Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 28.02.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
  2. 3 punkty
    Po kilku godzinach spędzonych w internetach znalazłem co to za błąd jak postępować z tym ustrojstwem. Link do instrukcji obsługi znajdziecie pod tym linkiem : http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf Kody błędów wyświetlane na tym wyświetlaczu: E1 = niepodłączony czujnik temperatury powietrza zewnętrznego E2 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury powietrza zewnętrznego E3 = odłączony czujnik temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E4 = zwarcie obwodu czujnika czujnika temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E5 = odłączony czujnik temperatury powietrza mieszanego E6 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury mieszanki powietrza Pomoc na przyszłość. Dzięki i pozdrawiam.
  3. 2 punkty
    Problem mam rozwiązany dzięki cierpliwości mechanika jaką się wykazał.sprawdził wszystkie połączenia elektryczne, odciął alarm stwarzający problemy wymiana czujnika wału, ustawienie rozrządu i autko działa. Akumulator do wymienił na nowy . I w drogę
  4. 2 punkty
    WariatPSM ja będę rozbierał stary zamek, bo mnie wkurzyło dzwonienie i ściągnąłem nowy z Anglii. Nie mam niestety dostępu do garażu aby się pobawić w rozbieranie drzwi i wymianę zamka a i samochód potrzebuję codziennie. Co do zamka tylnych drzwi w Merivie - auto ma system samoczynnej blokady drzwi po przekroczeniu 5 km/h (żebyś kur nie nałapał albo ręki Ci nie urwało przy otwarciu) i jest tam podobno (bo sam jeszcze nie zaglądałem) sporo elektroniki sterującej tym zamykaniem, informowaniem komputera itp. Z tego co poczytałem i ze sporej liczby rozmów (łącznie z ludźmi z serwisów Opla) wychodzi, że dość częstym jest uszkodzenie przełącznika odpowiedzialnego za blokowanie drzwi (właśnie wtedy zamki szaleją, bo komputer chce na siłę je blokować i słychać klikania zamków z tyłu) i jest to jakiś mikro-styk, czy obwód który po otrzymaniu informacji o prędkości powyżej 5 km/h blokuje drzwi i odsyła informację do komputera, że drzwi są zablokowane i nie można ich otworzyć w trakcie jazdy. Samo blokowanie drzwi i zamykanie działa, ot po prostu nie działa opcja zabezpieczenia przed otwarciem w trakcie jazdy - taka trochę blokada na dzieci by Ci nie otwierały drzwi w trakcie jazdy, tylko elektroniczna. Niestety jest to podobno nienaprawialne. Z chęcią dorwałbym się do pełnego schematu budowy tego zamka, aby sprawdzić dokładnie co tam szwankuje. Na razie pozostaje mi w wolnej chwili rozebranie starego i przejście krok po kroku każdego miejsca aż coś znajdę.
  5. 2 punkty
    Może się komuś przyda to co ja zrobiłem aby pozbyć się problemu z odmą olejową w astrze g 1.7 DTI isusu. Napisze krótko. Nie warto bawić się w naprawianie odmy, tym bardziej w zdejmowanie plaskitowego dekielka sądząc, że można łatwo uszczelnić i rozwiązać problem. Zatrzask dekielka jest bardzo delikatny, można bardzo łatwo go uszkodzić i ponownie nie będzie dało się założyć. Urok tych silników niestety. W przypadku wyżej wymienionej nieszczelności odmy, warto wymienić całą pokrywę wraz z uszczelką. Oczywiście nowa uszczelka
  6. 2 punkty
    Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji. Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi: 1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem. Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.
  7. 2 punkty
    Kolego administratorze "dlaczego" pisze się razem a nie "dla czego". Temat wpisałem dlatego, że coś musiałem napisać. Grzecznie prosiłem o pomoc a takie chamskie zamykanie tematu wyprowadza z równowagi.
  8. 2 punkty
    Sęk w tym że dmuchawa jest w dolnej części a od góry jest wlot i tam dostaje się woda. Wyciągałem takie dmuchawy w viki C to miały rudej trochę. Przeropowac ułożyskowanie na tym silniczku. Komutator można przeczyscic i to się robi pumeksem. Podłączamy silnik do akumulatora 12v i do komutatora przykładamy pumeks. Po przesłuchaniu sprężonym powietrzem dajemy na końce ośki po kropli oleju i silnik będzie chodził kolejne lata.
