Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 20.07.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Skąd pomysł, by do tego auta lać olej z normą Dexos2? Ta norma dotyczy aut wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Dexos2 zastąpił normę GM-LL-B-025. Twoja Astra w 2001 r. nawet nie mogłaby być zalewana tym olejem, bo wtedy nawet nie istniał. Stosuje się go do aut od 2010 roku. Powinieneś stosować olej o klasie xW40. Polecam 5W40 w naszym klimacie. 5W30 to olej do aut ciaśniej spasowanych, mający zmniejszyć minimalnie spalanie, w Twoim przypadku nie ma zastosowania.
  2. 2 punkty
    https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/opel-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne
  3. 2 punkty
    Ok, więc tak: - udało mi się kupić używany kluczyk od Suzuki Splash, ważne, żeby pilot miał te same oznaczenia, w moim przypadku TS002 - za pomocą powyższej procedury udało mi się sparować nowego pilota z moim samochodem, a więc potwierdzam, że procedura działa. Tutaj jeszcze filmik, jak to zrobić krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=Sm-ZzB3-3r4 - pozostało mi docięcie grota i zaprogramowanie pastylki immo, ale to już mam zamiar zrobić u lokalnego magika od kluczy. Dam znać jaki koszt. @lionel2000 czy używaną pastylkę immo da się zaprogramować czy muszę mieć czystą?
  4. 2 punkty
    Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  5. 2 punkty
    Informacyjnie - to był filtr paliwa, który zasyfił się po zatankowaniu jakiegoś lewego paliwa (a konkretnie vervy na renomowanej stacji na O....). Po wypaleniu tego paliwa już było lepiej, a po wymianie filtra paliwa wszystkie objawy ustąpiły.
  6. 2 punkty
    Panie kolego taka zabawka, idealnie się wpasowało, nie wygląda ale działa tak samo jak te co kosztują od 350zł. w górę. Zestaw sprzęgła założony książkowo.
  7. 2 punkty
    Poniekąd mają rację. Assistance to pakiet gwarantujący holowanie z miejsca zdarzenia do miejsca zamieszkania lub serwisu. Można jednak domagać się samochodu zastępczego z AC - w przypadku wystąpienia szkody, bądź od ASO - skoro była to naprawa w ramach gwarancji. Jeśli ASO spycha problem na ubezpieczyciela, to zwykle wystarcza pisemko o mniej więcej takiej treści: "w związku z odmową przyznania samochodu zastępczego na czas naprawy pojazdu objętego gwarancją producenta, zainteresuję sprawą media społecznościowe i fora motoryzacyjne, co powinno uchronić Was od ryzyka kontaktów z klientami, a jednocześnie pozwoli ograniczyć finansowe skutki Waszych zobowiązań gwarancyjnych. Zapewniam, że treść naszej korespondencji w przedmiotowej sprawie, zainteresuje Waszych potencjalnych klientów, i wbrew Waszym oczekiwaniom, pozwoli właściwie ocenić jakość oferowanych przez was usług i produktów". Z poważaniem....
