Skocz do zawartości

Ranking użytkowników

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 01.03.2011 uwzględniając wszystkie miejsca

  1. Problem rozwiązany na 4 gaze krzywy korbowod
    3 punkty
  2. Witam, Moje kochane wozidełko do wzięcia. Auto można powiedzieć po Januszowemu "igła" - nie ma się o co uczepić. Produkcja: wrzesień 2014 - rok modelowy 2015, po lifcie (klamki, kilka elementów wnętrza, felgi itp) Silnik: 1,4 Turbo 140kM, skrzynia manualna 6 biegów Pierwsza rejestracja: listopad 2014r. BEZWYPADKOWY Salonowe (kupione w Salonie Kanclerz), jestem pierwszym właścicielem, przebieg niespełna 79.000km, pełna historia serwisowa, absolutnie każdy element blacharski w fabrycznym lakierze, bardzo bogate wyposażenie (Cosmo + pakiety), 2 komplety kół z czujnik
    3 punkty
  3. Sprawa świateł drogowych rozwiązana Pojechałem na kolejną w pobliżu SKP i przedstawiłem sytuację jak świecą w samochodzie długie, pan Diagnosta od razu powiedział mi, że w Astrze H są zespolone światła że sobą ale w Zafirze B jest jedną dodatkowa śruba właśnie od świateł drogowych, znajduje się ona po otwarciu maski zaraz na osłonie długich.
    3 punkty
  4. Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
    3 punkty
  5. Po kilku godzinach spędzonych w internetach znalazłem co to za błąd jak postępować z tym ustrojstwem. Link do instrukcji obsługi znajdziecie pod tym linkiem : http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf Kody błędów wyświetlane na tym wyświetlaczu: E1 = niepodłączony czujnik temperatury powietrza zewnętrznego E2 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury powietrza zewnętrznego E3 = odłączony czujnik temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E4 = zwarcie obwodu czujnika czujnika temperatury powietrza wewnątrz
    3 punkty
  6. Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejś
    3 punkty
  7. Witam Panów i od razu przepraszam za długą nie obecność. Obiecałem, że odpiszę na temat jeśli się z tym problemem uporam. A więc sytuacja opanowana. Przyczyną okazały się tarcze (szczególnie prawa) We wewnątrz tarczy gdzie tarcza przylega do piasty były wytoczone dwa pierścienie dystansujące by cała powierzchnia tarczy nie przylegała do płaszczyzny piasty. Tokarz stoczył mi na równo, gdzie teraz tarcza tą całą płaszczyzną przylega do tej piasty. Rezultat bardzo zadowalający, jazda zaczęła być przyjemnością. Teraz mam świadomość do czego może doprowadzać źle wyprodukowana część ( jakieś
    2 punkty
  8. Przejeździłem już tydzień i wszystko jest OK. Z rozmowy z Szefem firmy, która naprawiała moduł, dowiedziałem się, że wewnętrzna elektronika zawiera elementy ceramiczne z napylonymi ścieżkami. A ceramika jest dość krucha. efekt - jak powyżej w wątku. Cieszę się, że się udało i już nie będzie kłopotu. Mimo to jeszcze mnie ciarki przechodzą jak przekręcam kluczyk w stacyjce... Aha ! Narzędzia. Standardowe klucze nasadowe z przedłużkami. Trzeba rozmontować trochę samochodu, żeby mieć pole do operacji. Wyjąć akumulator i ECU pod akumulatorem. Rozłączanie złącz - nic na siłę, mają zatrzaski, kt
    2 punkty
  9. "Polecicie jeszcze jakieś wycieraczki? Te co mam już słabo ściągają wodę." U siebie używam od dłuższego czasu Denso - nie najtańsze są ale moim zdaniem warte swojej ceny. "Jeszcze mam problem z kamerką na lusterku. Lusterko opada, gdyż już jest trochę wyrobione. Da się to jakoś naprawić? Najwyżej tą kulkę zaleję klejem, a potem wsadzę w swoje miejsce." Szukać używanego w lepszym stanie? "Olej do silnika" https://allegro.pl/oferta/shell-helix-hx8-ect-5w-30-5l-vw-504-00-507-00-7875324840 najzwyklejszego GM Dexos 2 /bo chyba taki był zalecany/ bym
    2 punkty
  10. Do wyboru ASO najdroższa opcja, elektromechanik z dobrym interfejsem, tunerzy i firmy specjalizujące się w alarmie i dorabianiu kluczyków też potrafią wyciągać takie Piny. Nawet jeśli zgubisz kluczyk to po Vinie i kodach zawartych w sterowniku potrafią dorobić grot i zaprogramować nowy kluczyk. U mnie lokalnie na Prawobrzeżu Szczecina dorabiają/programują kluczyk (scyzoryk) z car passem za 350zł., a bez niego coś w okolicach 450-500zł. tutaj konkretnie w przypadku mojej Vectry C podana cena. Czas 40min-60min na miejscu przy galerii po wcześniejszym umówieniu.