  9. 2 punkty
    Witam, sprawa wyjaśniona. Przewody wszystkie sprawne. Z tego co zauważyłem w międzyczasie nie załączał kompresor klimatyzacji, ale po włączeniu AC działał nadmuch lecz nie chłodziło. Pojechałem do diagnosty, żeby podłączył się pod komputer i sprawdził wszystkie parametry sterownika ECU. Po wglądzie w funkcje klimatyzacji zauważył, że klimatyzacja była wyłączona programowo w ECU. Po zmianie w programie AC na Włączone, klimatyzacja oraz błąd trybu serwisowego zniknął a klima zadziałała. Po ponownym sprawdzeniu nie było już żadnych błędów.
  10. 2 punkty
    To zależy w jakim naprawdę stanie są sanki, jeżeli mają jakieś dziury, są przegnite do tego stopnia, że naciskając śrubokrętem boisz się, że się zaraz złamią, to lepiej poszukać innych sanek, np. Na szrocie znajdziesz w jakimś "stanie". Po oględzinach ocenisz, czy poza brudem, stal jeszcze jest ok i stanowi bezpieczeństwo. Kupisz za jakieś nie duże pieniądze pewnie, a nawet i w cenie złomu, podmienisz i dalej będziesz jeździł. Ewentualnie nieco przerobić część, gdzie nie wygląda to dobrze, dospawać jakiś element wycinając wcześniej kawałek skorodowanej stali, tylko oczywiście należy to zrobić dobrze
  11. 2 punkty
    Mam sugestię (pytanie) do administracji dotyczącą usprawnienia forum, uważam, że podawanie lokalizacji w profilu przez użytkowników forum powinno być obowiązkowe. Uniknęłoby się zbędnych (podstawowych) pytań w postach do użytkowników szukających pomocy, a i samemu człowiek nieraz do kogoś mógłby się zwrócić. Nawet kiedyś na innym forum ( https://www.insignia-club.pl ), gdzie wszyscy mają podaną lokalizację pomogłem w zdiagnozowaniu użytkownikowi będący w Bydgoszczy przejazdem... Także sugeruję, żeby informacje o lokalizacji użytkownika, modelu opla i silniku były obowiązkowymi polami.
  12. 2 punkty
    Witam wszystkich po przerwie , @Mały 25 przepraszam za brak odpowiedzi, w natłoku pracy nie zauważyłem nowego postu. Właśnie, natłok pracy - od czerwca wiele się zmieniło. Auto nadal to samo, ale w zupełnie innej odsłonie. Zamiast sprzedać to grzebię dalej i dalej, ale skoro sprawia to przyjemność . Oto co się zmieniło: Układ hamulcowy: swap tarcz z przodu z 236 mm (pełne) na 256 mm (wentylowane), a co za tym idzie większe jarzma i zaciski (od razu zregenerowane i polakierowane) oraz nowe tarcze i klocki. Wymiana serwo na to z Astry z dwulitrowym silnikiem (większe) oraz pompy hamulcowej z fabrycznej Delphi (tłoczek 20) na pompę z SAABa 2.0 turbo (ATE, tłoczek 23,81) - co wymagało trochę grzebania (pompa z układu ABS do układu bez ABS, ilość wyjść) oraz wymiany felg (nie da się założyć 13 calówek) Układ kierowniczy: moja przekładnia podciekała i miała porwaną osłonę, tak więc postanowiłem że ją zregeneruję. Sam wymieniłem cały komplet uszczelek i uszczelniaczy (w zasadzie efekt powinien być jak po regeneracji w zakładzie) Wnętrze: koniec kręcenia korbką, wpadają elektryczne szyby z przodu. Dodałem też głośniki wysokotonowe w miejsce fabrycznych maskownic (przy lusterkach, z Corsy C). Wyłożone matą wygłuszającą zostały drzwi, tylna kanapa, bagażnik, maska, ściana grodziowa. Przy okazji zrobienie porządku z elektryką za radiem oraz w drzwiach (ASO dokładając centralny pokazało swój "profesjonalizm") Podwozie: dokładne przejrzenie, konieczność usunięcia korozji z tylnej belki. Przy okazji konserwacja profili zamkniętych, podłużnic, dołów drzwi, klapy i maski. Wylatuje również belka i hak holowniczy (zdemontowałem belkę by ją oczyścić i zakonserwować, ale nie było już czego ratować). Założyłem plastikowe nadkola z tyłu. L A K I E R O W A N I E - tak, Astra otrzymała nowy lakier! Tak jak wspomniałem wyżej, do wymiany były lewe tylne drzwi. Do tego przy wlewie pojawiła się korozja, ucierpiały też doły drzwi (w większości dopiero początki korozji) oraz tylne błotniki. Wspawana została reperaturka wlewu paliwa (wbrew pozorom, to co widać na zewnątrz to tylko wierzchołek tego, co dzieje się pod blachą - zaprawka pomogłaby tylko chwilowo). W związku z wymianą tarcz musiałem dopasować też inne felgi (co najmniej 14). Wpadły więc alufelgi od Astry G (15 cali) z oponami 195/60R15. Ubytki