  8. 2 punkty
    2 miesiace temu zakladalem w corsie d . 2 lusterka fotochrom kupilem za 30 zl wiec moze jeszcze w c zaloze bo mam dwa . sprawa wyglada nastepująco na szybie w oplu jest zaczep a lusterko sie zsuwa w kazdym oplu wszystkie lusterka fotochromatyczne w oplu sa takie same. uchwyt na szybie z oryginalnym lusterkiem foto... jest montowany wyzej bo lusterko ma dluzszy uchwyt aluminiowy na ktorym jest jest kostka a uchwyt ma taka atrape plastikowa szara ktora ja zakrywa , a todatkowo w zestawie z lusterkiem foto....czesto jest tez czujnik deszczu i zmierzchu szyba pod lusterko fotochromatyczne wyglada tak jednak zakladajac ta nozke na szybie gdzie nie bylo lusterka fotochro... gdzie uchwyt na szybie jest nizej lusterko zaslana pole widzenia bo jest za nisko dlatego uchwyt przerobilem ten z lusterka niefotochrom... przedluzylem o 1 cm i montuje kulke z uchwytu z lusterka fotochromatycznego (srednice kulek na uchwytach sie roznia o 2 mm) wierce i prowadze przewody . wtyczki raczej nie znajdziesz w podsufitce chociaz zdarzalo sie ze byly a zasilanie z podswietlenia na podsofitce nie wystarcza wiec kabel pociagnalem z bcm kolo kierownicy dokladnie z pinu gdzie jest zasilanie pod lusterko .zadowolony jestem na max bo dobra sprawa . wszystko da sie dobrze zrobic tylko ze trzeba porzezbic
  9. 2 punkty
    To i tak ostrożny szacunek. Tylny prawy błotnik masz przestawiony i dociśnięty do drzwi, a to świadczy, że bez użycia ramy się nie obejdzie, Podłoga bagażnika do wymiany, lub prostowania, Tylny pas, pokrywa bagażnika, wzmocnienia zderzaka i sam zderzak do wymiany. Do zrobienia geometria zawieszenia. Naprawa tego wszystkiego (nawet z zastosowaniem używanych części), będzie bliska wartości pojazdu przed szkodą. Dla mnie bez sensu, tym bardziej, że wszelkie roboty blacharskie powodują uszkodzenie powłok antykorozyjnych i już po roku będą widoczne efekty. Proponuję sporządzić odwołanie od wyceny ubezpieczyciela i spróbować podnieść wartość pojazdu przed zdarzeniem. Można to uzasadnić na kilka sposobów: - auto nie jest standardowym modelem, bo zostało doposażone, lub rzeczoznawca pominął istotne elementy wyposażenia, - wóz został poddany tuningowi, - w ostatnim czasie wymieniono niektóre całe podzespoły (silnik, skrzynia biegów, kompletne zawieszenie, itp). Ubezpieczyciel nie ma obowiązku przejęcia pojazdu po orzeczeniu szkody całkowitej. Oni co najwyżej wystawiają wrak na licytację i wskazują poszkodowanemu potencjalnego nabywcę. Samo wystawienie na licytację nie stanowi bynajmniej oferty, gdyż ubezpieczyciel nie ma prawa decydować o czyjejś własności. Licytacja jest tylko jedną z metod ustalania wartości wraku.
  10. 2 punkty
    A co ma aktywność do pisania w odpowiednich działach? W tym przypadku odświeżyłbyś aktywność w tym dziale. Myślę że coś doradzi kolega hak. Według mnie ciężki wybór. Ale myślę że tragedii nie ma. Najważniejsze by nie była geometria zawieszenia walnięta. Najlepiej by było zdjąć zderzak i wtedy oglądać co się stało. Blacharze mają siłowniki i ci to w parę godzin wyciągną.Pytanie jaka cena . Niech ci wypłacą ile mogą a ty szukaj blacharza który ci to zrobi za 2 tys. Jak mechanicznie jest sprawne to ja bym robił. Ale jak masz kasę aby kupić inne auto to warto zrobić jak syn mojego kolegi gdy rozwalił mercedesa. Instalację LPG wyjął całą , wziął odszkodowanie , auto oddał na złom Teraz kupił Audi ,znalazł gazownika który za 1600 założy mu tą instalację i jeździ.
  11. 2 punkty
    ok udało się wymienić zbiornik były dwie spinki: z boku oraz z tyły, udało się bez zdejmowania wycieraczek , odgiąć należy górne podszybie po wcześniejszym jego wypięciu dwoma spinkami po bokach ,najlepiej wypiąć jeszcze te mate trójkąty przy błotniku i szybie ułatwi to odginanie górnego podszybia. Następnie odkręcamy dwie śruby z dolnego podszybia (klucz 7) po bokach się znajdują oraz wypinamy haczyk(te trzy miejsca zaznaczyłem na czerwono ) z środka również w dolnym podszybiu i wysuwamy je do przodu , dzięki temu wypniemy spinkę z tyłu zbiornika.
