Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 25.05.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
  2. 3 punkty
    Po kilku godzinach spędzonych w internetach znalazłem co to za błąd jak postępować z tym ustrojstwem. Link do instrukcji obsługi znajdziecie pod tym linkiem : http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf Kody błędów wyświetlane na tym wyświetlaczu: E1 = niepodłączony czujnik temperatury powietrza zewnętrznego E2 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury powietrza zewnętrznego E3 = odłączony czujnik temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E4 = zwarcie obwodu czujnika czujnika temperatury powietrza wewnątrz pojazdu E5 = odłączony czujnik temperatury powietrza mieszanego E6 = Zwarcie obwodu czujnika temperatury mieszanki powietrza Pomoc na przyszłość. Dzięki i pozdrawiam.
  3. 2 punkty
    Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mieć czystą?
  4. 2 punkty
    Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  5. 2 punkty
    Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
  6. 2 punkty
    Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
  7. 2 punkty
    Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a jednocześnie pozwoli ograniczyć finansowe skutki Waszych zobowiązań gwarancyjnych. Zapewniam, że treść naszej korespondencji w przedmiotowej sprawie, zainteresuje Waszych potencjalnych klientów, i wbrew Waszym oczekiwaniom, pozwoli właściwie ocenić jakość oferowanych przez was usług i produktów". Z poważaniem....
  8. 2 punkty
    2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba pod lusterko fotochromatyczne wyglada tak jednak zakladajac ta nozke na szybie gdzie nie bylo lusterka fotochro... gdzie uchwyt na szybie jest nizej lusterko zaslana pole widzenia bo jest za nisko dlatego uchwyt przerobilem ten z lusterka niefotochrom... przedluzylem o 1 cm i montuje kulke z uchwytu z lusterka fotochromatycznego (srednice kulek na uchwytach sie roznia o 2 mm) wierce i prowadze przewody . wtyczki raczej nie znajdziesz w podsufitce chociaz zdarzalo sie ze byly a zasilanie z podswietlenia na podsofitce nie wystarcza wiec kabel pociagnalem z bcm kolo kierownicy dokladnie z pinu gdzie jest zasilanie pod lusterko .zadowolony jestem na max bo dobra sprawa . wszystko da sie dobrze zrobic tylko ze trzeba porzezbic
  9. 2 punkty
    To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny ubezpieczyciela i spróbować podnieść wartość pojazdu przed zdarzeniem. Można to uzasadnić na kilka sposobów: - auto nie jest standardowym modelem, bo zostało doposażone, lub rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia, - wóz został poddany tuningowi, - w ostatnim czasie wymieniono niektóre całe podzespoły (silnik, skrzynia biegów, kompletne zawieszenie, itp). Ubezpieczyciel nie ma obowiązku przejęcia pojazdu po orzeczeniu szkody całkowitej. Oni co najwyżej wystawiają wrak na licytację i wskazują poszkodowanemu potencjalnego nabywcę. Samo wystawienie na licytację nie stanowi bynajmniej oferty, gdyż ubezpieczyciel nie ma prawa decydować o czyjejś własności. Licytacja jest tylko jedną z metod ustalania wartości wraku.
  10. 2 punkty
    A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić inne auto to warto zrobić jak syn mojego kolegi gdy rozwalił mercedesa. Instalację LPG wyjął całą , wziął odszkodowanie , auto oddał na złom Teraz kupił Audi ,znalazł gazownika który za 1600 założy mu tą instalację i jeździ.
  11. 2 punkty
    ok udało się wymienić zbiornik były dwie spinki: z boku oraz z tyły, udało się bez zdejmowania wycieraczek , odgiąć należy górne podszybie po wcześniejszym jego wypięciu dwoma spinkami po bokach ,najlepiej wypiąć jeszcze te mate trójkąty przy błotniku i szybie ułatwi to odginanie górnego podszybia. Następnie odkręcamy dwie śruby z dolnego podszybia (klucz 7) po bokach się znajdują oraz wypinamy haczyk(te trzy miejsca zaznaczyłem na czerwono ) z środka również w dolnym podszybiu i wysuwamy je do przodu , dzięki temu wypniemy spinkę z tyłu zbiornika.