uzupełnione i polakierowane w srebrny metalik. Dalej to już wielogodzinna praca. Demontaż wszystkich plastików, których się da uszczelek, listew, i emblematów. Wszystkie miejsca z korozją i odpryskami zjechane do zera, na wżery inhibitor korozji, na to epoksyd, akryl i dopiero baza z klarem (oczywiście z pistoletu i 2K, rzecz jasna z wyjątkiem bazy). Na zgrzewy blach i nadkola dodatkowo masa UBS. Jak przystało na Astrę z Polski - czarne zderzaki, czarne lusterka, czarne listwy. Od teraz również w kolorze nadwozia . Zastanawiałem się jaki lakier wybrać, rozważałem tylko kolor zielony. Padło w końcu na lakier z palety Skody - Rallye Green. Efekt na świeżo, bez poprawek: Jako, że trzymałem pistolet lakierniczy po raz pierwszy dwa miesiące temu i nie miałem żadnego doświadczenia, to nie uniknąłem mniejszych lub większych błędów, jednak efekt jak na amatora jest znakomity - Astra zwraca uwagę na ulicach. Względem tego co powyżej, auto zostało lepiej oczyszczone z odkurzu (szyby, uszczelki) oraz wyszlifowane P2000 oraz P2500 by zmniejszyć morkę i wypolerowane. Można zauważyć też zmianę detali, takich jak przezroczyste boczny kierunkowskazy i spryskiwacze od Fiata Pandy. Oto jak było i oto jak jest: Lakier w słońcu przechodzi w złoty, znakomicie to wygląda (w końcu to perła). Pozostało jeszcze nakleić logo na klapie, emblematy i boczne listwy. Wszystko co opisałem powyżej zrobiłem sam, we własnym garażu i z ograniczonymi możliwościami technicznymi (takimi jak lakierowanie 50 litrowym kompresorem). Wystarczy tylko chcieć .
  13. 2 punkty
    Okazało się, że trzeba zaprogramować sterownik na urządzeniu TECH2. Stary sterownik w końcu działa.
  14. 2 punkty
    Według mnie te kontrolki są od zapięcia tylnych pasów. Ale mogę się mylić. Najlepiej zapiąć pasy z tyłu i sprawdzić załączając stacyjkę.
  15. 2 punkty
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
  16. 2 punkty
    Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mieć czystą?
  17. 2 punkty
    Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
  18. 2 punkty
    Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
  19. 2 punkty
    Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a jednocześnie pozwoli ograniczyć finansowe skutki Waszych zobowiązań gwarancyjnych. Zapewniam, że treść naszej korespondencji w przedmiotowej sprawie, zainteresuje Waszych potencjalnych klientów, i wbrew Waszym oczekiwaniom, pozwoli właściwie ocenić jakość oferowanych przez was usług i produktów". Z poważaniem....
  20. 2 punkty
    2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba pod lusterko fotochromatyczne wyglada tak jednak zakladajac ta nozke na szybie gdzie nie bylo lusterka fotochro... gdzie uchwyt na szybie jest nizej lusterko zaslana pole widzenia bo jest za nisko dlatego uchwyt przerobilem ten z lusterka niefotochrom... przedluzylem o 1 cm i montuje kulke z uchwytu z lusterka fotochromatycznego (srednice kulek na uchwytach sie roznia o 2 mm) wierce i prowadze przewody . wtyczki raczej nie znajdziesz w podsufitce chociaz zdarzalo sie ze byly a zasilanie z podswietlenia na podsofitce nie wystarcza wiec kabel pociagnalem z bcm kolo kierownicy dokladnie z pinu gdzie jest zasilanie pod lusterko .zadowolony jestem na max bo dobra sprawa . wszystko da sie dobrze zrobic tylko ze trzeba porzezbic
  21. 2 punkty
    To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny ubezpieczyciela i spróbować podnieść wartość pojazdu przed zdarzeniem. Można to uzasadnić na kilka sposobów: - auto nie jest standardowym modelem, bo zostało doposażone, lub rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia, - wóz został poddany tuningowi, - w ostatnim czasie wymieniono niektóre całe podzespoły (silnik, skrzynia biegów, kompletne zawieszenie, itp). Ubezpieczyciel nie ma obowiązku przejęcia pojazdu po orzeczeniu szkody całkowitej. Oni co najwyżej wystawiają wrak na licytację i wskazują poszkodowanemu potencjalnego nabywcę. Samo wystawienie na licytację nie stanowi bynajmniej oferty, gdyż ubezpieczyciel nie ma prawa decydować o czyjejś własności. Licytacja jest tylko jedną z metod ustalania wartości wraku.
