Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 28.02.2011 w Odpowiedzi

  1. 3 punkty
    Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
  2. 3 punkty
    Po kilku godzinach spędzonych w internetach znalazłem co to za błąd jak postępować z tym ustrojstwem. Link do instrukcji obsługi znajdziecie pod tym linkiem : http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf Kody błędów wyświetlane na tym wyświetlaczu: E1 = niepodłączony czujnik temperatury powietrza zewnętrznego E2 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury powietrza zewnętrznego E3 = odłączony czujnik temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E4 = zwarcie obwodu czujnika czujnika temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E5 = odłączony czujnik temperatury powietrza mieszanego E6 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury mieszanki powietrza Pomoc na przyszłość. Dzięki i pozdrawiam.
  3. 2 punkty
    Szanowni forumowicze, Na zakończenie postanowiłem wyjaśnić Wam jeszcze z czego pochodził "dziwny hałas metalicznego ocierania" o którym wspominałem w tym poście. Hałas ten można usłyszeć w poniższych filmikach: Prezentacja dźwięku 1 Prezentacja dźwięku 2 Ma on charakter synchronicznego ocierania, szczególnie łatwy jest do usłyszenia na biegu jałowym w zakresie obrotów 800 - 2000, występuję tylko na WYŁĄCZONEJ klimatyzacji, na ciepłym silniku i ustaje w momencie gdy ZAŁĄCZYMY klimatyzację. To właśnie ten trop naprowadził mnie na poszukiwanie problemu w sprężarce klimatyzacji. Sprężarka jaka występuje u mnie to DELPHI ZL2. W internecie można znaleźć dwa rodzaje podpowiedzi: 1. Wymień łożysko na kole pasowym w sprężarce 2. Wymiana łożyska nic nie bo te kompresory niestety po pewnym czasie tak się zużywają i to zużycie objawia się właśnie takim hałasem. Temat przećwiczyłem dogłębnie, w pierwszym etapie wyciągnięty został kompresor, dokonane oględziny łożyska i koła pasowego i tu nie było widocznych żadnych niepokojących objawów, postanowiłem go rozebrać i zajrzeć do środka. Środek też wyglądał naprawę dobrze, jedyne co to na kole talerzowym po którym ślizgają się kamienie widoczne były bardzo drobniutkie rysy. Specjalista z 20 letnim doświadczeniem ocenił to na bardzo znikomy stopień zużycia niedający powodów do niepokoju. Składamy kompresor, zakładamy nowe koło z nowym łożyskiem .... i lipa ! Ten sam odgłos ! Podmiana na regenerowany kompresor i cisza. Pracuje bezszelestnie. Nie mogliśmy w to uwierzyć ale niestety tak to wyglądało. Moja sprężarka odesłana do regeneracji.
  4. 2 punkty
    Kolego administratorze "dlaczego" pisze się razem a nie "dla czego". Temat wpisałem dlatego, że coś musiałem napisać. Grzecznie prosiłem o pomoc a takie chamskie zamykanie tematu wyprowadza z równowagi.
  5. 2 punkty
  6. 2 punkty
    Sęk w tym że dmuchawa jest w dolnej części a od góry jest wlot i tam dostaje się woda. Wyciągałem takie dmuchawy w viki C to miały rudej trochę. Przeropowac ułożyskowanie na tym silniczku. Komutator można przeczyscic i to się robi pumeksem. Podłączamy silnik do akumulatora 12v i do komutatora przykładamy pumeks. Po przesłuchaniu sprężonym powietrzem dajemy na końce ośki po kropli oleju i silnik będzie chodził kolejne lata.
  7. 2 punkty
    Witam, sprawa wyjaśniona. Przewody wszystkie sprawne. Z tego co zauważyłem w międzyczasie nie załączał kompresor klimatyzacji, ale po włączeniu AC działał nadmuch lecz nie chłodziło. Pojechałem do diagnosty, żeby podłączył się pod komputer i sprawdził wszystkie parametry sterownika ECU. Po wglądzie w funkcje klimatyzacji zauważył, że klimatyzacja była wyłączona programowo w ECU. Po zmianie w programie AC na Włączone, klimatyzacja oraz błąd trybu serwisowego zniknął a klima zadziałała. Po ponownym sprawdzeniu nie było już żadnych błędów.
