Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 14.11.2019 uwzględniając wszystkie działy

  1. 1 punkt
    Części i akcesoria do BMW potrafią być naprawdę kosztowne, szczególnie jeżeli jeździmy lepszym modelem. Taka sytuacja sprawia, że chętniej rozglądamy się za zamiennikami oryginalnych elementów. Kiedy możemy wspomagać się takimi produktami, a kiedy lepiej jest kupić części oryginalne, od producenta auta? Gdzie szukać sprawdzonych sklepów? Co jest lepsze - oryginał czy zamiennik? Gdzie kupić najlepsze części do BMW? Czy kupowanie online jest bezpieczne? Co jest lepsze - oryginał czy zamiennik? Przed odpowiedzią na to pytanie staje każdy z nas, kto ma własne auto i odkrywa, że pora wymienić w nim jakiś konkretny element. W niektórych przypadkach, głównie tych kosmetycznych, nie będzie miało większego znaczenia, czy wybierzemy oryginał, czy zamiennik. W takiej sytuacji możemy trochę zaoszczędzić, jeżeli zdecydujemy się na część nie pochodzącą bezpośrednio od BMW. Jednak w sytuacji, gdy wymieniany element jest istotnym fragmentem konstrukcji samochodu i ma wpływ na nasz komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, wtedy lepiej jest zdecydować się na oryginalne części. Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy wszystkie inne elementy towarzyszące wymienianemu kawałkowi są oryginalne - wtedy nie będziemy mieć wątpliwości, że wszystko zadziała jak należy. Gdzie kupić najlepsze części do BMW? BMW akcesoria możemy kupić zarówno w sklepach stacjonarnych czy ASO, jak i przez internet. Ta ostatnia opcja może być szczególnie użyteczna, gdy dana część jest duża i nieporęczna, a my nie mamy jej jak ze sobą zabrać, gdy auto stoi na warsztacie. Z kolei jeżeli chcemy wybrać części w miejscu, w którym od razu zostaną zainstalowane, wtedy lepiej zdecydować się na zakup w ASO czy warsztacie. Warto pamiętać, że niektóre punkty naprawy aut nie honorują montażu części przyniesionych przez klienta, więc lepiej jest się o to zapytać zanim kupimy coś na własną rękę. Czy kupowanie online jest bezpieczne? BMW sklep online, jeżeli chcemy z niego skorzystać, powinien zostać przez nas odpowiedzialnie wybrany. Zanim zabierzemy się za składanie zamówienia dobrze jest sprawdzić opinie innych użytkowników, którzy zrobili to przed nami. Dobrym sposobem jest przejrzenie co najmniej dwóch miejsc, w których możemy owe opinie znaleźć - w takiej sytuacji minimalizujemy ryzyko, że zapoznamy się tylko ze sztucznymi komentarzami. Jeżeli wybrany sklep ma tylko jeden sposób zapłaty i dostawy również powinniśmy się dobrze zastanowić przed zakupem - zwykle dobre sklepy internetowe oferują wiele różnych metod opłacenia zamówienia oraz jego odbioru.
  2. 1 punkt
    Panowie ja dodam od siebie ciekawostkę kupiłem zestaw w firmie zajmujaca sie regenracja w krakowie. Niestety nie bylo tam oringow gumowych. Byly tylko teflon i drugie z czegos podbnego rownie twarde probowano mi wmowic ze sa to zamienniki za gumowe oringi ale neisety tak nie jest! Musi byc oring gumowy inaczej pompa bedzie ciekla! Taniej wyszlo mi zamowic to z allegro jakies 46zl do tego nowe sruby ok 20zl. Zakupiłem również nowe sprzegielko-kowadelko czy jak kto to nazywa. Podaje numer dla potomnych bo trudno znaleźć bez niego. F00R0P0133. W zestawie uszczelnień nie ma oringow pod kroćce paliwowe u mnie podeszły zwykłe bodajze 6x3. Pompa nie.cieknie i śmiga co do sprzegielka to miało duży luz i było wytarte.
