Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 28.02.2011 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
  2. 3 punkty
    Po kilku godzinach spędzonych w internetach znalazłem co to za błąd jak postępować z tym ustrojstwem. Link do instrukcji obsługi znajdziecie pod tym linkiem : http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf Kody błędów wyświetlane na tym wyświetlaczu: E1 = niepodłączony czujnik temperatury powietrza zewnętrznego E2 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury powietrza zewnętrznego E3 = odłączony czujnik temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E4 = zwarcie obwodu czujnika czujnika temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E5 = odłączony czujnik temperatury powietrza mieszanego E6 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury mieszanki powietrza Pomoc na przyszłość. Dzięki i pozdrawiam.
  3. 2 punkty
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
  4. 2 punkty
    Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mieć czystą?
  5. 2 punkty
    Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  6. 2 punkty
    Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
  7. 2 punkty
    Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
  8. 2 punkty
    Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a jednocześnie pozwoli ograniczyć finansowe skutki Waszych zobowiązań gwarancyjnych. Zapewniam, że treść naszej korespondencji w przedmiotowej sprawie, zainteresuje Waszych potencjalnych klientów, i wbrew Waszym oczekiwaniom, pozwoli właściwie ocenić jakość oferowanych przez was usług i produktów". Z poważaniem....
  9. 2 punkty
    2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba pod lusterko fotochromatyczne wyglada tak jednak zakladajac ta nozke na szybie gdzie nie bylo lusterka fotochro... gdzie uchwyt na szybie jest nizej lusterko zaslana pole widzenia bo jest za nisko dlatego uchwyt przerobilem ten z lusterka niefotochrom... przedluzylem o 1 cm i montuje kulke z uchwytu z lusterka fotochromatycznego (srednice kulek na uchwytach sie roznia o 2 mm) wierce i prowadze przewody . wtyczki raczej nie znajdziesz w podsufitce chociaz zdarzalo sie ze byly a zasilanie z podswietlenia na podsofitce nie wystarcza wiec kabel pociagnalem z bcm kolo kierownicy dokladnie z pinu gdzie jest zasilanie pod lusterko .zadowolony jestem na max bo dobra sprawa . wszystko da sie dobrze zrobic tylko ze trzeba porzezbic
  10. 2 punkty
    To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny ubezpieczyciela i spróbować podnieść wartość pojazdu przed zdarzeniem. Można to uzasadnić na kilka sposobów: - auto nie jest standardowym modelem, bo zostało doposażone, lub rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia, - wóz został poddany tuningowi, - w ostatnim czasie wymieniono niektóre całe podzespoły (silnik, skrzynia biegów, kompletne zawieszenie, itp). Ubezpieczyciel nie ma obowiązku przejęcia pojazdu po orzeczeniu szkody całkowitej. Oni co najwyżej wystawiają wrak na licytację i wskazują poszkodowanemu potencjalnego nabywcę. Samo wystawienie na licytację nie stanowi bynajmniej oferty, gdyż ubezpieczyciel nie ma prawa decydować o czyjejś własności. Licytacja jest tylko jedną z metod ustalania wartości wraku.
  11. 2 punkty
    A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić inne auto to warto zrobić jak syn mojego kolegi gdy rozwalił mercedesa. Instalację LPG wyjął całą , wziął odszkodowanie , auto oddał na złom Teraz kupił Audi ,znalazł gazownika który za 1600 założy mu tą instalację i jeździ.
  12. 2 punkty
    ok udało się wymienić zbiornik były dwie spinki: z boku oraz z tyły, udało się bez zdejmowania wycieraczek , odgiąć należy górne podszybie po wcześniejszym jego wypięciu dwoma spinkami po bokach ,najlepiej wypiąć jeszcze te mate trójkąty przy błotniku i szybie ułatwi to odginanie górnego podszybia. Następnie odkręcamy dwie śruby z dolnego podszybia (klucz 7) po bokach się znajdują oraz wypinamy haczyk(te trzy miejsca zaznaczyłem na czerwono ) z środka również w dolnym podszybiu i wysuwamy je do przodu , dzięki temu wypniemy spinkę z tyłu zbiornika.
  13. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  14. 2 punkty
    Grześ połączyłem bo automat nie połaczył postów. A jeszcze nie podałeś koledze linka do katalogu https://opel.7zap.com/pl/car/
  15. 2 punkty
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  16. 1 punkt
    Hej, okazało się, że to wentylator. Parę dni później całkowicie się zepsuł podczas jazdy i pojawiła się kontrolka awarii i był do wymiany. Razem z czyszczeniem klimy i wszystkim 800 PLN.
