Skocz do zawartości

Ranking użytkowników

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 21.01.2020 w Odpowiedzi

  1. Problem rozwiązany na 4 gaze krzywy korbowod
    3 punkty
  2. Witam, Moje kochane wozidełko do wzięcia. Auto można powiedzieć po Januszowemu "igła" - nie ma się o co uczepić. Produkcja: wrzesień 2014 - rok modelowy 2015, po lifcie (klamki, kilka elementów wnętrza, felgi itp) Silnik: 1,4 Turbo 140kM, skrzynia manualna 6 biegów Pierwsza rejestracja: listopad 2014r. BEZWYPADKOWY Salonowe (kupione w Salonie Kanclerz), jestem pierwszym właścicielem, przebieg niespełna 79.000km, pełna historia serwisowa, absolutnie każdy element blacharski w fabrycznym lakierze, bardzo bogate wyposażenie (Cosmo + pakiety), 2 komplety kół z czujnik
    3 punkty
  3. Jestem. Leczę sie po urodzinach Nie wiem, gdzie szukacie problemu, koszyk ma swoją spręzynę, trzeba wcisnąć albo przypierdzielić gumowym młotkiem i ma wskoczyć na kulkę. Kilka shortshifterów zrobiłem w życiu i nigdy nie miałem kłopotów z założeniem na kulkę! Ludzie, obudźcie się, nie wszystko zrobi za was laptop Nawet jak zapomnisz dać smaru, to te 2-3 lata będzie działać. Są fajne "żabki" teraz które bardzo pomogą z kulką bez napitalania młotkiem. To teraz Wasze zdrowie, bo mi sie przekręciło na 52....
    2 punkty
  4. 2 punkty
  5. Nie było wersji 130 konnych w tym aucie. Może być tylko po programie jak coś. Ja bym z rana przy odpaleniu posłuchał pracy wtrysków. Ewentualnie pod obciążeniem czyli ręczny zaciągnięty gazu na 2000-2500 i popuszczamy sprzęgło i słuchamy czy klepią wtryski. Wtryski drogie, słabo regeneriwalne, podatne już od wielu lat na częste awarie. Mam w rodzinie pod opieką taka mewę szwagierki właśnie 1.7 cdti 100 konną.
    2 punkty
  6. Szkoda że nikt nie odpowiedział, naprawa zakończona pomyślnie. Może ktoś kiedyś będzie walczył z tym samym więc napisze jak mi się udało poradzić. Niestety jeden z plastików uchwyt klamki został zerwany, z związku z czym aby bezinwazyjnie otworzyć schowek należy położyć się na podłodze od strony pasażera i lewą ręką dostać do mechanizmu klamki, wciskając trzpień do zewnątrz. Miejsca mało, ale osoba średniej budowy ciała o wzroście 180 na pewno da radę z pewnym zapasem. Mniejszym osobą może trochę brakować zasięgu. Mi się udało dostać cały schowek za bardzo kulturalne pieniądze za
    2 punkty
  7. Witam Panów i od razu przepraszam za długą nie obecność. Obiecałem, że odpiszę na temat jeśli się z tym problemem uporam. A więc sytuacja opanowana. Przyczyną okazały się tarcze (szczególnie prawa) We wewnątrz tarczy gdzie tarcza przylega do piasty były wytoczone dwa pierścienie dystansujące by cała powierzchnia tarczy nie przylegała do płaszczyzny piasty. Tokarz stoczył mi na równo, gdzie teraz tarcza tą całą płaszczyzną przylega do tej piasty. Rezultat bardzo zadowalający, jazda zaczęła być przyjemnością. Teraz mam świadomość do czego może doprowadzać źle wyprodukowana część ( jakieś
    2 punkty
  8. Przejeździłem już tydzień i wszystko jest OK. Z rozmowy z Szefem firmy, która naprawiała moduł, dowiedziałem się, że wewnętrzna elektronika zawiera elementy ceramiczne z napylonymi ścieżkami. A ceramika jest dość krucha. efekt - jak powyżej w wątku. Cieszę się, że się udało i już nie będzie kłopotu. Mimo to jeszcze mnie ciarki przechodzą jak przekręcam kluczyk w stacyjce... Aha ! Narzędzia. Standardowe klucze nasadowe z przedłużkami. Trzeba rozmontować trochę samochodu, żeby mieć pole do operacji. Wyjąć akumulator i ECU pod akumulatorem. Rozłączanie złącz - nic na siłę, mają zatrzaski, kt
