Skocz do zawartości

Ranking użytkowników

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 15.01.2020 uwzględniając wszystkie miejsca

  1. Problem rozwiązany na 4 gaze krzywy korbowod
    3 punkty
  2. Witam, Moje kochane wozidełko do wzięcia. Auto można powiedzieć po Januszowemu "igła" - nie ma się o co uczepić. Produkcja: wrzesień 2014 - rok modelowy 2015, po lifcie (klamki, kilka elementów wnętrza, felgi itp) Silnik: 1,4 Turbo 140kM, skrzynia manualna 6 biegów Pierwsza rejestracja: listopad 2014r. BEZWYPADKOWY Salonowe (kupione w Salonie Kanclerz), jestem pierwszym właścicielem, przebieg niespełna 79.000km, pełna historia serwisowa, absolutnie każdy element blacharski w fabrycznym lakierze, bardzo bogate wyposażenie (Cosmo + pakiety), 2 komplety kół z czujnik
    3 punkty
  3. Jestem. Leczę sie po urodzinach Nie wiem, gdzie szukacie problemu, koszyk ma swoją spręzynę, trzeba wcisnąć albo przypierdzielić gumowym młotkiem i ma wskoczyć na kulkę. Kilka shortshifterów zrobiłem w życiu i nigdy nie miałem kłopotów z założeniem na kulkę! Ludzie, obudźcie się, nie wszystko zrobi za was laptop Nawet jak zapomnisz dać smaru, to te 2-3 lata będzie działać. Są fajne "żabki" teraz które bardzo pomogą z kulką bez napitalania młotkiem. To teraz Wasze zdrowie, bo mi sie przekręciło na 52....
    2 punkty
  4. 2 punkty
  5. Nie było wersji 130 konnych w tym aucie. Może być tylko po programie jak coś. Ja bym z rana przy odpaleniu posłuchał pracy wtrysków. Ewentualnie pod obciążeniem czyli ręczny zaciągnięty gazu na 2000-2500 i popuszczamy sprzęgło i słuchamy czy klepią wtryski. Wtryski drogie, słabo regeneriwalne, podatne już od wielu lat na częste awarie. Mam w rodzinie pod opieką taka mewę szwagierki właśnie 1.7 cdti 100 konną.
    2 punkty
  6. Szkoda że nikt nie odpowiedział, naprawa zakończona pomyślnie. Może ktoś kiedyś będzie walczył z tym samym więc napisze jak mi się udało poradzić. Niestety jeden z plastików uchwyt klamki został zerwany, z związku z czym aby bezinwazyjnie otworzyć schowek należy położyć się na podłodze od strony pasażera i lewą ręką dostać do mechanizmu klamki, wciskając trzpień do zewnątrz. Miejsca mało, ale osoba średniej budowy ciała o wzroście 180 na pewno da radę z pewnym zapasem. Mniejszym osobą może trochę brakować zasięgu. Mi się udało dostać cały schowek za bardzo kulturalne pieniądze za
    2 punkty
  7. Witam Panów i od razu przepraszam za długą nie obecność. Obiecałem, że odpiszę na temat jeśli się z tym problemem uporam. A więc sytuacja opanowana. Przyczyną okazały się tarcze (szczególnie prawa) We wewnątrz tarczy gdzie tarcza przylega do piasty były wytoczone dwa pierścienie dystansujące by cała powierzchnia tarczy nie przylegała do płaszczyzny piasty. Tokarz stoczył mi na równo, gdzie teraz tarcza tą całą płaszczyzną przylega do tej piasty. Rezultat bardzo zadowalający, jazda zaczęła być przyjemnością. Teraz mam świadomość do czego może doprowadzać źle wyprodukowana część ( jakieś
    2 punkty
  8. Przejeździłem już tydzień i wszystko jest OK. Z rozmowy z Szefem firmy, która naprawiała moduł, dowiedziałem się, że wewnętrzna elektronika zawiera elementy ceramiczne z napylonymi ścieżkami. A ceramika jest dość krucha. efekt - jak powyżej w wątku. Cieszę się, że się udało i już nie będzie kłopotu. Mimo to jeszcze mnie ciarki przechodzą jak przekręcam kluczyk w stacyjce... Aha ! Narzędzia. Standardowe klucze nasadowe z przedłużkami. Trzeba rozmontować trochę samochodu, żeby mieć pole do operacji. Wyjąć akumulator i ECU pod akumulatorem. Rozłączanie złącz - nic na siłę, mają zatrzaski, kt