  17. 1 punkt
    To już chyba ostatnia aktualizacja tematu :) Po remoncie głowicy wymieniłam lambdę. Oryginalna była od Siemensa, ja kupiłem Denso lub Delphi. Błąd P0140 dalej wyskakiwał, "Check Engine" nadal się zapalał, a ikonka "autko z kluczykiem" nie gasła. Po całym remoncie (wymiana kata, remont głowicy, wymiana sody) pojechałem wyregulować LPG. Okazało się, że sterownik gazu Stag 4 był wadliwy. Trzeba było go wymienić na nowy. Po prostu umarł - nie można się nawet było z nim połączyć żeby sprawdzić jakie dawki LPG były dozowane. Po wymianie, korekcji mieszanki, ustawieniu mapy żadne kontrolki się nie zapalają... No z pominięciem rezerwy w baku i niskiego stanu oleju :-D Od regeneracji instalacji LPG zrobiłem już 2-3 tys km. Wszystko działa, obroty nie falują. Wcześniej silnik był ospały. Teraz zbiera się na obroty znacznie żwawiej. Mapa po tych kilometrach została jeszcze dwukrotnie skorygowana. Od dzisiaj nie dam sobie wmówić, że przy LPG błędy w silniku to norma, podobnie jak sam "check engine". Koszt tej naprawy to 1000 zł... Trochę pieniędzy mnie to kosztowało, ale auto odzyskało moc i sprawność. Pozdrawiam wszystkich!
  18. 1 punkt
    Tematów o tym błedzie jest od groma. Poczytaj
  19. 1 punkt
    Dobrze patrz, bo przed 95 rokiem były inne mocowania na pedale, linka była "haczyk" Chyba, że linkę tez zmienisz, jakby co.
  20. 1 punkt
    Ogarnięte, oczywiście to podkładki dystansowe regulujące szerokość szczeliny między kołem a tarczką, u mnie ich nie było bo ktoś je poprostu zgubił, nic się nie grzało i nie kleiło ponieważ mimo braku podkładek była wystarczająca przerwa by nie występowało tarcie na nie załączonej klimie.Ale na wszelki wypadek zdemontowałem i podłożyłem jedną podkładkę, załącza się troszkę głośniej ale teraz mam pewność, że po rozgrzaniu się sprężarki( chiciażby od silnika) nie wystąpi na tyle mocne tarcie? Które skleji sprzęgło i klima zacznie sama pracować..Może się komuś przyda(sprężarka Delphi).Pozdro
  21. 1 punkt
    Dzięki adam1954 za przesłane schematy. Okazało się, że w wiązce jest uszkodzony kawałek przewodu doprowadzający zasilanie. Pomogło zrobienie 'by-passu' na uszkodzonym fragmencie i wycieraczki w pełni działają. Przy okazji mechanik uszczelnił podszybie i woda na dywaniki też już nie cieknie
  22. 1 punkt
    F16WR stosowany był również z dieslem np. 16DT czy C20ne gdzie moment jest 170 Sent with handy.
  23. 1 punkt
    Ja nie mam. Była w astrze H zamontowana, dostałem ją, żeby do corsy założyć, ale jakoś wyszło, że przydała się kumplowi w bmw x5 :) Działa, czułość sam ustawiasz, jaka cię interesuje. Różnica taka, że działa tylko do tyłu, a nie na boki. Według mnie lepiej, bo w astrze Kasi brzęczy nawet, jak z boku blisko coś jest. Na boki, to lusterka są.
  24. 1 punkt
    Zgłaszając nieszczęśliwy wypadek masz szansę uzyskać jedynie odszkodowanie z własnej polisy na życie i zdrowie (dotyczy ubezpieczonych), a wypłacone świadczenie zależy od sumy ubezpieczenia (za każdy 1% trwałego uszczerbku na zdrowiu wypłacana jest określona umową kwota). Jeśli jednak do zdarzenia doszło np. w wyniku stoczenia się zaparowanego na pochyłości terenu samochodu i pieszy chcąc uniknąć najechania potknął się i upadł doznając złamania ręki, to mamy do czynienia z wypadkiem komunikacyjnym. W takim zaś przypadku poszkodowany może liczyć nie tylko na odszkodowanie z własnego ubezpieczenia zdrowotnego, ale także z OC właściciela pojazdu, przy czym do wysokości świadczenia wchodzą wtedy: odszkodowanie za uszczerbek na zdrowiu, zwrot kosztów opieki nad chorym, leczenia, rehabilitacji i dojazdów na zabiegi, utracone dochody (na L-4 nie dostaje się pełnej pensji), odszkodowanie powinno też uwzględniać brak możliwości realizacji planów życiowych (udział w zawodach sportowych, wyjazd na urlop, szkolenie itp).