  8. 2 punkty
    Witam wszystkich po przerwie , @Mały 25 przepraszam za brak odpowiedzi, w natłoku pracy nie zauważyłem nowego postu. Właśnie, natłok pracy - od czerwca wiele się zmieniło. Auto nadal to samo, ale w zupełnie innej odsłonie. Zamiast sprzedać to grzebię dalej i dalej, ale skoro sprawia to przyjemność . Oto co się zmieniło: Układ hamulcowy: swap tarcz z przodu z 236 mm (pełne) na 256 mm (wentylowane), a co za tym idzie większe jarzma i zaciski (od razu zregenerowane i polakierowane) oraz nowe tarcze i klocki. Wymiana serwo na to z Astry z dwulitrowym silnikiem (większe) oraz pompy hamulcowej z fabrycznej Delphi (tłoczek 20) na pompę z SAABa 2.0 turbo (ATE, tłoczek 23,81) - co wymagało trochę grzebania (pompa z układu ABS do układu bez ABS, ilość wyjść) oraz wymiany felg (nie da się założyć 13 calówek) Układ kierowniczy: moja przekładnia podciekała i miała porwaną osłonę, tak więc postanowiłem że ją zregeneruję. Sam wymieniłem cały komplet uszczelek i uszczelniaczy (w zasadzie efekt powinien być jak po regeneracji w zakładzie) Wnętrze: koniec kręcenia korbką, wpadają elektryczne szyby z przodu. Dodałem też głośniki wysokotonowe w miejsce fabrycznych maskownic (przy lusterkach, z Corsy C). Wyłożone matą wygłuszającą zostały drzwi, tylna kanapa, bagażnik, maska, ściana grodziowa. Przy okazji zrobienie porządku z elektryką za radiem oraz w drzwiach (ASO dokładając centralny pokazało swój "profesjonalizm") Podwozie: dokładne przejrzenie, konieczność usunięcia korozji z tylnej belki. Przy okazji konserwacja profili zamkniętych, podłużnic, dołów drzwi, klapy i maski. Wylatuje również belka i hak holowniczy (zdemontowałem belkę by ją oczyścić i zakonserwować, ale nie było już czego ratować). Założyłem plastikowe nadkola z tyłu. L A K I E R O W A N I E - tak, Astra otrzymała nowy lakier! Tak jak wspomniałem wyżej, do wymiany były lewe tylne drzwi. Do tego przy wlewie pojawiła się korozja, ucierpiały też doły drzwi (w większości dopiero początki korozji) oraz tylne błotniki. Wspawana została reperaturka wlewu paliwa (wbrew pozorom, to co widać na zewnątrz to tylko wierzchołek tego, co dzieje się pod blachą - zaprawka pomogłaby tylko chwilowo). W związku z wymianą tarcz musiałem dopasować też inne felgi (co najmniej 14). Wpadły więc alufelgi od Astry G (15 cali) z oponami 195/60R15. Ubytki uzupełnione i polakierowane w srebrny metalik. Dalej to już wielogodzinna praca. Demontaż wszystkich plastików, których się da uszczelek, listew, i emblematów. Wszystkie miejsca z korozją i odpryskami zjechane do zera, na wżery inhibitor korozji, na to epoksyd, akryl i dopiero baza z klarem (oczywiście z pistoletu i 2K, rzecz jasna z wyjątkiem bazy). Na zgrzewy blach i nadkola dodatkowo masa UBS. Jak przystało na Astrę z Polski - czarne zderzaki, czarne lusterka, czarne listwy. Od teraz również w kolorze nadwozia . Zastanawiałem się jaki lakier wybrać, rozważałem tylko kolor zielony. Padło w końcu na lakier z palety Skody - Rallye Green. Efekt na świeżo, bez poprawek: Jako, że trzymałem pistolet lakierniczy po raz pierwszy dwa miesiące temu i nie miałem żadnego doświadczenia, to nie uniknąłem mniejszych lub większych błędów, jednak efekt jak na amatora jest znakomity - Astra zwraca uwagę na ulicach. Względem tego co powyżej, auto zostało lepiej oczyszczone z odkurzu (szyby, uszczelki) oraz wyszlifowane P2000 oraz P2500 by zmniejszyć morkę i wypolerowane. Można zauważyć też zmianę detali, takich jak przezroczyste boczny kierunkowskazy i spryskiwacze od Fiata Pandy. Oto jak było i oto jak jest: Lakier w słońcu przechodzi w złoty, znakomicie to wygląda (w końcu to perła). Pozostało jeszcze nakleić logo na klapie, emblematy i boczne listwy. Wszystko co opisałem powyżej zrobiłem sam, we własnym garażu i z ograniczonymi możliwościami technicznymi (takimi jak lakierowanie 50 litrowym kompresorem). Wystarczy tylko chcieć .