    2 punkty
  11. Otóż problem został rozwiązany. Mechanik naprawił auto. Przyczyną był nieszczelny kolektor ssasy. Wymieniono uszczelki kolektora. Piszczacy pasek też został wymieniony na nowy. Auto chodzi cichutko jak nigdy. Dodam że w tym silniku kolektor nie ma łopatek w środku.
    2 punkty
  12. Katalog pod twój silnik 1.7 DTH 101KM. https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/12-0/ Jak widać pozycja 9 w tabeli to przewód olejowy turbosprężarki. Pozycja 13/14 to są śruby z pełnym przelotem nie posiadające żadnego sitka czy filtra. Fiat takie ma a Opel Meriva 1.7 nie posiada.
    2 punkty
  13. No i już auto zrobione, zbiednieję o 1550 zł ale można śmigać Kontrolka ciśnienia oleju niestety nadal będzie się świeciła na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, bo głowica się wytarła tam, gdzie są zamocowane wałki rozrządu (ubyło 0,04 mm). Same wałki też są podtarte. Jeszcze sworzeń tłoka hałasuje, ale nieznacznie. Żeby wszystko było na tip top, trzeba by głowicę wymienić (bo chyba nie obrabiać tego łożyskowania wałków) i same wałki też zmienić, ale to kolejny 1000 zł. Także ja już więcej nie pakuję kasy w ten samochód (rozrząd z uszczelkami, planowanie głow
    2 punkty
  14. Chyba nie mogę skasować posta więc może zostanie dla potomnych. Sprawa rozwiązana. Jak widać na powyższym skrinie wszystkie sterowniki po mid-canie są niedostępne. Dodatkowy węzeł to interfejs diagnostyczny. Po sprawdzeniu na drugim opcomie wszystko śmiga. Tzn krzaczył opcom.
    2 punkty
  15. To nie ubywa tylko spier......la. szukaj wycieku. Jak nie cieknie to pomyśl o zestawie sprawdzenia co2 w zbiorniczku. Kosztuje grosze
    2 punkty
  16. Super, dziękuję Ci bardzo za ten katalog, jest to bardzo dobra baza, co prawda na początku nie mogłem znaleźć, ale już wiem. Tu jest: https://opel.7zap.com/pl/car/u92/p/10/35-0/ Faktycznie ukryty w okolicach tak jakby pod zegarkiem na środku deski. Spróbuję się tamtędy dostać do niego, bo jeśli tędy nie dam rady, to rzeczywiście będę miał sporo pracy aby podejść z innej strony.
    2 punkty
  17. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zamontować zasilanie do wideo rejestratora w Oplu Astra H, który włącza się tylko po zapłonie – po wyłączeniu zapłonu prąd jest odcinany. W celu montażu potrzebny jest: 1. Adapter 12V na 5V z wyjściem na USB (kupiłem przez internet koszt około 33,00 zł) 2. Przekaźnik wraz z gniazdem przekaźnika (koszt około 8 zł) 3. Kawałek kabla w celu przedłużenia kabli 4. Lutownica 5. Taśma izolacyjna i mocna taśma dwustronna 6. Klucz na torx (wielkości nie pamiętam) 7. Gniazdo bezpiecznika z przewodem – bezpiecznik 5A 8.Ka
    2 punkty
  18. Ludzie, opamiętajcie sie... Zawsze będą twarde, bo układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Podczas normalnej pracy panuje tam ok. 1,4 bara więc węże muszą być twarde. Kwestia doświadczenia przy diagnozowaniu pozwoli ocenić, czy są twarde jak należy czy jest coś nie halo. Weź sobie zobacz ostrzeżenie na korku. WARNING! Never open hot UWAGA Nigdy nie otwierać na gorącym Jest to normalne zjawisko w kazdym aucie. W układzie jest ciśnienie, rozszczelniasz, wywala. Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem... Napisz mu jeszcze że ma silnik do
    2 punkty
  19. Licznik naprawiony. Miałem dwie drogi naprawy, pierwsza to wymiana uszkodzonego "silniczka" od obrotów poprzez wylutowanie i przełożenie prosto i tanio ale nie masz pewności czy za miesiąc nie padnie ci ten od prędkości i powtórka z rozrywki. W Corsie C 1,3 cdti Z13dt z 2005r przełożenie licznika, w moim przypadku 13173361wr, na taki sam zakupiony na portalu aukcyjnym powoduje unieruchomienie auta i nie odpali więc jest zabezpieczony licznik przed takimi wymianami. Druga droga to trochę większa robota bo trzeba wylutować w moim przypadku NEC 780826GC-070 magik który to robił mówił ze coś
    2 punkty
  20. Kiepsko szukasz. https://opel.7zap.com/pl/car/s93/p/1/61-0/#16 https://forum.opel24.com/topic/17141-błąd-15-czujnik-temperatyru-płynu-chłodzącego-lub-jego-obw/