    2 punkty
  9. Właśnie wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Pytanie: kto wymieniał te tarcze i klocki osobiście? Czyżby wszyscy prowadzali samochód do serwisu? W sumie nie jest to jakieś bardzo skomplikowane. Zaskoczył mnie trochę klucz sześciokątny 18. do demontażu jarzma, nie jest standardowy. Całe szczęście miałem w jakimś zestawie i udało się. Torx 45 do demontażu zacisku. Torx 25 do wkręta mocującego tarczę. Łącznie z czyszczeniem korozji i odtwarzaniem powłoki antykorozyjnej, po godzinie na każdą stronę. Powodzenia. Aha! Otworzyć zbiornik płynu hamulcowego i kontrolować poziom przy wciskaniu tłocz
    2 punkty
  10. "Polecicie jeszcze jakieś wycieraczki? Te co mam już słabo ściągają wodę." U siebie używam od dłuższego czasu Denso - nie najtańsze są ale moim zdaniem warte swojej ceny. "Jeszcze mam problem z kamerką na lusterku. Lusterko opada, gdyż już jest trochę wyrobione. Da się to jakoś naprawić? Najwyżej tą kulkę zaleję klejem, a potem wsadzę w swoje miejsce." Szukać używanego w lepszym stanie? "Olej do silnika" https://allegro.pl/oferta/shell-helix-hx8-ect-5w-30-5l-vw-504-00-507-00-7875324840 najzwyklejszego GM Dexos 2 /bo chyba taki był zalecany/ bym
    2 punkty
  11. Mieliście racje ! To wina mieszanki. Nie wiadomo czemu w opcjach instalacji gazowej (AG Centrum, model: Zenit BlueBox) gazownik ustawił żeby mieszanka dążyła do +5%. Cały program to 7 kart pełnych wykresów, tabelek i opcji. Na dole w jednej z kart jest opcja "zadana korekta" i było ustawione na +5%. Według instrukcji, opcji tej używamy gdy silnik ma już trochę nalatane. Odpaliłem na benzynie, pojeździłem po czym sprawdziłem jak się zmieniają korekty i ciągle dążyły do 0. Zgodnie z instrukcją skasowałem mapy, ustawiłem opcję "zadana korekta" na 0% i wyruszyłem żeby ustawić na nowo
    2 punkty
  12. Do wyboru ASO najdroższa opcja, elektromechanik z dobrym interfejsem, tunerzy i firmy specjalizujące się w alarmie i dorabianiu kluczyków też potrafią wyciągać takie Piny. Nawet jeśli zgubisz kluczyk to po Vinie i kodach zawartych w sterowniku potrafią dorobić grot i zaprogramować nowy kluczyk. U mnie lokalnie na Prawobrzeżu Szczecina dorabiają/programują kluczyk (scyzoryk) z car passem za 350zł., a bez niego coś w okolicach 450-500zł. tutaj konkretnie w przypadku mojej Vectry C podana cena. Czas 40min-60min na miejscu przy galerii po wcześniejszym umówieniu.
    2 punkty
  13. Problem rozwiązany,na kompie tylko błąd p0340-08,wiązka sprawdzona i jest ok,przejścia są i tylko wymiana na orginalny czujnik siemens pomogła,żadne zamienniki Delphi czy inne,
    2 punkty
  14. Otóż problem został rozwiązany. Mechanik naprawił auto. Przyczyną był nieszczelny kolektor ssasy. Wymieniono uszczelki kolektora. Piszczacy pasek też został wymieniony na nowy. Auto chodzi cichutko jak nigdy. Dodam że w tym silniku kolektor nie ma łopatek w środku.
    2 punkty
  15. Katalog pod twój silnik 1.7 DTH 101KM. https://opel.7zap.com/pl/car/x03/e/8/12-0/ Jak widać pozycja 9 w tabeli to przewód olejowy turbosprężarki. Pozycja 13/14 to są śruby z pełnym przelotem nie posiadające żadnego sitka czy filtra. Fiat takie ma a Opel Meriva 1.7 nie posiada.