  9. 2 punkty
    Okazało się, że trzeba zaprogramować sterownik na urządzeniu TECH2. Stary sterownik w końcu działa.
  10. 2 punkty
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
  11. 2 punkty
    Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mieć czystą?
  12. 2 punkty
    Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  13. 2 punkty
    Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
  14. 2 punkty
    Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
  15. 2 punkty
    Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a jednocześnie pozwoli ograniczyć finansowe skutki Waszych zobowiązań gwarancyjnych. Zapewniam, że treść naszej korespondencji w przedmiotowej sprawie, zainteresuje Waszych potencjalnych klientów, i wbrew Waszym oczekiwaniom, pozwoli właściwie ocenić jakość oferowanych przez was usług i produktów". Z poważaniem....
  16. 2 punkty
    2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba pod lusterko fotochromatyczne wyglada tak jednak zakladajac ta nozke na szybie gdzie nie bylo lusterka fotochro... gdzie uchwyt na szybie jest nizej lusterko zaslana pole widzenia bo jest za nisko dlatego uchwyt przerobilem ten z lusterka niefotochrom... przedluzylem o 1 cm i montuje kulke z uchwytu z lusterka fotochromatycznego (srednice kulek na uchwytach sie roznia o 2 mm) wierce i prowadze przewody . wtyczki raczej nie znajdziesz w podsufitce chociaz zdarzalo sie ze byly a zasilanie z podswietlenia na podsofitce nie wystarcza wiec kabel pociagnalem z bcm kolo kierownicy dokladnie z pinu gdzie jest zasilanie pod lusterko .zadowolony jestem na max bo dobra sprawa . wszystko da sie dobrze zrobic tylko ze trzeba porzezbic
  17. 2 punkty
    To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny ubezpieczyciela i spróbować podnieść wartość pojazdu przed zdarzeniem. Można to uzasadnić na kilka sposobów: - auto nie jest standardowym modelem, bo zostało doposażone, lub rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia, - wóz został poddany tuningowi, - w ostatnim czasie wymieniono niektóre całe podzespoły (silnik, skrzynia biegów, kompletne zawieszenie, itp). Ubezpieczyciel nie ma obowiązku przejęcia pojazdu po orzeczeniu szkody całkowitej. Oni co najwyżej wystawiają wrak na licytację i wskazują poszkodowanemu potencjalnego nabywcę. Samo wystawienie na licytację nie stanowi bynajmniej oferty, gdyż ubezpieczyciel nie ma prawa decydować o czyjejś własności. Licytacja jest tylko jedną z metod ustalania wartości wraku.
  18. 2 punkty
    A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić inne auto to warto zrobić jak syn mojego kolegi gdy rozwalił mercedesa. Instalację LPG wyjął całą , wziął odszkodowanie , auto oddał na złom Teraz kupił Audi ,znalazł gazownika który za 1600 założy mu tą instalację i jeździ.
  19. 2 punkty
    ok udało się wymienić zbiornik były dwie spinki: z boku oraz z tyły, udało się bez zdejmowania wycieraczek , odgiąć należy górne podszybie po wcześniejszym jego wypięciu dwoma spinkami po bokach ,najlepiej wypiąć jeszcze te mate trójkąty przy błotniku i szybie ułatwi to odginanie górnego podszybia. Następnie odkręcamy dwie śruby z dolnego podszybia (klucz 7) po bokach się znajdują oraz wypinamy haczyk(te trzy miejsca zaznaczyłem na czerwono ) z środka również w dolnym podszybiu i wysuwamy je do przodu , dzięki temu wypniemy spinkę z tyłu zbiornika.