    2 punkty
  9. Właśnie wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Pytanie: kto wymieniał te tarcze i klocki osobiście? Czyżby wszyscy prowadzali samochód do serwisu? W sumie nie jest to jakieś bardzo skomplikowane. Zaskoczył mnie trochę klucz sześciokątny 18. do demontażu jarzma, nie jest standardowy. Całe szczęście miałem w jakimś zestawie i udało się. Torx 45 do demontażu zacisku. Torx 25 do wkręta mocującego tarczę. Łącznie z czyszczeniem korozji i odtwarzaniem powłoki antykorozyjnej, po godzinie na każdą stronę. Powodzenia. Aha! Otworzyć zbiornik płynu hamulcowego i kontrolować poziom przy wciskaniu tłocz
    2 punkty
  10. "Polecicie jeszcze jakieś wycieraczki? Te co mam już słabo ściągają wodę." U siebie używam od dłuższego czasu Denso - nie najtańsze są ale moim zdaniem warte swojej ceny. "Jeszcze mam problem z kamerką na lusterku. Lusterko opada, gdyż już jest trochę wyrobione. Da się to jakoś naprawić? Najwyżej tą kulkę zaleję klejem, a potem wsadzę w swoje miejsce." Szukać używanego w lepszym stanie? "Olej do silnika" https://allegro.pl/oferta/shell-helix-hx8-ect-5w-30-5l-vw-504-00-507-00-7875324840 najzwyklejszego GM Dexos 2 /bo chyba taki był zalecany/ bym
    2 punkty
  11. Mieliście racje ! To wina mieszanki. Nie wiadomo czemu w opcjach instalacji gazowej (AG Centrum, model: Zenit BlueBox) gazownik ustawił żeby mieszanka dążyła do +5%. Cały program to 7 kart pełnych wykresów, tabelek i opcji. Na dole w jednej z kart jest opcja "zadana korekta" i było ustawione na +5%. Według instrukcji, opcji tej używamy gdy silnik ma już trochę nalatane. Odpaliłem na benzynie, pojeździłem po czym sprawdziłem jak się zmieniają korekty i ciągle dążyły do 0. Zgodnie z instrukcją skasowałem mapy, ustawiłem opcję "zadana korekta" na 0% i wyruszyłem żeby ustawić na nowo
    2 punkty
  12. Do wyboru ASO najdroższa opcja, elektromechanik z dobrym interfejsem, tunerzy i firmy specjalizujące się w alarmie i dorabianiu kluczyków też potrafią wyciągać takie Piny. Nawet jeśli zgubisz kluczyk to po Vinie i kodach zawartych w sterowniku potrafią dorobić grot i zaprogramować nowy kluczyk. U mnie lokalnie na Prawobrzeżu Szczecina dorabiają/programują kluczyk (scyzoryk) z car passem za 350zł., a bez niego coś w okolicach 450-500zł. tutaj konkretnie w przypadku mojej Vectry C podana cena. Czas 40min-60min na miejscu przy galerii po wcześniejszym umówieniu.
    2 punkty
  13. Problem rozwiązany,na kompie tylko błąd p0340-08,wiązka sprawdzona i jest ok,przejścia są i tylko wymiana na orginalny czujnik siemens pomogła,żadne zamienniki Delphi czy inne,
    2 punkty
  14. Otóż problem został rozwiązany. Mechanik naprawił auto. Przyczyną był nieszczelny kolektor ssasy. Wymieniono uszczelki kolektora. Piszczacy pasek też został wymieniony na nowy. Auto chodzi cichutko jak nigdy. Dodam że w tym silniku kolektor nie ma łopatek w środku.
    2 punkty
  15. Katalog pod twój silnik 1.7 DTH 101KM. https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/12-0/ Jak widać pozycja 9 w tabeli to przewód olejowy turbosprężarki. Pozycja 13/14 to są śruby z pełnym przelotem nie posiadające żadnego sitka czy filtra. Fiat takie ma a Opel Meriva 1.7 nie posiada.