  12. 2 punkty
    [Problem rozwiązany] Jako że nie mogę edytować już pierwszego posta, wyjaśnienie dla potomności dodam jako nowy post. Progres stanął na rezystorze dmuchawy. Znalazłem osobę, która posiada sprzęt oraz umiejętności do sprawdzenia obecnego bezpiecznika oraz w razie jego uszkodzenia - wymiany na nowy. Powodem problemu "pobocznego" (działania dmuchawy tylko na 4-tym biegu) okazał się owiany "złą sławą" bezpiecznik. Wymiana na nowy wcale nie jest taka "hop - siup", gdyż bezpiecznik ten SF214E topi się powyżej tych 214 stopni (w zależności od producenta), dlatego należy pamiętać by przy lutowaniu użyć cyny bezołowiowej, która ma podwyższoną temperaturę topnienia (fabrycznie bezpiecznik chyba jest zgrzewany), oraz zrobić to tak, aby bezpiecznik nie przylegał do dwóch blaszek wystających pomiędzy punktami jego zaczepu. Mając to zrobione przejdźmy do samej dmuchawy. Otóż zakupiłem na allegro dmuchawę oryginalną po regeneracji (uznałem, że będzie to najlepszy wybór, bo większość oferowanych używek byłaby pewnie w tym samym stanie, a tu sprzedawca udziela nawet 6 miesięcy gwarancji). Po zakupie okazało się, że mój egzemplarz ma dokładnie takie same opory "kręcenia" jak ten regenerowany. Sprzedawca oznajmił, że nowe tuleje potrzebują trochę czasu aby "dojść do siebie", ale różnica pewnie i tak nie byłaby jakaś znacząca, więc regenerowaną zwróciłem a swoją przeczyściłem i wstawiłem z powrotem. Powodem tych nieprzyjemnych zapachów było... brak wiedzy w stosowaniu klimatyzacji. Już tłumaczę, otóż gdy na obiegu wewnętrznym wyłączymy klimatyzację (która osusza powietrze), tworzymy istny raj dla bakterii - powietrze nie jest już ochładzane ani osuszane, a ciepłe i wilgotne powietrze sprzyja rozwojowi bakterii, które mogą kreować objaw opisany w pierwszym poście. Dlatego też warto mieć włączoną klimatyzację cały czas, a przynajmniej wtedy, gdy staramy się zrównać temperaturę w samochodzie do tej panującej na zewnątrz (aby zapobiegnąć szokowi termicznemu). Warto również zadbać o serwis klimatyzacji (m.in kontrola parownika) i zainwestować w ozonowanie, które na dzień dzisiejszy jest jednym z najdokładniejszych środków stosowanych do odgrzybiana oraz usuwania drobnoustrojów i bakterii w klimatyzacji. Dziękuję i pozdrawiam osoby, które się w tym wątku wypowiadały.
  13. 2 punkty
    Witam wszystkich po wielu dniach poszukiwań znalazłem opis i osobę która pomogła mi w wymianie CIMa w astrze H 2004. Z tego powodu że długo poszukiwałem jakiekolwiek informację na temat wymiany cima pozwolę sobie opisać jak tego dokonałem i żeby innym było łatwiej. Na wstępie podziękowania dla kolegi Xpirat z forum vectry za niezbędne informację do programowania cima Programowanie odbyło się za pomocą OP COM Przed przystąpieniem do wymiany cim musiałem odczytać informację op comem z modułu cim które będą mi potrzebne przy programowaniu nowego cima czyli : Vin gdzie go znaleźć wystarczy wejść w opcję identyfikacja pojazdu i się wyświetli vin lub jeśli mamy pod lupą moduł Cim to przy podłączaniu się do niego wyświetli nam się vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-89658200-1336837618.jpg Mechaniczny numer klucza gdzie go znaleźć w module cim Wchodzimy programowanie następnie programowanie immobilisera http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-49730700-1336838183.jpg pojawi się nam nowe okno http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg tutaj żeby były aktywne pozostałe okna musimy wpisać car pass. Wpisujemy i przechodzimy do klucz mechanicznego http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg po kliknięciu na to pokaże