  22. 2 punkty
    A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić inne auto to warto zrobić jak syn mojego kolegi gdy rozwalił mercedesa. Instalację LPG wyjął całą , wziął odszkodowanie , auto oddał na złom Teraz kupił Audi ,znalazł gazownika który za 1600 założy mu tą instalację i jeździ.
  23. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  24. 2 punkty
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  25. 1 punkt
    Mechanik, mechanik. A co dasz od siebie. Nic? To czego od forum oczekujesz? Że ktoś pojedzie do mechanika i go sprawdzi?
  26. 1 punkt
    witam zgadza sie była nieszczelna pokrywa filtra
  27. 1 punkt
    Nie taki nowy ale witamy
  28. 1 punkt
    Sprawdzenie VIN-u to punkt zapalny wokół wielu poradników dotyczących kupowania auta. Chcemy podzielić się doświadczeniami paru naszych użytkowników, a że akurat mamy i historie związane z Oplami, to miejsce wydaje się jak najbardziej do rzeczy. A chcemy powiedzieć o tym, co się zyskuje, sprawdzają historię auta i jakie są potencjalne wady tego działania. Nie wszystko jest w raporcie Najpoważniejszy zarzut podnoszony przez przeciwników sprawdzania VIN-u jest taki, że w raporcie brakuje paru danych. Przyznać się bez bicia: kto z kilkunastoletnią Vectrą albo Corsą jeździ do ASO na wymianę oleju? Niech ten, kto nie uprawiał nigdy druciarstwa, rzuci kamieniem w szybę! No właśnie. Źródła danych, przynajmniej na carVertical.com, są różne, ale nigdy nie uda się odtworzyć całej historii auta z tego prostego powodu, że często nie ma kto i gdzie tej historii zapisać. Wizyty w ASO trafiają do baz danych, informacje z baz pojazdów kradzionych też, tak samo z firm ubezpieczeniowych. Ale już prywatne sieci warsztatów, nie wspominając o mniejszych mechanikach, nie mają dostępu, żeby dane dodać. Czy to jednak wystarcza, żeby ze sprawdzenia zrezygnować? Astra z 2007: ilu to się miało właścicieli? Jeden z naszych klientów napalił się na ładnie utrzymaną Astrę 1.7 CDTI z 2007. Wygląd OK, mechanicznie bez zarzutu, tylko „a wie pan, bo kartę pojazdu zgubiłem”. Zdarza się. Choć akurat ten kupujący nie miał zamiaru sprawdzać historii pojazdu, to teraz zapaliła mu się czerwona lampka. Raport już w pierwszych częściach sygnalizował, że auto zmieniało właścicieli częściej, niż by wynikało z ogłoszenia. Okazało się, że karta pojazdu „zgubiła się” też po to, żeby zatrzeć wpis po taksówce. Koniec końców klient zdecydował się kupić samochód, ale za to miał w ręce poważny argument, żeby zbić cenę o paręnaście procent. Insignia sprzed czterech lat Auto było poleasingowe, więc można się spodziewać druciarstwa na poziomie eksperckim, wycięcia kata i DPF-a oraz przekrętów na przebiegu, za to nie należy liczyć na regularną wymianę oleju. Tymczasem w tym przypadku okazało się, że samochód chyba regularnie odwiedzał serwisy, bo notatki o zmianach przebiegów były robione co 5-6 miesięcy. Między dwiema z nich jednak na liczniku przybyło bardzo niewiele. O ile zwykle na pół roku wchodziło ponad 10 tysięcy, to w tym jednym półroczu nie było nawet 2. Raport nie dawał wskazówek co do tego, co się wtedy z autem działo: nie było wypadków, nie było żadnych akcji serwisowych. Koniec końców okazało się, że samochód wyjechał z salonu z jakąś wadą fabryczną a kilka miesięcy zajęło mechanikom błądzenie i poszukiwanie przyczyn między intercoolerem, turbiną a blokiem. Sprzedający jednak chyba nie zamierzał o tym powiedzieć i tylko dzięki lekturze raportu udało się z niego wyciągnąć dodatkowe informacje. Podsumujmy To prawda: nie ma raportów, które pozwolą prześledzić historię samochodu dzień po dni, a nawet miesiąc po miesiącu. Czasem jednak można wykryć jakiś ślad, który zmieni spojrzenie na ogłoszenie i sprawi, że uda się zbić cenę. Poza wszystkim – raport kosztuje mniej niż rejestracja samochodu, więc przy cenie zakupu jest to wydatek na tyle niewielki, że chyba zawsze warto się z nim pogodzić i mieć pewność, że auto jest sprawdzone tak wszechstronnie, jak to tylko możliwe.