    2 punkty
  16. No i już auto zrobione, zbiednieję o 1550 zł ale można śmigać Kontrolka ciśnienia oleju niestety nadal będzie się świeciła na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, bo głowica się wytarła tam, gdzie są zamocowane wałki rozrządu (ubyło 0,04 mm). Same wałki też są podtarte. Jeszcze sworzeń tłoka hałasuje, ale nieznacznie. Żeby wszystko było na tip top, trzeba by głowicę wymienić (bo chyba nie obrabiać tego łożyskowania wałków) i same wałki też zmienić, ale to kolejny 1000 zł. Także ja już więcej nie pakuję kasy w ten samochód (rozrząd z uszczelkami, planowanie głow
    2 punkty
  17. Chyba nie mogę skasować posta więc może zostanie dla potomnych. Sprawa rozwiązana. Jak widać na powyższym skrinie wszystkie sterowniki po mid-canie są niedostępne. Dodatkowy węzeł to interfejs diagnostyczny. Po sprawdzeniu na drugim opcomie wszystko śmiga. Tzn krzaczył opcom.
    2 punkty
  18. To nie ubywa tylko spier......la. szukaj wycieku. Jak nie cieknie to pomyśl o zestawie sprawdzenia co2 w zbiorniczku. Kosztuje grosze
    2 punkty
  19. Super, dziękuję Ci bardzo za ten katalog, jest to bardzo dobra baza, co prawda na początku nie mogłem znaleźć, ale już wiem. Tu jest: https://opel.7zap.com/pl/car/u92/p/10/35-0/ Faktycznie ukryty w okolicach tak jakby pod zegarkiem na środku deski. Spróbuję się tamtędy dostać do niego, bo jeśli tędy nie dam rady, to rzeczywiście będę miał sporo pracy aby podejść z innej strony.
    2 punkty
  20. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zamontować zasilanie do wideo rejestratora w Oplu Astra H, który włącza się tylko po zapłonie – po wyłączeniu zapłonu prąd jest odcinany. W celu montażu potrzebny jest: 1. Adapter 12V na 5V z wyjściem na USB (kupiłem przez internet koszt około 33,00 zł) 2. Przekaźnik wraz z gniazdem przekaźnika (koszt około 8 zł) 3. Kawałek kabla w celu przedłużenia kabli 4. Lutownica 5. Taśma izolacyjna i mocna taśma dwustronna 6. Klucz na torx (wielkości nie pamiętam) 7. Gniazdo bezpiecznika z przewodem – bezpiecznik 5A 8.Ka
    2 punkty
  21. Ludzie, opamiętajcie sie... Zawsze będą twarde, bo układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Podczas normalnej pracy panuje tam ok. 1,4 bara więc węże muszą być twarde. Kwestia doświadczenia przy diagnozowaniu pozwoli ocenić, czy są twarde jak należy czy jest coś nie halo. Weź sobie zobacz ostrzeżenie na korku. WARNING! Never open hot UWAGA Nigdy nie otwierać na gorącym Jest to normalne zjawisko w kazdym aucie. W układzie jest ciśnienie, rozszczelniasz, wywala. Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem... Napisz mu jeszcze że ma silnik do
    2 punkty
  22. Licznik naprawiony. Miałem dwie drogi naprawy, pierwsza to wymiana uszkodzonego "silniczka" od obrotów poprzez wylutowanie i przełożenie prosto i tanio ale nie masz pewności czy za miesiąc nie padnie ci ten od prędkości i powtórka z rozrywki. W Corsie C 1,3 cdti Z13dt z 2005r przełożenie licznika, w moim przypadku 13173361wr, na taki sam zakupiony na portalu aukcyjnym powoduje unieruchomienie auta i nie odpali więc jest zabezpieczony licznik przed takimi wymianami. Druga droga to trochę większa robota bo trzeba wylutować w moim przypadku NEC 780826GC-070 magik który to robił mówił ze coś
    2 punkty
  23. Kiepsko szukasz. https://opel.7zap.com/pl/car/s93/p/1/61-0/#16 https://forum.opel24.com/topic/17141-błąd-15-czujnik-temperatyru-płynu-chłodzącego-lub-jego-obw/
    2 punkty
  24. Akumulator jest ważnym elementem samochodu, który ma określony okres trwałości. Planując wymianę tego urządzenia warto zwrócić uwagę na produkty polskiego producenta. Firma Volt jest znaną marką akumulatorów działającą na rynku w 2012 roku, która stale poszerza swoją ofertę o nowoczesne produkty. Produkcja akumulatorów Volt obejmuje baterie do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, ciągników, łodzi i kamperów. Hurtownia akumulatorów AKBA zajmuje się dystrybucją tych akumulatorów, dlatego zakupu mogą dokonać zarówno osoby prywatne i firmy. Czym charakteryzują się akumulatory
    2 punkty
  25. Witam, auto naprawione. Przekaźnik jest od klimatyzacji i pod przekaźnikiem było zwarcie, które rozładowywało akumulator. Zamykam temat, pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