    2 punkty
  16. No i już auto zrobione, zbiednieję o 1550 zł ale można śmigać Kontrolka ciśnienia oleju niestety nadal będzie się świeciła na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, bo głowica się wytarła tam, gdzie są zamocowane wałki rozrządu (ubyło 0,04 mm). Same wałki też są podtarte. Jeszcze sworzeń tłoka hałasuje, ale nieznacznie. Żeby wszystko było na tip top, trzeba by głowicę wymienić (bo chyba nie obrabiać tego łożyskowania wałków) i same wałki też zmienić, ale to kolejny 1000 zł. Także ja już więcej nie pakuję kasy w ten samochód (rozrząd z uszczelkami, planowanie głow
    2 punkty
  17. Chyba nie mogę skasować posta więc może zostanie dla potomnych. Sprawa rozwiązana. Jak widać na powyższym skrinie wszystkie sterowniki po mid-canie są niedostępne. Dodatkowy węzeł to interfejs diagnostyczny. Po sprawdzeniu na drugim opcomie wszystko śmiga. Tzn krzaczył opcom.
    2 punkty
  18. To nie ubywa tylko spier......la. szukaj wycieku. Jak nie cieknie to pomyśl o zestawie sprawdzenia co2 w zbiorniczku. Kosztuje grosze
    2 punkty
  19. Super, dziękuję Ci bardzo za ten katalog, jest to bardzo dobra baza, co prawda na początku nie mogłem znaleźć, ale już wiem. Tu jest: https://opel.7zap.com/pl/car/u92/p/10/35-0/ Faktycznie ukryty w okolicach tak jakby pod zegarkiem na środku deski. Spróbuję się tamtędy dostać do niego, bo jeśli tędy nie dam rady, to rzeczywiście będę miał sporo pracy aby podejść z innej strony.
    2 punkty
  20. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zamontować zasilanie do wideo rejestratora w Oplu Astra H, który włącza się tylko po zapłonie – po wyłączeniu zapłonu prąd jest odcinany. W celu montażu potrzebny jest: 1. Adapter 12V na 5V z wyjściem na USB (kupiłem przez internet koszt około 33,00 zł) 2. Przekaźnik wraz z gniazdem przekaźnika (koszt około 8 zł) 3. Kawałek kabla w celu przedłużenia kabli 4. Lutownica 5. Taśma izolacyjna i mocna taśma dwustronna 6. Klucz na torx (wielkości nie pamiętam) 7. Gniazdo bezpiecznika z przewodem – bezpiecznik 5A 8.Ka
    2 punkty
  21. Ludzie, opamiętajcie sie... Zawsze będą twarde, bo układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Podczas normalnej pracy panuje tam ok. 1,4 bara więc węże muszą być twarde. Kwestia doświadczenia przy diagnozowaniu pozwoli ocenić, czy są twarde jak należy czy jest coś nie halo. Weź sobie zobacz ostrzeżenie na korku. WARNING! Never open hot UWAGA Nigdy nie otwierać na gorącym Jest to normalne zjawisko w kazdym aucie. W układzie jest ciśnienie, rozszczelniasz, wywala. Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem... Napisz mu jeszcze że ma silnik do
    2 punkty
  22. Licznik naprawiony. Miałem dwie drogi naprawy, pierwsza to wymiana uszkodzonego "silniczka" od obrotów poprzez wylutowanie i przełożenie prosto i tanio ale nie masz pewności czy za miesiąc nie padnie ci ten od prędkości i powtórka z rozrywki. W Corsie C 1,3 cdti Z13dt z 2005r przełożenie licznika, w moim przypadku 13173361wr, na taki sam zakupiony na portalu aukcyjnym powoduje unieruchomienie auta i nie odpali więc jest zabezpieczony licznik przed takimi wymianami. Druga droga to trochę większa robota bo trzeba wylutować w moim przypadku NEC 780826GC-070 magik który to robił mówił ze coś
    2 punkty
  23. Kiepsko szukasz. https://opel.7zap.com/pl/car/s93/p/1/61-0/#16 https://forum.opel24.com/topic/17141-błąd-15-czujnik-temperatyru-płynu-chłodzącego-lub-jego-obw/
    2 punkty
  24. Akumulator jest ważnym elementem samochodu, który ma określony okres trwałości. Planując wymianę tego urządzenia warto zwrócić uwagę na produkty polskiego producenta. Firma Volt jest znaną marką akumulatorów działającą na rynku w 2012 roku, która stale poszerza swoją ofertę o nowoczesne produkty. Produkcja akumulatorów Volt obejmuje baterie do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych, ciągników, łodzi i kamperów. Hurtownia akumulatorów AKBA zajmuje się dystrybucją tych akumulatorów, dlatego zakupu mogą dokonać zarówno osoby prywatne i firmy. Czym charakteryzują się akumulatory
    2 punkty
  25. Witam, auto naprawione. Przekaźnik jest od klimatyzacji i pod przekaźnikiem było zwarcie, które rozładowywało akumulator. Zamykam temat, pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
    2 punkty
  26. Vivaro2009. 2.0. Okazało się, iż mimo wielokrotnego sprawdzania miernikiem bezpieczników nic nie wykazywało na uszkodzenie, to postanowiłem go wymienić. Jak wyciągnąłem bezpiecznik że skrzynki to okazało się że jest uszkodzony. Wymiana rozwiązała problem.