się nam klucz mechaniczny http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg odpisujemy go i dajemy powrót następnie będziemy musieli odpisać wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja na tym zdjęciu jest ponumerowane gdzie musimy wejść i odpisać wszystkie ustawienia które się tam znajdują i będą nam potrzebne do programowania http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-13991600-1336839131.jpg I to by było na tyle co potrzebujemy przed przystąpieniem do demontażu starego cima demontujemy stary cim oczywiście przy odłączonym zasilaniu. Zakładamy nowy i zaczynamy programować nowego cima Mój moduł był wylogowany więc postępowanie przy programowaniu wyglądało tak Wchodzimy w moduł cim programowanie kod bezpieczeństwa i tu wpisujemy nasz car pass moduł go przyjmie i lecimy dalej i teraz tak jak jest ponumerowane programujemy CAN-High, Low i Mid czyli po wejściu w każdy blok wpisujemy to co żeśmy odpisali na samym początku ze starego cima http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-57471600-1336840513.jpg następnie wchodzimy w programowanie immobilisera pojawi nam się http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-61802500-1336838307.jpg wpisujemy car pass żeby uaktywniły się wszystkie funkcje i następnie wchodzimy w klucz mechaniczny i wpisujemy ten ze starego cima i to samo robimy z vin http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-85338100-1336838455.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-40350400-1336838578.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-72286100-1336845774.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15657600-1336845918.jpg następnie programujemy funkcje immobilisera i pojawi sie nam okno z którego wybieramy cim i wykonaj wciskamy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-15802600-1336846108.jpg następnie programujemy kluczyki mamy włożony do stacyjki klucz więc wybieramy programowanie kluczy wyskoczy komunikat i dajemy tak http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-42129400-1336846271.jpg i mamy już zaprogramowany klucz Teraz musimy zrestartować moduły IPC więc wchodzimy http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-24823000-1336846563.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-53794200-1336846662.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-44015100-1336846726.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-39351100-1336846797.jpg musimy wpisać car pass żeby się uaktywniły pozostałe funkcje i wciskamy reset IPC UEC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-97668400-1336847058.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-77657200-1336847154.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-09971600-1336847245.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-28774100-1336847486.jpg wpisujemy kod dostępu ( car pass) żeby uaktywnić wszystkie funkcje i wciskamy reset kodu dostępu UEC REC http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-46279700-1336847317.jpg http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-06800100-1336847573.jpgwybieramy programuj i potem programowanie immo http://forum.opel24.com/uploads/post-12063-0-76980100-1336847625.jpgtutaj wpisujemy kod dostępu żeby uaktywnić resztę funkcji i resetujemy kod dostępu REC Teraz musimy Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC czyli postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania modułów tylko z tym że przy ostatniej operacji zamiast reset wciskamy programuj kod dostępu i na koniec trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i wy