  3. 1 punkt
    Kilka dni temu na okregowej stacji kontroli pojazdów zrobiłem podstawowe badanie zawieszenia....przy pustym ...oraz przy pelnym baku paliwa. Okazuje się, że różnica w dzialaniu zawieszenia na tylnej osi wynosi aż 13% a na przedniej 10%....limit to 15% (po to aby mieściły się używane auta) to jeszcze nic powtorzylem badanie po zatankowaniu auta do pełna i okazało się że różnica w działaniu zawieszenia na tylnej osi to aż 29% i 13% na przedniej osi. Dodatkowo ręczny ma tylko 22% skutecznosci....minimum to 29. Dodatkowo wyszło że ato ma złą zbieżność podczas jazdy na tylnej belce....i to sporo. Koszmar auto obecnie nie przeszłoby badania technicznego. Ludzie róbcie badania geometrii i zbieżnosci tych aut ....bo chyba każdy tak ma..." jak to mówia ten typ tak ma" tylko że tak nie powinno być, bo auto jest niebezpieczne. Trzeba będzie jeszcze zainteresować tv i gazety tematem, bo trzeba ostrzec innych przed takim bublem. W tym tygodniu jestem umówiony z bieglym...w przyszlym z prawnikiem. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Pytanie czy peugeot rifter i nowe berlingo od citroena ma ten sam problem, bo to chyba z trojaczki z grupy PSA.
  4. 1 punkt
    Postanowiłem stworzyć łopatologiczny tutorial jak poprawnie ustawić mechanizm przednich wycieraczek żeby Migel nie musiał za każdym razem jechać Gdańsk-Bydgoszcz na ponowne ustawienie Na początek odkręcamy ramiona wycieraczek,klucz 15mm,unosimy ruchome ramię z piórem i obracamy lekko góra-dół żeby poluzować osadzenie na stożku osi,z tym chyba każdy sobie poradzi,każdy znajdzie swój sposób Następnie ściągamy plastikową osłonę mechanizmu,jest na takie małe blaszki. Mając mechanizm na wierzchu odkręcamy ramię mechanizmu,klucz 8mm,nie trzeba odkręcać całkiem,wystarczy poluzować aby zeszło z kulki zaznaczone na czerwono,odkładamy na silnik żeby nam nie przeszkadzało,drugiej strony nie ruszamy. Odkręcamy jedną śrubę torxem T25,zaznaczone zielonym kółkiem,unosimy mechanizm do góry,również jest usadowione na stożku osi silnika,włączamy zapłon i włączamy pierwszy bieg pracy wycieraczek po czym wyłączamy,po tym silnik ustawi nam się w pozycji wyjściowej czyli wycieraczki wyłączone/zamknięte. Przystępujemy do wyczyszczenia i ponownego nasmarowania samego mechanizmu oraz jego ustawienia,niestety fotki przed czyszczeniem i smarowaniem. Ściągamy sprężynkę/oring,będzie łatwiej wyczyścić i ustawić,sam mechanizm ustawiamy w rękach podobnie jak na zdjęciu,kompletne ustawienie robimy już na osi silnika nie przykręcając śruby na torx; łapiemy sobie punkty odniesienia poszczególnych platform mechanizmu,mechanizm ma 3 platformy które są całością,nie musimy ich rozłączać; 1 platforma opiera się zapadką o wystającą blaszkę z obudowy,tak jak na foto w czarnym kółku 2 platformą łapiemy punkty odniesienia mniej więcej pomiędzy śrubami mocowania silnika do obudowy,zaznaczone niebieską linią oraz najłatwiejszy punkt to czerwony prostokąt pokazujący jak najłatwiej ustawić,żeby wycięcie 2 platformy patrzyło w wycięcie mocowania wężyka spryskiwaczy 3 platformę ustawiamy tak żeby wycięcie "patrzyło" na śrubę mocowania silnika,zaznaczone zielonym prostokątem Dokręcamy śrubę na torx (czarny okrąg) i włączamy na pierwsze ustawienie,niech zrobi parę obrotów,po czym wyłączamy i patrzymy czy mechanizm zrobi obrót w drugą stronę (chowanie wycieraczek) Jeśli jest ok to zakładamy ramię mechanizmu,delikatnie regulując prawo-lewo żeby weszło nam na kulkę,ramię od strony kierowcy musi schować się w otworze technologicznym w lewym poszyciu błotnika,dokręcamy 2 śruby 8mm i ponownie włączamy wycieraczki aby sprawdzić czy nic nie blokuje,nic się nie przestawia (jak np w pierwszym mechanizmie Migela gdzie zatarte były ośki ramion wycieraczek) Zakładamy ramiona wycieraczek,najpierw strona pasażera,później kierowcy,dokręcamy śruby 15mm i sprawdzamy czy wszystko działa,pracujący mechanizm nie zamyka do końca wycieraczki kierowcy,dopiero po wyłączeniu silnik robi obrót w drugą stronę i domyka wycieraczki do poziomego położenia,chowając je pod maskę.
  5. 1 punkt
    Mechanik, mechanik. A co dasz od siebie. Nic? To czego od forum oczekujesz? Że ktoś pojedzie do mechanika i go sprawdzi?