    1 punkt
  27. Miałem podobnie z prawym tylnym. Kupiłem w Anglii - dzięki za podpowiedź - elektryk wymienił za 50. Na drugi dzień zaczęło dzwonić. Potem przestało po następnym dniu. Dowiedziałem się, że zamek wymaga synchronizacji. Kluczyk w pozycji zapłon (drzwi pozamykane), nacisnąć zamykanie i otwieranie na kluczyku dwukrotnie. Wyłączyć zapłon. Na razie OK. Nie wiem, czy to przypadek czy rzeczywiście wymaga synchronizacji, ale działa OK (tfu tfu).
    1 punkt
  28. Zgodnie z przepisami światło przeciwmgielne jest jedno.
    1 punkt
  29. To była uszkodzona membrana pokrywy zaworów, poszła do regeneracji
    1 punkt
  30. To teraz ja się ponudzę. To nie jest gg czy mesendżer, czy inne gówno. Nie każdy musi pamiętać, co akurat Ty pisałeś wczoraj. Moderator ma inne zajęcia - robi za darmo. Więc albo traktujesz forum poważnie - czyli udzielasz normalnych jasnych odpowiedzi, albo jak gg, sms czy inne i wtedy się możesz zdziwić. Szanuj czyjąś darmową pracę. Pozdrawiam.
    1 punkt
  31. Kiedyś robiłem taki przypadek w chewrolecie. Tam winny okazał się czujnik prędkości koła czyli od ABS. Gdzieś wyrywkowo gubił sygnał prędkości koła. Wszystkie pokazywały np 12 km/h a ten jeden tak na przemian 0-12. Przy prędkościach takich 30 czy więcej ładnie pokazywały wszystkie równiutko.
    1 punkt
  32. A skąd mamy wiedzieć, co za motor masz? Podejrzewam, że 1,0 wtedy nie pasuje. Poszukaj na forum, jest regulacja czujnika kąta skrętu bez komputera. Altek daj do regeneracji, zapłacisz ze 100zł i bedzie na lata.
    1 punkt
  33. Nie trzeba wszystkich wyciągać wystarczy jeden sprawdzić ,a mianowicie to w pierwszym dolnym rzędzie jest jedna mała 30 i to był on przyczyną usterki. Tak było w moim przypadku. Pozdrawiam
    1 punkt
  34. Czyli tak jak mówię. Wszystko w porzadku.
    1 punkt
  35. Wakacje, wakacje.... Wymieniłem ten płyn hamulcowy. Zeszło jedno popołudnie, bo nie mając najazdu, trzeba zdejmować koła. No i pomocnik do pompowania potrzebny, w moim wypadku junior. Najpierw strzykawką zaopatrzoną w cienką rurkę, spompowujemy stary płyn ze zbiorniczka. Warto przy tej okazji sprawdzić, czy stary płyn i nowy są mieszalne. To proste, do jakiejś zakrętki wlewamy odrobinę starego i nowego. Powinny się zmieszać, gorzej, jeżeli coś by się "zwarzyło", wtedy pod żadnym pozorem nie zalewać nowego płynu, bo będzie nieszczęście. U mnie było O'K. Po spompowaniu płynu strzykawką, zalewamy
    1 punkt
  36. Dzięki wszystkim za odpowiedzi .Udało mi się dotrzeć do pierwszego właściciela auta i on miał wszystkie ksiązki łącznie z kodem
    1 punkt
  37. EnicWczoraj przed południem założyłem nową pompę. Dla potomnych: 0580314195 i 0580314196 według mnie to jest to samo. Te same pompy, numery pływaka, budowa, parametry pracy. Pompa daje 3.8 bar-a. I teraz uwaga: po wyłączeniu nowej pompy , ciśnienie na listwie paliwowej stoi sztywno powyżej 3 bar jak nie napisze już co! W poprzedniej od razu spadało. Nieszczelność na 99% była na wbudowanym regulatorze ciśnienia, a dokładnie na jego uszczelnieniu. Po wyłączeniu pompy, zapewne paliwo cofało się do zbiornika. Z racji na przebieg 170kkm postanowiłem wymienić całość z p
    1 punkt