kalibrować czujnik kąta skrętu To by było chyba wszystko co wykonałem. Dla osób znających temat op com skrócona wersja tego co wyżej Astra-H / Zafria-B Zanim zainstalujesz nowy cim spisz z bloków pomiarowych starego cima Vin Mechaniczny numer klucza wariant kodowania cima (konfiguracja) High Speed CAN konfiguracja Mid Speed CAN konfiguracja Low Speed CAN konfiguracja zresetuj stary cim (to nie jest konieczne ) zainstaluj nowy cim i przystąpić do programowania CAN-High, Low i Mid proszę skonfigurować pod wasze autko Vin i numer klucza mechanicznego Zaprogramować funkcje imobilajzera Zaprogramować klucze I teraz trzeba zresetować : IPC UEC REC Wyłączyć zapłon i wyjąć klucz poczekać 20 sekund włączyć zapłon i jedziemy z programowaniem Programujemy car pass w : IPC UEC REC Teraz trzeba skonfigurować wariant kodowania w nowym cimie i na koniec wy kalibrować czujnik kąta skrętu Mam nadzieje że komuś się przyda i oczywiście wszystko co będziesz wykonywał w samochodzie to bierzesz na własną odpowiedzialność Chciałem jeszcze dodać jedno do osób które uważają się za speców (zarozumiałych) i jedynie co potrafią to na forum napisać typowo zlewającą odpowiedź " zostaw to , nie znasz się ,itp." niech lepiej zrezygnują z udzielania sie bo robią tylko zamieszanie i zniechęcają ludzi do podejmowania wyzwań. Bo jeśli nie wiedzą to forum jest po to żeby rozmawiać i szukać rozwiązania na dany problem Jak komuś się przydał mój opis to proszę wciśnijcie na dole po prawej dodaj punkt będę wiedział ile osobom to pomogło
  14. 1 punkt
    Nie mogłem edytować...Kupiłem lewą półoś firmy GSP, jej ceny katalogowo wahają się od 220-370zł. Do skrzyni F40 i silnika 1.9CDTI 120KM pasuję półoś o wymiarach dł. 605mm, uzębienie skrzyni 27z, uzębienie koła 30z. Po otwarciu pudełka na pierwszy rzut oka wygląda to solidnie, lecz osłony przegubów/maszety są strasznie słabej jakości, podejrzewam że pół roku i do wymiany, zrobiłem przekładkę na gumy spidana. Ale niestety przeguby delikatnie strzelają, mimo zmian osłon i dorzucenia smaru, bo jakoś dziwnie mało fabrycznie wcisneli, koniec końców wyjdzie na to, że będę pewnie wymieniał ponownie za jakiś czas... Na warsztatach polecają półosie marki Spidan, ceny zaczynają się od 700zł wzwyż.
  15. 1 punkt
    Jak to w CC, pewnie przegub chrobocze. Że też w dzisiejszych czasach, gdzie praktycznie każdy ma komórkę z nagrywaniem FHD lub lepszym i bez problemu może założyć sobie konto na YouTube i wrzucić taki nagrany film, to rzucamy się synonimami jakiegoś dźwięku. Może chrupie, może turkocze, stuka albo puka, a może jednak chrobocze... Lokalizację już znasz, to teraz albo na podnośnik i oględziny, szarpanie za podzespoły zawieszenia. No chyba luzy wyczuć potrafisz. Przeguby odzywają się zazwyczaj przy ostrym ruszaniu w szczególności przy skręconych kołach. Łożysko kolumny i na postoju przy skręcaniu się odezwie. Maglownica, która w CC tłucze często gęsto, wali na nierównościach nawet jak u diagnosty na szarpakach nic nie wykaże. Potrafi się też urwać ostatni zwój sprężyny, z zewnątrz nie widać ale nie zaszkodzi obejrzeć.
  16. 1 punkt
    Nie da się. Nie tylko częstotliwość jest ważna. Inny algorytm pracy.
  17. 1 punkt
    Dobra, dzięki za ''pomoc''. Winna była pompka paliwa, po wymianie wszystko działa jak należy
  18. 1 punkt
    Dzień dobry Chciałem poinformować wszystkich zainteresowanych, że zakupiony zestaw naprawczy sprawdził się i lamy są naprawione! Zdjęcia montażu uchwytów poniżej. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to do odsprzedaży mam pozostałe 4 uchwyty:
  19. 1 punkt
    Wysłane adminowi , może coś wybierze .