  20. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  21. 2 punkty
    Grześ połączyłem bo automat nie połaczył postów. A jeszcze nie podałeś koledze linka do katalogu https://opel.7zap.com/pl/car/
  22. 2 punkty
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  23. 1 punkt
    Meriva A 2003 1.6 16V-problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej (--,- c). Poszedłem na łatwiznę i kupiłem nowy czujnik. Problem pozostał. Odpiąłem minus na akumulatorze.Zmierzyłem opór obu czujników. Był zbliżony. Pozostało sprawdzenie przewodów. U mnie od czujnika odchodzi para niebieskich przewodów. Patrząc od przodu auta idą w prawo na dół. Tam,z lewej strony,blisko halogenu, znajduje się wtyczka. Skręcając koła w lewo wtyczka jest widoczna. Dochodzą do niej przewody z czujnika. Okazało się,że przewody są uszkodzone. Po zlutowaniu,podpięciu starego czujnika,wyczyszczeniu styków i podpięciu akumulatora problem znikł.
  24. 1 punkt
    Odpiąc wtyczkę od sterownika silnika i sprawdzić który przewód jest który .
  25. 1 punkt
    Tak moduł od sterowania tego chłodzenia jest za zderzakiem na dole po lewej stronie. Awaria tego układu to w większości przypadków praca wiatraków na pół gwizdka by silnik się nie przegrzał.
  26. 1 punkt
    Kupiłem preparat do mycia silnika. Spryskalem, odczekałenlm, z racji że mieszkam w mieście i nie mam dostępu do węża ogrodowego płukalem butelka z wodą która miała dziury w korku. Efekt uznaje za zadowolajcy co sądzicie?
  27. 1 punkt
    Udręka zakończona: nowe tablice - nowy ja nowe, czarne ramki leżą na siedzeniu do montażu Hamulce tylne właśnie się robią w warsztacie. Siła hamowania była nierówna o blisko 30%, trzeba sprawdzić zaciski i resztę. Przy okazji nowy płyn hamulcowy. Brak informacji kiedy był wymieniany, a skoro nikt nie pamięta to lepiej mieć nowy. Zbieżność to już tylko formalność Niestety dalej brak polskiego języka kompa. Ostatni warsztat z clipem poległ...
  28. 1 punkt
    Witam zainteresowanych. Dopiero teraz wracam do tematu, bo wcześniej nie był znany jasny powód usterki ani też nie miałem siły na niekteczność działań podejmowanych przez ASO. Teraz wydaje się być ok, po sugestii przyczyny usterki, która zresztą padła z mojej strony. Łącznie z problemem w serwisie byłem 5 razy: 1. brak odczytu błędów, próba jazdy o której pisałem - wg serwisu jest ok. Padły sugestie, że paliwo nie takie, filtry itp. 2. zczytanie błędów, wymiana wryskiwaczy nr 1 i 2 - całość zamknęła się w około 1.5h - błąd nie wystąpił przez 1-2 dni, później znów to samo 3. odstawienie auta na około dwa tygodnie, otrzymałem auto zastępcze (na co niestety trzeba czekać, gdyż priorytet ponoć miała akcja z dieslami, a zapewne chodzi o floty po prostu). Wymiana wtryskiwaczy, przepinanie połączeń - usłyszałem, że trochę to potrwa, bo "dziwne rzeczy tu się dzieją z tym pana silnikiem". Po odbiorze problem wrócił. Wtedy już wedziałem, że zarówno na LPG jak i benzynie. 4. odstawienie auta na kolejny tydzień, auto zastępcze (po bólach i niezrozumieniu przez pana z serwisu, że muszę dojeżdżać do pracy, że nie wykorzystam mojego corocznego urlopu na czekanie na samochód). Serwis wymienił podobno jakieś zawory, wymienił wiązkę i poprzeprowadzonych próbach oznajmił, że usterka uzunięta - powodem miało być załamanie na wiązce. Problem znów występował, przy przyśpieszaniu i przy wysokim obciążeniu silnika - jazda 130-140km/h w pełni załadowanym aucie, na LPG i benzynie. 