  38. Jadąc do mechanika też trzeba mu takie informacje przekazać nie ma co wierzyć w to, że na wszystko wpadnie. Wielu mechaników sugeruje się czasem bolączkami danego silnika, nie mają czasu na szukanie bo nie zarabiają na tym. W ciemno też nie ma co wymieniać części. Co do cewki też znajomy mi mówił, że jak jest jakiś tani zamiennik to potrafi szarpać silnikiem i podawać iskrę nie wtedy kiedy trzeba. Błędu trzeba szukać dalej, jazda i sprawdzanie parametrów (Live data). Jak jest dobry mechanik zaraz powie czy to łożysko czy mechanizm różnicowy w skrzyni. Skrzynie można kupić z gwarancją rozruchow
    1 punkt
  39. Tylko trochę dziwne, że po tylu przerwanych wypalaniach nie włączyło się wypalanie alarmowe sygnalizowane mrugającą ikonka podgrzewania świec (sprężynką)... no i być może olej do wymiany, bo pewnie już nieźle podlany paliwem (sprawdź bagnet). A jakie zapełnienie DPFu pokazuje komputer. Ja jak przerwałem 2-3razy zimą, to zaraz sprężynka mi przypomniała o wypalaniu. EDIT: Aż się prosi o zakup interfejsu ELM327 i monitorowania DPFu, żeby już nie być zaskoczonym (ewentualnie montaż diody)... poszukaj na forum o wypalaniu DPFa i kontrolowaniu stanu zapełnienia... jest mnóstwo opisane na forum
    1 punkt
  40. Ale czekaj - coś nie rozumiem - według katalogu 205x55r16 - zamiennik to 205x50r17 - więc po co kombinować jak taki rozmiar w BRIDGESTONE ma indeks nośności od 89. I jak na opony premium niezłe ceny są dla turenzy. Te o których ty piszesz to jak Grzesiu pisze -fajne dobrze trzymają nagrzane i twarde. Piszesz że chcesz troszkę więcej komfortu to załóż 205/50 r 17 - 215/40 to rozmiar dla 18 cali nie 17. Ale jeszcze kwestia na jakich autko było homologowane -
    1 punkt
  41. Wesol ale w kontekście Whatsapp zapewne nie chodziło o pytanie co do samej aplikacji, ale korzystaniu z niej przy dwóch kartach sim. W Xiaomi jest możliwość klonowania aplikacji. Można zatem mieć zdublowaną z innym logowaniem.
    1 punkt
  42. Też się nie znam ale jestem wierny szajsungowi - note 10+
    1 punkt
  43. Np. : TU albo TU albo TAM , w ostatnim linku kliknij na ostatnią pozycję w tabeli- pokazać.
    1 punkt
  44. Na bank cieknie chlodnica tez to przerabiałem po wymianie wyciekow brak.Najwiecej mi ciekło przy ujemnych temperaturach metal i tworzywo sie kurcza.
    1 punkt
  45. Rynek oponiarski oferuje nam szeroką gamę produktów o zróżnicowanych parametrach. Niezależnie od ceny każdy producent przekonuje, że jego opony spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Faktem jest jednak, że istnieje podział na opony budżetowe, średniej klasy oraz premium. Skoro wszystkie produkty spełniają normy bezpieczeństwa, to, czy jest sens inwestować w opony klasy premium? Na to pytanie odpowiemy w dzisiejszym artykule. Jak rozwija się przemysł oponiarski? W ciągu kilku ostatnich lat przemysł oponiarski rozwinął się w bardzo dużym stopniu. Nie chodzi tylko o wprowadzanie n
    1 punkt
  46. 1 punkt
  47. Ok, z tysiąc km zrobione i spokój. Z czasem i rdza swoje zrobi - trzeba było wcześniej na wodę z solą to montować
    1 punkt
  48. 1 punkt
  49. Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.
    1 punkt
  50. Jeśli chodzi o ten wyświetlacz, który posiadasz to jedynie można spróbować zaprogramować prawidłowy indeks w celu pokazywania prawidłowego zasięgu. Gid który posiadasz nie obsługuje trzech linijek BC te nowsze Gidy dopiero miały taką opcję.
    1 punkt
  • Biuletyn

    Zapisz się do naszego biuletynu

    Zapisz się
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.