  12. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  13. 2 punkty
    Grześ połączyłem bo automat nie połaczył postów. A jeszcze nie podałeś koledze linka do katalogu https://opel.7zap.com/pl/car/
  14. 2 punkty
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  15. 1 punkt
    Ja bym sprawdził pod komputerem diagnostycznym co jest porobione i gdzie jest problem. Ale to już mechanik powinien ogarnąć.
  16. 1 punkt
    Astra H kombi z tym motorkiem u mnie waha się pomiędzy 6.2, a 7.8 litra (dojazd do pracy ok 17 km, jazda przez miasto i poza nim). Na autostradzie udało mi się zejść nawet poniżej 6 litrów ale rzadko po niej jeżdżę. Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
  17. 1 punkt
    Zwróć uwagę czy gazownik zdejmuje kolektor do wiercenia pod wtryskiwacze. To dużo więcej roboty co prawda ale powinien go zdjąć. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  18. 1 punkt
    Ja na twoim miejscu bym zrobił reset wartości wyuczonych. Pojeździł ok 100 km na samej Pb. I potem zabierał bym się za regulację LPG. Zła regulacja LPG też będzie walic błędami wypadania zapłonów. Korekty szukaj w Opocmie aż znajdziesz bo są. Patrz jak pracują sondy. I sprawdziłbym też drożność wydechu.
  19. 1 punkt
    Te reflektory się chyba tylko szkłem różnią. Ale jak kupowałem swoje Valeo, to miały różne numery katalogowe. LEWA : 088885, PRAWA : 088886 rocznik 2003-2006, na silniczki wziąłem numer z katalogu i pasowały. Ja numery reflektorów valeo sprawdzałem sobie http://ows-cdn.tecdoc.net/valeo/home.jsp?server=3&time=18/4/2019-9:22:43#50eefdfdd82ee21b2d8e9e139491fc3a Wyszukiwałem w katalogu (można zmienić sobie w ustawieniach na Polski) po roczniku auta i zarówno do 2003 jak i do 2005 wyskakuje ten sam silniczek 1207525. Przedliftowe mają chyba więcej prążków na szkle a poliftowe mniej, są bardziej gładkie szczególnie przy kierunkowskazie. I chyba to tylko taka ich różnica. Niestety na allegro nie zapisała mi się historia zakupów silniczków a tylko reflektorów. Kosztowały mnie nówki po 180 zł za sztukę. Za silniczki używane dałem chyba po 20 zł za sztukę. Ale to było w 2017 roku. Warto po szrotach podzwonić. Oni te lampy rozmontowują na części pierwsze i silniczki sprzedają osobno.
  20. 1 punkt
    Witam ponownie. Przepraszam, że wcześniej nie dałem znać, jednak zarobiony byłem. Mój poważny problem okazał się być pierdołą. Szukając w sieci rozwiązania okazało się, że delikatne postukanie w obudowę silniczka od skrzyni załatwiło sprawę. Dodam jeszcze, że po wymianie akumulatora większość moich problemów z samochodem przestało istnieć. Wcześniej moją zmorą było przygasanie świateł przy zmianie biegów, które po ww. wymianie ustąpiło., rozrusznik kręci jak szalony, samochód odpala bez żadnych problemów... Same plusy za 280PLN...
  21. 1 punkt
  22. 1 punkt
    T45. Innym objedziesz i nie odkręcisz.
  23. 1 punkt
    Dla Ciebie pewnie dużo , jakbyś doliczył pełny zbiornik paliwa to pół wartości auta :-). Patrząc na ilość włożonej pracy to myślę że tanio
  24. 1 punkt
    Problemy z sondą nie muszą świadczyć o sondzie. Sonda jest podpięta do sterownika przewodami. One tez mogą wywołać błędy sondy. Pierwsze się mierzy aby się upewnić czy to sama sonda czy nie. Mając taki interfejs jesteś w stanie sprawdzić jak pracuje wszystko w aucie i podać na forum aby ktoś coś doradził. Potrzebny jest też miernik uniwersalny aby sprawdzić tak sondę jak przewody
  25. 1 punkt
    Jednak sterownik pompy wtryskowej padł.