    2 punkty
  26. To jak można pomóc? Przynajmniej jakiś błąd o można coś doradzić . Inaczej się nie da.
    1 punkt
  27. Czyli jest problem z kablem. Jeżeli na altku masz 14.1 to przy dobrym styku na tak grubym przewodzie musi na aku być tyle samo. Podmieniałeś przewód? Można jeszcze spróbować wyjąć altek i dać do firmy regenerującej aby na stole pomierzył. Kolega za taki pomiar zapłacił coś ok 40 zł. Ale można sprawdzić w odwroną stronę. Czyli odpinasz przewód od altka i sprawdzasz jakie masz napięcie na samym aku oraz jakie jest na przewodzie. Może jeszcze masa silnika do poprawy?
    1 punkt
  28. Napiszę jak się szarpałem z Code 21 w moim samochodzie. Wyskoczył ten kod 21 przy włączeniu silnika i świateł. Lewe przednie światło pozycyjne. Patrzę... świeci. Wymieniłem żarówkę. To samo - kod 21. Zacząłem szukać po internecie i literaturze: wymienić obie przednie żarówki. Na nic, kod 21 świeci, wszystkie żarówki pozycyjne z przodu i z tyłu sprawne. No... zacząłem się już przyzwyczajać. Samochód z kodem 21. Bywa gorzej. Znów internet i literatura. Gdzieś tam znalazłem, że błąd może być wywoływany przez tylną lampę. Dobrałem się do obu ale w tylnej lewej stwierdziłem, że jest zawilgocone złą
    1 punkt
  29. Aby Ci pospisywać całą rozpiskę złącz X2 musiał bym siedzieć dwa lub 3 dni . Maly przykład ile trzeba elementów sprawdzić i potem opisać
    1 punkt
  30. Koledzy olek Valvoline MaxLife 5W30 też ma specyfikacje DEXOS2 - przykład - https://allegro.pl/oferta/valvoline-maxlife-c3-5w30-5l-bmw-ll-04-dexos2-dpf-6327839313 Owszem jest to trochę droższy olej o GM ale za to ma dodatki konserwujące uszczelniacze gumowe. A filtry MANN i Filtron są robione w tej samej fabryce w Sędziszowie - różnica w cenie nie jest duża ale do MANN-a doją inny wkład filtracyjny. Ale co z tego jakie my tu dyskursy toczymy jak pierwszy właściciel mógł robić interwały wymian co 30tkm lub więcej (bo tak w instrukcji obsługi piszą).
    1 punkt
  31. Witajcie. Problem rozwiązany z pomocą osób z forum Vectra clubu. Gdyby ktoś z Was, podobnie jak ja, nie mógł namierzyć takiej dziwnej usterki, to sprawdźcie moduł elektroniczny wewnątrz lampy, pod najniższą zaślepką, podłączony do silniczka poziomowania świateł. Moduły nie są zamienne miejscami i są zalogowane jako prawy/lewy. Numery: 89390919 - lewy i 89390920 - prawy. Ciężko ten moduł kupić osobno w Polsce. Znalazłem na eBay we Włoszech za 15€. Wymieniony. Problem rozwiązany.
    1 punkt
  32. Zawsze możesz jechać na rowerze.
    1 punkt
  33. 1. regulator ciśnienia 2. pompa 3. czujnik ciśnienia 4. wtrysk jakiś się zatarł i jest otwarty Kolejność przypadkowa...