  29. 1 punkt
    wróciłem na stare śmieci w wolnej chwili podrzuce namiary woocash chyba mial nick na vkp https://www.facebook.com/woocashvkp jak będziesz w okolicy to dzwoń panie dzwoń
  30. 1 punkt
    Ja polecam sprawdzenie zaworu par spalin - to był mój przypadek z błędem 171. Silnik pracował normalnie. Kasowałem błąd a on po jakimś czasie znowu wracał. Później udało mi się doprecyzować kiedy. A no wtedy jak samochód stał na wolnych oborach - np jakieś bardzo długie czerwone światło. Tutaj przesyłam linka: Warto sprawdzić zanim zaczniesz wymieniać sondy Lambda itp.
  31. 1 punkt
    Cześć, udało się rozwiązać problem. Wymieniłem zgodnie z zaleceniami rezystor, ale i to nie pomogło. Zdecydowałem się zaprowadził auto do elektryka i on w miejsce kostki odpowiadającej za wentylator (była sprawna) umieścił kabelek z wpięciami w poszczególne piny. Pomogło i działa. Temat do zamknięcia.
  32. 1 punkt
    Hej, problem rozwiązany. Oddałem do mechanika z polecenia i stwierdził, że tylko do wymiany jest drugi łącznik stabilizatora. Wymienił i cisza. Koszt z częściami 100 zł. Teraz pozostaje mi tylko zostawić opinie dla poprzedniego mechanika, który chciał mnie skasować na 1700 zł...
  33. 1 punkt
    Chwilowo abonament na szklaną kulę nam się skończył... Ale jakby to cudo podłączyć do komputera i błędy odczytać, to może coś by z tego wyszło.
  34. 1 punkt
    ...Dwa lata po wymianie - membrana OK, nic się nie dzieje...
  35. 1 punkt
    Dzień dobry Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że zakupiony zestaw naprawczy sprawdził się i lamy są naprawione! Zdjęcia montażu uchwytów poniżej. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to do odsprzedaży mam pozostałe 4 uchwyty:
  36. 1 punkt
    Raczej powinna dosyć szybko zaskoczyć, zaraz przy włączeniu tak jak mówisz załącza się wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Kilka już aut było, jak opornie chłodziła to dawałem na sam początek nawiew na maxa i najniższą temperaturę, jak już wyczuwalny był arktyczny chłód to regulowałem według potrzeb. Jeśli nic nie pomoże lepiej jechać do serwisu, już innego i sprawdzić kondycję całego układu klimatyzacji.
  37. 1 punkt
    Normalna odpowiedź przy sprzedaży, że się olej rozlał... Tekst, że kobieta z dziećmi jeździła i na co to ma wpływ, bo lepiej szanowała czy ostrożniej jeździła. Gość albo się nie zna albo świadomie robi Cię w konia. Ludzie jeżdżą z gorszymi wyciekami, jedni wlewają co 100km litr/litry oleju inni nie przejmują się tym wcale i czekają aż panewka się przekręci. Chcesz dłużej tym autkiem jeździć to powoli zabieraj się do wymiany uszczelki, jeśli nie to pilnuj oleju w silniku i wycieku, żeby podczas kontroli nie zabrali Ci dowodu rejestracyjnego w formie papierowej czy elektronicznej bo już nie ma obowiązku wożenia. Jak jeździłem Vectrą A 1995r. to spotkałem się kilka razy, że otwierałem przy kontroli maskę bo jak to panowie niebiescy mówili, że te modele opla lubią gubić olej, ogólnie też chodziło o starsze auta.