  26. 1 punkt
  27. 1 punkt
    1 ząbek to troszku mało. Są krzywe......
  28. 1 punkt
    U dołu strony jest zdjęcie z korkiem wlewu oleju, skrzynie masz w aucie i na kolach w poziomie to wlej tyle oleju aż się zacznie delikatnie przelewać i zakręć. Link: https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-f13.html
  29. 1 punkt
    Adaś mnie wyręczył. Miałem w zasadzie to samo napisać. Chcesz mieć dobrze zdiagnozowane i zrobione jak się należ to polecam kontakt -
  30. 1 punkt
    Przecież napisałem co jest na schemacie. A schemat mówi o fabrycznym rozwiązaniu
  31. 1 punkt
    Taka konstrukcja mniej więcej wszystko chodzi mieliście chłopy racje auto nie gasło bo skrzynka była w wodzie cała osuszyłem wyczyściłem gra jedyny problem jaki mi został to nie chodzi nadmuch niby podstawówka ale nie dostaje plusa na krótko chodzi zostaje tylko po palcu jechać po kablu
  32. 1 punkt
    http://impco-asap.com/cms/home/asap-content/DTC/GM FAULT CODE LIST 4-2-2015.pdf
  33. 1 punkt
    Czesc. Jednak nagrzewnica byla zapchana. Nie bawilem sie w czyszczenie tylko zalozylem nowa i teraz jest git Dzieki mozna zamykac
  34. 1 punkt
    Ty wiesz lepiej ja się opierałem na info dotyczących skrzyń - jaki jest maks moment przewidziany dla skrzyni... Sent with handy.
  35. 1 punkt
    Popatrz tutaj https://opel.7zap.com/pl/car/h00/h/5/1-0/#10 Nie widać tam tego co masz na zdjęciu.
  36. 1 punkt
    Porównaj sobie tu https://opel.7zap.com/pl/car/s10/f/0/15-1/. Pewnie procedura jak wszędzie. Spuścić płyn chłodniczy, odpiąć węże i przewody jeżeli jakieś dochodzą (np. czujnika temperatury o ile jest wbudowany w obudowę termostatu), odkręcenie śrubek, oczyszczenie powierzchni, założenie nowej obudowy z uszczelką, podpięcie wszystkiego do kupy. Potem zalanie płynu i odpowietrzenie układu. O ile jest w miarę dobry dostęp do śrub, to raczej nie będzie problemu zrobić to samemu.
  37. 1 punkt
    Ja nie mam. Była w astrze H zamontowana, dostałem ją, żeby do corsy założyć, ale jakoś wyszło, że przydała się kumplowi w bmw x5 :) Działa, czułość sam ustawiasz, jaka cię interesuje. Różnica taka, że działa tylko do tyłu, a nie na boki. Według mnie lepiej, bo w astrze Kasi brzęczy nawet, jak z boku blisko coś jest. Na boki, to lusterka są.
  38. 1 punkt
    Jeżeli ktoś ma problem z przeladowywaniem turbiny to może problem rozwiąże jak ja - wymieniłem zawór podciśnienia sterujący gruszka klapy obejsciowej (wastegate) który czasami widocznie się przycinal i stąd przeladowanie turbiny, na te chwile ciśnienie doładowania prawidłowe - oscyluje w granicach 0.7~0.85 bar, ciegno(sztanga) gruszki względem ciegna wastegate 8.5 gwintu od prawej. Dziękuję koledze ja37 za pomoc i pozdrawiam ;)
  39. 1 punkt
    Niby niewiele się może stać. W sumie to tylko zmiana pinu do diagnostyki. Nie wiem jak można namieszać w Midzie bo z tym nie robiłem. Ale przed zabraniem się do roboty poczytaj sobie dokładnie ten temat https://forum.vectraklub.pl/topic/71588-samodzielne-programowanie-mida/ Tylko musisz się zarejestrować.