  6. 1 punkt
    To wężyk łączysz z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego z odpowietrznikiem na sprzęgle. Luzujesz oba odpowietrzniki i heja pompowac pedałami. Na zmianę oczewiscie ale więcej razy hamulcowym. Nie spotkałem przypadku by tym sposobem nie odpowietrzyl się układ.
  7. 1 punkt
    Odpowietrzyć jeszcze raz. Jak nie pomoże, to duża strzykawka i wciskać płyn przez odpowietrznik, aż zacznie wypływać w zbiorniczku. Czasem taki myk pomaga.
  8. 1 punkt
    Nie ma problemu. Ale dopiero więcej czasu będę miał po 25 listopada. Na razie jestem zagoniony
  9. 1 punkt
    SACHS to niemiecka marka, wywodząca się z Grupy ZF FriedrichShafen. Przedsiębiorstwo to jest globalnym liderem z sektora części motoryzacyjnych, posiadając 121 zakładów produkcyjnych w 26 krajach. Wytwarzaniem elementów układu napędowego i podwozia zajmuje się od blisko 130 lat. Dzięki olbrzymiemu doświadczeniu, zdobytemu w trakcie projektowania elementów do pojazdów Formuły 1 oraz zdecydowanym działaniom stał się on jednym z czołowych producentów części do samochodów. Historia marki SACHS Początki marki SACHS sięgają końca XIX wieku, kiedy to ślusarz Ernst Sachs opatentował pierwszą piastę rowerową. W następnych latach – razem ze wspólnikiem – założył firmę produkującą łożyska kulkowe. Spowodowało to dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, które w kolejnych latach skoncentrowało się na tworzeniu silników, sprzęgieł, amortyzatorów i tłumików drgań. Obecnie firma posiada liczne oddziały na całym świecie, gdzie produkowane są części samochodowe, łączące w sobie nowoczesną technologię z doskonałej jakości materiałami. Firma SACHS – najwyższa jakość i nowoczesne rozwiązania SACHS to jedna z najpopularniejszych marek części samochodowych, szeroko polecana przez ekspertów motoryzacyjnych i pracowników warsztatów samochodowych. Jej produkty znajdują zastosowanie zarówno w samochodach osobowych, jak i zaawansowanych sportach motorowych. Dzięki połączeniu najnowszych technologii i wysokiej klasy materiałów powstają idealnie dopasowane elementy, pozwalające na wydłużoną eksploatację samochodów. Każdego dnia wytwarzane są dziesiątki tysięcy sprzęgieł i części, które trafiają do zadowolonych klientów na całym świecie. Oprócz starannie prowadzonej produkcji i dystrybucji elementów, SACHS organizuje również instruktarze dla mechaników, które ułatwiają późniejsze diagnozowanie usterek oraz wybieranie najlepszego sposobu naprawy zaistniałej awarii. Połączenie innowacyjności, wieloletniego doświadczenia oraz regularnie ulepszanych wzorów know-how sprawiły, że produkty marki SACHS są uznawane na najwyższej jakości elementy układów napędowych, będące w światowej czołówce części do samochodów. Części SACHS do pojazdów nowych i używanych Części SACHS, takie jak sprzęgła, koła dwumasowe i inne elementy układu napędowego, są dedykowane dla samochodów na rynku pierwotnym i wtórnym. Oferowane w wielu sklepach motoryzacyjnych, są łatwo dostępne dla każdego konsumenta. Wszystkie produkty są tworzone z pojedynczych prefabrykatów, a następnie składane w wybrane systemy. Tajemnicą spójnego działania i doskonałego dopasowania elementów jest projektowanie ich zgodnie z zasadą magicznego trójkąta, łączącego fragmenty współpracujące pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów. W ofercie SACHS znajdziemy wszelkie części montowane wewnątrz i w sąsiedztwie układu napędowego – od pomp sprzęgła, aż po koła dwumasowe. Każdego dnia zakłady SACHS opuszcza 35 tysięcy sprzęgieł oraz 16 tysięcy sprzęgłowych elementów hydraulicznych, dostępnych w 500 wariantach, odpowiadających jakością fabrycznie montowanym przez producenta samochodu częściom. Sprzęgła SACHS do samochodów osobowych i komercyjnych Dzięki specjalizowaniu się w dziedzinie sprzęgieł, wyroby SACHS są zgodne z normami OEM, znajdując się w pierwszej dziesiątce najlepszych części samochodowych. Z tego względu cieszą się one pozytywnymi recenzjami zarówno użytkowników, jak i mechaników. Z uwagi na fakt, że średnia żywotność poszczególnych fragmentów układu napędowego jest