5. po rozmowie w pracy z kolegą (spec od Mazdy) i wyszukaniu przez niego podobnego przypadku omawianego na innym forum postawiłem na cewkę - umówiłem się z panem z serwisu na jazdę próbną. Na dzień dobry odczyt nie potwierdził występowania błędów - a w drodze do serwsu z powodzeniem byłem w stanie sprowokować ów szarpanie. Jazda potwierdziła problem i już miałem otrzymać kolejny raz auto zastępcze, gdy zasugerowałm awarię cewki. Wymaiana i muzyka gra - kolejna jazda potwierdziła akuteczność naprawy (mam nadzieję, że trwałą). Finalnie, po około 6 miesiącach batalii mogę cieszyć się sprawnym autem. Szok i niedowierzanie, kwintesencja profesjonalizmu serwisantów, minimalizacja kosztów napraw i maksymalizacja zadowolenia klienta. Ale tak dla podsumowania: - błędy faktycznie mogą być nieodczytywane przez komputer (krótkie sygnały?) - awaria może wyraźniej obiawiać się na LPG z racji uboższej mieszanki - gdy nie ma błędów, a problem istnieje trzeba działać tak jak by komputer nie istniał NIe wiem co mogę jeszcze dodać do powyższego... Pozdrawiam!
  29. 1 punkt
    Dzień Górnika jest coprawda 4 grudnia, ale składamy najlepsze życzenia za archeologiczne znalezisko sprzed epoki dinozaurów
  30. 1 punkt
    Tak dla potomności. Bezpiecznik odpowiedzialny za to w książce serwisowej jest oznaczony numerem 10 w skrzynce bezpiecznikow w desce rozdzielczej. Pozdrawiam
  31. 1 punkt
    Miałem ten problem w corsie e 1.4 lpg 90km Świecąca kontrolka esc, plus czasem od silnika. Czasem jeździł normalnie A czasami szarpał.. Jak dobrze pamiętam błąd 00300 czyli układ zapłonowy.. Mechanik który na codzień pracuje w oplu powiedział że corsy D oraz E mają problem że świecami oraz cewką. Do wymiany okazały się świece, 15 minut roboty i po Wszytskim...
  32. 1 punkt
    Te kolektory sa trefne trzeba choć sprawdzić płaszczyznę. Szpilka - obojętne jaka, nie musi mieć końcówki na torx. Tyle, ze lepiej taką się wkręca.
  33. 1 punkt
    Na prośbę Mery 11 wstawiam schematy Gida
  34. 1 punkt
    Taka konstrukcja mniej więcej wszystko chodzi mieliście chłopy racje auto nie gasło bo skrzynka była w wodzie cała osuszyłem wyczyściłem gra jedyny problem jaki mi został to nie chodzi nadmuch niby podstawówka ale nie dostaje plusa na krótko chodzi zostaje tylko po palcu jechać po kablu
  35. 1 punkt
    Witam. Postanowiłem zakupić używkę rozrusznika z mocą 1.8kW. Miałem chiński zamiennik - kiedyś byłem zmuszony do kupna takiego badziewia - auto było potrzebne na już. Wymieniłem dziś na ten używany oryginał z Valeo. Panowie jak ręką odjął - auto pali szybko i pewnie bez żadnych problemów za każdym razem. Mimo tego że ten rozrusznik ma 10 zębów a mój miał 9 sprawuje się bez zarzutu. Udało mi się kupić tą część na all… za 89zł więc warto było zaryzykować. Rozrusznik pochodzi wydaje mi się z jakiegoś rozbitego auta jest jak nowy nie czyszczony ze wszystkimi nalepkami. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  36. 1 punkt
    Prawdopodobnie hałas wywoływała obudowa od filtra powietrza, która wypadła z dolnego mocowania. Awarii uległ również EGR, który padł całkiem tydzień temu uniemożliwiając dalszą jazdę, który wymieniłem. Wyczyściłem też przepustnice oraz wtryski przez dodatek paliwowy i jak na razie jest OK, więc może to być także któraś z tych części. Piszę dla informacji, dzięki za pomoc.