  25. 1 punkt
    Kurde, u mnie taki jest, ale na wyjściu z IC. Czemu u ciebie wisi na końcu kolektora? Tu gdzie on u ciebie wisi, to ja mam podłączoną masę na kompa. Zrób foto ze swojego silnika, a nie pożyczasz z google.
  26. 1 punkt
    Tutaj masz fajną lekturę odnośnie sprawdzania https://www.hella.com/techworld/pl/Technologia/Czujniki-i-podzespoly-wykonawcze/Czujnik-walka-rozrzadu-3899/
  27. 1 punkt
  28. 1 punkt
    Mówiliśmy już że w sumie jedyny to Struna i Damian z Bolęcina. Ale w czym masz problem kupić i wymienić czujnik temp. w reduktorze. A w ogóle to też mówiliśmy abyś kupił od Viakena interfejs od gazu za 40 zł i sam sobie sprawdzisz co ci się dzieje z LPG na zimnym.
  29. 1 punkt
    Popatrz jak w oryginale powinna być umieszczona sonda. Czerwone kółko. A tobie ktoś wsadził emulator z rurki długi jak nie wiem co . Pytanie czy była ta długość jakoś dobierana czy tak na pałę Zmiany wydechu przy tuningu powinien zrobić ktoś kto ma pojęcie po obliczeniach. 170 za oryginał używkę to bym dał. A pytałeś fachowców czy nie podszedł by emulator elektroniczny sondy?
  30. 1 punkt
  31. 1 punkt
    Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy: ► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował. ► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. ► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany. Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów w pamięci sterownika silnika. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V ► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu). ► Przepustnica czysta! ► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne) ► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC Tekst zapożyczony z forum klubu Astry! nie jestem jego autorem i nie modyfikowałem treści! "Podpinamy op-com, wybieramy rocznik, rodzaj silnika jak zawsze. Później wybieramy silnik, funkcje specjalne (na górze będzie podpis - resetuj wartości wyuczone a na ekranie pojawi się kilka suwaków do wyboru), nic z tym nie robimy, wciskamy po prostu aktywuj i tyle. Czekam z 10 sek. i już po wszystkim. Jest też kilka warunków zanim zrobimy adaptacje, płyn chłodzący ma mieć ok. 85 stopni, aku ma mieć co najmniej 11 V napięcia, ma nie być aktywnych błędów, silnik ma nie być włączony, tylko zapłon, podczas adaptacji nie wolno ruszać gazem. Po tym jak już zrobiliśmy adaptację (na przekręconym) od razu odpaliłem auto (nie wyciągnąłem kluczyka ze stacyjki) i to był błąd (w manualu nic nie ma na ten temat) bo po odpaleniu zrobiło się nie fajnie, obroty zaczęły szaleć, auto nie reagowało zupełnie na pedał gazu (od razu wyskoczył check plus dwa błedy przepustnicy w tym rzeczony P1555, plus jeszcze jeden powiązany z obrotami w module ESP). Ja wpadłem w panikę , Kolega pablo79 stwierdził spokojnie, że nie takie rzeczy , i w końcu po prostu zgasiłem auto, wyjąłem kluczy ze stacyjki (to jest chyba kluczowa sprawa dal całej adaptacji, wyjąć kluczyk) i ponownie włączyłem ale tylko zapłon i odczekałem 3 min. na wszelki wypadek (nie wiem czy to konieczne z tym czekaniem, może wystarczy tylko wyjąć i włożyć kluczyk). I po odpaleniu wszystko już było idealnie, błędy przestały być aktywne (od razu je wykasowaliśmy), check zgasł, silnik pracował na tip top. Poczekałem, aż włączy się wiatrak od chłodnicy, żeby sterownik nauczył się od nowa ustawień (tak to się podobno robi), auto jeszcze trochę pochodziło na jałowym i operacja się zakończyła. I muszę powiedzieć, że pacjent przeżył i czuje się bardzo dobrze , już mi nic nie szarpie przy zmianie biegów, gaz nie reaguje z minimalnym opóźnieniem, słowem tak jak być powinno". Dodam teraz od siebie że można to zrobić właśnie za pomocą Interfejsu OP-COM lub Tech2 musisz się dowiedzieć kto u ciebie w mieście posiada OP-COM-a lub Tech2 wówczas pojedziesz tam i powiesz że chcesz aby przeprowadzili ci proces adaptacji przepustnicy za pomocą urządzenia diagnostycznego OP-COM Lub Tech2 lub innego które daję możliwość adaptacji poprzez interfejs diagnostyczny.
  32. 1 punkt
    Niestety,ale wprost przeciwnie.Im mniejsze ET,tym większy rozstaw.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.