  40. 1 punkt
    Muszę potwierdzić co ci napisał Adam. Tak się robiło - płyta traserska, liniał, pasta ścierna (płyta służyła tylko do planowania gdy się na niej nic nie robiło przykrywano ją flanelą i zabezpieczano 1,5cm blatem ze sklejki. Liniał w szafie u mistrza. A pasta ścierna była łatwiejsza w zdobyciu niż drobnoziarniste papiery ścierne). Sam jako uczeń planowałem w ten sposób głowice do silnika dolno zaworowego. Akurat teraz nie muszę się w takie rzeczy bawić bo są w mojej okolicy ludzie którzy nie tylko zabielą głowice i sprawdzą jej szczelność ale też porobią inne pomiary - koszt w zeszłym roku to ok 60 - 100pln (więc warto wydać parę złotych niż bawić się pól dnia - a w warunkach domowych i tak nie sprawdzisz szczelności całkowitej głowicy). A ja tylko dodam że przed nałożeniem uszczelki w płynie, po umyciu, warto wszystkie otwory gwintowe wydmuchać sprężonym powietrzem ze śmieci i płynów a powierzchnie styczne/uszczelniane odtłuścić. Ja do kapy zaworowej w sintrze używałem czegoś takiego jako środek dodatkowy. Chłopaki na warsztacie tego używają również jako uszczelkę, jako że w sintrze już po kilkuset kilometrach pojawiło się pocenie z pod kapy - przy ostatniej robocie dodatkowo dałem cieniutką warstwę remsilu i już 1,5 roku spokój i jakieś 60tkm.
  41. 1 punkt
    Odkopię trochę temat, ale będzie to już podsumowanie i myślę że komuś może się przydać :). Zamontowałem czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju. Przedstawię w skrócie jak wygląda montaż czujników w silnikach oplowskich pokroju C14NZ, C16NZ, C14SE, C16SE, X14NZ... (ośmiozaworówki). Bardzo prawdopodobne, że w innych silnikach montaż wygląda identycznie. Osobiście korzystałem z najtańszych zegarów wraz z czujnikami, wzorowanych na VDO (analogowe). Zegary do montażu wedle uznania, ja umieściłem je w kratkach środkowego nawiewu (dotychczas miałem je zaślepionego gąbką, bo z tego kanału zawsze leci zimne powietrze). Montaż polega na podłączeniu +12V, masy, oraz sygnału z czujnika. Wraz z + oraz - zmostkowałem diodę do podświetlenia. Oczywiście +12V należy wziąć po zapłonie. Kto lubi się pobawić może diodę LED podpiąć pod włącznik świateł, wtedy będzie świecić tylko przy światłach mijania (w zasadzie ma to sens jak ktoś ma dziennie, bo i tak trzeba jeździć na mijania). 1) Ciśnienie oleju Czujnik prostszy do montażu. Zamontowałem go w miejscu oryginalnego czujnika ciśnienia oleju. Jako, że nie chciałem rezygnować z oryginalnego czujnika, to zastosowałem trójnik (świeciłaby się kontrolka ciśnienia oleju pod prędkościomierzem). Skorzystałem z gotowego, dostępnego do kupienia w sieci, gwint idący do pompy oleju to M14x1,5. Wyprowadzenia to M14x1,5 (oryginalny czujnik) oraz 1/8 NPT (czujnik do zegarów). Dobry tokarz również powinien sobie poradzić z tym zadaniem. Tak prezentuje się czujnik zamontowany w trójnik: [ Teraz wystarczy odkręcić oryginalny czujnik, wkręcić trójnik zamiast niego (polecam zastosować podkładkę miedzianą), następnie oryginalny czujnik i ten do zegarów. Trójnik wkręca się dosłownie na styk (niemal zaczepia o ucho w bloku), jako że ciężko jest go chwycić (brak miejsca na klucz, trzeba radzić sobie żabą) to nie stosowałem kleju do gwintów. Musiałem też próbować podkładek różnej grubości, by oryginalny czujnik wychodził pionowo - inaczej może nie starczyć do niego przewodu. W przypadku czujników można użyć kleju do gwintów (znów uczulam - podkładki, dokręcenie z wyczuciem). Podłączamy przewód idący do zegarów, polecam użyć peszla samochodowego, by przewód nie przetopił się