zbliżona, jednoczesna wymiana sprzęgła i współpracujących elementów zapewnia bezawaryjne i wydajne działanie przez kolejne tysiące kilometrów. Chcąc zaspokoić różnorodne potrzeby klientów, firma SACHS oferuje kompletne zestawy sprzęgła, złożone z docisku, tarczy, łożyska oraz smaru do konserwacji i montażu. Są one dedykowane zarówno do samochodów osobowych, jak i pojazdów transportu miejskiego czy ciągników. Dla nich SACHS przygotowuje sprzęgła pojedyncze i podwójne, centralne wysprzęgliki CSC i dwumasowe koła zamachowe, które skutecznie przekazują moc silnika, zapewniając najwyższy komfort i bezpieczeństwo podróżowania. Świadectwem ich niezawodności jest 170 milionów sprzedanych sprzęgieł i części, użytkowanych w pojazdach na całym świecie. Kup sprzęgło Sachs do swojego samochodu w najlepszej cenie w Polsce na Sprzeglo.com.pl Koła dwumasowe SACHS W większości nowoczesnych samochodów montowane są koła dwumasowe. Choć są to elementy stosunkowo drogie, w przypadku ich awarii wymiana na nowy egzemplarz staje się koniecznością. Dwumasa to niezwykle ważna część silnika, odpowiedzialna za bezproblemowy rozruch i płynne ruszanie, komfortową jazdę bez uciążliwych drgań i hałasów, a także mniejsze zużycie paliwa. Z tego względu, jeżeli stoimy przed koniecznością wymiany koła dwumasowego, warto zdecydować się na części SACHS, które zagwarantują wygodną i ekonomiczną eksploatację przez wiele kilometrów. Części do samochodów SACHS Wiele części SACHS jest wybieranych do pierwszego montażu w fabrycznie nowych samochodach. Oprócz tego zdecydowana część elementów tej firmy jest stosowana w pojazdach używanych, spełniając normy OEM. Dzięki rozwiązaniom zaczerpniętym ze świata sportu, komercyjnie użytkowane podzespoły SACHS podnoszą przyjemność z jazdy oraz wydajność silnika. W ofercie części do aut osobowych i użytkowych środków transportu znajdują się między innymi: Sprzęgła Amortyzatory Sprężyny Produkty uzupełniające W szerokiej gamie części zamiennych marka SACHS oferuje także produkty Sachs Performance, dostosowane do potrzeb aut tuningowanych. Ponadto w sprzedaży znajdują się także amortyzatory SACHS dedykowane do samochodów azjatyckich. Wszystkie oryginalne elementy tej marki są oferowane jedynie przez przedstawicieli firmy ZF Aftermarket. Opinie o marce SACHS Ogrom pozytywnych opinii o częściach SACHS oraz niski procent reklamacji jest dowodem na najwyższą jakość i spełnianie potrzeb kupujących. Zdaniem użytkowników i mechaników komponenty tej marki są wysokiej jakości, która gwarantuje ich trwałość i bezpieczeństwo użytkowania. Nie sprawiają problemów w montażu i są dostępne w przystępnych cenach, ciesząc się dużym zainteresowaniem kierowców i mechaników.
  10. 1 punkt
    Adam ci napisał co jest do sprawdzenia.
  11. 1 punkt
    Akcja serwisowa na sanki w AG i zafirze A zakończyła się w 2010 roku. Najprościej sanki wymienić na używkę sprawna. Przemalować dobra farbą albo wewnątrz zapodac jakiegoś antykorozyjnego preparatu.
  12. 1 punkt
    To zależy w jakim naprawdę stanie są sanki, jeżeli mają jakieś dziury, są przegnite do tego stopnia, że naciskając śrubokrętem boisz się, że się zaraz złamią, to lepiej poszukać innych sanek, np. Na szrocie znajdziesz w jakimś "stanie". Po oględzinach ocenisz, czy poza brudem, stal jeszcze jest ok i stanowi bezpieczeństwo. Kupisz za jakieś nie duże pieniądze pewnie, a nawet i w cenie złomu, podmienisz i dalej będziesz jeździł. Ewentualnie nieco przerobić część, gdzie nie wygląda to dobrze, dospawać jakiś element wycinając wcześniej kawałek skorodowanej stali, tylko oczywiście należy to zrobić dobrze
  13. 1 punkt
    Nie masz do końca winowajcy więc szukaj dalej, może któreś koło trzyma hamulec? Miałem przypadek skorodowanych tłoczków hamulcowych, które się nie cofały i delikatnie przyhamowywały samochód, ale to idzie szybko zweryfikować bo grzeją się felgi. Podłącz pod komputer może akurat wywali jakiś błąd czujnika np. czujnik powietrza czy przepływomierz jak jest. Filtry też powinny być wymienione na jesień/zimę (paliwo, powietrze).
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.