  38. 1 punkt
    ROZWIĄZANIE alternator był nowy(jakiś chinski) Poszedł w nim regulator napięcia, mostek diodowy i szczotki, naprawa wyniosła mnie 400zl Mam nadzieje ze autko bedzie jezdizlo, dzięki wszystkim za pomoc szerokości!
  39. 1 punkt
    To nie jest żaden projekt aby mu tworzyć fotorelację . Ot zwykła zmiana silnika w ramach marki gm . Ale kilka zdjęć zrobiłem , raczej dla samego siebie . Trafiłem na to forum bardziej z potrzeby zasięgnięcia kilku cennych porad . Brak zainteresowania tematem jasno uwidacznia że mało osób jest ciekawych lekkiego modzenia w dieslu isuzu , a już tym bardziej w agili. Wracając do tematu cennych rad bardzo by mi się przydała informacja jaką falę w pompie wtryskowej mam zastosować . Czy zostawić tą co jest czy zmienić na tą z pompy ze sterowaniem elektronicznym z przedwtryskiem? , pamiętając że jest to silnik na wtrysku bezpośrednim . Następna sprawa to czy pod skrzynie f17 zmieszczę płaskie sprzęgło z c20xe? Nie ukrywam że do wszystkiego , no prawie wszystkiego dojdę sam ale wasza pomoc zaoszczędziła by mi trochę pieniędzy i mnustwo czasu . Możliwe że wyważam już otwarte drzwi , chyba że to forum działa inaczej i jest to wiedza tajemna ? może zadaje zbyt błache pytania lub wręcz przeciwnie ?
  40. 1 punkt
    OK, zdecydowałem, że biorę komplet Sachsa, dla potomnych nr kompletu na przód: Sachs 313 566 x1, 313 568 x1, 802 450 x2, 900 087 x1 - łączny koszt ok. 650zł Pozdrawiam
  41. 1 punkt
  42. 1 punkt
    Przecież napisałem co jest na schemacie. A schemat mówi o fabrycznym rozwiązaniu
  43. 1 punkt
    Wtrysków nie musisz ruszać. Ale nowe uszczelnienia warto by dać. Tamtędy też może zaciągać lewiznę. LPG uważaj na wkrętki w kolektorze. Nie wiadomo jak je gazownik zamontował. Odepnij tylko wtryski LPG i wyciągaj kolektor.
  44. 1 punkt
    Instrukcja obsługi strona 232 I tego sie trzymaj bo ty tam masz KZFR a to świadczy że mordujesz ten silnik na 10W I na dzień dobry zmień mechanika. Jeżeli masz wątpliwosci to poczytaj forum . Jest pisane wielokrotnie jak dbać o silnik z KZFR.
  45. 1 punkt
    Każde autko ma opcje z klimą i bez - za granicą pewnie prościej będzie założenie krótszego paska tu poszukaj do silnika - https://opel.7zap.com/pl/car/x03/p/1/
  46. 1 punkt
    Ale nie żartuj że nie umiesz skopiować numeru z katalogu i wpisać go google? https://www.draken.com.pl/saab/przepustnice-silniki-krokowe-i-podzespoly-/2748-przepustnica-uszczelka-saab-dolna-9-3-2003-2009-b207.html https://www.iparts.pl/czesc/uszczelka-ajusa-01054900,0-139-01054900-0.html A tym bardziej że nie masz w Pszczynie sklepów motoryzacyjnych które ci to sprowadzą
  47. 1 punkt
    U mnie jest tak samo na zapalonym silniku. Więc wydaje się że nie jest ok
  48. 1 punkt
    Wiesz pognieciony filtr nie wiele zmienia. Po wymianie powinieneś jeszcze raz zmierzyć ciśnienie mimo że kontrolka gaśnie. Ty musisz pamiętać że masz łańcuch smarowany olejem. Używka to jest zgadywanie. Ja wychodzę z założenia jak pisałem wyżej.
  49. 1 punkt
    Właśnie o takim zestawie jak podałeś link pisałem. Montujemy go najczęściej. Reklamacji zero. Do tego zestawu pompa wody jeśli jest niepewna, no i OBOWIĄZKOWO nowy olej i filtr. Diagnozował ktoś to auto? Czy tylko rozrząd hałasuje, czy też hydraulika zaworów klepie? Żeby oszacować stan hydrauliki wystarczy zmierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku w poszczególnych prędkościach obrotowych - będzie 99% pewności czy wymieniać czy nie.
  50. 1 punkt
    Ten dźwięk to uszkodzona zębatka silniczka zamykającego dostęp powietrza z zewnątrz.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.