w razie styku z gorącym silnikiem. Zakończony powinien być oczywiście oczkiem. Odpalamy silnik, sprawdzamy czy nie ma wycieków. Montaż zakończony . Ten zegar przydaje się do stwierdzenia czy nasz silnik jest prawidłowo smarowany. Może zapobiec zatarciu silnika, wskaże na usterkę nim zniszczymy silnik (np. zatkany smok olejowy). Można zaobserwować różnicę w ciśnieniu na zimnym i ciepłym silniku. Daje też poniekąd informację, kiedy olej jest rozgrzany. Wiemy po jakim czasie od uruchomienia pompa zaczyna podawać olej. 2) Temperatura oleju Wydawać by się mogło, że przebiegnie sprawniej. Nic bardziej mylnego. Zastosowanie trójnika nie ma tu zastosowania, bo czujnik musi się znajdować w węźle, gdzie przepływa olej. Miejsce montażu zależy od tego, co chcemy mierzyć - może to być temperatura oleju wypływającego z pompy oleju, czyli podawanego na silnik, lub np. oleju w misce. Trzeba pamiętać, ze olej w misie się chłodzi, taka też jest poniekąd jej rola. Osobiście zastosowałem go również w pompie oleju, ale w górnej jej części. W tym temacie podane zostało miejsce montażu, jest też zdjęcie korka który nas interesuje. Trzeba zdjąć pasek wielorowkowy (osprzętu), odkręcić pompę wspomagania od łapy silnika (nie trzeba rozpinać przewodów), podwiesić silnik (podstawiłem pod misę oleju lewarek, a między niego deskę, punkt podparcia wypada na wybrzuszeniu przed korkiem spustowym), odkręcić łapę silnika od karoserii (dwie śruby) oraz od bloku silnika (trzy śruby). Tyle wystarczy, dostęp jest wystarczający. Teraz dwie opcje do wyboru, można wywiercić w tym korku otwór oraz nagwintować (1/8 NPT). Druga opcja to wykręcić korek, wkręcić zamiast niego adapter z czujnikiem. Zastosowałem opcję nr 2. Miejsca jest mało, dlatego każdy milimetr się liczy. Potrzebny jest korek M18/1,5, gwint wewnętrzny 1/8 NPT. Aby czujnik wszedł do końca mojego adaptera musiałem od strony przeciwnej do czujnika rozwiercić go, bo inaczej czujnik zapierał się w połowie. Przyciąłem również gwint mocujący przewód w samym czujniku. Przykręciłem go do adaptera z użyciem czerwonego kleju do gwintów. Montując go do pompy zastosowałem słabszy, niebieski klej i podkładkę (była w zestawie z korkiem). Uwaga: Korek nie może wchodzić zbyt głęboko do pompy, gdyż pod nim znajduje się kanał olejowy, widać go na zdjęciu: Efekt końcowy: Przykręcamy przewód z oczkiem, oraz izolujemy łeb czujnika taśmą. Dlaczego? Przykręcając łapę silnika do bloku, końcówka czujnika dotykała do niej i zegar wskazywał maksymalne wskazanie - zwarcie. Owinięcie taśmą załatwia sprawę. Składamy w przeciwnej kolejności (zwracam uwagę, że pasek w przypadku posiadania wspomagania i szerokiego koła trzeba przełożyć przez łapę przed montażem). Jeśli chcemy sprawdzić czy wszystko jest w porządku to zalecam przykręcić łapę, oraz odstawić lewarek. Oczywiście pompę wspomagania odkładamy na bok, tak samo pasek i zabezpieczamy by się nie wkręcił w koło pasowe. Jeśli po zasileniu zegara nie wskazuje zwarcia, to odpalamy silnik i nagrzewamy go, temperatura po kilku minutach powinna rosnąć. Sprawdzamy szczelność połączeń. Montaż zakończony . Ten zegar pokaże, kiedy można już "dać ogień na tłoki" (gdy temperatura oleju przekroczy 70*C to uzyska on optymalne parametry), oraz kiedy odpuścić (np. podczas długiej jazdy autostradą, ważne by olej nie przekroczył 120-150*C). Procedura może wyglądać na skomplikowaną, ale starałem się opisać ją szczegółowo. Czy efekt jest wart grzebania? Myślę, że tak. Zegary mogą uchronić przed kosztowną awarią oraz wskazać na problem z silnikiem.
