwięk pochodzi z sygnalizatora zużycia klocka.
  15. 1 punkt
    Pewnie różnica jest w jakimś mikrowyłączniku odpowiedzialnym za uchylanie szyby. Wyjmij i obadaj, może da się naprawić.
  16. 1 punkt
    Dzięki, próbowałem najpierw precyzyjnym ściągaczem do łożysk ale się nie udało. Musiałem zrzucać rozrząd, wyszło dopiero w imadle przy użyciu naprawdę dużej siły - nie było szans na demontaż na silniku.
  17. 1 punkt
    Domykanie szyby trzeba zaprogramować urządzeniem TECH2, w opcomie nie ma tej funkcji. U mnie próby wymieniania sterownika, zamka, .... rok poszukiwań.... bez powodzenia. Dwa kliknięcia w TECHu i działa.
  18. 1 punkt
    Meriva A 2003 1.6 16V-problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (--,- c). Poszedłem na łatwiznę i kupiłem nowy czujnik. Problem pozostał. Odpiąłem minus na akumulatorze.Zmierzyłem opór obu czujników. Był zbliżony. Pozostało sprawdzenie przewodów. U mnie od czujnika odchodzi para niebieskich przewodów. Patrząc od przodu auta idą w prawo na dół. Tam,z lewej strony,blisko halogenu, znajduje się wtyczka. Skręcając koła w lewo wtyczka jest widoczna. Dochodzą do niej przewody z czujnika. Okazało się,że przewody są uszkodzone. Po zlutowaniu,podpięciu starego czujnika,wyczyszczeniu styków i podpięciu akumulatora problem znikł.
  19. 1 punkt
    Technologia nieustannie się rozwija, także w kwestii udoskonalania produktów z branży samochodowej. Jakiś czas temu powstały produkty przeznaczone do regeneracji skrzyni biegów, dodatki uszlachetniające do paliwa i oleju. Jakie są i czy naprawdę działają? Z pewnością nie raz zastanawiałeś się jak wspomóc Twój samochód, albo jak go uchronić przed awarią. Regularne serwisowanie auta i wymiany oleju co 10 000 km to podstawowa zasada minimalizująca ryzyko awarii. Coraz częściej jednak mówi się o różnego rodzaju dodatkach do oleju, paliwa, skrzyni biegów czy hydraulicznego wspomagania kierownicy. Przed użyciem takich produktów z pewnością pojawi się w głowie szereg pytań. Czy dodatki są bezpieczne? Czy zabezpieczą silnik, skrzynię przed zużyciem? Jakie płyną korzyści z ich użytkowania? Jakie mogą być konsekwencje ich używania. Plusy W sprzedaży dostępna jest cała masa różnych dodatków do oleju oraz paliwa, dlatego w artykule skupimy się na najbardziej znanym dodatku – Ceramizerze. Dodatki do oleju Ceramizer: Zmniejszają tarcie wewnątrz silnika i tym samym ułatwiają rozruch zimnego silnika. zabezpieczają powierzchnie silnika na j co najmniej 70 000 km, co zostało potwierdzone podczas ekstremalnych testów jazdy bez oleju w silniku. Tworzą warstwę regenerująco-ochronną która odbudowuje zużyte powierzchnie i tym samy w przypadku silnika zmniejszają branie oleju (ten dodatek do oleju odbudowuje powierzchnie pierścieni tłokowych). Preparat wycisza i wyrównuje pracę silnika Zwiększa ciśnienie sprężania. Nawet 5-krotnie zwiększa trwałość metalowych powierzchni tarcia. Zabezpiecza metalowe powierzchnie przed korozją. Umożliwia przejechanie nawet 500 km w przypadku awaryjnego wycieku oleju. Więcej informacji o korzyściach płynących z preparatu można znaleźć na stronie https://www.ceramizer.pl/ceramizer-cs. Stosowanie dodatków do paliwa Ceramizer: Zapewnia równomierną pracę silnika. Utrzymuje go w czystości i usuwa nagromadzony nagar, który jest szkodliwy dla silnika (spalanie stukowe, zwiększone tarcie na skutek odrywających się kawałków nagaru).. Sprzyja dokładniejszemu spalaniu paliwa. Jest w 100% bezpieczne. Nadaje się zarówno do benzyny, oleju napędowego jak i biopaliwa. O jego zaletach i pozytywnym działaniu możesz się dowiedzieć więcej na https://www.ceramizer.pl/ceramizer-cp . Zarówno dodatki do silników i paliwa są bezpieczne dla środowiska. Dodatkowo zmniejszają emisję spalin i szkodliwych substancji. Minusy Nie ma róży bez kolców, dlatego należy pamiętać o minusach stosowania Ceramizerów. Z pewnością minusem jest sam fakt, że musisz pamiętać o aplikacji produktu co określoną liczbę kilometrów. Są to preparaty, które nie uratują zepsutego lub skrajnie zużytego silnika w którym branie oleju przekracza 1 litr na 1000 km . W takie sytuacji konieczna jest wizyta w warsztacie. Ceramizery nie pomogą w przypadku gdy przyczyną brania oleju są gumowe uszczelniacze zaworowe – preparat ten nie tworzy warstwy na powierzchni gumy. Minusem jest również koszt – preparat do silnika kosztuje ponad 70 złotych a kompleksowy zestaw (do silnika, skrzyni, paliwa) nawet ponad 150 zł. Bezpieczeństwo Stosowanie dodatków nieznanych producentów o wątpliwej jakości może spowodować szkody lub po prostu nie zadziałać. Warto więc wcześniej zobaczyć jakie preparaty na rynku przeszły odpowiednie testy i które kierowcy polecają oraz które są najdłużej dostępne w sprzedaży. Pamiętaj też, że tego typu produkty należy stosować zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi na opakowaniu. Stosowanie dodatków do paliwa i oleju jest bezpieczne i przynosi wiele korzyści. Przeważają one nad wadami, o ile wybierzesz sprawdzony i renomowanej firmy. Trzeba jednak pamiętać by stosować je regularnie. Wtedy Twój samochód będzie sprawny i z pewnością długo nim pojeździsz.
  20. 1 punkt
    Według mnie te kontrolki są od zapięcia tylnych pasów. Ale mogę się mylić. Najlepiej zapiąć pasy z tyłu i sprawdzić załączając stacyjkę.
  21. 1 punkt
    Wiesz, że tam g... widać dla kogoś, kto nie ma merivy?
  22. 1 punkt
    Teraz wystarczyło ale pojawi się to ponownie. Wiec smarowanie się przyda.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.