    2 punkty
  21. Witam, auto naprawione. Przekaźnik jest od klimatyzacji i pod przekaźnikiem było zwarcie, które rozładowywało akumulator. Zamykam temat, pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
    2 punkty
  22. Jestem już po naprawie . Okazało się ,że pętla immo pod kierownicą ma procka motoroli który padł . Przez niego idzie linia CAN. Podłożyłem używaną pętlę i komunikacja poszła. Gość wylutował procka i wyciągnął mi kod z ten nowej pętli . A później zresetowałem IMMO i dopisałem kod i klucze - posżło . Pojazd odpalił . Dzięki wszystkim za zaangażowanie . Temat można zakończyć
    2 punkty
  23. tak wiec jak prosiles musisz otworzyc skrzynke na podszybiu tam jest przekaznik ... i tak ja ADAM1954 pisze 14 przekaznik a na moim schemacie ten sam oznaczony k56
    2 punkty
  24. Witam wszystkich po długim czasie problem rozwiązany podaję przyczynę przerwana była wiozka kabli gdzieś pod silnikiem co zrobiło śpiecie w wyniku czego spalił się sterownik cim i auto nie odpalało koszt naprawy plus laweta 550zł dziś odebrałem jeździ
    2 punkty
  25. Problem mam rozwiązany dzięki cierpliwości mechanika jaką się wykazał.sprawdził wszystkie połączenia elektryczne, odciął alarm stwarzający problemy wymiana czujnika wału, ustawienie rozrządu i autko działa. Akumulator do wymienił na nowy . I w drogę
    2 punkty
  26. WariatPSM ja będę rozbierał stary zamek, bo mnie wkurzyło dzwonienie i ściągnąłem nowy z Anglii. Nie mam niestety dostępu do garażu aby się pobawić w rozbieranie drzwi i wymianę zamka a i samochód potrzebuję codziennie. Co do zamka tylnych drzwi w Merivie - auto ma system samoczynnej blokady drzwi po przekroczeniu 5 km/h (żebyś kur nie nałapał albo ręki Ci nie urwało przy otwarciu) i jest tam podobno (bo sam jeszcze nie zaglądałem) sporo elektroniki sterującej tym zamykaniem, informowaniem komputera itp. Z tego co poczytałem i ze sporej liczby rozmów (łącznie z ludźmi z serwis
    2 punkty
  27. Na początek podepnij sobie auto pod kompa by Ci sprawdzili który zamek szaleje. U mnie było tak, że awaria się pojawiła i odczyt pokazuje takie dane jak w moim poście: AWARIA BLOKADY DRZWI Niestety ale problem jest dość powszechny - tutaj jeden z wątków podpowiadających, by zalewać zamek WD40 DOOR LOCK PROBLEM. Kolejne niestety, to że zamek nie jest hermetycznie zamknięty i wilgoć powoduje błąd mikro styku wysyłającego sygnał do komputera by zablokować drzwi po ruszeniu. Nie jest to niestety - z tego co sam wertowałem i się dowiadywałem - ani moduł komfortu ani wiązka czy jaki
    2 punkty
  28. No to chyba nie zadziała bo blacha i makretka przykrywaja wszystko. Pobicie szkła też bo wnętrze jest dzielone Ja bym pokruszył nakrętkę tam jest długa szpilka. Zostanie mosiężna tulejka. Nakrecilbym dwie zwykle m5 zakontrowal i wtedy klucz na kontrę i szzypce na tulejkę i wtedy pójdzie. A potem już jak lampa na woerzchu to jak wariat radzi litownica i poprawić wtopienie szpilki. Kurcze w Ah to poprawili bo szpilka w lampie na gwint i się wykreca jak się nakretka zapiecze
    2 punkty
  29. Może się komuś przyda to co ja zrobiłem aby pozbyć się problemu z odmą olejową w astrze g 1.7 DTI isusu. Napisze krótko. Nie warto bawić się w naprawianie odmy, tym bardziej w zdejmowanie plaskitowego dekielka sądząc, że można łatwo uszczelnić i rozwiązać problem. Zatrzask dekielka jest bardzo delikatny, można bardzo łatwo go uszkodzić i ponownie nie będzie dało się założyć. Urok tych silników niestety. W przypadku wyżej wymienionej nieszczelności odmy, warto wymienić całą pokrywę wraz z uszczelką. Oczywiście nowa uszczelka
    2 punkty
  30. Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie
    2 punkty
  31. Kolego administratorze "dlaczego" pisze się razem a nie "dla czego". Temat wpisałem dlatego, że coś musiałem napisać. Grzecznie prosiłem o pomoc a takie chamskie zamykanie tematu wyprowadza z równowagi.