  20. 1 punkt
    Nowymi musisz wpiąć się zamiast starych. Tam gdzie idą od EGR do sterownika nie robisz nic. Tam gdzie były wpięte do innych przewodów musisz się wpiąć jak były stare wpięte a stare zlikwidować. Podałem ci schemat z myślą że umiesz czytać schematy
  21. 1 punkt
    Dzięki za podpowiedź, faktycznie udałem się do mechanika nie watro stawiać diagnozy w ciemno, ale w moim przypadku diagnoza mechanika była jedna to dwumasa, no nic musiałem to naprawić. Miałem wybór dostarczyć części lub zdać się na mechanika, ale wolałem sam, po rozeznaniu się w temacie skorzystałem ze sklepu sprzegla24 Skontaktowałem się z infolinią, gdzie jak się okazało posiadają bardzo profesjonalne doradztwo bez namawiania na zakup u nich. Mimo to zdecydowałem się na zaproponowany komplet marki LuK w bardzo dobrej cenie jeszcze zestaw był na obniżce. Planuję jeszcze trochę pojeździć tym autem więc wymiana kompletu była najrozsądniejsza https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-dwumasa-luk-600-0158-00/26552?id=12517939&auto=OPEL-VECTRA-C-(Z02)-1.9-CDTI-120KM/88KW-[Z-19-DT]#opis_start Wymiana poszła sprawnie, autko hula mam nadzieję że problem załatwiony na jakiś czas
  22. 1 punkt
    Ja myślę że warto to sprawdzić u jakiegoś zaufanego mechanika ile taka naprawa kosztuje. Bo nie wiadomo co faktyczne było przyczyną takiej "naprawy" przez poprzedniego właściciela. A sama pompa - sam sprawdź - https://allegro.pl/kategoria/czesci-samochodowe-uklad-hamulcowy-18834?string=pompa abs opel corsa b&producent-czesci=Opel (oryginalne OE)&order=p&bmatch=baseline-var-cl-n-dict-sort-sqm-aut-1-3-0313
  23. 1 punkt
    Rozwiązanie problemu : Niestety wymiana piast i łożysk z przodu nic nie dała. Nawet nowe tylne tarcze z klockami ani regeneracja wszystkich zacisków. Tarcze wymienione zostały jeszcze 3 razy... Przy trzecim razie w akcie desperacji zakupiłem na allegro cała "nogę" czyli kompletną zwrotnice z zaciskiem, piastą, łożyskiem, amortyzatorem itd i zostało to założone na stronie kierowcy, gdzie tarcza była nagminnie krzywiona. Ósmy miesiąc już mija i tarcza ma się dobrze. Hamować można w końcu bez strachu.
  24. 1 punkt
    Ogólnie te samochody mają taki system. Jaka jest twoja rada oprócz bicia punktów? Na tym forum liczy się wiedza i konkretne nakierowanie na rozwiązanie problemów. Więc jeżeli chcesz coś dołożyć od siebie to tylko merytorycznie.
  25. 1 punkt
    U nas i w okolicy jest kilku koleżków którzy mocno dłubią , raczej w garażu po pracy. Np kolega z 600km m50 z dołem b30 celuje w 800. Drugi kończy mocne b234 w e36 , bo już sezon otwarty . Moje zabawy z oplem to nic w stosunku do ich czy Twojego projektu. Po prostu lepsze zawieszenie , hamulce i troszkę mocniejszy silnik aby funkcjonalne pudełko jakim jest agila milej woziła mnie do pracy i zakupy. Na forum to trafiłem ze względu na brak jakichkolwiek info na temat ulepszenia autka w necie - nie rozumiem w krzaczkach. Znajomi jak powiedziałem im o pomyśle tylko popukali się w głowę . Niestety i tu bardzo ciężko o konkretne rady , pomijając ja37 . Większość użytkowników samochodów pozamieniała zaolejone rękawice na białe a klucze na komputery , adaptacje części zastąpiły kompletne kity . A prawdziwe wynalazki powstają po cichu w przydomowych garażach . Puławy już nie daleko . Ciekawe czy 1,7mdti wypluło by 100/200 ?
  26. 1 punkt
    Ciekawe kiedy zauważysz? Wtedy gdy auto stanie i powie : Ja sygnalizowałem ale olałeś, to teraz mam cie w d...e i myśl jak mnie sholować.
  27. 1 punkt
  28. 1 punkt
    Silnik po wymianie wtrysków odpalił i nawet nie było ciężko go odpowietrzyć-kilka obr.wałem i odpalił !. Tylko że na postoju po delikatnym przegazowaniu potrafi puścić mega czarną chmurę... Ale to sprawdzę jutro...zapewne coś z powietrzem źle zrobiłem. Teraz to mogę powiedzieć że praca tego silnika(powinno być złomu) mocno się zmieniła na postoju,silnik pracuje równo i ciszej.