  37. 1 punkt
    Chodzi o blaszkę znajdujacą się w czarnej części "kostki" blaszka ta ma być w tym miejscu gdzie widać białe małe plastiki. NIestety gdzieś zgubiłem i nie mogę pokazać ponieważ to mały element. Blaszka ta przypomina literę Y. i powoduje styk z "szarą częścią" powodujac prace rozrusznika. PS. Nie było jej ponieważ to była część kupiona na złomie pozdrawiam
  38. 1 punkt
    Dopowiem swoje. Miałem wtedy jeszcze 20xe. Kupiłem sentechy i iskra uciekała. Przy fajkach. Co się okazało? Przewód w fajce się przesuwał, ja wciskałem fajkę na świecę, a przewód wysuwał się z fajki, nie wskakiwał zatrzaskiem na świecę. Ratowało mnie wysunięcie z fajki przewodu, założenie na świecę i dopiero nasuniecie fajki. 20-letnie beru były o niebo lepsze.
  39. 1 punkt
    7. Uruchomienie kamery wymaga zakupu oryginalnej kamery albo zamiennika (występują dwa rodzaje kamer PAL i NTSC, już nie pamiętam teraz jaka może być, bo poprawnie działa tylko jedna). Jeśli ma być jak w oryginale to trzeba szukać kamery i blendy w której siedzą lampki podświetlenia tablicy rej., bo w niej oryginalnie jest zamontowana kamera. Można kupić z chin odpowiednią kamerę i do tego mocowanie w ramce tablicy rejestracyjnej. Do elektrycznego podłączenia kamery może być konieczność dołożenia pinów do fabrycznego złącza radia w miejscach do tego przeznaczonych. Kamera najlepiej jak będzie miała możliwość wyłączenia wizualnych linii ułatwiających parkowanie, bo radio ma możliwość wyświetlania linii na podstawie kąta skrętu kół przednich. Na koniec jedziesz do ASO albo kogoś ze sprzętem i dostępem do bazy GM na aktywację (aktualizacja softu dla numeru VIN auta które miało kamerę fabrycznie). 8. Gdy wysiadasz z auta pociągasz manetkę od kierunków, wtedy włączają się światła na odprowadzenie do domu. Gdy chcesz oświetlić drogę DO samochodu, to dwa razy naciskasz przycisk odblokowania na kluczyku.
  40. 1 punkt
    Nie zaszkodzi. Na jakiej podstawie tak stwierdził? Poczytaj forum a dowiesz się co jeszcze jest odpowiedzialne za tak duży pobór oleju
  41. 1 punkt
    Instrukcja obsługi strona 232 I tego sie trzymaj bo ty tam masz KZFR a to świadczy że mordujesz ten silnik na 10W I na dzień dobry zmień mechanika. Jeżeli masz wątpliwosci to poczytaj forum . Jest pisane wielokrotnie jak dbać o silnik z KZFR.
  42. 1 punkt
    No cóż zdarza się i najlepszym.
  43. 1 punkt
    Tak Otwarcie termostatu to tylko puszczenie płynu w duży obieg. Nic nie powinno rosnąć i to jeszcze aż tak. Może być że układ zapowietrzony ale płyn się zabarwił.więc teraz pomiar kompresji
  44. 1 punkt
    Dobra, widzę dywagacje o dupie maryni się robią... Założyciel tematu: - do weryfikacji stan rozrządu. Błąd wałka może się pojawić na skutek wyciągniętego i luźnego łańcucha rozrządu - opiłki są efektem m.in. ocierania łańcucha o obudowę boczną rozrządu - wymiana oleju może wyciszyć trochę silnik o tyle, że nowy olej jest czysty i niezdegradowany ani nie przepalony i nie jest to zbieg okoliczności - przy rozbiórce silnika do wymiany rozrządu można wzrokowo ocenić stan panewek, pompy oleju i popychaczy - niewielki dodatkowy koszt robocizny, może ze 150-200zł Do czasu oddania auta osobie, która dokona weryfikacji stanu rozrządu i pozostałych wspomnianych podzespołów, dalsza dyskusja na ten temat NIE MA NAJMNIEJSZEGO SENSU. Jest to gadanie jak ślepy z głuchym o kolorach. Tyle.
  45. 1 punkt
    Tryb awaryjny. Wypalenie zaworów.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.