    2 punkty
  32. Sęk w tym że dmuchawa jest w dolnej części a od góry jest wlot i tam dostaje się woda. Wyciągałem takie dmuchawy w viki C to miały rudej trochę. Przeropowac ułożyskowanie na tym silniczku. Komutator można przeczyscic i to się robi pumeksem. Podłączamy silnik do akumulatora 12v i do komutatora przykładamy pumeks. Po przesłuchaniu sprężonym powietrzem dajemy na końce ośki po kropli oleju i silnik będzie chodził kolejne lata.
    2 punkty
  33. Witam, sprawa wyjaśniona. Przewody wszystkie sprawne. Z tego co zauważyłem w międzyczasie nie załączał kompresor klimatyzacji, ale po włączeniu AC działał nadmuch lecz nie chłodziło. Pojechałem do diagnosty, żeby podłączył się pod komputer i sprawdził wszystkie parametry sterownika ECU. Po wglądzie w funkcje klimatyzacji zauważył, że klimatyzacja była wyłączona programowo w ECU. Po zmianie w programie AC na Włączone, klimatyzacja oraz błąd trybu serwisowego zniknął a klima zadziałała. Po ponownym sprawdzeniu nie było już żadnych błędów.
    2 punkty
  34. To zależy w jakim naprawdę stanie są sanki, jeżeli mają jakieś dziury, są przegnite do tego stopnia, że naciskając śrubokrętem boisz się, że się zaraz złamią, to lepiej poszukać innych sanek, np. Na szrocie znajdziesz w jakimś "stanie". Po oględzinach ocenisz, czy poza brudem, stal jeszcze jest ok i stanowi bezpieczeństwo. Kupisz za jakieś nie duże pieniądze pewnie, a nawet i w cenie złomu, podmienisz i dalej będziesz jeździł. Ewentualnie nieco przerobić część, gdzie nie wygląda to dobrze, dospawać jakiś element wycinając wcześniej kawałek skorodowanej stali, tylko oczywiście
    2 punkty
  35. Okazało się, że trzeba zaprogramować sterownik na urządzeniu TECH2. Stary sterownik w końcu działa.
    2 punkty
  36. Według mnie te kontrolki są od zapięcia tylnych pasów. Ale mogę się mylić. Najlepiej zapiąć pasy z tyłu i sprawdzić załączając stacyjkę.
    2 punkty
  37. https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
    2 punkty
  38. Witam wszystkich. Ponieważ przerabiałem temat z wodą w Oplu Corsie C dwu krotnie podzielę się swoim doświadczeniem, które może komuś pomóc. Pierwszy raz miałem problem kilka lat temu z laniem się wody przy ruszaniu po deszczu po sprzęgle i na lewą nogę ale myślę że ta awaria jest najbardziej powszechna i została opisana tu w tym temacie ( na forum zapewne też nie jedno krotnie ) - chodzi o skrzynkę z przekaźnikami/komputerem którą trzeba uszczelnić najlepiej też pod obudową ( można użyć sylikonu dekarskiego czarnego albo kleju do szyb samochodowych ) Drugą awarie z laniem wody
    2 punkty
  39. Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mie
    2 punkty
  40. Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c
    2 punkty
  41. Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
    2 punkty
  42. Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
    2 punkty
  43. Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a j
    2 punkty
  44. 2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba
    2 punkty
  45. To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny u
    2 punkty
  46. A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić
    2 punkty
  47. [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by
    2 punkty
  48. Grześ połączyłem bo automat nie połaczył postów. A jeszcze nie podałeś koledze linka do katalogu https://opel.7zap.com/pl/car/
    2 punkty
  49. Witam. Jeżeli już kupiłeś Sigmę, to witamy w gronie i sory za wznowienie, ale może innemu Forumowiczowi się to przyda. Sprawa wygląda tak: jeżdżę Sigmą 1,9 CDTI 150 KM od ponad 5 lat, i w tym czasie przemknąłem ponad 160 tys km, więc kilka porad: 1. 150 czy 120. Tutaj oba wybory są jak najbardziej słuszne. Fiatowskie jednostki, trwałe i jak na diesla, tanie w utrzymaniu, o ile wkładasz części z Fiata/Alfy a nie z GM(niby ten sam producent, a różnica ceny na częściach nawet 40%). Omijać z daleka 2.0 i 2.2 DTI, znajomi jeździli nimi w Vectrach C i sypały się jak domki w Jugosławii. 2. Osob
    2 punkty
  • Biuletyn

    Zapisz się do naszego biuletynu

    Zapisz się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.