    1 punkt
  34. Skrzynia+sprzęgło wymienione i wszystkie problemy znikły.
    1 punkt
  35. W Gliwicach mogę odczytać na miejscu.
    1 punkt
  36. Jeśli był zalany BCM i go wymienili, to dlatego. Insignia ma przebieg w BCM schowany. Zakombinowali z epromem (zgrali oryginalny i wgrali do zakupionego) dzięki czemu w nim VIN widać z tego auta a reszta ze starego została.
    1 punkt
  37. Przepraszam za późną odpowiedź ale niestety zwykłe... bo to są pierwsze VC wypuszczone na rynek z tego co się orientowałem. Ale juz zakupiłem fele 17". Foto w następnym poście jak uda wrzucić mi się z telefonu
    1 punkt
  38. Wpisz VIN autka i po nim szukaj. Nie powinno być problemu z dostępem. Szukaj takiego czujnika jak na fotce niżej. czujnik opel.webp
    1 punkt
  39. Przepraszam za brak wcześniejszej odpowiedzi: problemem był rezystor (elektrykowi udało się naprawić usterkę - kontrolka do dzisiaj się nie zapaliła.
    1 punkt
  40. Wielkie dzięki za podpowiedź. Wszystkie znaki na niebie wykluczały włącznik ale kupiłem nowy w zamienniku i co? I działa. Pozdrawiam
    1 punkt
  41. bez parametrow obciazeniowych silnika to wrozenie z fusow, nie wiem czego oczekujesz od forum
    1 punkt
  42. To może być wszystko. Pompa wody, obudowa termostatu, wąż, chłodnica. Zrobienie zdjęcia łapy chłodnicy, czyli najniższego punktu, na którym zbiera się chłodziwo, nie mówi kompletnie nic.
    1 punkt
  43. W tej wersji lecą tylko strony z .uk, może to jakaś wersja specjalnie na Anglię. Tu masz stonkę po naszemu: https://autokult.pl/26402,nowy-opel-astra-k-1-6-cdti-test-opinie-spalanie-cena,all Wracaj szybko i buduj dom Pozdrowienia dla mordeczek za granicą
    1 punkt
  44. Problem rozwiązany, przyczyną prozaiczną, zabezpieczenie na półosi było złachane i półoś się przesuwała .....
    1 punkt
  45. Cześć, Dziękuję za zaangażowanie. Okazało się, że Panowie ze sklepu doopla namierzyli u siebie na magazynie ten element Koszt zawrotny 1,5 zł brutto. Jak przyjdzie mi część wpiszę dla potomności jaki ma numer.
    1 punkt
  46. Poszukaj tutaj - https://opel.7zap.com/pl/car/
    1 punkt
  47. A teraz może tobie się przyda, zajrzyj https://pl.aliexpress.com/item/32822582060.html?spm=a2g0o.detail.1000060.1.30591b4cmHlaU1&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.146401.0&scm_id=1007.13339.146401.0&scm-url=1007.13339.146401.0&pvid=66fbbe9c-f8fa-4d65-9b9c-39d4aac256a2 Nie będzie dziury.
    1 punkt
  48. Podstawowa wiedza dotycząca Opcoma i prób diagnozowania Opli. ,,Zestawienie oprogramowania i korespondującej wersji FW: 100219a = FW1.39 100315a = FW1.41 100820b = FW1.43 110207a = FW1.44 110530a = FW1.44 120309a = FW1.45 120603e = FW1.45 121231i = FW1.47 131223b = FW1.58 131223c = FW1.59 131223d = FW1.60 131223e = FW1.61 150604b = FW1.64 Wgrywanie nowszego FW nie ma kompletnie żadnego sensu, ponieważ starszy soft go nie wykorzysta...,, Więc jak kolega Grzecho napisał nie podniecać się że sprzedawcy co jakiś czas
    1 punkt
  49. Ty masz filmik jak kontroluje się luzy na silniku Z16XEP, u ciebie będzie podobnie.
    1 punkt
  • Biuletyn

    Zapisz się do naszego biuletynu

    Zapisz się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.