  42. 1 punkt
    No fakt nie popatrzyłem ze że to direct Ale w programach są opcje aby ustawić jaki procent tego dotrysku ma być. Tak ma ustawione SebastianS http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?f=17&t=47547&hilit=opel+vectra+2.2&view=unread#unread
  43. 1 punkt
    Spróbuj sobie sprawdzić tutaj https://opel.7zap.com/pl/car/
  44. 1 punkt
    Mówiliśmy już że w sumie jedyny to Struna i Damian z Bolęcina. Ale w czym masz problem kupić i wymienić czujnik temp. w reduktorze. A w ogóle to też mówiliśmy abyś kupił od Viakena interfejs od gazu za 40 zł i sam sobie sprawdzisz co ci się dzieje z LPG na zimnym.
  45. 1 punkt
    1- jak widzisz po budowie -tak. 2- przewidziana uszczelka .Płaszczyznę styku EGR i silnika sprawdzić ( wyrównać) i skręcić. Tam masz spaliny więc silikon może wypalić.Chyba że ten do kominków na 1200 st C 3 -było na forum wielokrotnie pisane aby unikać zamienników..Lepszy oryginał -używka w dobrym stanie niż tani zamiennik.Ale to twój wybór na co cię stać. 4 -Pamiętać tylko że zaślepia się sprawne EGR. Czy zaślepić ? Ja bym zaślepił.Ale jeszcze można poszukać mechanika który umiał by programowo go wyłączyć.
  46. 1 punkt
    Popatrz jak w oryginale powinna być umieszczona sonda. Czerwone kółko. A tobie ktoś wsadził emulator z rurki długi jak nie wiem co . Pytanie czy była ta długość jakoś dobierana czy tak na pałę Zmiany wydechu przy tuningu powinien zrobić ktoś kto ma pojęcie po obliczeniach. 170 za oryginał używkę to bym dał. A pytałeś fachowców czy nie podszedł by emulator elektroniczny sondy?
  47. 1 punkt
    Wiesz pognieciony filtr nie wiele zmienia. Po wymianie powinieneś jeszcze raz zmierzyć ciśnienie mimo że kontrolka gaśnie. Ty musisz pamiętać że masz łańcuch smarowany olejem. Używka to jest zgadywanie. Ja wychodzę z założenia jak pisałem wyżej.
  48. 1 punkt
    9V? Powiem ci że nie rozumiem twojego podejścia. Jechać na hamownię z niesprawną sondą. Co to miało udowodnić? Że mimo iż sonda nie pracuje dobrze , można tak jeździć? Ja wiem że że dłuższa jazda z takimi zwarciami może skończyć się padnięciem sondy (o ile już nie padła) i też sterownika silnika Wtyczka ? Poszukaj na szrocie i przełóż .
  49. 1 punkt
    No to Beny ci już napisał.Demontaż przynajmniej środkowego fotela.Ale aby zrobić sobie więcej miejsca to zdemontuj jeszcze boczny.
  50. 1 punkt
    jesli chodzi o polaczenie z akumulatorem to jest wszystko dobrze przykrecone, akku ma ok. 1,5 roku wiec jego nie podejrzewalem .Dzieki Panowie
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?

    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.