  29. 1 punkt
    Pomogło, jeździ od 4 lat i 50 tys. już u kolejnego właściciela, zero problemów. Mogę polecić cewki Bremi.
  30. 1 punkt
    Według mnie za taką robotę to dobra cena - wstaw go polecanych warsztatów. Ja tylko dodam że wartość robocizny w różnych częściach jest różna i to co niektórzy uważają żę tanio dla innych jest drogo. Koledzy już wcześniej zauważyli od czego zależy roboczo - godzina.
  31. 1 punkt
    Hej, miałem podobny problem z tym że u mnie była nieszczelność przy zaworze sterowania EGR + uszkodzona wtyczka tego zaworu. Po zrobieniu tego wszystko wróciło do normy.
  32. 1 punkt
    Według schematu masz bezpiecznik 33 podpięty do przekaźnika ogrzewania tylnej szyby pin 87
  33. 1 punkt
    Jazuu - zdjęcia nie mam a mogłem zrobić i wrzucić foto na forum... ale to jakby pęknięcie miałem pod listwą w tym rowku co siedzi listwa centralnie na środku nad tą boczną tylną szybą, zresztą jeżeli masz akurat w tym miejscu jakieś pęknięcie blachy czy coś to zobaczysz bo to nie naturalnie wygląda... Ja też mam sparciałą uszczelkę anteny, ale do głowy mi nie przyszło, że to może być jeden z powodów. Wydaje mi się, że podsufitka była by mokra może coś by kapało itp wydaje mi się, że u Ciebie winna będzie lewa lampa(uszczelka), albo właśnie jakieś pęknięcie pod listwą któryś kolega powyżej miał na końcu tej listwy ja miałem na wysokości środka małej szyby jak wyżej opisałem
  34. 1 punkt
    Ja wysiadam. Idę się napić piwa...
  35. 1 punkt
    To masz bebechy takie same jak w moim lapku tyle ze ja mam Asus i 0.7 cala mniejszego (13.3) Twój chyba 14, też dorzuciłem 4GB RAM oraz wrzcuiłem SSD i komputer nowe życie dostał. A sprawdzałeś czy na 10 są samochodowymi rzeczami ? Ogólnie nie spotkałem się
  36. 1 punkt
    Sprzęgło. Było o tym na forum, szukać pod hasłem "ślizganie sprzęgła" lub podobnym.
  37. 1 punkt
    Wynika to ze sposobu obliczania zużycia paliwa i przebiegu przez komputer itp. Temat opisywany wielokrotnie na różnych forach w internecie. Zatankuj do pełna, wyzeruj wskazania komputera i w drogę. Zobaczysz jak to działa. Poniżej fotka z odcinka 10 km. Jednostajna prędkość i obroty silnika przekładają się na obniżenie zużycia paliwa. Gdyby ten sam odcinek drogi pokonać w cyklu miejskim to wskazania zasięgu i średniego zużycia byłyby diametralnie inne. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
  38. 1 punkt
    No i jestem po zabawie z DPF. Na pierwszy rzut poszedł EGR. Wykręciłem, sprawdziłem szczelność i eureka. Zawór przepuszcza. Część elektryczna ok. Miałem stary EGR w garażu , zacinała się ośka części elektrycznej ( wcześniej ją wyczyściłem i zawór sprawny czekał na swój drugi żywot ) porównałem działanie i stary zawór nie puszczał. Zamieniłem częś mechaniczną i zamontowałem. Przy okazji sprawdziłem przewody od DPF do czujnika różnicy ciśnień. Przewody OK. Jak są nieszczelne wywala BŁĄD. Przy DPF wykręciłem czujnik temperatury i zaaplikowałem środek do czyszczenia DPF. Następnie trasa. Obroty dość wysokie ok.3k obrotów. Po ok. 25km zaczął się proces wypalania. Dojechałem do obwodnicy 3miasto i gazu. 4 -5 bieg 140km/h i tak trzymam. Wypalał się 20 km. Po skończeniu procesu wypalania zgasła kontrolka świec żarowych. Przypominam, że nasycenie DPF miałem na poziomie 128%. Po powrocie podpiołem opkoma i sprawdziłem nasycenie DPF. Było na poziomie 50%. Ulga. Wcześniej przy nasyceniu 124% i po wypalaniu wzrosło do 128%, czyli wypalanie było iluzoryczne.. Nie wiem co pomogło. Skłaniam się do nieszczelności EGR-a, choć błędów nie było.. Całość kosztowała mnie 100zł olej i fitr ora 35zł środek do czyszczenia DPF-a. Wniosek. Jak komuś wypala się DPF kilka razy w krótkich odstępach to proszę o zainteresowanie się sprawnością zaworu EGR.
  39. 1 punkt
    Ty wiesz lepiej ja się opierałem na info dotyczących skrzyń - jaki jest maks moment przewidziany dla skrzyni... Sent with handy.
  40. 1 punkt
    co ty teraz zrobisz? jaki masz moment na silniku obecnie?
  41. 1 punkt
    Ja mam w Mery tarcze 280 i felgi 15 ET 43
  42. 1 punkt
    Chodzi o blaszkę znajdujacą się w czarnej części "kostki" blaszka ta ma być w tym miejscu gdzie widać białe małe plastiki. NIestety gdzieś zgubiłem i nie mogę pokazać ponieważ to mały element. Blaszka ta przypomina literę Y. i powoduje styk z "szarą częścią" powodujac prace rozrusznika. PS. Nie było jej ponieważ to była część kupiona na złomie pozdrawiam
  43. 1 punkt
    Witamy. A może mówił że od Guta jest to auto a ty źle zrozumiałeś
  44. 1 punkt
    Przeglądu raczej nie przejdziesz. Wgniecenie klapy jeszcze by uszło ale masz belkę zderzaka wgniecioną. I pytanie jak wygląda spód bagażnika. Co do odwołania to hak wie więcej . Ale musisz wziąć pod uwagę że raczej nic więcej nie uzyskasz. Masz szkodę całkowitą . Gdyby to była wycena na 1000-2000 zł to warto oddać do blacharza a on woła rzeczoznawcę na ponowną wycenę. Ale u ciebie co uzyskasz wiecej? Podniosą ci cenę rynkową?
  45. 1 punkt
    Gdy płyn idzie do cylindrów to autko najczęściej na biało kopci. Ja bym sprawdził na uruchomionym silniku wszystkie przewody elastyczne układu chłodzenia. Dodatkowo rzucił bym okiem na dywaniki pod nagrzewnicą. Gdzieś płyn musi się pokazać.
  46. 1 punkt
    Jakbyś nie mógł dostać, to kup od z20let, powinien pasować. ja trzymam sobie na zapas z c20xe, bo wymiarowo i opornościowo mi pasuje :)
  47. 1 punkt
    Ja nie mam. Była w astrze H zamontowana, dostałem ją, żeby do corsy założyć, ale jakoś wyszło, że przydała się kumplowi w bmw x5 :) Działa, czułość sam ustawiasz, jaka cię interesuje. Różnica taka, że działa tylko do tyłu, a nie na boki. Według mnie lepiej, bo w astrze Kasi brzęczy nawet, jak z boku blisko coś jest. Na boki, to lusterka są.
  48. 1 punkt
    No i dla tego ja się nauczyłem sam naprawiać swoje. Na nikogo wtedy nie zwale odpowiedzialności.
  49. 1 punkt
    Tak popatrzyłem na zdjęcia jeszcze raz i moim zdaniem wałek wydechowy jest przestawiony. Idzie po skosie rowek na listwę blokującą
  50. 1 punkt
    Piszę o tym że te uchwyty przy maskownicy łatwo się łamią i jeśli ktoś nie robił tego wcześniej to może łatwo je połamać.Dlatego opisałem też jak można zdjąć cały panel.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi nowościami i informacjami?
    Zapisz się
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.